76

Odp: EXC 450 Supermoto

Był tutaj kiedyś taki jeden ze swoją słynną CRF po tuningu i nigdy tłoka nie wymieniał a miała już setki mth.
Więc jak widać się da albo były to tylko plotki.
PS. pozdrawiamy Sebastiana;)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

77

Odp: EXC 450 Supermoto

dukeSebo :D ale trzeba przyznać, że jego CRFa darła dobrze, mimo tylko 42 koni :P

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

78

Odp: EXC 450 Supermoto

nashman_supermoto napisał/a:

Mylicie model CRF450R gdzie tłok wymienia się co 40-60mth z 450X gdzie tłok wytrzymuje 400-450 mth na spokojnie.
Info od Majstra.

rozumiem, że są znaczące różnice pomiędzy R i X, że X ma mniej wysilony silnik, ale w to, że tłok wytrzyma tyle mth to naprawdę trudno uwierzyć :)

CRF450R - trying to handle the beast

79

Odp: EXC 450 Supermoto

Na YouTube gdzieś jak nie otwierana wybucha po 400mth

80 Ostatnio edytowany przez nashman_supermoto (2018-09-17 13:08:21)

Odp: EXC 450 Supermoto

Ja nie mówię, żeby nie otwierać i nie mierzyć przez 400mth. Tylko co 100mth albo częściej kontolować i zmieniać jak trzeba.
A Majster ma bardzo duże doświadczenie i robi te silniki na co dzień (jego znajomy zrobił na tloku w 450X 450mth) więc raczej on jest dla mnie bardzo wiarygodną osobą w tej kwestii. 450X a 450R to dwa zupełnie inne światy i nie należy ich porównywać w kwestiach interwałów serwisowych.

MT-07

81

Odp: EXC 450 Supermoto

co innego jeszcze jak ktoś pyrka tym silnikiem po bułki, a co innego , jak ktoś katuje do odciny. Może w jakimś tam lekkim enduro, jak ktoś dba o olej i filtr, kilkaset godzin przejedzie, ale w specyfikacji SM i ciagłym zapierdalaniu - nie sadzę.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

82 Ostatnio edytowany przez nashman_supermoto (2018-09-17 13:34:55)

Odp: EXC 450 Supermoto

DukeSebo chyba osiągał rewelacyjną trwałość tłoka i korby w swojej CRF a on miał wersję "R" !!! Tak więc dużo do powiedzenia mają ci którzy nigdy tego moto nie mieli, nie jeździli, nie serwisowali, nie otwierali i nie remontowali,

MT-07

83

Odp: EXC 450 Supermoto

Duże EXC też latały po 500+ na tłoku, ale nie każdy lubi takie ryzyko.
nashman, jakie przebiegi planujesz robić na SM, że szukasz czegoś tak mało wysilonego?
Przecież zmiana tłoka w EXC, nawet co 300 godzin to nie majątek. A części pewnie niedługo w Tesco będą sprzedawać :D

PBM

84

Odp: EXC 450 Supermoto

gierwi napisał/a:

Nie ma dramatu. Położyłem kiedyś mojego SMC na torze Poznań na wysoką stronę na niemieckim w lewo i zarysował się handbar i klamka hamulca.
Naked lub sport pewnie by nie przeżył, a tak możecie spytać aktualnego właściciela jak moto wygląda bo ja nic tam nie naprawiałem.

Ja tego nie dotykałem nawet, przytarte slidery i handbar, cokolwiek innego niz SM skonczyło by w formie gruzu...

Co do kupna supermoto, jakie by nie było jazda w korkach chodnikami i napierdalanie jak szatan bez dB killera staje się normą, tak samo jak ogólne odpierdalanie xD.
SMC fajne ale ciut przyciężkie i wysokie jak kobyła. Ergonomia dla wysokich ludzi też taka se, wygoda na trasy zerowa. Godzina bez bólu dupy to max. Ostatnio wytrzymałem 3h jazdy non toper i 200 km po okolicy, głównie winkle ale wróciłem głuchy od wydechu i wpół żywy xD Ogl polecam xD Sąsiedzi się pod tym podpisują xD

85

Odp: EXC 450 Supermoto

nashman_supermoto napisał/a:

Mylicie model CRF450R gdzie tłok wymienia się co 40-60mth z 450X gdzie tłok wytrzymuje 400-450 mth na spokojnie.
Info od Majstra.

Poszukaj jednak info w usa.
Wr/ 525 to jest szansa, ale w Hondzie bez szans.

Pozdrawiam,
Piotrek

86

Odp: EXC 450 Supermoto

Ja pytałem o 450X, ponieważ SŁYSZAŁEM, że dostęp do części jest słabiutki. Ludziska, którzy remontują 450R ciągną części z USA, a co dopiero X. Kurna, najtaniej to by Ci było remontować RFS-a.

EXC 525 in progress

87

Odp: EXC 450 Supermoto

Dziku napisał/a:

Ja pytałem o 450X, ponieważ SŁYSZAŁEM, że dostęp do części jest słabiutki. Ludziska, którzy remontują 450R ciągną części z USA, a co dopiero X. Kurna, najtaniej to by Ci było remontować RFS-a.

W sumie, to zanim kupi cokolwiek i tak zmieni jeszcze zdanie kilka razy. Przecież te wybory trwają już kilka miesięcy.
Zapewne skończy się na nakedzie, bo SM za drogie :D

PBM

88 Ostatnio edytowany przez nashman_supermoto (2018-09-17 17:34:19)

Odp: EXC 450 Supermoto

DumDum nakedów miałem 3 i obecnie sprzedaję Street Triple'a i chcę coś lżejszego i żeby był fun przy mniejszych prędkościach (poniżej 100km/h). Planuję robić ok 3-4 tyś.km w sezonie.

Dziku to wracamy do rozważania nad EXC525.

Mally ja nie mam doświadczenia w naprawach exc/wr/crf ale Majster mi mówił że crf450x jest bardzo trwała a ceny części pomiędzy ktm a yamahą.

Tyle że wymiana oleju w 525 wychodzi drożej i dłużej.

MT-07

89

Odp: EXC 450 Supermoto

3-4 kkm to jakieś max 100 mth. Naprawdę będzie Cię bolała wymiana tłoka co 3 sezony? To jest jakieś 700zł w przypadku dużego EXC.
Wymiana oleju jak nabierzesz wprawy wszędzie wyjdzie szybko. A dwie minuty różnicy raczej nie sprawią, że poczujesz się lepiej.
Moje serce jest przy pomarańczy, więc to wybieram.
Jeśli naprawdę masz 20 kawałków na sprzęt, to olej stare strucle i bierz wtrysk. Ewentualnie XC4 gaźnikowe z ostatnich wypustów, dużo tam pozmieniali względem pierwszego roku, który moim zdaniem i tak jest lepszym wyborem niż przedrożony RFS.
Jakbym jeszcze miał XC4, to bym Ci nagrał film jak zmienić olej poniżej 5 minut :D

PBM

90

Odp: EXC 450 Supermoto

A jaki w ogole jest budzet ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450