631

(50 odpowiedzi, napisanych Co kupić?)

levis napisał/a:

SXV polecam :P haha :D

To jest myśl! i do remontu łatwiej kupić:P

632

(35 odpowiedzi, napisanych Archwium - Sprzedam)

Lej motorexa będziesz zadowolony. Kat chodzi głośniej co nie znaczy że gorze:)

633

(35 odpowiedzi, napisanych Archwium - Sprzedam)

Niestety tak stwierdzić nie można - z wielu względów które mi akurat przychodzą do głowy ale wybacz nie chce mi się o tym rozpisywać bo to chyba nie jest przedmiotem tego tematu;)

634

(28 odpowiedzi, napisanych Garaż)

Pianina mają chujowe sprzęgła w tych MTkach, moje mt07 po 2tyś km od nowości dostał nowe kompletne sprzęgło aramidowe z EBC :) Niestety cena tych sprzętów nie pozwala na wysoką jakość wszystkich podzespołów.

635

(50 odpowiedzi, napisanych Co kupić?)

Wszystkie moto tego typu kosztują sporo serwisując tak jak napisane w manualu.
Najlepiej kupić taki sprzęt do remontu (w PL chyba niemożliwe bo u nas wszystkie są 3mth  po remoncie;P ) niż kupić nówkę ready to race i po 15min jazdy szukać korby na poboczu.
Dokładnie wygląda to tak:
Kupujesz super sprzęt ready to race za 15k i za kilka godzin wydajesz +5k na remont.
lub
Kupujesz sprzet do remontu za 7-10k i na start wrzucasz +5k na remont ale wiesz co masz za mniej pieniędzy;)

To co napisałem sprawdza się w 70% przypadków, zdarza się że ktoś jest uczciwy i sprzedaje super sprzęt po remoncie bo mu się znudził ale to jest margines.

636

(28 odpowiedzi, napisanych Garaż)

Rozbieraj to:) powycieraj do sucha, zobacz czy tarcze nie są spalone tz. nie chłoną oleju. Czyli powycieraj i zostaw na ręczniku papierowym, jak będą znaczne plamy od oleju to znaczy że tarcze chłoną olej tym samym są do wyrzucenia. Sprawdź na szkle czy masz proste wszystko.

637

(50 odpowiedzi, napisanych Co kupić?)

za pierwsze roczniki tak:P z 2006 chodziły nawet po 17 na tym forum

638

(50 odpowiedzi, napisanych Co kupić?)

zwróć uwagę żeby nie przepłacić za tego dziadka bo ceny tych sprzętów to jest gwałt w biały dzień.

639

(35 odpowiedzi, napisanych Archwium - Sprzedam)

nawet zajebiste;) Ja po prostu testuje kolejne oleje i tyle:P
LM uważam za jedną z lepszych znanych mi firm na rynku.
BTW. sam sobie taki jeden baniaczek 20L zabezpieczyłem na zaś:P

640

(35 odpowiedzi, napisanych Archwium - Sprzedam)

I taki HItech jak 636 może sobie latać na 300V ale wymiana oleju co kilka weekendów na torze i wszystko gra i buczy.
CRF ma wycięte wszystko do minimum, cienkie ścianki dzielące układ chłodzący od cylindra, małe kanały olejowe, gigantyczny tłok, małą głowice. Jak sobie to uświadomisz i wyobrazisz jak to pracuje to obciążenie crf jest zdecydowanie większe od jakiejś 636 czy każdego innego 4cylindrowca. Taka crf się gotuje w moment i to ciepło trzeb odprowadzić za pomocą oleju i cieczy chłodzącej.
Co z tego że w litrze wychodzi 50koni z cylka jeśli moment na cylek to 25Nm;) Nie można porównywać rzędówki do jednocylindrówki bo to różne bajki - najważniejsze - wyważenie zestawu korbowo-tłokowego i to powinno zamknąć temat;)

641

(35 odpowiedzi, napisanych Archwium - Sprzedam)

Powinno być jak piszesz czyli jeśli dany olej spełnia normy i lepkość zalecane przez producenta to silnik powinien pracować tak samo dobrze jak przy innym oleju o tych samych parametrach- ale czy tak jest?:D No właśnie często nie, od czego to zależy to niestety bez analizy chemicznej możemy się tylko wymądrzać.
Fajnym przykładem z ostatnich dni jest peugeot 206cc 1,6 16v został zalany olejem mobil1 o parametrach zalecanych przez producenta, od razu po wymianie gdy auto się zagrzało głowica pracowała wyraźnie głośniej. Szybka decyzja i olej został zmieniony na Total'a dedykowanego przez producenta o tych samych parametrach co mobil1 - jaka reakcja silnika? Cisza, silnik chodzi gładko jak wcześniej... .
Przydałby się nam ktoś mądrzejszy kto to wyjaśni dokładniej. Mi się wydaje że może to być kwestia dodatków albo zaniżania parametrów? Ciężko powiedzieć ale była to dla mnie fajna lekcja jak dobór oleju jest ważny.

642

(35 odpowiedzi, napisanych Archwium - Sprzedam)

Wszystko zależy od silnika:) Jeśli to był jakiś archaiczny silnik to na tanim "gorszym" oleju będzie paradoksalnie działał lepiej ponieważ pasowania i kanały olejowe biorą to pod uwagę - zalewając do starego XTka 500 300V zgwałcisz ten silnik bo on po nagrzaniu nie będzie sobie z nim radził.
W drugą stronę latając po torze na CRF zalewając ją jakimś tanim olejem półsyntetycznym po nagrzaniu nie utrzymasz odpowiedniego filmu olejowego... .
Nie chce się mądrzyć bo nie mam pracowni chemicznej ale kilka lat temu rozmawiałem z kimś mądrym kto ogarnia ten temat i współpracuje z jedną z największych firm od olejów motocyklowych. Od tego czasu mocno zacząłem zwracać uwagę na to co wlewam do silnika.
Podsumowując - wlewając 300V do motocykla sportowo turystycznego i zmieniając wg. zaleceń producenta np. co 10k km zniszczysz silnik. 300V jest super na tor i do ekstremalnych przeciążeń ale należy go często zmieniać ponieważ szybko traci swoje właściwości.
Widziałem kiedyś 636 z zalanym 300V po sezonie jazdy moto zaczęło hałasować w głowicy, okazało się że przytarło wałki. Po zmianie oleju na 7100 moto jeszcze chwile pojeździło, uciszyło się ale mimo wszystko trzeba było zmienić silnik po jakimś czasie.

643

(35 odpowiedzi, napisanych Archwium - Sprzedam)

o to to to właśnie:D

644

(35 odpowiedzi, napisanych Archwium - Sprzedam)

Ostatnie zdanie to prawda:P Mimo wszystko na każdym z tych olejów silnik będzie jeździł.
Na jednym lepiej na drugim gorzej. Motul jest OK - po prostu jestem olejowym hipsterem.

645

(35 odpowiedzi, napisanych Archwium - Sprzedam)

Tak ogólnie:) Po 1 mam lepsze ceny na inne marki a Motula lałem już 8lat do wszystkich swoich sprzętów. Trzeba testować różne opcje żeby sobie jakieś zdanie wyrobić. Kolejna sprawa że Motula leje 90% riderów do swojego moto w PL a ja lubie być inny;P