1 Ostatnio edytowany przez ecetera (2018-02-05 13:50:49)

Temat: SMC 690 Airbox opcje

Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy usunięcie airboxa to w SMC 690 opłacalna 'inwestycja'? W tym momencie mam kit od EVO 1 tzn. filtr, pokrywę airboxa i mapę EVO 1. Przy wydechu Leovince wszystko hula tak jak trzeba.

Problem w tym, że trafiłem na taki filmik: [url]https://youtu.be/NJXGiAbdpxU?t=53s[/url]

Tutaj gościu ma całkiem ciekawy setup z usuniętym airboxem, dwoma filtrami powietrza i baterią przesuniętą do przodu. Jako, że wydech to nie Akrap (obstawiam Wingsa) to wątpię w to żeby miał ostrzejsze wałki a co za tym idzie pełny kit EVO 2.

Pytanie czy opłaca się kombinować i ulepszać coś co działa? Ludzie piszą, że bez airboxa i z mapą EVO 2 silnik ma więcej pary u góry ale za to traci dół. Jakieś porady?

2

Odp: SMC 690 Airbox opcje

Są też komentarze że EVO2 jest opcją na tor bo tak jak piszesz moc idzie do góry, a na ulicę najlepiej chodzi na EVO2 ale bez wałka.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

3

Odp: SMC 690 Airbox opcje

Na mapie Evo2 ale bez wsadzonego wałka od evo2? Bezpieczne takie rozwiązanie?

KTM SMC 690 - niestety sold
MT09 - sercem nadal w supermoto!

4

Odp: SMC 690 Airbox opcje

Sprawdź na [url=http://www.supermotojunkie.com]www.supermotojunkie.com[/url] może też na [url=http://www.ktmforum.co.uk]www.ktmforum.co.uk[/url] ale chyba mapa EVO1. Nie robiłem tego, tylko czytałem.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

5

Odp: SMC 690 Airbox opcje

Jeździłem przez dwa tygodnie na Setupie a'la EVO2:
Filtr powietrza: BMC Twin Air F1 TW60-150 Metal Top
Wydech z wyjętym dB killerem: Leo Vince SBK LV-one
Wałek rozrządu: 76236010044
Mapa standard pod EVO2 ze strony tuneecu (nie pamiętam numeru).
Motocykl jechał fajnie ale dopiero od 5000-5500 rpm/min. Dół miał dużo słabszy od powiedzmy opcji EVO1
( zwłaszcza w ustawieniu jednej słusznej opcji przełącznika map - 2).

6 Ostatnio edytowany przez gierwi (2018-02-05 21:30:26)

Odp: SMC 690 Airbox opcje

Ponoć EVO2 bez wałka mocno poprawia moment z dołu, a o to chyba bardziej chodzi.
I nie trzeba opuszczać silnika z ramy.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

7 Ostatnio edytowany przez asmEx (2018-02-05 21:38:11)

Odp: SMC 690 Airbox opcje

Mapa EVO2 w opcji ze standardowym wałkiem?!
Do wymiany wałka nie potrzeba opuszczać silnika!

8

Odp: SMC 690 Airbox opcje

EVO2 kit bez wałka i oczywiście mapy. Pisałem wcześniej że tylko o tym czytałem i ludzie którzy instalowali wałek twierdzili że trzeba opuścić silnik, bo wałek podczas wyciągania trafia w ramę.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

9

Odp: SMC 690 Airbox opcje

To taki EVO1+ (bez wałka i bez mapy EVO2).
Sama zmiana filtra na jakiś stożek nic nie da bez odpowiedniego strojenia.
Wałek wymieniałem i potwierdzam 100% że nie ma potrzeby ruszania silnika.
Wystarczy odpowiednio ustawić wałek i wychodzi sam.

10

Odp: SMC 690 Airbox opcje

No to coś nowego się dowiedziałem.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

11 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2018-02-06 01:58:31)

Odp: SMC 690 Airbox opcje

Napiszę bardzo pokrótce ale to tak bardziej żeby uchronić was od uszkodzenia silnika niż żeby opisywać cały proces.
Nie polecam bez zamontowania czujnika stuku wgrywania mapy EVO2 która ma inne wartości zapłonu z racji na inne czasy otwarcia zaworów spowodowane sportowym wałkiem. Może nie są to jakieś kosmiczne zmiany ale są i mają znaczenie. "ONLY EVO KIT II" przy tej mapie nie jest dla jaj:D
Wrzucenie stożka tak jak kolega pisał nie ma sensu:) Temat "gwałciłem" bardzo długo i jednak odpowiednie podciśnienie jest naszym sojusznikiem i trzeba inaczej kombinować. Pomijam fakt że powietrze pobierane przez taki otwarty stożek pod zadupkiem 690 ma mało wspólnego z zimnym powietrzem:)
Na koniec uważajcie z gotowymi mapami jeśli nie możecie ich zweryfikować urządzeniami pomiarowymi. Z ciekawostek napiszę że w zdecydowanej większości mapy z Tuneecu są zbyt bogate i to zdecydowanie.

12

Odp: SMC 690 Airbox opcje

No i dobrze, że zapytałem teraz odechciało mi się eksperymentów. Myślę, że wypowiedź Maćko rozwiała wszelkie wątpliwości. Ja zostaje przy opcji 'bezpiecznej' z EVO 1 i airboxem szczególnie, że 690 i tak ma pod dostatkiem pary bez zbytniego kombinowania.

Pozostaje temat strojenia silnika/mapy. Czy ktoś orientuje się kto w okolicy Bielska-Białej/Katowic/Krakowa byłby w stanie podjąć się takiego wyzwania? Sam nawet nie wiem czy szukać jakiegoś mechanika czy raczej hamowni?

13

Odp: SMC 690 Airbox opcje

Ja sie tym zajmuje:) Bielsko-Biała zapraszam.

14

Odp: SMC 690 Airbox opcje

kur@a farciarz kolo Maćka mieszka :/

KTM SMC 690 - niestety sold
MT09 - sercem nadal w supermoto!

15

Odp: SMC 690 Airbox opcje

MAĆKO napisał/a:

Ja sie tym zajmuje:) Bielsko-Biała zapraszam.

Dysponujesz hamownią czy modzisz za pomocą szerokopasmówki?