331

(5 odpowiedzi, napisanych KTM)

niby mogą, mialem tak i jeździło. Jak ma być dobrze to coś twardszego i lepiej zwymiarowanego by się przydało.

332

(69 odpowiedzi, napisanych KTM)

Dzinkss napisał/a:

Od siebie dodam ze przedewszystkim przy olejach w moto trzymam się tego co aktualnie jest zalane i było lane. Nie robię doświadczeń olejowych, leje zawsze full syntezę, w du.pie mam specyfikacje i karty tech, jeżeli nie pasuje mi organoleptycznie (z iphonem tak miałem) to zmieniam na swój typ. Aktualnie leje 300V 15w60 (do trzech Bergów w zasadzie lejemy) i wydaje się być optymalny chociaż w Bergu makssss 10mth robi, cichy, sprzęgło git, kolorowy:). W rexie 10w50 (525) zawsze wrażenie problemów ze sprzęgłem i głośny kosz, Castrola do moto nie uznaje, kupuje ze sprawdzonego źródła i zawsze dbam żeby był w okienku. Większej ideologi w tym temacie nie uskuteczniam a jakieś testy miarodajne wg. mnie są niewymierne, a jak już to kupę kasy musiało by to kosztować, a za 250zl to tak jak dmuchanie w alkomat przy cymbergaju nad morzem. Pozdro

Też miałem takie podejście, teraz chce wiedzieć co obiektywnie jest dobre i trzyma swoje właściwości długo. 250zł to wystarczający koszt żeby na nowo zbadać całą karte charakterystki oleju i porównać do świeżego w firmie Fusch w Gliwicach.

333

(69 odpowiedzi, napisanych KTM)

ecetera napisał/a:
MAĆKO napisał/a:

Noo i to ma sens. Dzięki za info myślę że się pokuszę o taki test po spuszczeniu Motorexa po 2000km. Oczywiście jeśli nie kosztuje to tyle co cysterna oleju:P

Skoro temat jest znacznie bardziej skomplikowany niż się wydaje to pytanie jest czy takie badanie ma sens skoro można dojść do bardzo złych wniosków nie posiadając odpowiedniego podłoża z chemii/tematyki olejów. To trochę tak jakby zrobić badanie krwi i wyniki sprawdzić sobie samemu na podstawie danych znalezionych w internecie...

Swoją drogą, ma ktoś dojście do Motorexa w jakiejś normalniejszej cenie niż 66 pln za litr?

Badanie to tylko 250zł, to nie dużo kasy biorąc pod uwagę że mam odpowiedź na wiele pytań.
Oprócz tego że mi to zbadają to dostaję od razu interpretacje tego badania, mogę również pytać jeśli mam jakieś wątpliwości.

334

(59 odpowiedzi, napisanych KTM)

zmien na 20w60 to w ogóle bedzie cisza albo smalcu:D Nie o to chodzi w tym wszystkim;)

Jak zalałeś motul 300v to rozumiem że chcesz go zmienić po 500km? To olej do wyczynów który ekstremalnie szybko traci swoje właściwości i nie jeden turysta zarżnął sobie już tak swój motocykl. Nawet na stronie motula jest info że zmienia się go wg. własnego uznania a nie wg. zaleceń producenta.

Jeśli nie ma tego przełącznika to pewnie tego już się nie da łatwo zrobić.

Power commander V (PCV) to jedyna łatwa opcja na map switch

[url]http://www.ktmforums.com/forums/attachments/duke/1d1219135861-690-duke-map-select-switch-switch.jpg[/url]

Szczerze mówiąc nawet nie wiedziałem że 2007-08 tego nie miały:) Nigdy na to nie zwracałem uwagi. W takim razie tylko PCV i map switch który można zrobić na zasadzie zwykłego przełącznika.

337

(66 odpowiedzi, napisanych Co kupić?)

Robię, ale zapraszam na wiosnę dopiero +15C.
Nie wgrywam gotowców.

Pod tyłkiem masz przełącznik z 3 pozycjami, zmiana jest jednak tylko jeśli chodzi o EPT

339

(69 odpowiedzi, napisanych KTM)

Ja tam zawsze leje Ipone'a syntetycznego o gęstości jaka mnie interesuje. Problemów nie miałem ale wirtuozem zawieszenia nigdy nie byłem.

340

(69 odpowiedzi, napisanych KTM)

Noo i to ma sens. Dzięki za info myślę że się pokuszę o taki test po spuszczeniu Motorexa po 2000km. Oczywiście jeśli nie kosztuje to tyle co cysterna oleju:P

341

(69 odpowiedzi, napisanych KTM)

toivias napisał/a:

Kim jest ta mądra głowa jeśli można spytać?

Jeden z moich klientów dzisiaj okazał się być po jakimś kierunku chemicznym i przypadkowo wyszedł temat olejów.
Temat jest tak trudny że ciężko bez jakichkolwiek podstaw go roztrząsać. Ja przynajmniej po dzisiejszej dawce informacji nie umiem powiedzieć że olej X o podobnych parametrach do oleju Y jest lepszy czy gorszy i totalnie odechciało mi się tych dywagacji:) Jedyną drogą jest analiza chemiczna próbki przed i po żeby zobaczyć co olej sobą reprezentuje. Ew. organoleptycznie zalać i zobaczyć jak się jeździ a później jak wyglądają elementy silnika ale to wiadomo mało obiektywna sprawa i czasochłonna.
Ja pociągnę początek sezonu MOTOREX'a, zmieniłem Quickshifter wczoraj na inny i zobaczymy jak się będzie skrzynia zachowywała. Jak będę miał dalej jakieś wątpliwości to wracam do Liqui Moly bo z tym olejem nigdy nie miałem żadnych problemów.

A te hity odnośnie olejów to rozchodziło się o Castrola bo strasznie gościu go zachwalał - stąd nie chciałem tego powtarzać bo nie wiem czy to prawda a dodatkowo sam zawsze miałem inne zdanie na ten temat. Sam jakoś nie lubie tej marki ale tak jak wspomniałem nie umiem powiedzieć czy mają dobry olej czy nie.

342

(66 odpowiedzi, napisanych Co kupić?)

To nie wiem.

343

(69 odpowiedzi, napisanych KTM)

Dzisiaj miałem okazje pogadać z pewną mądrą głową jeśli chodzi o oleje silnikowe i powiem szczerze że cała nasza gadanina tutaj nie ma sensu. Temat jest tak złożony że my tego na 100% nie rozwalimy:) Radę dostałem taką jedynie żeby trzymać się Motorexa bo to bardzo dobre oleje - przyznam że nie mam czasu żeby kombinować z tymi olejami więc Ipone wraca na półkę a Motorexa już zamówiłem.
Dostałem jeszcze kilka mega zaskakujących informacji odnośnie producentów ale nie będę tego puki co powtarzał.

344

(66 odpowiedzi, napisanych Co kupić?)

Z DB killerem?

345

(66 odpowiedzi, napisanych Co kupić?)

Wszystko masz już napisane w tym temacie i wielu innych, szukaj.