46 Ostatnio edytowany przez nashman_supermoto (2018-09-11 09:07:58)

Odp: EXC 450 Supermoto

hacker33 napisał/a:
nashman_supermoto napisał/a:

Prostu silnik zbyt mocno szepta do ucha "kręć wyżej, jedź szybciej,dasz  radę" a odkąd mam małe dziecko to po prostu chcę jeździć wolniej, ale mieć tak samo dużo radochy z jazdy.

Na supermoto tego nie zmienisz będzie jeszcze gorzej.
Będziesz leciał za takim Steetem i chciał pokazać, że supermoto zakręty bierze jeszcze szybciej i w jeszcze większym złożeniu.
Jeżeli jesteś już nauczony jeździć szybko to na supermoto też będziesz latać szybko. Kupisz 450 i dołączysz do grona nieszczęśliwych posiadaczy supermoto które jeździ za wolno i będziesz chciał wymienić go na 690. Później 690 wymienisz na 990...
Takie ja mam odczucia czytając to forum i jeżdżąc z osobami które przesiadły się z większego na mniejsze.


Jedyny ratunek dla Ciebie to jazda tylko po torze lub zakup enduro. W terenie już taki kozak nie będziesz...przynajmniej na początku:)

Myślę, że nie do końca jest tak jak napisałeś. Raczej nie miał bym chyba ochoty łapać się na takiej CRF450 za jakimiś nakedami czy sportami klasy 600-1000 bo na SM prędkość i wiatr skutecznie te zapędy by hamowała (raczej nie da się utrzymywać chyba na CRF prędkości 160-200+). Raczej kupił bym to do zabawy po mieście/żwirowni i w trasy się nie wybierał.

MT-07

47 Ostatnio edytowany przez _Michał (2018-09-11 09:17:48)

Odp: EXC 450 Supermoto

hacker33 napisał/a:

Na supermoto tego nie zmienisz będzie jeszcze gorzej.

To prawda... Sam przerabiam w tym sezonie przesiadkę z GSX-R1000 na SMCR 690. Faktem jest, że prędkości na bank będą niższe- Na gixie na II biegu miałem 217km, na III- 240km... na miasto jednak trochę za szybko:) Ma SM ruszasz, przepinasz biegi, przepinasz, przepinasz...masz zapięty VI bieg, patrzysz na licznik a tam... 120km :P Na początku mnie to mega bawiło. To samo jest z gumowaniem- na sporcie robisz to z dużo większymi prędkościami, a na SM idziesz na koło praktycznie z miejsca.
Na ciasnych winklach z kolei na bocznych drogach jak widzisz jak goście męczą się na szlifierkach, to jest pokusa, żeby pokazać z jaką lekkością idzie SM.
Mnie gdy pytają jak się czuję po przesiadce to mówię, że gdybym miał się z GIXA przesiąść na jakiegoś zwykłego 60 konnego nakeda to bym popierdolił taką zamianę....:P ale że to supermoto i zupełnie inna pozycja, oddawanie mocy, prowadzenie, możliwość wygłupów przy mniejszych prędkościach to bardzo mnie jara:) Fakt nie ma takiego pierdolnięcia jak sport ale nadrabia na innych płaszczyznach.
Inna ważna kwestia- jechać sportem na tor np do Poznania ode mnie z Krakowa to już gruba wyprawa i spore koszty... A tor w Krakowie (Moto Park) jest zbyt mały na ściga- z klei na SM idealny:)
Tu moja pierwsza wizyta w tym sezonie na torze. Mimo umiejętności początkującego na SM zabawa przednia:) [url]https://youtu.be/91FUnDPQ8L4[/url]

48

Odp: EXC 450 Supermoto

No więc właśnie Michał potwierdziłeś że zmieniając na SM zejdę z większych prędkości i będzie fun przy sporo niższych prędkościach. Na drodze z nikim się ścigać nie mam zamiaru. Na torze owszem. Tyle że na Radomiu 690 to już chyba za dużo. Tam idealne będzie 450.

MT-07

49

Odp: EXC 450 Supermoto

Na torze to szkoda się wywalić na 690 ;)

EXC 525 in progress

50

Odp: EXC 450 Supermoto

nashman_supermoto napisał/a:

co na asfalcie będzie dawać więcej funu: SMC 690 czy EXC (założmy już że będzie to ten 500 na wtrysku).

Najlepiej jakbyś wsiadł na oba. EXC będzie bardziej dzikie i lżejsze. Ale też bardziej wymagające serwisowo.

nashman_supermoto napisał/a:

Pojawiła się taka hybryda:

[url]https://www.olx.pl/oferta/ktm-525-supermoto-a2-CID5-IDvAw3y.html#5c86bbf0df;promoted[/url]

ktoś to zna?

Znam dobrze poprzedniego właściciela i historię przebudowy, bo moto było rozbierane u mnie. Nowy właściciel z tego co wiem, nie miał ze sprzętem problemów.

Dziku napisał/a:

Na torze to szkoda się wywalić na 690 ;)

Racja, przy glebie na EXC, nawet z racji niższej masy, mniej elementów może zostać uszkodzonych. No i na pewno trudniej rozwalić zbiornik.

PBM

51

Odp: EXC 450 Supermoto

nashman_supermoto napisał/a:

Tyle że na Radomiu 690 to już chyba za dużo. Tam idealne będzie 450.

W Radomiu na torze nie byłem ale ten w Krk jest raczej wolny i techniczny... większość nitki na 2-3 biegu jechałem.

