106

Odp: EXC 450 Supermoto

I tutaj pozwolę sobie zacytować wpis DukeSebo z dnia 08.10.2010 (post nr 5 w tym temacie [url]http://forum.super-moto.pl/topic15892-co-ile-wymiana-tloka-itd-w-crf-450.html):[/url]

"Ja już nakręciłem ok. 12/13 tysięcy (fakt że po asfalcie, ale na terrorach a nie w turystycznej eksploatacji) zapierdala jak wściekła, na co mam wielu świadków ;)  żadnych spadków mocy nie odczuwam. Odpala bez problemu tak na zimno jak i na ciepło. Olej zmieniam co 400/500 km :) Oleju nie przepala.
Silnik po modyfikacjach 73 Nm :D  :D"

MT-07

107

Odp: EXC 450 Supermoto

nashman_supermoto napisał/a:

Olej zmieniam co 400/500 km

O tu jest cała tajemnica.

EXC 525 in progress

108

Odp: EXC 450 Supermoto

Na torze MX motocykl pracuje także w warunkach bardzo dużego zapylenia/kurzu/piachu co drastycznie odbija się na trwałości silnika. Na asfalcie są już o wiele bardziej czyste warunki.

MT-07

109

Odp: EXC 450 Supermoto

nashman_supermoto napisał/a:

Na torze MX motocykl pracuje także w warunkach bardzo dużego zapylenia/kurzu/piachu co drastycznie odbija się na trwałości silnika. Na asfalcie są już o wiele bardziej czyste warunki.

1) nie da się z Tobą nie zgodzić, choć jak jeździć SM to w teren też się zjeżdża i kurz jest. Jak sam asfalt, to na pewno dużo mniej pyłu jest, choć często przez to ludzie nie dbają zupełnie o filtr.

2) na torze MX/ enduro  w zasadzie jak nie jesteś kozakiem, to taką 450 pyrkasz. Na asfalcie zawsze się więcej odkręca i silnik dostaje mocno po dupie.

Z resztą jak nie kupisz nowego moto z salonu, to nie ma znaczenie czy kupisz 450x, WR450, 525 bo może oddać w każdej chwili i przygodę należy zacząć od otwarcia silnika i wymian korby, tłoka. choć jak kupisz WR na wtrysku, to można sprawdzić ile ma MTH od nowości, czego w pozostałych nie uświadczysz.

Pozdrawiam,
Piotrek

110

Odp: EXC 450 Supermoto

Tak teraz myślę, skoro ja i tak nie będę zaglądał w teren (bo wg mnie na oponach szosowych źle się tam jedzie) to może by jednak pomyśleć o czymś innym co ma jednak dłuższe interwały serwisowe? Może Yamaha MT-07 ? Takie małe zgrabne lekkie w prowadzeniu i łatwe w obsłudze moto.

MT-07

111 Ostatnio edytowany przez shonek (2018-09-19 12:32:01)

Odp: EXC 450 Supermoto

Hmm, chyba nikt Ci nie odpowie tak dobrze jak Ty sam. Musiałbyś mieć niezłego skurwola nakeda żeby dał Ci tyle funu co nawet niedużej pojemności sm.
I uwierz, że jak miałbyś sm to każdorazowo z uśmiechem na twarzy uderzałbyś w teren, oczywiście lekki. A nie jakich piach
Oczywiście mówię o kołach sm

WR250X -> Husaria 701

112

Odp: EXC 450 Supermoto

widzę , że masz ten sam dylemat co ja - nie możesz się zdecydować między cywilnym sm , wyczynem , a nakedem... :D

najlepiej przejechać się każdym z nich i wtedy dużo Ci się wyklaruje

DRZ 400 SM ---> Husqvarna SM 610 ---> KTM EXC 530

113

Odp: EXC 450 Supermoto

Nakedami jeździłem różnymi. Miałem Horneta 600 3 sezony, Kawe ER6N 1 sezon, i teraz 3 sezon na Street Triple 675.
Kiedyś się karnąłem EXC 525 ale na nie swoim moto nie wyprubujesz w pełni jego możliwości. Podobało mi się to że się na nim wywaliłem i nic się nie stało ani mnie ani motocyklowi. Ta lekkość prowadzenia także była super. Brałbym w ciemno wyczyna ale nie pasują mi te wymiany tłoków, korbowodów i innych dupereli + pilnowanie zaworów i częste wymiany oliwy. Pewnie skończy się na WR250X bo i tak poza miasto nie mam czasu wypadać a silnik jest mega trwały.

