46

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Czy firma dalej szuka królika doświadczalnego ?? :-)

Po rundzie w Toruniu będę miał przerwę, więc chętnie bym sprawdził te taśmy.

oczywiście w Warszawie :-]

SnowMoto napisał/a:

Ok, koledzy to jeżeli chodzi o produkty 3M, przekazałem już taśmę na testy jednemu koledze z forum i czekam na info- podzielę się dokumentacją.
Taśma 4412 ma 2mm grubości, 4411 ma 1mm grubości i powinna wystarczyć. Dostępne są rolki o wymiarze 38mm x 5m. Orientacyjna cena detaliczna to 39PLN (dystrybucja 3M-> [url]http://gdziekupic.3mpoland.pl/pl_PL/search/iatd.html[/url] ).
Ekstremalnie ważne jest dobre dociśnięcie taśmy i przy "zakładce" zdjęcie linera z taśmy. Łatki nie powinny być potrzebne- testowane na dachach pociągów osiągających 300km/h na nitach i spawach.
Pisałem o tym wcześniej, ale jeszcze raz: jeżeli ktoś z Warszawy ma ochotę przetestować pod okiem inżynierów 3M Polska (dokumentacja zdjęciowa do wykorzystania komercyjnego)- proszę o kontakt.
Wasik- mastyka to nie jest kierunek...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

47

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Levis ja jutro albo w pt atakuje kolegę :)

Pozdrawiam,
Piotrek

48

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Te co myśmy stosowali z Hackerem działają w dzidę. Praktycznie bez ubytków (niezamierzonych).

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

49

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Macie tą taśmę jeszcze? Tak żeby dwa koła 17 obstało?

TERROR KITTY CREW

Nienawiść do skuterów tak zostałem wychowany.

50

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Taśmy już nie ma.
Jednak jest kilku chętnych więc chyba nie problem się zgadać lub kupić a co zostanie sprzedać dalej.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

51

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

mnie zaraz czeka wymiana oponek (na pewno przed Toruniem) to przy okazji i ja bym taką tasiemką poleciał. Jakby się co kroiło to ja chętny. Pzdr.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

52

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

jak coś piszcie na pv

53

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Widzę tutaj konkretnie zrobiony mod. U mnie też szczelnie i bezdętkowo. Niemiec już coś próbował zrobić i obkleił nyple jakąś grubą taśmą ale wąską i mimo wszystko powietrze uchodziło - co około 2h pompowanko było potrzebne. W zimie obkleiłem to taśmą jednostronną to klejenia paroizolacji która została mi z robienia sufitów podwieszanych. Jak narazie nie musiałem nic dopompowywać ;) A 25m taśmy chyba 20zł czy jakoś w tych okolicach. Nie wiem tylko jakby się tylko taka taśma sprawdziła. Jak będę robił kolejne koła to wtedy pewnie taką opcję przetestuje ;)

DR 650SE/SM - na torowej emeryturze,
RMZ 450 SMR - może będzie  szybsza ; -)

54

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Kupiłem tą taśmę co polecił SnowMoto. 34zł + przesyłka do tego  2 wentyle 8,3mm. Dziś zamontowałem opony, powietrze nabite. działa.

Pozdrawiam,
Piotrek

55

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Jaką szerokość tej taśmy użyłeś?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

56

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

38mm/1mm grubości

Taśma 4412 ma 2mm grubości, 4411 ma 1mm grubości i powinna wystarczyć. Dostępne są rolki o wymiarze 38mm x 5m. Orientacyjna cena detaliczna to 39PLN (dystrybucja 3M-> [url]http://gdziekupic.3mpoland.pl/pl_PL/search/iatd.html[/url] ).

Pozdrawiam,
Piotrek

57

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Masz jakieś foty jak to zrobiłeś?
Kleiłeś na zakładkę na całej długości?

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

58 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2015-05-31 08:51:51)

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

fot nie robiłem... a szkoda.

Ogólnie to umyty środek został  "nitro", za nośnik użyty został rękaw bluzy :D (wewnętrzna część ;) )  - to było pod ręką. Wcześniej zeszlifowałem nyple co wystawały.

W przedniej zakleiłem na jedno owinięcie. Po owinięciu do o koła zrobiłem zakładkę 3cm. Wydawało mi się, że to nie zadziała bo krawędź taśmy była tylko 5-10mm od nypla. Ale działa. W otworze na zawór taśma została wycięta, zawór przykręcony też przez taśmę (nie styka się od środka bezpośrednio z felgą)

Z tyłu dwa owinięcia z zakładką 1cm. Miejsca łączeń taśm na przeciwko siebie.

Na wyważarce nie było jakiś astronomicznych wyników, felga nie jest obklejona tysiącem ciężarków.
Chyba było 10 i 15g ale nie pamiętam.

Opony zamontowałem kolejnego dnia po instalacji taśmy.
Dziś jeszcze powietrze w kołach jest :)

Pewnie brat będzie robił ten mod u siebie w moto, to zrobimy zdjęcia.

Pozdrawiam,
Piotrek

59 Ostatnio edytowany przez andrzeju (2015-06-16 20:10:26)

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Ja z kolegą też zrobiliśmy sobie takie kółka i wszystko śmiga  z drobnym "ale". Wentyle osadziłem na sylikonie takim jak do pokrywy zaworów. Jeden mam taki jak z tutoriala Hackera a drugi jakiś za 1,70zł, do wklejania w dętkę ale zasada identyczna - skręcony z podkładkami gumowymi z dwóch stron. Drobne "ale" polega na tym, że dzis chciałem wrzucić deszczówki zamiast ContiAttacków SM i okazało się że nie da sie tego napompować, przynajmniej z przodu. Opona jest na tyle miękka i wiotka że nie utrzymuje ani trochę ciśnienia a co za tym idzie nie wskoczy na rant i nie uszczelni wszystkiego. Można pompować do usranej śmierci i nic. Jakieś sugestie co  z tym zrobić? Z tyłem nie bawiłem się, może będzie inaczej.

Edit. Próbowałem z dwoma deszczówkami, zarówno michały jak i heidenau nie da się napompować. Conti Attack którego miałem wczesniej oraz obecny sportmax nie robią takich problemów, wskakują od razu.

TERROR KITTY CREW

Nienawiść do skuterów tak zostałem wychowany.

60 Ostatnio edytowany przez SnowMoto (2015-06-16 20:10:23)

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Kompresor o większym ciśnieniu- musi być "mocne dmuchnięcie". Jeżeli nie masz dostępu do takiego, to ściśnij pasem (takim, jak do mocowania moto) oponę po obwodzie i potem pompuj.