256 Ostatnio edytowany przez daniken (2020-03-25 14:59:51)

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Panowie. I po co wam te mody jak i tak zaraz dowiecie się, że WR 250x jest lepsza od drz, bo mniej pali w trasie :)

Co do przedłużania linek. Nie wiem kolego z jakich okolic jesteś ale na Śląsku znam jednego fachowca który przedłuża bądź wykonuje linki od podstaw. Może warto było by kogoś takiego poszukać. Z tego co pamiętam taka usługa kosztowała grosze

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

257

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Hej! Taki temat: zamontowany FCR39 z ciepłym i zimnym ssaniem (podobno od WR450 - tak twierdzi serwis, który to montował) - problem po zamontowaniu pojawił się taki, że na postoju lało się z motocykla paliwo. Nie byłem w stanie zobaczyć skąd dokładnie, ale serwis stwierdził, że wina po stronie zaworka iglicowego (nie wiem czy to prawidłowa nazwa). Po wymianie (na zamiennik) sytuacja się powtórzyła. Stojąc u nich na placu było ok. W trakcie dostarczania mi moto z serwisu zaczęło na samochodzie znowu cieknąć - jakby pod wpływem wstrząsów. Jakieś podpowiedzi co może być przyczyną ?

Ruff
___
DR-Z 400 SM '06
Wcześniej: Suzuki GS500'04 > Honda CBR600F4i'06 > Suzuki SV1000S'07 > Yamaha MT-09'2015 > Yamaha XSR900'2016

258

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

No jak cieknie to musi być coś z pływakiem albo zaworkiem albo ośką która trzyma pływak. Ogólnie na czas transportu powinien być zakręcony kranik.
Trzeba zdjąć komorę pływakową i sprawdzić wzrokowo co się dzieje. Może też być ustawiony bardzo wysoki poziom w gaźniku i się przelewa jak się poruszy albo przechyli motocykl np na stopce.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

259 Ostatnio edytowany przez Ruff (2020-05-04 13:06:54)

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Kolejne pytanie - wiem, że to mało precyzyjne, bo zależy od stylu jazdy itd., ale ile powinna palić DRZta na poprawnie wystrojonym FCR39 ??
Pytam, bo moja pali teraz dużo. Ponad 7 litrów i spaliny mocno śmierdzą dlatego mam wrażenie, że ma za bogato. Ale się nie znam na tym kompletnie stąd pytanie.
Jest na takich dyszach na jakich przyszedł gaźnik więc nie do końca wiem co tam w środku siedzi. Jeśli jest jakiś sprawdzony zestaw dysz/ustawień to będę wdzięczny za instrukcje.
Aha, z rzeczy, które mnie zaskoczyły - na zimno pali bez ssania, za to na ciepło potrzebne ciepłe ssanie. I czasem potrafi się pogasić przy zatrzymaniu gdzieś na światłach jak wcześniej dostał w palnik dobrze, więc mam takie wrażenie jakby go przylewało, ale nie wiem czy to dobra dedukcja.

Ruff
___
DR-Z 400 SM '06
Wcześniej: Suzuki GS500'04 > Honda CBR600F4i'06 > Suzuki SV1000S'07 > Yamaha MT-09'2015 > Yamaha XSR900'2016

260

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Ruff napisał/a:

Hej! Taki temat: zamontowany FCR39 z ciepłym i zimnym ssaniem (podobno od WR450 - tak twierdzi serwis, który to montował) - problem po zamontowaniu pojawił się taki, że na postoju lało się z motocykla paliwo. Nie byłem w stanie zobaczyć skąd dokładnie, ale serwis stwierdził, że wina po stronie zaworka iglicowego (nie wiem czy to prawidłowa nazwa). Po wymianie (na zamiennik) sytuacja się powtórzyła. Stojąc u nich na placu było ok. W trakcie dostarczania mi moto z serwisu zaczęło na samochodzie znowu cieknąć - jakby pod wpływem wstrząsów. Jakieś podpowiedzi co może być przyczyną ?

Miałem coś podobnego, z tego co pamiętam to na zaworku iglicowym jest oring, u mnie był on w kiepskim stanie (nie miał chyba długo kontaktu z benzyną) i to on był winowajcą.

Ruff napisał/a:

Kolejne pytanie - wiem, że to mało precyzyjne, bo zależy od stylu jazdy itd., ale ile powinna palić DRZta na poprawnie wystrojonym FCR39 ??
Pytam, bo moja pali teraz dużo. Ponad 7 litrów i spaliny mocno śmierdzą dlatego mam wrażenie, że ma za bogato. Ale się nie znam na tym kompletnie stąd pytanie.
Jest na takich dyszach na jakich przyszedł gaźnik więc nie do końca wiem co tam w środku siedzi. Jeśli jest jakiś sprawdzony zestaw dysz/ustawień to będę wdzięczny za instrukcje.
Aha, z rzeczy, które mnie zaskoczyły - na zimno pali bez ssania, za to na ciepło potrzebne ciepłe ssanie. I czasem potrafi się pogasić przy zatrzymaniu gdzieś na światłach jak wcześniej dostał w palnik dobrze, więc mam takie wrażenie jakby go przylewało, ale nie wiem czy to dobra dedukcja.

