391

(38 odpowiedzi, napisanych KTM)

Napiszę bardzo pokrótce ale to tak bardziej żeby uchronić was od uszkodzenia silnika niż żeby opisywać cały proces.
Nie polecam bez zamontowania czujnika stuku wgrywania mapy EVO2 która ma inne wartości zapłonu z racji na inne czasy otwarcia zaworów spowodowane sportowym wałkiem. Może nie są to jakieś kosmiczne zmiany ale są i mają znaczenie. "ONLY EVO KIT II" przy tej mapie nie jest dla jaj:D
Wrzucenie stożka tak jak kolega pisał nie ma sensu:) Temat "gwałciłem" bardzo długo i jednak odpowiednie podciśnienie jest naszym sojusznikiem i trzeba inaczej kombinować. Pomijam fakt że powietrze pobierane przez taki otwarty stożek pod zadupkiem 690 ma mało wspólnego z zimnym powietrzem:)
Na koniec uważajcie z gotowymi mapami jeśli nie możecie ich zweryfikować urządzeniami pomiarowymi. Z ciekawostek napiszę że w zdecydowanej większości mapy z Tuneecu są zbyt bogate i to zdecydowanie.

392

(69 odpowiedzi, napisanych KTM)

Coś przez przypadek znalazłem przed momentem przeglądając kartę charakterystyki tego samego oleju MOTOREX POWER SYNTH 10W50
Perwsza polska karta na EU
[url]http://www.jgsport.com.pl/pdfs/motorex/GHS_SDB_POWER_SYNT_4T_SAE_10W_50_PL.pdf[/url]
Druga z USA
[url]https://cdn.shopify.com/s/files/1/1366/3727/files/MSDS_POWER_SYNT_4T_SAE_10W_50_EN__1_USA.pdf?11323122461242470780[/url]

Patrzymy na stronę 3 i tabele  3.2 Charakterystyka chemiczna: Mieszaniny(mixtures). Widzimy ewidentnie że w amerykańskiej tabeli chwalą się jakimiś polimerami w bazie czyli IV grupa 60-80%. W europejskiej karcie niczym się nie chwalą:) zwariowałem? :)

393

(69 odpowiedzi, napisanych KTM)

levis napisał/a:

też przerabiałem temat olejów. Najważniejszym parametrem jest to, żeby był w 100% syntetyczny, a Motorex taki nie jest...

No i powiedziałeś coś co chciałem przemilczeć:) Bo niestety cały czas nie mam 100% pewności ale również wydaje mi się że Motorex na europe jest puszczany w technologii hydrocaracingu czyli III grupa baz olejowych imitująca syntetyk, nadrabiając dodatkami.
Wystarczy wejść na stronę motorexa na europę i nie znajdziemy żadnej wzmianki o bazie olejowej. Za to wchodząc na motorexusa.com dostaniemy elegancką informację o tym że PowerSynt składa się z bazy PAO i Estrów czyli 100% syntetyk. Jak wiadomo w USA jest jakaś ustawa że nie wolno nazywać oleju syntetycznym jeśli jego baza nie składa się z IV lub V grupy baz olejowych. Czyli nie robią ludziom wody z mózgu i nikt nie musi mieć doktoratu żeby wybrać odpowideni olej.
Europa jest niestety upośledzona i udawane oleje składające się z III grupy baz olejowych można nazywać "technologią syntetyczną". Najlepszym przykładem w PL jest Castrol który nie ma w swojej ofercie oleju syntetycznego do motocykla:D Czytając ich bloga warsztatowego można nawet o tym się dowiedzieć i starają się to ubrać w "ładne" słówka. Castrol został chyba nawet pozwany przez inną konkurencyjną firmę o wprowadzanie klientów w błąd, sprawę jednak wygrali bo używali na swoich etykietach sformułowania "technologia syntetyczna" i to ich uratowało.(chciałem wrzucić link do artykułu ale nie mogę nigdzie znaleźć)
Mam jeszcze jedną teorię ale już raczej z kategorii "spiskowe" którą się aż wstydzę napisać:P Ale co mi tam...
Patrząc na opakowanie MOTOREXA zawsze zastanawiało mnie czemu na opakowaniu jest napisane "fullY Synthetic" nie jestem jakiś kozak z angola mimo wszystko przykuło to moją uwagę i nie dawało mi spokoju. Na zdrowy rozsądek chodzi o "w pełni syntetyczny" ale pewnego dnia wpisałem sobie jeszcze inne interpretacje FULLY w google i wyskoczyło jeszcze "generalnie" i "co najmniej" a to już by lekko naginało rzeczywistość:) Najlepiej jak by ktoś mnie wyprowadził z błędu bo pewnie chodzi o wykorzystanie tego słowa w innym kontekście.