MT-07

114 Ostatnio edytowany przez Damian (2018-09-19 22:22:39)

Odp: EXC 450 Supermoto

masz huske 610/630 kata 640/660/dziobaka/690

Ktm125sx<Ktm300gs<YamahaXt600sm<Husqvarna 610sm<Dorsoduro 750

115

Odp: EXC 450 Supermoto

Kupisz dużego wyczyna, wyremontujesz i z twoją kilometrówką masz spokój z tłokami na przynajmniej 3 sezony.
Jedyne co zostanie to olej. Ale pewnie będziesz w stanie wygospodarować sobie 10 minut na zmianę. No i kontrola zaworów, zapewne co drugą wymianę oliwki, kolejne kilkanaście minut (przy XC4 około 10, mówię o kontroli, bo regulacja to jakieś 100-150mth, przynajmniej u mnie przez ten czas trzymały parametry).

P.S.: Znam osobę, która była zmuszona do kapitalki w sprzęcie uważanym za dużo bardziej pancerny od WR'ki. No i ceny części nie były tak fajne jak w wyczynie.

PBM

116

Odp: EXC 450 Supermoto

W RFS zawory są regulowane śrubkami a w XC4 i w CRF450X na płytkach?

Wymiana oleju w sumie już mi jakoś tak przestała przeszkadzać. Przywyknę.

MT-07

117

Odp: EXC 450 Supermoto

Tak, XC4 płytki. Generalnie co kto lubi z zaworami. Śrubka to na pewno możliwość ustawienia w każdej chwili. Ale mam wrażenie, że trzeba je częściej ustawiać. Masz te 0.05mm tolerancji i w miarę to trzyma. Kolejna sprawa, że w XC4 pokrywa zaworów jest na 4 śrubkach, w RFS'ie masz 2 pokrywy po 3 śrubki, do tego w XC4 jest swobodniejszy dostęp szczelinomierzem. No i wiadomo, do sprawdzenia luzu trzeba zdjąć zbiornik, ale to nieważne co kupisz. W KTM'ach 4 śrubki i jeden wężyk :D

PBM

118

Odp: EXC 450 Supermoto

słyszałem, że te śrubki w RFSach lubią się luzować, szczególnie na zawodach :-]

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

119

Odp: EXC 450 Supermoto

nashman_supermoto napisał/a:

Tak teraz myślę, skoro ja i tak nie będę zaglądał w teren (bo wg mnie na oponach szosowych źle się tam jedzie) to może by jednak pomyśleć o czymś innym co ma jednak dłuższe interwały serwisowe? Może Yamaha MT-07 ? Takie małe zgrabne lekkie w prowadzeniu i łatwe w obsłudze moto.

Nie widzę sensu takiej zamiany. Przecież 675 to wcale nie jest jakaś lokomotywa aby przesiadka na 07 zrobiła wielką różnicę. A takie MT też ma trochę pary więc skończysz na tym jeżdżąc tak samo szybko bo po prostu będziesz mocniej odkręcał manetkę niż w streecie.

Widzę, że masz problem w tym aby się zdecydować i wcale się tobie nie dziwię. Dla mnie odpowiedź jest tylko jedna. Przepraszam, że się powtarzam ale SMC 690 to jest moto dla ciebie. Na pewno nie jest to motocykl idealny ale kupisz, pojeździsz i jeśli styl sm ci spasuje to wtedy wystawiasz takiego 690 na jakimś e bazarku, sprzedajesz i bierzesz wyczyna. A jak zainwestujesz od razu w coś jak pokroju 530, 525 czy 450? Co jeśli pojeździsz 20-30 mth i powiesz, że styl SM jest nie dla ciebie. Jak myślisz, ilu w Polsce jest potencjalnych kupców, nie będących zawodnikami aby kupić wyczynowe supermoto za 20k? Z tego co widzę po niektórych motocyklach na OLX'ie które stoją tam długie miesiące to nie wielu. W każdym razie zrobisz to co uważsz za stosowne. Ja cieszę się, że są ludzie którzy na SM'ach chcą jeszcze jeździć :P

A i jeszcze jedno. Czy jest sens kupowania 450X? Ona jest chyba bardzo mocno zdławiona tak aby wyłużyć żywotność. Nie lepiej kupić tańszą DRZ 400 i mieć praktycznie to samo?

120

Odp: EXC 450 Supermoto

^ drz 400 to padło wizualne :D też trochę lat już ma, do tego masz status "legendy" która się nie psuje, czyli nic z tym nie robimy i sprzedajemy coraz drożej, większość nadaje się pewnie do otwierania silnika i podstawowego serwisu. Do tego 450X z wagą sprzętu na +

w takim hajsie długo bym nie myślał i brał smc 690, albo coś co w razie czego można bez problemu nie raz przewrócić/sprzedać

RMX 450Z