46

Odp: gumowanie na tylnym kole

fistach napisał/a:

Siema wszystkim,

Az wstyd sie przyznac, ale gumowanie wychodzi mi i kumplowi na srednim poziomie.
Przelecimy pare metrow z jedynki na kole, ale nie potrfimy wyczuc tego dobrego momentu gdzie lecimy i lecimy na tym moto.
Zagadalismy do znajomego i on twierdzi ze bez gleby sie nie obejdzie..., ze inaczej sie nie nauczymy.

Wiec pytanko do wszystkich, kto lata na laku tylnim bez zaliczenia gleby do tylu?
Pytam nie dlatego ze zrobie sobie kuku, tylko dlatego ze szkoda sprzetu...
Przy glebie do tylu na SMC mam do wymiany w najgorszym wypadku bak paliwa,wydech,ogon itd itd....

Lepiej wziac tanszy sprzet, ryzykowac i cwiczyc z glebami?

Niech sie wypowiedza mistrzowie gumy :)

Jako że nie miałem dostępu do neta a jestem zainteresowany bo to mnie Fistach miał na myśli... powtrzacie hampel - priorytet !! A z drugiej strony wrzucacie filmiki gdzie zaliczacie drapanie pleców... Zmierzam do tego że boje się że w newralgicznym momencie też go nie użyje :(

Ale cóż, jutro zaczynamy trening na YZ'cie na nie uwardzonym gruncie, w razie czego straty jak i urazy mniejsze ;) Obieramy stratgie na "wolną gume" strzał ze sprzęgła -> pion -> hamplowanie, choc mam wrażenie że jako na nowicjuszy ta metoda będzie ciężka do zatrybienia :/

SMCR AKR
_____________________________
Kruszywa/budowa dróg 693 294 502

47

Odp: gumowanie na tylnym kole

kusloncu napisał/a:

Wy to możecie sobie na wysokich biegach :D Ja nie za bardzo :)Moze pomysle o wiekszym gazniku zeby z gazu wstawała :) chociaz na 1 albo moze zebatki :D

Moim zdaniem przy nauce łatwiej wyczuć pion przy podrywaniu ze sprzęgła.

Kwkm, wolna guma jest trudniejsza do nauczenia niż szybka. Na niskich biegach moto (zależy jakie) bardzo nerwowo reaguje na gaz i trzeba bardziej balansować na boki.

Mi przy nauce najlepiej wychodziło na 4 czyli przy ok 60km/h. DRZ'ta w miarę spokojnie reagowała na gaz ale był też zapas żeby utrzymać pion. Kluczem jest też znalezienie odpowiedniej pozycji i nie ciągnięcie kiery pod zęby tylko odchylanie się z całym moto.

48

Odp: gumowanie na tylnym kole

Na ktm 690 sm nie raz przelatywałem na całym pierwszym biegu aż do odcinki a w momencie gdy chiałem zmienic na drui bieg moto opadało na dwie łapy, problem polegał na tym że im wyżej unosiłem koło tym bardziej podciągałem kiere do zębów (tak jak piszesz) -> troche tak samozachowawczo,po prostu myślałem że im koło wyżej to i ja muszę byc wyżej by czuc się bezpieczniej a w ten sposób dociążałem przód..
Moją pzygodę z gumowaniem mogę podzielic na 3 etapy

1 gdy koło odrywało się od ziemi i praktycznie w tym samym momencie opadało :)
2 gdy koło było już dosyc wysoko aby poleciec na gumie motongiem (jednak nadal nie w momencie równowagi)
3 (chyba najgorszy) blokada!!! -przed podniesieniem koła wyżej niż w 2pkt:( i obawa przed roz..m siebie i moto.

następny etap to zmiana moto na yz i próba wolnych gum na trawie (przed nami) choc wiem że to ciężki temat,

Odnośnie sprzętów to też mamy troche przerost charakterów 2 katy 690 oraz yamaha yz 450 więc same narowiste konie :/

SMCR AKR
_____________________________
Kruszywa/budowa dróg 693 294 502

49

Odp: gumowanie na tylnym kole

Nie wiem jak YZ ale WR 450 kumpla na trawie podrywałem z 3 i zachowywała się dość przyjemnie choć reakcja na gaz w tym sprzęcie w porównaniu do DRZ jest mega. Te moto mają sporo zapasu przy podrywaniu. Dopóki jeszcze coś widzisz przez kierownicę i błotnik nie zasłania Ci linii horyzontu to jest nisko :)

Z tym ciągnięciem kiery pod zęby, mi było łatwiej wyczuć pion jak całym ciałem się odchylałem z moto.

50

Odp: gumowanie na tylnym kole

Rzecz w tym  że yz to sprzęt torowy o agresywnej charakterystyce oddawania mocy a wr to takie bardziej cywilizowane spokojne wcielenie yz ;) ale damy rade innego moto nie wyczaruje!

Dzięki za trafnę spostrzeżenie, będe się starał nie włazic na kiere jak bedę na gumie ;)

SMCR AKR
_____________________________
Kruszywa/budowa dróg 693 294 502

51

Odp: gumowanie na tylnym kole

Macie motocykle, które najmniej cierpią podczas gleb więc pompować adrenalinę i do dzieła!

Ochraniacze na ośki, mocne handbary z crashpadami, tani zużyty błotnik na tył, pościągać lampy i walicie piony.

Pozycje są różne. Ja lubię się odchylać do tyłu, Brzoza jest bliżej kiery przy gumie a wali kilometrami, popróbujesz i będziesz wiedział co wychodzi lepiej. WSZYSTKO TO KWESTIA PRZYZWYCZAJENIA!!

