31 Ostatnio edytowany przez SnowMoto (2015-01-21 20:36:35)

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Ok, koledzy to jeżeli chodzi o produkty 3M, przekazałem już taśmę na testy jednemu koledze z forum i czekam na info- podzielę się dokumentacją.
Taśma 4412 ma 2mm grubości, 4411 ma 1mm grubości i powinna wystarczyć. Dostępne są rolki o wymiarze 38mm x 5m. Orientacyjna cena detaliczna to 39PLN (dystrybucja 3M-> http://gdziekupic.3mpoland.pl/pl_PL/search/iatd.html ).
Ekstremalnie ważne jest dobre dociśnięcie taśmy i przy "zakładce" zdjęcie linera z taśmy. Łatki nie powinny być potrzebne- testowane na dachach pociągów osiągających 300km/h na nitach i spawach.
Pisałem o tym wcześniej, ale jeszcze raz: jeżeli ktoś z Warszawy ma ochotę przetestować pod okiem inżynierów 3M Polska (dokumentacja zdjęciowa do wykorzystania komercyjnego)- proszę o kontakt.
Wasik- mastyka to nie jest kierunek...

32

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

szerokość 38mm to średnio da się z tym coś zrobić
ani na przód ani na tył

rozumiem, że to są jakieś twoje odpadki bo normalnie taka szerokość taśmy nie występuje?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

33 Ostatnio edytowany przez SnowMoto (2015-01-21 23:03:04)

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Hacker, wersja dostępna na rynku "komercyjnie" ma właśnie szerokość 38mm i długość 5m- to nie "odpadek" ale normalny produkt. Grubość 1mm, ponieważ 2mm stosowana jest do bardziej narażonych na obciążenia miejscach. Ta wersja ma oznaczeni 4411N (n- neutral, czyli białawy kolor). Wersja przemysłowa 4412 (2mm grubości) oraz 4411 (1mm grubości) występuje w rolkach długości 16,5m/33m i szerokościach 25mm, 38mm, 50mm, 75mm i większych np. 610mm- do docięcia u konwerterów 3M. Wersje 16,5m/33m mogą mieć też inne kolory- szary i czarny (ograniczona dostępność).

34

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Moje wyglądają tak:
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/przoacutedty1420_zps62f8a95e.jpg
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/koa%204_zpstvf88vrh.jpg
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/koa%207_zps0qvxe7wm.jpg
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/koa%205_zpskjnkhof6.jpg
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/koa%208_zpsxqmv8jiq.jpg
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/koa%2010_zpsh7h7un8k.jpg

I pięknie trzymają ciśnienie od soboty.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R

35

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Policz Hack ile chcesz za tą taśmę na dwa 17"

WSK 125 (odrestauruje się) - Honda CB450S - Suzuki GS500E - Suzuki SV650S - KTM LC4 Duke II - KTM LC4 640SM - KLX300R - enduro zajawka

36

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

gierwi napisał/a:

Moje wyglądają tak:
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/przoacutedty1420_zps62f8a95e.jpg
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/koa%204_zpstvf88vrh.jpg
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/koa%207_zps0qvxe7wm.jpg
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/koa%205_zpskjnkhof6.jpg
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/koa%208_zpsxqmv8jiq.jpg
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/koa%2010_zpsh7h7un8k.jpg

I pięknie trzymają ciśnienie od soboty.

Ale brudne opony :]

WWW.HI-OCTANE.PL
Oficjalny dealer: ALPINA RAGGI, TM RACING, AHRS
#13 Mistrzostwa Polski
TM Racing SMX 450 Fi x2 : TM Racing SMM 450 Black Dream

37

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Bo nie latane przez pół roku. Postaram się wyczyścić o asfalt jak tylko się da. Aj promis!

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R

38

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Gdyby ktoś pytał po co:

Redukcja masy
Zmniejszanie masy nieresorowanej (koła, tarcze etc.) ma dużo większy efekt dla osiągów pojazdu niż redukcja masy resorowanej (rama, silnik, owiewki,). W świecie wyścigowym projektanci zazwyczaj stosują współczynnik 8. Np. redukcja masy 1 kg w kole daje te same efekty co redukcja 8kg masy resorowanej. Dzieje się tak na skutek następujących czynników:

Hamowanie/Przyśpieszanie
Siła wymagana do toczenia koła wzrasta wraz ze wzrostem masy koła. Tak samo jest w przypadku hamowania - do zatrzymania koła cięższego jest wymagana większa siła niż do zatrzymania koła lżejszego. Z tego wynika iż lżejsze koła poprawiają przyśpieszanie i skracają dystans hamowania motocykla. Jako że do ruszania i zatrzymania potrzeba mniej energii to efektem jest również ograniczenie zużycia paliwa - lecz rzadko jest to zauważalne ponieważ kierowca po prostu wykorzystuje nowy potencjał motocykla.

Efekt żyroskopowy
Redukcja masy koła zmniejsza również efekt żyroskopowy koła. Gdy koło się obraca duży efekt żyroskopowy powoduje trudności w zmianie kierunku jazdy, natomiast jeżeli masa koła ulegnie zmniejszeniu to łatwiej będzie przerzucać motocykl z jednego złożenia w drugie. Niemal każdy na lekcji fizyki trzymał kręcące się koło na osi i zauważył opór przy zmianie kierunku koła. Opór ten zmniejsza się wraz ze zmniejszeniem masy koła. Jak widać masa koła ma elementarny wpływ na prowadzenie motocykla.

Promień Żyroskopowy
Dotyczy to raczej sposobu konstrukcji koła niż samego ograniczenia wagi aczkolwiek efekt końcowy jest całkiem podobny. Efekt żyroskopowy jest zależny od odległości masy od środka koła. Im większa ta odległość tym większy efekt. W celu poprawienia osiągów - konstruktorzy starają się skupić większość masy blisko środka koła; projektując jak najlżejsze obręcze i odpowiedni kształt szprych.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

39

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

O łatwości naprawy na drodze i w ogóle łatwiejszej naprawie kół nawet nie wspomnę wobec tak głębokiego wejścia w temat.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R

40

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

a takie jedno pytanko -  taśma wytrzyma zabieg plak + zapalniczka podczas zmiany gumy ? :-) ?

Aprilia SXV 450

41

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

levis napisał/a:

a takie jedno pytanko -  taśma wytrzyma zabieg plak + zapalniczka podczas zmiany gumy ? :-) ?

nie wiem ale nie chciałem tego testować chociaż mi radziliście tak zakładać oponę

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

42

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Jest jeszcze jeden wazny efekt. Opony znacznie lepiej pracuja bez detki co zwieksza przyczepnosc.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

43

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Gierwi, to Smc nie wychodziły seryjnie bez dętek ? Z tego co pamietam w dziobalu tez ich nie miałem jak i obecnie

Ktm 690 SMC R (były 3 :D)
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

44

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

jakby starczyło tej taśmy to możne i ja bym się załapał na dwie 17

45

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Koso napisał/a:

Gierwi, to Smc nie wychodziły seryjnie bez dętek ? Z tego co pamietam w dziobalu tez ich nie miałem jak i obecnie

Wychodziły od 2010, a ja mam 2009. Dziobala miałeś pewnie na odlewach, więc problem nie występował.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R