16

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

DObra robota.
Pamiętasz ile Cię wyszły materiały?

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

17

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Taśma ma 16,5 metra długości.
Na oba koła schodzi około 3 metry.
Więc można z niej zrobić kilka zestawów.

Materiały wyszły mnie około 500zł.

Zaleta jest taka, że można w każdej chwili zerwać taśmę lub przy wymianie nypla wyciąć tylko kawałek i go zalepić.
Regulacja naciągu odbywa się bez inwazyjnie w stosunku do kół potraktowanych klejem do szyb samochodowych.

Redukcja masy wynosi w moim przypadku około 1,2kg
Jak ktoś ma grubsze dętki to można dojść i do 2kg.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

18

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

tak myślałem że chodzi o redukcje masy:) redukcja masa na 2 kołach oczywiście ?

Husqa smr 570

19

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

tak na obu

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

20 Ostatnio edytowany przez gierwi (2015-01-21 15:33:05)

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

U mnie zysk masy wyniósł podobnie: przód - 600g, tył - 700g. Obeszło się bez problemów, takich jak u Hackera. Jedynie w obręczy Behr nyple nie są osadzone tak głęboko i musiałem użyć kółek o średnicy 35 mm wyciętych z przeźroczystej Power Tape marki Tesa. Trochę roboty z tym było, ale efekt jest dobry. Żadnych ubytków powietrza nie stwierdziłem od soboty. Ja nie uzbrajałem taśmy uszczelniającej i myślę że to wystarczy. Jak nie, to będzie nauczka na przyszłość.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R

21

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

staram się doliczyć, gdzie tutaj materiały kosztowały 500 zeta... Hacker, pochwal się kosztorysem ;-)

Aprilia SXV 450

22

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Sama taśma to ok 300zł jak się nie mylę...
A co myślicie o czymś takim? http://www.aciro.pl/tasma-2900r.html
Mam w cholerę podobnej taśmy butylowej od 3M, jedyny minus, że waga wyjdzie podobna jak koło z dętką

23

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

wasik napisał/a:

Sama taśma to ok 300zł jak się nie mylę...
A co myślicie o czymś takim? http://www.aciro.pl/tasma-2900r.html
Mam w cholerę podobnej taśmy butylowej od 3M, jedyny minus, że waga wyjdzie podobna jak koło z dętką

twoja taśma ma niską wytrzymałość temp. 60'C
koło w czasie jazdy można rozgrzać do prawie 100'C

ta taśma 3M którą użyłem z gierwim jest już przetestowana na wielu innych zagranicznych forach supermoto stąd taki wybór

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

24

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

levis napisał/a:

staram się doliczyć, gdzie tutaj materiały kosztowały 500 zeta... Hacker, pochwal się kosztorysem ;-)

sama taśma kosztuje 420zł

tutaj troszkę info na temat samej taśmy
http://solutions.3mpoland.pl/wps/portal … 3678742624
http://www.dnatools.pl/pliki/tasmy-i-kl … -4412n.pdf

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

25

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Ladnie zrobione. Robiles próbę wodna?

WSK 125 (odrestauruje się) - Honda CB450S - Suzuki GS500E - Suzuki SV650S - KTM LC4 Duke II - KTM LC4 640SM - KLX300R - enduro zajawka

26

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Signe napisał/a:

Ladnie zrobione. Robiles próbę wodna?

nie ale tylne koło leży już 2 tygodnie i nie straciło nic a nic ciśnienia, cały czas ma bite 2,5 bara

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

27 Ostatnio edytowany przez gierwi (2015-01-21 15:31:35)

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Wentyle w Larssonie coś  koło 22 złote  za szt., ale są też tańsze jak ktoś uważa że te są za drogie. Jednak te które wybraliśmy wyglądają bardzo solidnie. Cena którą podał Hacker obejmuje taśmę  na ok. 10 kół.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R

28

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

taśmy zostało więc jak co to mogę odsprzedać
muszę tylko dokładnie przeliczyć ile mam metrów

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

29

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Strasznie drogo to wyszlo. Ja zrobilem innaczej. W pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym, kupilem klej do szyb samochodowych + preparat do wytrawienia/ przygotowania do klejenia (taka mala buteleczka z czarna sbstancja, sprzedawca bedzie wiedzial o co kaman) Procedura identyczna. Dokladne oczyszczenie i odtluszczenie. Potem mazidlo przygotowawcze pod klej i dalej kleksy z kleju do szyb na kazdy nypel. Nypli nie mialem potrzeby regulowac ale mysle ze nie straci szczelnosci przy kreceniu bo poprostu nypel oderwie sie od kleju przy kreceniu ale szczelnosc w okolo nypla zostanie zachowana. Koszt? MAX 10% hackerowej roboty.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

30

Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek

Zawsze Hacker może sprzedać na komplety... może jeszcze zarobi : D
Ja mam coś takiego: http://www.ebay.com/itm/3M-Scotch-Rubbe … 46294c43e0 i jeszcze trochę takiego: http://winco.en.alibaba.com/product/154 … _tape.html
Zakres temperatur ~90, max 130*C spróbuje tym podziałać i zdam relację  ; )