376

(69 odpowiedzi, napisanych KTM)

moto napisał/a:

Panowie, mam pytanie w temacie filtrów; w smcr, prawy filtr oleju, ten mniejszy ma otwory z obu stron.Czy jest różnica w którą stronę go włożymy? Czy napisami do środka czy odwrotnie? Nie ma na ten temat w instrukcji, a wygląda identycznie wiec mysle ze bez różnicy!? Dzieki

Nie ma różnicy, ale przyjęło się że zawsze wkłada się filtr tak żeby można było odczytać co na nim jest napisane.

Lucek, można powiedzieć że tak:) Ale nie do konca w każdym przypadku bo zależy czego się szuka.
W tym wypadku ten olej jest całkiem OK, porównywalny z MOTOREXem ma jedynie mniej TBN czyli dodatków uszlachetniających które mają wpływ na czyszczenie silnika i podtrzymanie właściwości oleju.

377

(69 odpowiedzi, napisanych KTM)

Normami się nie kieruj bo to ekologia więc nic dobrego.

Jeśli o specyfikacje Twojego oleju chodzi to jest ekstra i wypada lepiej niż Motorex w obu gęstościach.

378

(69 odpowiedzi, napisanych KTM)

Napisz jaka gęstość dokladnie

379

(69 odpowiedzi, napisanych KTM)

Ja nie chce nic mówić ale .... Elf ma zajebisty olej:D
[url]http://www.lubs-products-database.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/6000/6132[/url]

380

(38 odpowiedzi, napisanych KTM)

Hehe to jest bardzo dobry przykład:) widać jak bardzo chaotycznie to wygląda.

381

(38 odpowiedzi, napisanych KTM)

asmEx napisał/a:

Reasumując (bezpieczna) zabawa z filtrem i wydechem ma sens jedynie jeśli  jest się w stanie odpowiednio zgrać całość za pomocą indywidualnie przygotowanej mapy. Wtedy jest z tego jakaś wymierna korzyść, a nie zbędne wydatki .

Dokładnie tak w przeciwnym wypadku będzie jakiś efekt ale nie warty wydanych pieniędzy w dodatku nie wiadomo jak z bezpieczeństwem takiej mapki. Można to zrobić wszystko samemu tylko trzeba poświęcić trochę czasu, mieć zaplecze i minimum solidną podstawę wiedzy o silnikach spalinowych.

382

(38 odpowiedzi, napisanych KTM)

Więc sam widzisz:) Bogata mieszanka nie jest tragiczna ale należy częściej zmieniać olej bo szybciej traci swoje właściwości z racji na częsty kontakt z wachą.

Przy wyłączonej sondzie SAS cały czas robi swoją robotę i za komorą spalania w kolektorze bedzie ubogo. To znowu uniemożliwia poprawny odczyt z szerokopasmówki (bo tylko o niej mówię, wąskopasmówka mnie w ogóle nie interesuje)

383

(38 odpowiedzi, napisanych KTM)

Z SASem oczywiście częściowo masz rację i ja również:) SAS ma za to wpływ na pomiar który jest wykonywany już za komorą spalania, sondą lambda w kolektorze:) - rozumiesz już o co mi chodzi? Dodatkowo w silniku spalinowym są zjawiska falowe i dodatkowe powietrze podane nawet za komorą spalania częściowo niestety do niej trafi z powrotem razem z odbitą falą.

Z czasami otwarcia wtrysków również masz rację. Nie zmienia to faktu że liniowa zmiana tych parametrów % dla dużych obszarów komórek może być co najwyżej rozwiązaniem doraźnym dla kogoś kto niewiele wymaga od tego tematu. Personalizacja mapy pod konkretny silnik zajmuje masę czasu i nie wygląda to tak że wartości są podniesione w calym zakresie o 2 czy 3% i to jeszcze dla obszarów mapy nieużytkowych:P U mnie przykładowa mapa na którą teraz patrzę potrafi mieć +18% zaraz obok komórek które mają -5% :D Bo każdy silnik jest inny i jedna mapa nie zagra tak samo dobrze w dwóch identycznych motocyklach.
Reasumując problem nie jest trudny ale złożony i wymaga czasu.

