16

Odp: EXC 450 Supermoto

Choćby Larsson ma w ofercie takie coś:

https://mike.larsson.pl/pl/category/102 … le/616903/

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R

17

Odp: EXC 450 Supermoto

SMC-R super sprzęt, w sumie obniżyć widać można spokojnie, ale 2 rzeczy mi nie pasują:

1. Ride by wire. Mam bardzo daleko do najbliższego ASO KTM i w razie problemów z elektroniką jestem skazany na dalekie wożenie przyczepkami (nie mam haka w aucie ani przyczepki).
2. Ponoć od przepałowania na gumiejak wylądujemy na tylnym ogonie to potrafi się zapalić z racji umieszczonego tam zbiornika paliwa.

18

Odp: EXC 450 Supermoto

nashman_supermoto napisał/a:

SMC-R super sprzęt, w sumie obniżyć widać można spokojnie, ale 2 rzeczy mi nie pasują:

1. Ride by wire. Mam bardzo daleko do najbliższego ASO KTM i w razie problemów z elektroniką jestem skazany na dalekie wożenie przyczepkami (nie mam haka w aucie ani przyczepki).
2. Ponoć od przepałowania na gumiejak wylądujemy na tylnym ogonie to potrafi się zapalić z racji umieszczonego tam zbiornika paliwa.

Ad1. Kabel możesz sobie kupić a program ściągnąć.
Ad2. To nie jest Moto dla amatora jeżeli chodzi no latanie w pionie. Jak nie ogarniasz hamulca to nawet nie masz sensu go brać bo fakt lubią się zapalić.
Z tego co czytam to jak każdy szukasz złotego środka a takiego nie ma. Exc po 2012 jest bardzo wytrzymałe mam takiego 450 już 3 sezon i po 2 sezonach dopiero wymagał regulacji 2 zaworów reszta w normie. Trzeba uważać na pompę paliwa bo jak się przytrze to Moto ma połowę mocy. Ja w ta zimę mam zaplanowaną inspekcje silnika będzie wkładany nowy tłok i dalej dzida ;)

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

19 Ostatnio edytowany przez gierwi (2018-09-08 11:17:29)

Odp: EXC 450 Supermoto

Ile widzieliście płonących SMC/SMC-Rów? Jednego, dwa na filmikach sprzed 5 lat? Aprilia SXV też "lubi się zapalić" a wszyscy srają w pory że "choćby na jeden sezon" chcieli by je mieć.
Gaśnica w plecak albo dwa koła na ziemi i poproblemie.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R

20

Odp: EXC 450 Supermoto

JohnnyQulaweOkO a ile robiłeś km w sezonie na EXC450 i co ile zmieniałeś olej?

21

Odp: EXC 450 Supermoto

nashman_supermoto napisał/a:

JohnnyQulaweOkO a ile robiłeś km w sezonie na EXC450 i co ile zmieniałeś olej?

Brat jeździ nim codziennie do pracy. Ja w weekendy go upalam trochę. Olej raz na miesiąc.

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

22

Odp: EXC 450 Supermoto

- Z tą wymianą oleju to nie przesadzać, mój kumpel wymienia olej co 3 lata.
- Taaa? A co ma?
- Budę z frytkami.

EXC 525 in progress

23

Odp: EXC 450 Supermoto

Hehe dobre dobre Dziku z tą fryturą:)

Wiele osób nie rozumie, dlaczego w motocyklach typu EXC/CRF/WR tak bardzo istotna jest częsta zmiana oleju (co 6-8 zbiorników paliwa).
Otoż, kto zna budowę tych silników to wie, że jak mamy tylko 2 pierścienie na tloku (pierścień odpowiadający za kompresję oraz pierścień zgarniający olej) to w przypadku takiego rozwiązania, niespalona benzyna spływa do oleju, rozrzedza go i degraduje, przez co olej już nie ma takich właściwości smarnych i silniczek dostaje po dupie. Dlatego bardziej istotna jest częstsza zmiana oleju, niż nawet sama jakość oleju (czyli lepiej jak częściej zmienimy lejąc jakiś tańszy olej niż rzadko będziemy zmieniać 300V).

24

Odp: EXC 450 Supermoto

nashman_supermoto napisał/a:

Otoż, kto zna budowę tych silników to wie, że jak mamy tylko 2 pierścienie na tloku (pierścień odpowiadający za kompresję oraz pierścień zgarniający olej) to w przypadku takiego rozwiązania, niespalona benzyna spływa do oleju, rozrzedza go i degraduje, przez co olej już nie ma takich właściwości smarnych i silniczek dostaje po dupie.

Co Ty bredzisz?

EXC 525 in progress

25

Odp: EXC 450 Supermoto

No tak jest jak napisałem. W silnikach gdzie masz 3 pierścienie na tłoku to olej się zmienia już dużo rzadziej.
Bo nie sądzę, że po 8-10 motogodzinach pyrkania na mieście na SM olej wysokiej klasy nadaje się do wymiany z powodu jego zużycia wynikającego z pracy w silniku.