Co do spalania to mi dochodziło do 8 litrów przy ostrzejszej jeździe serpentynami ;) (wersja Y z FCR 39 MX na kołach SM).
Trochę słabo, że wstawiony został gaźnik bez zaglądnięcia w rozmiary dysz, szczególnie, że pochodził z innego moto niż DRZ. Z tego co piszesz, to faktycznie może mieć zbyt bogato.
Co do regulacji - też miałem z tym trochę zabawy. Podstawa to śruba mieszanki - u mnie była jakaś chińska i słabo spełniała swoje zadanie, także lepiej mieć oryginał (do regulacji na moto potrzebny będzie krótki śrubokręt i trochę wyczucia), ew. xtremix wspomniał o śrubie ,,tjuningowej'' markowej: R&D Flex Jet Remote Fuel Screw. Druga sprawa to poprawna kolejność podkładek/oringu na śrubie mieszanki (stan oringu oczywiście też do wglądu). Jeśli wszystko już wydaje się mechanicznie ok grzać sprzęta i regulować ;)

Ja wyszukałem swego czasu taką instrukcję i jej się trzymałem (przetłumaczoną z jakiegoś anglojęzycznego forum):

"Fuel Screw/Pilot Jet
Książkowe ustawienie zalecane jest na początek żeby odpalić i zagrzać sprzęt.
Wkręć Fuel Screw do końca, wykręć dwa obroty, odpal, zagrzej motor do temp pracy, polataj 10 min.
W zagrzanym sprzęcie ustaw najwolniejsze obroty jałowe jakie się tylko da, ma ledwo pyrkać.
Zacznij wkręcać Fuel Screw do momentu aż motor zgaśnie. Jak zgaśnie - wykręć 1/4 odpal na nowo.
Zacznij powoli wykręcać Fuel Screw do momentu aż zauważysz choć minimalny wzrost obrotów. Jeśli zauważysz wzrost, przygazuj, daj powrócić silnikowi do obr jałowych, przygazuj znowu. Jeśli jest ok ustaw obroty jałowe na książkowy poziom.
Jeśli możesz wkręcić Fuel Screw do końca a motor ciągle chodzi - pilot jet o numer w dół.
Jeśli musisz wykręcić Fuel Screw więcej jak trzy obroty - pilot jet o numer w górę.
Jeśli silnik nie gaśnie na większej pilot jet a na mniejszej musisz wykręcić ponad 3 obroty, włóż większą pilot jet i ustaw na 1/2 obrotu.

Main Jet
Włóż zalecana dyszę (chyba 160 dla zestawu JD).
Nagrzej motor, zwal klapkę filtra, idź się przejechać.
Jeśli jest lepiej, załóż mniejszą dyszę. Załóż klapkę, przejedz się, zdejmij klapkę, przejedz się, jeśli lepiej bez klapki znowu dysza w dół.
Jeśli jest gorzej, zaklej 1/3 3x3 moda, załóż klapkę.
Jeśli z taśmą jest lepiej - dysza na o numer w górę, itd aż z otwartą klapką i z taśmą będzie gorzej.
Jeśli z taśmą jest gorzej i z otwartą klapką jest gorzej masz właściwą dyszę main.
Trzeba pamiętać, że Main Jet działa tylko na pełnej qrw.. tzn na w pełni otwartej przepustnicy.

https://www.southbayriders.com/forums/attachments/296433/

O igle nie pisze, bo każdy montuje polecaną lub tuningową, musi działać.''

Pozdro.

261 Ostatnio edytowany przez Ruff (2020-05-05 12:17:45)

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

anderson10 napisał/a:

Miałem coś podobnego, z tego co pamiętam to na zaworku iglicowym jest oring, u mnie był on w kiepskim stanie (nie miał chyba długo kontaktu z benzyną) i to on był winowajcą.

Ten temat już ogarnięty i to o dziwo bez ingerencji. Zabrali moto do serwisu spowrotem, ale już więcej się nie lało i do teraz wszystko działa poprawnie i paliwo się nie leje. Jak sprawdzali ten nowo założony zaworek to nalali pełno paliwa i prawdopodobnie jak był przechylony to wyciekało górą zbiornika w trakcie transportu.

anderson10 napisał/a:

Co do spalania to mi dochodziło do 8 litrów przy ostrzejszej jeździe serpentynami ;) (...) Z tego co piszesz, to faktycznie może mieć zbyt bogato. (...) Co do regulacji...

Co do regulacji to już jest wszystko za bardzo techniczne dla mnie :) Liczyłem na odpowiedź w stylu "dysza taka a taka" :P Ale bardzo dziękuję za odpowiedź - zostanie dla potomnych i bardziej technicznie rozgarniętych niż ja ;)

Dla mnie wniosek taki, że muszę znaleźć kogoś kto to wyreguluje :D

Ruff
___
DR-Z 400 SM '06
Wcześniej: Suzuki GS500'04 > Honda CBR600F4i'06 > Suzuki SV1000S'07 > Yamaha MT-09'2015 > Yamaha XSR900'2016

262

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

U mnie w Y spoko było przy 155 main (jakieś szersze tuningowe kolanko miałem założone i do tego wydech Leo Vince HM od CRF-y 450), pilot jet 45 lub 48, ale raczej ta większa, śruba regulacji wykręcona tylko pół obrotu, bo akurat u mnie sprawdził się ten scenariusz z instrukcji:

,,Jeśli silnik nie gaśnie na większej pilot jet a na mniejszej musisz wykręcić ponad 3 obroty, włóż większą pilot jet i ustaw na 1/2 obrotu."

Nikt jednak nie da gwarancji czy u Ciebie będzie przy takiej konfiguracji wszystko ok ;)

263

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Dzięki! Wydech mam jakiś chiński, bo z takim kupiłem, ale kolanko muszę zmierzyć bo wygląda ciut inaczej niż seryjne. Ale ustawianie i tak zostawię komuś kto to ogarnia

Ruff
___
DR-Z 400 SM '06
Wcześniej: Suzuki GS500'04 > Honda CBR600F4i'06 > Suzuki SV1000S'07 > Yamaha MT-09'2015 > Yamaha XSR900'2016