136

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Panowie takie pytanie do znających dokładnie proces montażu FCR'a. Ile powinien być razy obrócony wałek na którym są zamontowane linki od rollgazu (jak bardzo powinna być napięta sprężyna)? Przy jednym obrocie (czyli pierwszy obrót przy którym uda się całość poskręcać prawidłowo) sam gaźnik chodzi płynnie, lekko i w ogóle super, jednak po podłączeniu linek jest już kicha i przepustnica powoli zamyka się tylko do około połowy potem staje i tylko dzięki lince powrotnej wraca do zera. Sprężynę napiąć bardziej czy raczej problem leży w linkach/rollgazie? Pilna sprawa więc proszę o szybką odpowiedź. Wypadało by w końcu ten gaźnik ogarnąć jak należy tym bardziej że już części do regulacji z De dotarły.

DR 650SE/SM - na torowej emeryturze,
RMZ 450 SMR - może będzie  szybsza ; -)

137

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

wina linek!

138

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Masz źle ułożone linki, zrób sobie dostęp od początku do końca i układaj je pod mniejszym kątem.
Jak to nie pomoże to smarowanie pancerzy lub ich wymiana na nowe.

139

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Dzięki Panowie. Metodą eliminacji wyszło że winny jest pancerz linki cofającej przepustnicę - linka pracuje w nim ciężko pomimo nasmarowania i prawidłowego ułożenia. Po odłączeniu tej linki pozostawiając tylko jedną linkę wszystko pracuje jak należy. Cóż trzeba zainwestować w nowe linki. Mam nadzieje że tylko mi się przepustnica nie zatnie przy maksymalnym otwarciu jak pozostawię jedną linkę :) Znając moje szczęście to jest to wielce prawdopodobne :)

DR 650SE/SM - na torowej emeryturze,
RMZ 450 SMR - może będzie  szybsza ; -)

140

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Będzie pierwszy backflip na zawodach :D

Pozdrawiam,
Piotrek

141

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Backflip na DR'ce zrobi furorę, od razu się sponsorzy rzucą :D

DR 650SE/SM - na torowej emeryturze,
RMZ 450 SMR - może będzie  szybsza ; -)

142

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

No ja bym zbyt długo albo i w ogóle nie jeździł na jednej. Nigdy nie wiesz kiedy ci się przytnie, skoro jedna była już taka, to ta druga też pewnie już nie lepsza.
A czy to DR, czy RMZ, zacięta przepustnica zawsze tak samo boli. ;)

143

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Mnie też to nie cieszy dlatego linki już zamówione. Niestety do jutra nie dojdą tak więc Koszalin będę musiał przejechać na jednej. Swoją drogą jak kupiłem DR'e to też była jedna linka założona. Dowiedziałem się o tym po 2 latach od kupna (nie było tylko wkładu, pancerz był a brak linki przy gaźniku jakoś nie wzbudził moich podejrzeń) :D Po założeniu wkładu do owego pancerza BST chodził bezproblemowo ale na FCR'ze już jest kupa. Coś musiało być z tym już dawniej i dlatego Niemiec jeździł bez.

DR 650SE/SM - na torowej emeryturze,
RMZ 450 SMR - może będzie  szybsza ; -)

144

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

jak odczytywać afr, jaki wynik jest najoptymalniejszy dla jednego gara, na wolnych obrotach.

145

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

na wolnych obrotach nie odczytuje się AFR...

mieszankę na wolnych obrotach można ustawić np świecą diagnostyczną colortune.

Co do samego AFR, to patrzy się na niego od 20-100% zakresu obrotów.

Przy jeździe ze stałą prędkością, powinien oscylować w okolicy 14.7 - jest to wartość gdzie jest najlepsze spalanie mieszanki co wiąże się z czystymi spalinami. Najekonomiczniej można ustawić 14.7-15.2, ale tylko przy jeździe na stałym gazie bez obciążania.

Tak naprawdę to co Cię interesuje najbardziej, to AFR przy przyśpieszaniu i wtedy należy ustawić iglicę + dyszę główną, tak, żeby wynik był w okolicy 12.5.

Pozdro

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

146

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

12,5 to dla silnika turbo dla wolnossaka 12,5 jest bardzo bezpieczne a optymalnie powyżej 13

Pozdrawiam,
Piotrek

147

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

zasugerowałem się tym filmikiem [url]http://www.youtube.com/watch?v=pFlTpvQDWew[/url] dlatego pytam w opisie koleś podaje też wolne obroty odczyt, głównie chodzi mi czy im większa wartość to więcej powietrza czy paliwa w mieszance? bo już się pogubiłem///...

148

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

im większy afr tym uboższa mieszanka.

Pozdrawiam,
Piotrek

149

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Mały - dla silnika turbo 11.5-12

12.5 dla wolnossaka to dobra wartość :-)

wiem, bo akurat śledzę temat gdy kolesie stroją fury na hamowniach i wszyscy nie bez powodu dążą do 12.5, oczywiście Ci, którzy nie patrzą na spalanie :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

150

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

11,5- 12 przy odcięciu a tak to 12,2- 12,5 coś tam kiedyś stroiłem ;)
Ponad 13 dla gaźnika będzie ok.
Bynajmniej u mnie tak jest i świeca wygląda dobrze, nic nie płynie :)
A tu są moje kreski z DR-Z i AFR.
[url]http://motokofeina.pl/diagnostyka-suzuki-dr-400sm-hamowni/[/url]

Pozdrawiam,
Piotrek