1 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2018-02-05 22:00:07)

Temat: Test filtrów olejów KTM vs. Hiflo

Cześć!
Dzisiaj coś mnie wzięło i postanowiłem sobie sieknąć test filtrów oleju.
Na wielu forach można przeczytać że jak filtr oleju to TYLKO KTM bo jest inny, lepszy i w ogóle "NAJ", nawet można było przeczytać że tylko on trzyma odpowiednie cisnienie oleju ( w kontekście LC8)
Dzisiaj przy okazji wizyty w KTMie pozwoliłem sobie zakupić do testów porównawczych filtr oleju do LC8 w szalonej cenie 55zł i wyjaśnić tą sprawę raz na zawszę:)
Już w pierwszej chwili zauważyłem że opakowanie filtra KTM jest szalenie podobne do Hiflo. Wróciłem do domu gdzie leżał już przygotowany wcześniej filtr Hiflo HF650 i co się okazało... zobaczcie sami:
PunBB bbcode test
Zwróćcie uwagę w szczególności na sposób składania opakowania i kraj pochodzenia (oba parametry identyczne)
PunBB bbcode test
PunBB bbcode test
PunBB bbcode test

Ocenę pozostawiam już Wam. Różnica w cenie 35zł :)

2

Odp: Test filtrów olejów KTM vs. Hiflo

przecież gołym okiem widać różnicę !

ludzie kupujący OEM KTM po prostu lubią pompować kasę do kieszeni właścicieli ASO :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

3

Odp: Test filtrów olejów KTM vs. Hiflo

Hehe liczyłem na coś w stylu porównania jakiś parametrów ale spoko masz racje. Wielokrotnie można zaoszczędzić na zakupach do moto pomijając ASO. Ostatnio kupowałem świece do 690. W KTMie prawie 200zl a w sklepie 55zł z wysyłką.

SXV 550 -> MT 09 -> KTM 690 SMC R -> WR450F -> EXC 300 TPI

4

Odp: Test filtrów olejów KTM vs. Hiflo

Jeszcze K&N dorzuć proszę do testów :) Cenowo wypada gdzieś po środku ww.

kamilos.net

5

Odp: Test filtrów olejów KTM vs. Hiflo

Latem porównywałem filtry Hiflo i KTM i generalnie różniły się średnicą perforacji (otwory w blasze w środku filtra).
Filtry do KTM 690.

6

Odp: Test filtrów olejów KTM vs. Hiflo

asmEx napisał/a:

Latem porównywałem filtry Hiflo i KTM i generalnie różniły się średnicą perforacji (otwory w blasze w środku filtra).
Filtry do KTM 690.

Czyli różnica może mieć wpływ na przepływ, a co za tym idzie jakość smarowania? Jakie to były różnice?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

7

Odp: Test filtrów olejów KTM vs. Hiflo

Postaram się sprawdzić jutro bo chyba mam oba zestawy...

8 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2018-02-06 00:12:09)

Odp: Test filtrów olejów KTM vs. Hiflo

Nie no nie chce mi się bawić w porno testy rodem z YT z jakimiś wyimaginowanymi wartościami(taka jak to robią z olejami)
Po otworzeniu paczek wszystko było jasne(ba nawet przed otworzeniem:P )

Nie sprawdzałem filtra do 690 ale jestem bardziej niż pewien że kwestia wewnętrznej perforacji to inna seria produktu i tyle. Pewnie równolegle były produkowane i takie i takie. W przypadku filtrów ze zdjęć oczka w perforacji są identyczne.

Jest jeszcze kilka podobnych "naciągnięć" które stosuje KTM, może jak będę komuś wymieniał jeden z tych elementów to zrobię podobne porównanie.