Uważam również że oleje z 3 grupy też mogą być bardzo dobre, bo w tych czasach mozna je boostować niesamowitymi dodatkami. Mimo wszystko nie będą w 100% syntetyczne:)

394

(69 odpowiedzi, napisanych KTM)

Nie no nie chce mi się bawić w porno testy rodem z YT z jakimiś wyimaginowanymi wartościami(taka jak to robią z olejami)
Po otworzeniu paczek wszystko było jasne(ba nawet przed otworzeniem:P )

Nie sprawdzałem filtra do 690 ale jestem bardziej niż pewien że kwestia wewnętrznej perforacji to inna seria produktu i tyle. Pewnie równolegle były produkowane i takie i takie. W przypadku filtrów ze zdjęć oczka w perforacji są identyczne.

Jest jeszcze kilka podobnych "naciągnięć" które stosuje KTM, może jak będę komuś wymieniał jeden z tych elementów to zrobię podobne porównanie.

Dodatkowo jeszcze napiszę o oleju jakim jest MOTOREX dedykowany przez KTM'a. Jako że bardzo często zmieniam olej to w końcu dotarło do mnie że płacenie 260zł za baniaczek 4L to trochę przegięcie. Sam olej mimo wszystko uważam za bardzo dobry ale jak się później okazało nie najlepszy, dokładnie piszę o serii Power Synt i konkretnie 10w50 bo takiego trochę już przelałem:) Kupując zapas na przyszły sezon podjąłem decyzję że trzeba zweryfikować jak wygląda obecny rynek w kontrze do Motorexa. Oczywiście w pierwszej kolejności, niczym prawdziwy Janusz z Cebulandii wlazłem na YT i szukałem jakiś porównań... oprócz testów użytkownika "Piotr Tester" które moim zdaniem nie są miarodajne. Olej do silnika zwłaszcza motocyklowego ma do wykonania tyle różnych i ważnych czynności że nie można tworzyć opinii na temat danego oleju na podstawie testu ścieralności który w dodatku nie oddaje specyficznego środowiska silnika. (mimo wszystko szacunek bo gość fajnie i konsekwentnie prowadzi ten kanał). Parametry typu utrzymanie charakterystyki w konkretnym przedziale czasowym i zakresie temperatur, lepkość w danej temperaturze, dodatki czyszczące, czy też moim zdaniem najważniejsze właściwości odprowadzania temperatury są pomijane.
Jako że nie czułem się na siłach ani nie miałem zaplecza aby rzetelnie i osobiście przeprowadzić jakieś sensowne testy laboratoryjne to postanowiłem porównać karty charakterystyki. Wziąłem pod uwagę kilka czołowych firm jak również mniej znane w PL typu Eni, Penrite, itp. Bardzo szybko dotarło do mnie że MOTOREX jest rozdmuchany przez KTM'a i spokojnie można go zastąpić innym olejem który będzie miał lepsze parametry i bedzie zdecydowanie tańszy. Nie będę się zagłębiał w szczegóły napiszę jedynie że szukałem oleju prawdziwie w pełni syntetycznego z bazą olejową w grupie IV lub V.
Ciekawostką jest również fakt że olej z serii Cross Power Synt z Motorexa spełnia niższe normy niż wersja "drogowa" :) Nie wiem co mają na celu.
Sam w końcu w pełni świadomie postawiłem na IPONE'a, bo wypada rewelacyjnie na tle Motorexa a jego cena dla mnie jest zdecydowanie niższa:P Bardzo dobrze wypada również Liqui Moly ale jego już lałem kiedyś do innego sprzęta i chciałem spróbować czegoś nowego. Jak szukacie olejów zwróćcie również uwagę na oleje których nie ma na świeczniku np. Penrite, AMSoil, Royal Purple, ENI, Valvoline i wiele innych w zależności od tego jakiej lepkości/gęstości szukacie.
Ogólnie było wiele rozczarowań po porównaniu tych kart charakterystyki i przewartościował mi się świat olejów:) Zachęcam do samodzielnego testu abyście wiedzieli co warto lać do silnika a nie korzystali z rad "forumowych" bo w większości przypadków nie są one podparte żadnymi merytorycznymi argumentami.

