736 Ostatnio edytowany przez Spidi (2016-08-14 10:34:20)

Odp: gumowanie na tylnym kole

Nie, wszystko nie tak...
Nie patrz na licznik, nie wciskaj klamki do końca i nie odpuszczaj zupełnie gazu... To nie ma być pół manetki czy 3/4.
Inaczej będzie to wyglądało na WR250 a inaczej na SMR450 czy SMC. Nawet na tym samym motocyklu zupełnie inaczej będzie na II, III, IV czy V-tym biegu... albo na stojąco czy siedząc na kierownicy! ;)


Powiedzmy, że w takim SMC/R, do nauki może to być dwójka lub trójka - na trójce
będziesz musiał strzelić nieco mocniej ale za to reakcja na gaz podczas jazdy na kole jest łagodniejsza.

Jedziesz sobie nie za szybko ale na obrotach przy których silnik już nie szarpie(czyli 3tys lub ciut więcej), jednym palcem lekko naciskasz klamkę sprzęgła(dosłownie kilka cm), jednocześnie nie odpuszczając a wręcz lekko dodając gazu.
Sprzęgło wówczas złapie poślizg a obroty błyskawicznie wzrosną.
Nie czekasz na nic, nie patrzysz na obroty tylko od razu płynnym ale szybkim i zdecydowanym ruchem zwalniasz sprzęgło.
To nie ma być chamski strzał ale subtelna aczkolwiek zdecydowana i szybka akcja.
Na początku skup się na wyczuciu samej kombinacji - ile na konkretnym biegu gazu i sprzęgła potrzeba żeby koło zaczęło się unosić. Z czasem wyczujesz, że o ile np. na jedynce czy na dwójce akcja jest dość delikatna i subtelna to już na czwórce będzie trzeba walnąć naprawdę konkretnie żeby koło szybko poszybowało na odpowiednią wysokość.
To oczywiście jak wszystko, wymaga chwili czasu i wielu prób ale warto...
Dupska nie musisz przesuwać - chyba, że masz słabe moto, które niezbyt chętnie idzie na gumę. Jeśli idzie bez problemu siedź tak byś czuł się pewnie i komfortowo - nie prostuj się przesadnie ani nie garb.

Rzecz jasna dla własnego BHP zanim zaczniesz próbować podnosić koło zawsze ułóż sobie zawczasu prawą stopę tak by palce były na hamulcu. Świadomość, że tak trzeba to jedno a ratowanie w razie biedy to drugie i jeśli będziesz szukał wtedy dźwigni to bez dwóch zdań nie zdążysz jej znaleźć.

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

737

Odp: gumowanie na tylnym kole

Dzięki. Takiej odpowiedzi potrzebowałem !

738 Ostatnio edytowany przez shonek (2017-04-05 22:12:58)

Odp: gumowanie na tylnym kole

Odświeżamy temat, sezon już w pełni można rzec :)
Czy to, że buja mną na boki podczas gumy to wina prędkości? Ostatnio szarpałem z wyższych prędkości i tego nie było albo było tylko, że w małym stopniu, dzisiaj z naprawdę niskich no i co poderwałem to mnie znosiło do boku.

WR250X -> Husaria 701

739

Odp: gumowanie na tylnym kole

shonek napisał/a:

Odświeżamy temat, sezon już w pełni można rzec :)
Czy to, że buja mną na boki podczas gumy to wina prędkości? Ostatnio szarpałem z wyższych prędkości i tego nie było albo było tylko, że w małym stopniu, dzisiaj z naprawdę niskich no i co poderwałem to mnie znosiło do boku.

Upuść powietrza i zobacz :P

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

740

Odp: gumowanie na tylnym kole

I tak mało już jest, ale spróbuję :D

WR250X -> Husaria 701

741

Odp: gumowanie na tylnym kole

oczywiście, że przy mniejszych prędkościach jest trudniej. musisz jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć. Ja musiałem zrobić 30 000km, żeby coś zaczęło wychodzić. :) no i ja to handbrake musiałem zrobić, bo nie potrafiłem i nie potrafię nadal hamować nogą...