Dodatkowo jeszcze napiszę o oleju jakim jest MOTOREX dedykowany przez KTM'a. Jako że bardzo często zmieniam olej to w końcu dotarło do mnie że płacenie 260zł za baniaczek 4L to trochę przegięcie. Sam olej mimo wszystko uważam za bardzo dobry ale jak się później okazało nie najlepszy, dokładnie piszę o serii Power Synt i konkretnie 10w50 bo takiego trochę już przelałem:) Kupując zapas na przyszły sezon podjąłem decyzję że trzeba zweryfikować jak wygląda obecny rynek w kontrze do Motorexa. Oczywiście w pierwszej kolejności, niczym prawdziwy Janusz z Cebulandii wlazłem na YT i szukałem jakiś porównań... oprócz testów użytkownika "Piotr Tester" które moim zdaniem nie są miarodajne. Olej do silnika zwłaszcza motocyklowego ma do wykonania tyle różnych i ważnych czynności że nie można tworzyć opinii na temat danego oleju na podstawie testu ścieralności który w dodatku nie oddaje specyficznego środowiska silnika. (mimo wszystko szacunek bo gość fajnie i konsekwentnie prowadzi ten kanał). Parametry typu utrzymanie charakterystyki w konkretnym przedziale czasowym i zakresie temperatur, lepkość w danej temperaturze, dodatki czyszczące, czy też moim zdaniem najważniejsze właściwości odprowadzania temperatury są pomijane.
Jako że nie czułem się na siłach ani nie miałem zaplecza aby rzetelnie i osobiście przeprowadzić jakieś sensowne testy laboratoryjne to postanowiłem porównać karty charakterystyki. Wziąłem pod uwagę kilka czołowych firm jak również mniej znane w PL typu Eni, Penrite, itp. Bardzo szybko dotarło do mnie że MOTOREX jest rozdmuchany przez KTM'a i spokojnie można go zastąpić innym olejem który będzie miał lepsze parametry i bedzie zdecydowanie tańszy. Nie będę się zagłębiał w szczegóły napiszę jedynie że szukałem oleju prawdziwie w pełni syntetycznego z bazą olejową w grupie IV lub V.
Ciekawostką jest również fakt że olej z serii Cross Power Synt z Motorexa spełnia niższe normy niż wersja "drogowa" :) Nie wiem co mają na celu.
Sam w końcu w pełni świadomie postawiłem na IPONE'a, bo wypada rewelacyjnie na tle Motorexa a jego cena dla mnie jest zdecydowanie niższa:P Bardzo dobrze wypada również Liqui Moly ale jego już lałem kiedyś do innego sprzęta i chciałem spróbować czegoś nowego. Jak szukacie olejów zwróćcie również uwagę na oleje których nie ma na świeczniku np. Penrite, AMSoil, Royal Purple, ENI, Valvoline i wiele innych w zależności od tego jakiej lepkości/gęstości szukacie.
Ogólnie było wiele rozczarowań po porównaniu tych kart charakterystyki i przewartościował mi się świat olejów:) Zachęcam do samodzielnego testu abyście wiedzieli co warto lać do silnika a nie korzystali z rad "forumowych" bo w większości przypadków nie są one podparte żadnymi merytorycznymi argumentami.

9

Odp: Test filtrów olejów KTM vs. Hiflo

też przerabiałem temat olejów. Najważniejszym parametrem jest to, żeby był w 100% syntetyczny, a Motorex taki nie jest...

Ja używałem Liqui Moly a teraz Ipone. Oba oceniam b.dobrze, z tym, że ten pierwszy ma lepszy zapach i kolor :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

10

Odp: Test filtrów olejów KTM vs. Hiflo

MAĆKO napisał/a:

Nie sprawdzałem filtra do 690 ale jestem bardziej niż pewien że kwestia wewnętrznej perforacji to inna seria produktu i tyle. Pewnie równolegle były produkowane i takie i takie. W przypadku filtrów ze zdjęć oczka w perforacji są identyczne.

Być może, nie zaprzeczam. Porównywałem przed wymianą i to jedyna różnica którą zauważyłem poza oznaczeniami i brakiem logo KTM.

11 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2018-02-06 01:17:25)

Odp: Test filtrów olejów KTM vs. Hiflo

levis napisał/a:

też przerabiałem temat olejów. Najważniejszym parametrem jest to, żeby był w 100% syntetyczny, a Motorex taki nie jest...

