1

Temat: EXC 450 Supermoto

Czy zna ktoś ten sprzęt?

https://www.olx.pl/oferta/ktm-exc-450-s … 199c592634

2 Ostatnio edytowany przez Karolo (2018-09-06 23:13:41)

Odp: EXC 450 Supermoto

Moto nie znam ale zaje*iście wygląda ten karbon z pomarańczowym :) aż chyba sobie okleje swojego...

3

Odp: EXC 450 Supermoto

Obrypany RFS za 15 kafli, Nashman Ty tak na serio bierzesz go pod uwagę?

EXC 525 in progress

4

Odp: EXC 450 Supermoto

Dziku co masz na myśli pisząc "obrypany"? Nie znamy stanu silnika, może jest w nim wsio na tip-top skoro taka cena? Myślałem, że ktoś to moto tutaj zna. a na wygląd w sm aż tak nie patrzę.

5

Odp: EXC 450 Supermoto

Stary RFS w dodatku tylko 450.
Cenę trzymają 525, 400 ale 450 to nic szczególnego.
Obrypany bo widać, że taki oblepiony folią aby zakryć rysy. Dziwnie wygląda z różnymi okleinami po lewej i prawej stronie.
Oszlifowany piękny zacisk beringera ze zwykłą pompą od ścigacza.
Tylna tarcza chyba już troszkę zjechana. Zaraz się okaże, że przednia ma luzy...
Kiera nie wiem dlaczego ale wygląda na cienką a nie grubą. Lampa polisport a nie diament.

"Mocno doinwestowany" - gdzie i czym? Chyba tylko tym akrapem.

W tej kasie można mieć jednak dużo młodsze i bardziej seryjne supermoto.

Nie mówię, że ten jest zły ale jednak nawet jak dobry to dupy nie urywa.
Warto się zapytać czy zawieszenie jest utwardzone czy seria enduro.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

6 Ostatnio edytowany przez Dziku (2018-09-07 09:57:19)

Odp: EXC 450 Supermoto

nashman_supermoto napisał/a:

może jest w nim wsio na tip-top skoro taka cena?

A może nie? To ja kolesiowi zasugeruję, żeby podniósł cenę tak ze 2 kafle bo taki dobry.

nashman_supermoto napisał/a:

na wygląd w sm aż tak nie patrzę.

A powinieneś.

Moim zdaniem moto nie warte ceny, bo:
- to stary RFS, stara rama (no dobra min.2005), wszystko technologia z 2001 roku, przejedź się czymś 2008+ a jeszcze lepiej 2012 to zobaczysz
- golas, brak jakichkolwiek dodatków (jest Beringer, o nim niżej)
- Beringer ok, ale tarcza to już ma raczej rant, co to za pompa? Raczej nie radialna, cały ten ''zestaw' warty max. 800-1000zł (sam z pocałowaniem ręki sprzedałem taki zestaw z elegancką tarczą i ori pompą za 1300zł), po co szlifował zacisk? Żeby ukryć wcześniejsze szlify?
- okleina MOIM ZDANIEM miała zamaskować orypane plastiki, najtańszy sposób, a skuteczny
- brak ori licznika i lampa chyba Polisport (no dobra, lampa to nie wada)
- ''handbary MEC'' - to nie są czasem zwykłe listki?
- ''akcesoryjne siedzenie marki FM RACING'' - nie jet to czasem ori siedzenie tylko obszyte?
- zawieszenie raczej seria
I tyle, to za co tu płacić 15 kafli?

Pierwsze z brzegu:

https://www.olx.pl/oferta/ktm-450-exc-C … 684ef95426

https://www.olx.pl/oferta/husqvarna-smr … 5e6a1d34c8

https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-ktm- … 3a44b01581

Jeśli odpala i jest prosty, to generalka i tak lepiej by wyszła od tego cuda za 15-staka - https://www.olx.pl/oferta/cross-enduro- … e32d8a7be5

Edit: O dzięki hacker za wsparcie i wspólne uwagi :D

EXC 525 in progress

7

Odp: EXC 450 Supermoto

Tutaj moto z forumka, niewiele droższe, a świeższe i prezentujące się o wiele lepiej:
http://forum.super-moto.pl/post315157.html#p315157

#BRAAP

8

Odp: EXC 450 Supermoto

Dzięki Panowie za wszystkie cenne sugestie. Do tej pory myślałem,  że najlepsze (najbardziej "pancerne" RFS to te z lat 2006-2008 i takich szukałem. A Dziku pisze że 2008+ a nawet 2012. To już zgłupiałem.