yamaha 29 koni
husq więcej koni

742

Odp: gumowanie na tylnym kole

Przy wyższych prędkościach zawsze jest stabilniej - im wolniej oraz im wyżej koło, tym bardziej motocykl jest podatny na bujanie.
Upuszczenie powietrza pomaga ale przy wolnych gumach - przy średnich i szybkich nie ma większego znaczenia.
Najważniejsze żebyś nie szarpał gazem mocno - to właśnie nerwowy nadgarstek najczęściej powoduje niestabilność i bujanie motocykla. Chyba, że sam miotasz się na motocyklu... ;)

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

743 Ostatnio edytowany przez Dexter-pro (2017-04-18 23:44:45)

Odp: gumowanie na tylnym kole

Drogie Bravo,
Czy SMCR idzie na koło na 4-biegu z gazu lub klamy na seryjnych przełożeniach?
Dziekuje, pozdrawiam.

744

Odp: gumowanie na tylnym kole

Dexter-pro napisał/a:

Drogie Bravo,
Czy SMCR idzie na koło na 4-biegu z gazu lub klamy na seryjnych przełożeniach?
Dziekuje, pozdrawiam.

Mój na EVO1 nie chcial... Jedynie na stojaka go wyrywałem ale moze przez to ze jestem krasnalem i nie dalem rady :D

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

745

Odp: gumowanie na tylnym kole

Dexter-pro napisał/a:

Drogie Bravo,
Czy SMCR idzie na koło na 4-biegu z gazu lub klamy na seryjnych przełożeniach?
Dziekuje, pozdrawiam.

Mój z 4 biegu przy 75-80 km/h idzie bez większych problemów na koło z gazu, wydech przelotowy akrap i seryjne przełożenia.. zarówno Smcr 2013 jak i 2016  nie miały z tym problemu

690 smc-r

746

Odp: gumowanie na tylnym kole

Jak utrzymać mocny pion tak żeby dupa się nie obsuwała z kanapy? :O :O
Dzisiaj miałem pierwsze próby utrzymania moto w pełnym pionie no i czułem, że obsuwam się do tyłu. Cykałem się trochę dalej przechylić bo zaraz nogi by mi się "oderwały" od podnóżków... Czy to jest do wyćwiczenia, jakieś porady? Z tym oderwaniem nóg to jest odruch bezwarunkowy i obawiam się, że w najbliższych dniach nie obejdzie się bez gleby :D
Podrywam z 2, przejadę jakieś 30-40m i koniec biegu. Wiem, że nie sztuką jest power whellie dlatego chcę ten pion ogarnąć.

WR250X -> Husaria 701

747

Odp: gumowanie na tylnym kole

Postaw z 2, wrzuć dwa biegi wyżej i pojeździj sobie dłuższe gumy. Później wróć do wolnych.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

748

Odp: gumowanie na tylnym kole

velkurczak napisał/a:

Postaw z 2, wrzuć dwa biegi wyżej i pojeździj sobie dłuższe gumy. Później wróć do wolnych.

Nie teoretyzuj tylko na moto kurczak pzdr :)

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

749

Odp: gumowanie na tylnym kole

Póki co mogę tylko teoretyzować, z dwiema kupkami części na podłodze garażu.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

750 Ostatnio edytowany przez shonek (2017-05-02 22:32:42)

Odp: gumowanie na tylnym kole

velkurczak napisał/a:

Postaw z 2, wrzuć dwa biegi wyżej i pojeździj sobie dłuższe gumy. Później wróć do wolnych.

No chyba tak zrobię bo jednak ten balans obecnie jest poza moimi możliwościami, z resztą za wcześnie chyba nawet, 6 godzin mam za sobą dopiero.
Strzał ze sprzęgła mam ładnie wyczuty, prawie od razu jestem w dobrej pozycji tj. licznik na wysokości oczu i nie widzę drogi. Oczywiście mogę jeszcze "dalej" przegiąć, ale to już tylko w celach rekreacyjnych, nie jeśli chodzi o jak najdłuższy przejazd.
Jadę na dwójce, czuję, że kończy się bieg, lekko odpuszczam gaz, wbijam tróję mocno bez sprzęgła, gaz i dzida dalej? Dobrze prawię?
Kontrolę nad hamulcem w razie mocnego przechyłu mam jako tako opanowaną.  Jednak ostro mną miota na boki jak szatan :D powietrza mało jest tak jak pisze książka. Im bardziej jestem w górze tym mnie mniej buja, ale to normalne z tego co czytałem.

WR250X -> Husaria 701