No i powiedziałeś coś co chciałem przemilczeć:) Bo niestety cały czas nie mam 100% pewności ale również wydaje mi się że Motorex na europe jest puszczany w technologii hydrocaracingu czyli III grupa baz olejowych imitująca syntetyk, nadrabiając dodatkami.
Wystarczy wejść na stronę motorexa na europę i nie znajdziemy żadnej wzmianki o bazie olejowej. Za to wchodząc na motorexusa.com dostaniemy elegancką informację o tym że PowerSynt składa się z bazy PAO i Estrów czyli 100% syntetyk. Jak wiadomo w USA jest jakaś ustawa że nie wolno nazywać oleju syntetycznym jeśli jego baza nie składa się z IV lub V grupy baz olejowych. Czyli nie robią ludziom wody z mózgu i nikt nie musi mieć doktoratu żeby wybrać odpowideni olej.
Europa jest niestety upośledzona i udawane oleje składające się z III grupy baz olejowych można nazywać "technologią syntetyczną". Najlepszym przykładem w PL jest Castrol który nie ma w swojej ofercie oleju syntetycznego do motocykla:D Czytając ich bloga warsztatowego można nawet o tym się dowiedzieć i starają się to ubrać w "ładne" słówka. Castrol został chyba nawet pozwany przez inną konkurencyjną firmę o wprowadzanie klientów w błąd, sprawę jednak wygrali bo używali na swoich etykietach sformułowania "technologia syntetyczna" i to ich uratowało.(chciałem wrzucić link do artykułu ale nie mogę nigdzie znaleźć)
Mam jeszcze jedną teorię ale już raczej z kategorii "spiskowe" którą się aż wstydzę napisać:P Ale co mi tam...
Patrząc na opakowanie MOTOREXA zawsze zastanawiało mnie czemu na opakowaniu jest napisane "fullY Synthetic" nie jestem jakiś kozak z angola mimo wszystko przykuło to moją uwagę i nie dawało mi spokoju. Na zdrowy rozsądek chodzi o "w pełni syntetyczny" ale pewnego dnia wpisałem sobie jeszcze inne interpretacje FULLY w google i wyskoczyło jeszcze "generalnie" i "co najmniej" a to już by lekko naginało rzeczywistość:) Najlepiej jak by ktoś mnie wyprowadził z błędu bo pewnie chodzi o wykorzystanie tego słowa w innym kontekście.

Uważam również że oleje z 3 grupy też mogą być bardzo dobre, bo w tych czasach mozna je boostować niesamowitymi dodatkami. Mimo wszystko nie będą w 100% syntetyczne:)

12 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2018-02-06 01:38:12)

Odp: Test filtrów olejów KTM vs. Hiflo

Coś przez przypadek znalazłem przed momentem przeglądając kartę charakterystyki tego samego oleju MOTOREX POWER SYNTH 10W50
Perwsza polska karta na EU
[url]http://www.jgsport.com.pl/pdfs/motorex/GHS_SDB_POWER_SYNT_4T_SAE_10W_50_PL.pdf[/url]
Druga z USA
[url]https://cdn.shopify.com/s/files/1/1366/3727/files/MSDS_POWER_SYNT_4T_SAE_10W_50_EN__1_USA.pdf?11323122461242470780[/url]

Patrzymy na stronę 3 i tabele  3.2 Charakterystyka chemiczna: Mieszaniny(mixtures). Widzimy ewidentnie że w amerykańskiej tabeli chwalą się jakimiś polimerami w bazie czyli IV grupa 60-80%. W europejskiej karcie niczym się nie chwalą:) zwariowałem? :)

13

Odp: Test filtrów olejów KTM vs. Hiflo

Ja już nie wnikam w te akademickie dyskusje bo to mnie przeraża! W poprzednim 690 używałem Motorexa, ale teraz będzie Bel -Ray Thumper 10W50. I już.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

14

Odp: Test filtrów olejów KTM vs. Hiflo

gierwi napisał/a:

Ja już nie wnikam w te akademickie dyskusje bo to mnie przeraża! W poprzednim 690 używałem Motorexa, ale teraz będzie Bel -Ray Thumper 10W50. I już.

10W50 a nie 10W60?

15 Ostatnio edytowany przez asmEx (2018-02-06 17:52:18)

Odp: Test filtrów olejów KTM vs. Hiflo

Obiecane porównanie filtrów HIFLO vs KTM ( KTM690 )
https://i.imgur.com/N5oVv2e.jpg

https://i.imgur.com/Na5aErL.jpg

https://i.imgur.com/4iTWryq.jpg

https://i.imgur.com/kELXZmo.jpg

https://i.imgur.com/XFDl16S.jpg

https://i.imgur.com/IX8XXcr.jpg

Oczywiście nie twierdzę, że filtry HIFLO są złe (sam ich używam wraz z Motulem 300V 15W60).
Pokazuje jedynie różnicę którą zauważyłem. Być może łączna powierzchnia otworów jest taka sama...

Zapomniałem dodać że filtr KTM'a jest stary (po wymianie oleju ) ale to chyba widać ;)