52

Odp: EXC 450 Supermoto

Musisz wziąć pod uwagę, że skoro jeździłeś po trasach gdzie mogłeś na tym Streecie lecieć na zakręcie powyżej 140km/h na kolanie to na supermoto już tam nie pojedziesz bo będzie za nudno.
Jeżeli masz na tyle dużo tras wkoło siebie gdzie możesz się wyszaleć jadąc poniżej 100km/h i nie dalej jak 50km od domu to spoko. Inaczej supermoto Ci się znudzi.
U mnie w Poznaniu supermoto przestało mnie bawić jak i resztę supermociarzy. W mieście nie poszalejesz bo wszędzie kamery, policja. Na prowincjach też nie polatasz bo ludzie z domków jednorodzinnych zaczynają na Ciebie dosłownie polować bo im hałasujesz.
Latać całe życie 2 trasy...mija się z celem.
Dalej jak 50km od domu nie pojedziesz bo się męczysz, musisz mieć gdzie zatankować i wiesz, że na sam dojazd tracisz już jedną wymianę oleju i regulację zaworów.

Co do ścigania się to będziesz się ścigał - uwierz mi.
Ja miałem zapędy na sporty jeżdżąc DRZ a Ty masz ich nie mieć na 500 czy 690?

Jak chcesz jeździć spokojniej to kup sobie jakiegoś cafe racera.
Na supermoto się zapierdala i tego nie przeskoczysz.
Tak jak Michał napisał. Ruszasz spod świateł i 1.2.3.4.5.6 i już lecisz max. Te 6 biegów zmienisz w ułamku sekundy bo tak naprawdę wbijasz je jednym ciągiem.

Sorry, że tam mącę ale musisz znać minusy tego sportu.
Zmiana czegoś na supermoto aby jeździć bezpieczniej bo masz rodzinę brzmi troszkę irracjonalnie.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

53

Odp: EXC 450 Supermoto

Nie wiem czy czasem na takie kartodromy jak Radom nie lepsze było by coś w stylu R3, RC390, Ninja400 niż sm. Tylko zawias musiał by być dłubnięty i hamulce.

MT-07

54

Odp: EXC 450 Supermoto

Hacker skoro się Wam tam wykruszyła ekipa supermotowa to na czym teraz śmigacie?
Cafe, hmm powiem Ci że niegłupi pomysł żeby się uspokoić i zejść z prędkości:)
Jaki model byś polecił - lekki, mało awaryjny.

MT-07

55

Odp: EXC 450 Supermoto

Obecnie na rowerach:)

Caferacer to chyba tylko klasyk CB500 albo CB400:D

Ostatnio też widziałem coś fajnego w salonie:
[url]https://www.otomoto.pl/oferta/ducati-scrambler-desert-sled-mod-2018-nowy-salon-dc-lodz-ID6zyASy.html[/url]
Takie do wszytskiego:D I na traskę i przez pole.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

56

Odp: EXC 450 Supermoto

Jeszcze fajne cafe chyba ludzie robili z cx500. Silnik V2 ale poprzecznie jak w Moto Gucci.

Na rowerze dużo jeżdżę cały rok:)

MT-07

57 Ostatnio edytowany przez gierwi (2018-09-11 10:50:28)

Odp: EXC 450 Supermoto

hacker33 napisał/a:

Kupisz 450 i dołączysz do grona nieszczęśliwych posiadaczy supermoto które jeździ za wolno i będziesz chciał wymienić go na 690. Później 690 wymienisz na 990...
Takie ja mam odczucia czytając to forum i jeżdżąc z osobami które przesiadły się z większego na mniejsze.

Ja się przesiadłem z 950 SM na 690 SMC/SMC-R i ani chwili nie żałuję. W trasy 950 jest tak samo upierdliwa jeśli nie bardziej bo z łatwością osiąga 2 stówy a schować się nie ma za czym.

hacker33 napisał/a:

U mnie w Poznaniu supermoto przestało mnie bawić jak i resztę supermociarzy.

Przykro mi że o mnie zapomniałeś ;-). Pewnie różnica pokoleń ma tu znaczenie. Mnie nadal bawi i nie widzę alternatywy, jednak po krótkich romansach z wyczynami twierdzę że optymalny sprzęt (dla mnie) to 690 SMC/SMC-R. Na mieście jest zwinny, na ciasne tory dużo lepszy niż jakieś tam ściganty a i na torze Poznań specjalnie się nie spoci. Rekordów nie pobijesz, ale jest zabawnie i parę plastikowych motocykli można objechać.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

58 Ostatnio edytowany przez gierwi (2018-09-11 10:51:54)

Odp: EXC 450 Supermoto

Jak cafe racer to Yamaha SR 500.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

59

Odp: EXC 450 Supermoto

Śląsk musi spowodować żeby Supermoto odżyło.

Ciągle na nas polują z kamerkami, non stop kontrole, artykuły w internecie ale nie damy się!

Do czasu jak nas znowu nie przetrzepią na komendzie haha

60

Odp: EXC 450 Supermoto

Z tego co Gierwi pisze to jednak SMC/SMCR 690 najbardziej uniwersalne i nie wymaga częstego serwisu jak wyczyny CRF/EXC. Spokojniej oddaje moc niż wyczyn. Po zejściu z ponad 100konnej rzędówki to będzie zapewne duuży fun, bo ciśniesz ciśniesz, przepinasz biegi a prędkości już sporo niższe.
Tyle że fakt, jak napisał Dziku to szkoda trochę położyć takiego ładnego SMCR. Choć i tak uszkodzenia pewnie dużo mniejsze niż przy położeniu Street Triple'a.

MT-07