384

(38 odpowiedzi, napisanych KTM)

Nie mogę sie wypowiedzieć o tej konkretnej mapie bo nie widzę motocykla. To że O2 off to raz a dwa SAS należy wyłączyć i usunąć bo inaczej zawsze będzie zbyt ubogo;P Gwarantuje że po wyłączeniu i usunięciu dopalania spalin, wyłączeniu i usunięciu sondy będzie bogato że udusisz się paliwem:) Ostatnio miałem przykład gdzie w ADV po wgraniu mapy akrapa na surowo jako mapa do dalszej budowy pokazywał AFR 10.5 i to w zimie więc przy 30C* sobie tego w ogóle nie wyobrażam :D Pewnie jak by jeszcze miał SAS'a to by było koło 13/13.5 AFR

Jeszcze jedna sprawa na którą chciałem zwrócić uwagę to mapa którą podesłałeś wygląda jak zrobiona od linijki i na 100% nie jest optymalna. Każdy kto kiedyś zajmował się budowaniem mapy wie że nie tak to się robi. Zwłaszcza dla tabeli podciśnień:)

385

(69 odpowiedzi, napisanych KTM)

300V jest OK mimo że np. 15w50 swoją kartą charakterystyki zdecydowanie nie powala na tle konkurencji. Jest to jednak bez wątpienia 100% syntetyk.
7100 to HC ze średnimi parametrami.
5100 to już praktycznie olej mineralny z bogatą gamą dodatków w tym jakiś promil estrów którymi się chwalą.

Motorex - tak jak napisałem wcześniej, trochę się zawiodłem. Mimo wszystko uważam że służył mi dość godnie przez wiele wymian. Zastrzeżenia były dwa pierwsze cena w kontrze do parametrów które reprezentuje. Dwa - w momencie założenia Quickshiftera działanie skrzyni kilka razy wzbudziło moje wątpliwości. Gdyby kosztował tyle co Castrol to uważam że byłby to dobry olej.

W przyszłości, jak będzie bardzo ciepło myślę że pokuszę się o przetestowanie oleju PENRITE 10w60 który dyskwalifikuje wszystko co jest dostępne w europie jeśli chodzi o parametry:) Wszystko jest elegancko opisane nic nie trzeba się domyślać bo nie mają nic do ukrycia.
Pewnie przed wypadem na Slovakia Ring sobie go zaleje i przetestuje bo do codziennego użytku w PL jest zbyt gęsty. Gdyby robili 10w50 w tej samej technologii to bym jeździł tylko na PENRITE.

386

(38 odpowiedzi, napisanych KTM)

Na wiosnę zapraszam, musi być w okolicach 15C* żeby to miało sens.

387

(38 odpowiedzi, napisanych KTM)

mam data logger z możliwością obsługi wielu odbiorników w tym miejsce pod dwa sloty szerokopasmówek:)
Hamownia do WOT jest dobra ale do zakresów pośrednich niestety już się nie sprawdza.

388

(69 odpowiedzi, napisanych KTM)

Mimo że Hiflo ma większe te otwory to uważam że to nie ma żadnego znaczenia i w kolejnej partii filtrów KTM'a będą identyczne.
Pewnie jest tak że KTM kupił od nich dużo filtrów w jakimś tam okresie czasu i leżały na magazynie a Hiflo zdążyło za ten czas wprowadzić jakieś modyfikacje. W zeszłym roku Hiflo wprowadzało dużo nowych indeksów które zastępowały stare między innymi do LC8.

389

(5 odpowiedzi, napisanych KTM)

Wymiana dzwigienek proforma jeśli nic się z nimi nie dzieje nie ma sensu moim zdaniem. Rolki są ważniejsze ale to też słychać i uciekają luzy zaworowe.

390

(38 odpowiedzi, napisanych KTM)

Ja sie tym zajmuje:) Bielsko-Biała zapraszam.