9

Odp: EXC 450 Supermoto

Pancerność pancernością...ale jak kupisz 20 letnie moto z setkami mth na liczniku to nic Ci po tej pancerności. Chyba, że zrobisz mega total generalkę.

Tak samo jest z DRZ. Uważaną za pancerną i bezobsługową. Tak bezobsługową, że faktycznie nikt nic przy niej nie robi i w tej chwili większość z nich to trupy.

Ludzie o te sprzęty często nie dbają, oliwę wymieniają raz do roku, naprawy na kolanie na silikon bo przecież silnik prosty jak budowa cepa.
Tłok wymieniają po 1000mth bo tak wyczytali na zagranicznych forach, że jakiś John w USA zrobił na RFS 1000mth i silnik nadal jak nowy. I kupujesz takie gówno zatarte, polepione, pocące się za owalnym cylindrem.

Tak więc na tą pancerność patrz też od drugiej strony.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: EXC 450 Supermoto

Rozumiem. A dlaczego akurat najlepiej trzymają cenę 525 i 400 a 450 już nie ? Bo słyszałem też, że 450 na sm jest bardzo dobre. 400 najtrwalsze bo najmniej wysilone. 525 najmocniejsze.

11

Odp: EXC 450 Supermoto

Bo ludzie to głupki wierzący we wszystko i są gotowi dać w chój kasy za starego paździerza. Jaka jest niby definicja tej ''pancerności''? Że niby co, że się nie psuje czy jak? To po co te wszystkie serwisy i masa części na Allegro z silnikami na części po wybuchu?

Tak, 510 RFS jest dobrym silnikiem tak samo jak 510 od Husqvarny czy 450 od Yamahy. No ale jak przyszło wymienić zawory, to jest różnica między niegdyś 800 zł za RFS, a 2500zł dla Husqvarny no nie? A potem idzie fama, że w Husqvarnie zawory lecą, lecą bo stare i nikt ich nie wymienił na czas. A nie wymienił, bo nie stukały to i po co, no nie?

Silniki w EXC 500 (czyli 2012+) też są zajebiste, szybciej i łatwiej je się serwisuje, rama nowsza, łatwiej się skręca, inny środek ciężkości, jeden obieg oleju, wtrysk. No i ludzie też robią duże przebiegi na jednym tłoku. Ale co tam, lepiej wywalić kasę na RFS bo pancerniejszy niż T-34 :)

Nashman, nie wiem czy to Ty, ale chyba kojarzę, że masz na moto coś z 19 klocków, u mnie już dawno by stało EXC 500/450 2012+

PS: Jakbyś chciał kupić i remontować RFS-a 450/400, to mam zestaw cylinder + ori tłok + komplet zaworów :D

EXC 525 in progress

12

Odp: EXC 450 Supermoto

Ciągle się waham pomiędzy częstym serwisem (EXC) a żywotnością (SMC).
W sumie praktycznie nie będę zjeżdżał z asfaltu. Ale SMC trochę za duży na mnie. Siedziałem na SMC-R i musiałem mocno zejść pośladkiem z siedzenia żeby sięgać jedną stopą (nawet nie całą) do ziemi, a na EXC 525 lekko sięgałem 1 całą stopą do ziemi, a w dodatku EXC było dużo lżejsze i stąd nie miałem złego wrażenia jak na SMC-R.
Czy zwykły SMC siedzi niżej niż SMC-R z racji że ma bardziej miękki zawias?

13

Odp: EXC 450 Supermoto

One mają regulowane zawieszenie, przynajmniej tył. Zawsze możesz ściągnąć go niżej.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

14

Odp: EXC 450 Supermoto

Antonio masz na myśli SMC? Regulowaną wysokość zawieszenia czy po prostu masz na myśli zwiększenie SAG-u? Bo SAG to się ustawia pod wagę jeźdźca aby amor pracował w optymalnym swoim zakresie, a nie w celu obniżenia czy podwyższenia moto.

15 Ostatnio edytowany przez AntonioPL (2018-09-07 14:54:55)

Odp: EXC 450 Supermoto

Miałem na mysli ustawienie SAG-u, tak, aby był odpowiedni do Twojej wagi, bo zakładałem, że przymierzałeś się do już ustawionych czyichś motocykli. A tą regulacją też możesz delikatnie obniżyć motocykl, tak, aby nadał było w tolerancji, dla odpowiedniej pracy amortyzatora.
Osobiście, jeżeli masa motocykla już nie będzie głównym "nie" to polecałbym SMC.
Im lżejszy motocykl tym trudniejsza jazda powyżej "stówki", nawet tymczasowe wyprzedzanie ciężarówek potrafi wiatrem popsuć całą frajdę.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]