26

Odp: EXC 450 Supermoto

nashman_supermoto napisał/a:

Wiele osób nie rozumie, dlaczego w motocyklach typu EXC/CRF/WR tak bardzo istotna jest częsta zmiana oleju (co 6-8 zbiorników paliwa). Otoż, kto zna budowę tych silników to wie, że jak mamy tylko 2 pierścienie na tloku (pierścień odpowiadający za kompresję oraz pierścień zgarniający olej)

Tłok od silnika EXC (skoro napisałeś w motocyklach typu EXC/CRF/WR zakładam, że chodzi o 4T), policz se pierścienie.
https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/76529/tlok2.jpg

nashman_supermoto napisał/a:

(...)w przypadku takiego rozwiązania, niespalona benzyna spływa do oleju, rozrzedza go i degraduje, przez co olej już nie ma takich właściwości smarnych i silniczek dostaje po dupie.

Jak się benzyna nie spala w cylindrze, to znaczy, że coś jest zjebane/niewyregulowane. Ta sytuacja którą przytoczyłeś (benzyna MOŻE ściec nie MUSI po cylindrze) ma miejsce tylko wtedy, kiedy odpalasz silnik na ssaniu który pochodzi parę sekund i go gasisz. Nie wiem, ile byś musiał tak odpalać, żeby rozrzedzić olej - z 20 000razy, więcej?

nashman_supermoto napisał/a:

Dlatego bardziej istotna jest częstsza zmiana oleju, niż nawet sama jakość oleju.

Lejesz taki olej, jaki masz w specyfikacji i tyle, ceny za 1 litr są mniej więcej na tym samym poziomie. Różnica w cenie może polegać na syntetykach estrowych (już nie pamiętam, jak jest inaczej to mnie poprawcie, tańsze są syntetyki ''nie estrowe''), gdzie ceny oscylują ok. 50 zł/litr. Wtedy jak ktoś chce, może lać tańszy, ale zmienia się olej dokładnie co tyle samo km/mth.

nashman_supermoto napisał/a:

No tak jest jak napisałem. W silnikach gdzie masz 3 pierścienie na tłoku to olej się zmienia już dużo rzadziej.

No jeszcze raz policz sobie te pierścienie ze zdjęcia powyżej. Mniejsza ilośc pierścieni z tego co się orientuję występuje w 2T, bodajże SX 2T ma jeden pierścień. Ale tam wymieniasz olej w skrzyni biegów, chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego tylko tam?

nashman_supermoto napisał/a:

Bo nie sądzę, że po 8-10 motogodzinach pyrkania na mieście na SM olej wysokiej klasy nadaje się do wymiany z powodu jego zużycia wynikającego z pracy w silniku.

10 mth to jest ok. 400 kilometrów, jakbym miał tyle pyrkać po mieście, to bym sobie kupił skuter (serio, zajebista sprawa nawet 125ccm). Tak, pyrkanie nie zużywa tak oleju jak tryb pizda-hamulec-pizda, ale jaki ma sens pyrkania na SM?

Ogólnie mam wrażenie, ze gdzieś znalazłeś to info w necie i wkleiłeś tutaj bez wcześniejszego namysłu i analizy. Tylko nie wiem po co? Żeby urosnąć w naszych oczach?

EXC 525 in progress

27

Odp: EXC 450 Supermoto

No dobra Dziku myślałem że właśnie ta benzyna degraduje olej i stąd częste wymiany.
Skulam ogon i zwracam honor.

W sumie to jak zobaczyłem ile jest babrania z wymianą oleju w EXC525 to mi się odechciało.
4 filtry, w tym czyszczenie 2 sitkowych, jak wyjmujesz papierowe to część starego oleju spływa po karterze silnika i trzeba to później czyścić.
Ogólnie to najbardziej chyba bym mógł się skłaniać do SMC 690 ale nie wiem co ile tam zawory się sprawdza/reguluje i czy są na płytkach czy na śrubkach?

28

Odp: EXC 450 Supermoto

nashman_supermoto napisał/a:

W sumie to jak zobaczyłem ile jest babrania z wymianą oleju w EXC525 to mi się odechciało.
4 filtry, w tym czyszczenie 2 sitkowych, jak wyjmujesz papierowe to część starego oleju spływa po karterze silnika i trzeba to później czyścić.

To Ci polecę XC4. Dwa obiegi, jeden papierowy, jedno sitko. 0,6l do silnika. Wymiana czysta. Jak już wszystko zrobisz, brake cleanerem lub podobnym psikasz po zaolejonych miejscach i spokój, ewentualnie szmatką do sucha. Wymiana z czyszczeniem, to max 15 minut, jak nie wiesz gdzie kluczy szukać.

PBM

29

Odp: EXC 450 Supermoto

Akurat w 525 nic nigdy mi nie ciekło po silniku, bo wystarczy to robić z głową. A proponowałem Ci nashman EXC 2012+ właśnie po to, żeby wyeliminować XC4 :D

EXC 525 in progress

30

Odp: EXC 450 Supermoto

Dziku ale przecież 2012+ to też chyba silniki XC4? RFS był do 2007 włącznie a od 2008 do dziś jest XC4.