Tak jak mówią, jak widok zasłaniają Ci zegary to jest ok, jak zasłania Ci bak a błotnik masz nad głową to znaczy, że jest rewelacja. W pionie manetką ruszasz bardzo delikatnie żeby motocyklem nie szarpało bo może boleć.

PS. bierzcie kamerę i nakręcajcie pierwsze kroki :D

52

Odp: gumowanie na tylnym kole

A jak gumować na stojąco ,bo to też chyba z jedynki trzeba poderwać nie ?

http://bleft-style.blogspot.com/

http://www.bikepics.com/members/bleft1/

53

Odp: gumowanie na tylnym kole

Ja bym proponowal gumy na stojaco zaczac, jak na siedzaco ujedziesz kilometr na jednym biegu. Na stojaco to juz naprawde trzeba miec zajebiscie opanowany tylny hebel.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

54

Odp: gumowanie na tylnym kole

Heh no wlasnie nie wyglada to az tak harcorowo do nauki tylko zastanawiam sie jak z nogami itd co gdzie jak i w jakim momencie :)

http://bleft-style.blogspot.com/

http://www.bikepics.com/members/bleft1/

55

Odp: gumowanie na tylnym kole

a ja mam takie pytanie do tych którzy latają w butach crossowych. czy dajecie radę ogarnąć hamulec w takich butach? ja nie za bardzo ponieważ podczas jazdy na kole nogę mam po prostu pod hamulcem bo nie mogę stopy dać wyżej.

http://www.youtube.com/watch?v=uteflmsM48A&feature=youtu.be

56

Odp: gumowanie na tylnym kole

domin159 napisał/a:

a ja mam takie pytanie do tych którzy latają w butach crossowych. czy dajecie radę ogarnąć hamulec w takich butach? ja nie za bardzo ponieważ podczas jazdy na kole nogę mam po prostu pod hamulcem bo nie mogę stopy dać wyżej.

w butach crossowych ciezej. Obniz sobie nozke od tylnego hampla. Wtedy powinno byc ok.

Huska 701 '17

57 Ostatnio edytowany przez SuperMocarz (2011-09-22 17:23:17)

Odp: gumowanie na tylnym kole

Dobra, dużo zostało powiedziane tutaj, kilka razy wytarliśta gęby moją ksywą to stwierdziłem że coś dorzucę jeszcze do tego wspólnego kociołka:
1. Hebel tylny to podstawa. Jedyna rzecz która was uratuje - filmiki które wrzucacie gdzie typom spadają nogi - żenada - własnie tak nie wolno:) Wiecie o tym, ale i tak wam spadną.
2. Odchylanie się od motocykla lub też nie tak jak Jaca napisał - to kwestia indywidualna. Nie ma różnicy.
3. Do nauki, jazdy i pionowania najlepsze są krótkie przełożenia. Ja u siebie mam w tej chwili 14 - 43. Miałem 15 - 43 i bardzo słabo reagował na gaz, z trójki nie wstawał- lub trzeba było go prosić. W tej chwili - a to tylko jeden ząb - motocykl ma megawigor na kapciu. Potrafię korygować kursy nawet na piątym biegu - za nisko opadnie - dodaje gaz - podnosi sie. Słucha sie dużo bardziej. Dodatkowo nie muszę już przerzucać biegów praktycznie by jechać długo na gumie - bo na 2 biegu - z prędkością stałą około 60km/h jadę sobie w pionie w sumie tyle ile chce.
4. Zwykłe buty crossowe to syf. Najlepsze do nauki panowania nad tylnym hamem to buty ścig albo crossowe ale z zawiasem. Sidi crossfire są idealne do tego. 

Dla zachęty wrzucam filmik który już kiedyś tutaj był na forum wrzucony z długiej gumy przez wszystkie biegi. A - to było wtedy z zębatką 15, gdyby była 14 po wrzuceniu na 5tkę nie opadłoby przednie kółko, tylko można  byłoby jeszcze parę ładnych metrów pociągnąć:

[url]http://www.youtube.com/watch?v=L-WiZXONaxA[/url]

DRZ 450 E SM na modach znowu w jedynej słusznej wersji - czyli SuperMoto
Triumph Speed Triple 2010 SE

58

Odp: gumowanie na tylnym kole

No Brzozrider tak mistrzowsko pojechałeś że wygląda jakby było łatwo

59

Odp: gumowanie na tylnym kole

[url]http://www.youtube.com/watch?v=t1XdnT_-u1U&feature=feedu[/url]

Ktoś wrzucił ten film w innym dziale, a to dobry materiał poglądowy jak działać tylnym heblem. Sporo widać u kolesia na białej CRFie .

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

60

Odp: gumowanie na tylnym kole

Brzozrider dokładnie to samo zauważyłem szczególnie ten z ktm co jedzie z przodu on by sie pewnie nie przewrócił tylko sam wcześniej spuścił nogi wywracając motocykl
na moim filmiku widać że sie trzymam dokońca a co do hamulca to jechać pionowo potrafie zmieniać biegi też tylko ja podpatrzyłem coś takiego że niektórzy celowo sie przewracają do tyłu i wyhamowują przed glebą i na tym filmiku widać jak próbuje sie przechylać do tyłu i hamuje i tam gdzie sie położyłem to przesadziłem tyle że jeszcze mam buty crossowe i wogule nie czuje tego hamulca
[url]http://www.youtube.com/watch?v=3S6bMJqXm_0[/url]