395

(69 odpowiedzi, napisanych KTM)

Cześć!
Dzisiaj coś mnie wzięło i postanowiłem sobie sieknąć test filtrów oleju.
Na wielu forach można przeczytać że jak filtr oleju to TYLKO KTM bo jest inny, lepszy i w ogóle "NAJ", nawet można było przeczytać że tylko on trzyma odpowiednie cisnienie oleju ( w kontekście LC8)
Dzisiaj przy okazji wizyty w KTMie pozwoliłem sobie zakupić do testów porównawczych filtr oleju do LC8 w szalonej cenie 55zł i wyjaśnić tą sprawę raz na zawszę:)
Już w pierwszej chwili zauważyłem że opakowanie filtra KTM jest szalenie podobne do Hiflo. Wróciłem do domu gdzie leżał już przygotowany wcześniej filtr Hiflo HF650 i co się okazało... zobaczcie sami:
PunBB bbcode test
Zwróćcie uwagę w szczególności na sposób składania opakowania i kraj pochodzenia (oba parametry identyczne)
PunBB bbcode test
PunBB bbcode test
PunBB bbcode test

Ocenę pozostawiam już Wam. Różnica w cenie 35zł :)

Koniec opon. Pozdro

Przodów 16.5 już nie mam

Up doszły przody

399

(8 odpowiedzi, napisanych Co kupić?)

Ktoś już otwierał sprzęgło i dał jakiś zamiennik uszczelki który zazwyczaj wystaje.
Moto jest z UK albo FR bo aluminium na deklu alternatora zaczęło się utleniać i odchodzi farba, słony i wilgotny klimat widać też na kilku innych elementach tego moto. Nie ma się raczej co przejmować jeśli reszta jest OK.

400

(2 odpowiedzi, napisanych Archwium - Kupię)

Kupię kombik 1lub2 częściowy rozmiar 52, muszą mieć rzep na slidery.
Info na pw.

401

(2 odpowiedzi, napisanych Ogólne)

Kup silnik z instalacją z modelu z rozrusznikiem i po problemie, akumulator gdzieś wciśniesz w wersji EGS mały pomocniczy był pod siedzeniem koło airboxa więc może załatwisz sprawę jakimś sprytnym litowojonowym małym akumulatorkiem. Było też kilka układów smarowania duży i mały obieg ale to można łatwo rozwiązać. Ogólnie prosta sprawa tylko trzeba podejść na spokojnie.

402

(12 odpowiedzi, napisanych Archwium - Sprzedam)

Ok, teraz wszystko jasne;)

403

(12 odpowiedzi, napisanych Archwium - Sprzedam)

Napisz mi taką rzecz z ciekawości czy kilka lat temu sprowadzałeś dla kogoś albo sobie CRF lub samą ramę do niej? Przepraszm za off ale wszedłem w FB i mi przez nazwisko jakiś flashback mrugnął.

Hej
Mam na sprzedaż nowe slicki Metzeler RACETEC SM K1 i K0 rozmiar 165/55-17 dot połowa 2016 cena szałowa bo po 370zł.
Doszły jeszcze K2 16.5' i 17' na przód rocznik w okolicach 2016 cena 300zł.

Ktoś chętny>? Proszę pisać na PW.
Wystawiam paragon lub F-VAT

405

(4 odpowiedzi, napisanych Archwium - Kupię)

Znajomemu który kupił Hypermotarda zepsuł się dokładnie po 16km po wyjechaniu z salonu:) Tutaj najprawdopodobniej widzę ten sam problem co u mojego kolegi czyli uszkodzone przepustnice. Po wielkich mękach wymienili mu to na własny koszt w serwisie.
Pracowałem przy Ducatach i przyznam że nie można uogólniać bo teraz psują się wszystkie nowe motocykle.