526

Odp: gumowanie na tylnym kole

Wypieprzyłem dokładnie tak samo tylko przy ok 100 km/h więc jeśli latacie po asfalcie to szczerze radzę latać w kombinezonie, bluza na niewiele się zda ; ). A tak poza tym to starać się nie szarpać manetką, szczególnie przy przebijaniu biegu

527

Odp: gumowanie na tylnym kole

IRO napisał/a:

Plecki też nie są takie straszne: :D
[url]https://www.youtube.com/watch?v=W4YkshwrJSw[/url]

identyko xD

Chłopaki, eksperymentowaliście może z jakimiś specjalnymi ustawieniami gaźnika do jazdy na gumie  ?

#66

528

Odp: gumowanie na tylnym kole

IRO napisał/a:

Wiadomo, samemu lepiej nie szarżować, bo czasem ciężko będzie się pozbierać.
Widzę, że jesteś z okolic Jeszkowic, kiedyś latałem tam po torze, dalej jest czynny? I jakoś przyzwoicie utrzymany?
Kiedyś możemy razem polatać, bo daleko nie mam.

Ja od pierwszej gleby się nie nauczyłem, inny motor, to musi być nowa gleba.
Fajnie się uczyć gdzieś na trawie, bo tam możesz sobie łagodnie upaść.

Tutaj moje początki, raczej staram się, aby ktoś mnie nagrywał z boku, bo wszystko wtedy widać jak na tacy co źle robisz.
Najlepiej nagrywać i na bieżąco oglądać.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=5Ss_Ebf2LfU[/url]

Plecki też nie są takie straszne: :D
[url]https://www.youtube.com/watch?v=W4YkshwrJSw[/url]


Dokładnie tak do toru mam niedaleko :))
Tor jak byłem tam ostatnio jest mało używany ale jeszcze stoi, ja bardzo chętnie ale jako kibic, nie mam kół enduro więc po torze raczej jazda rekreacyjna :)

Co do gumowania to będę ćwiczyć , ćwiczyć i ćwiczyć zobaczymy co z tego wyjdzie. Skoro mam supermoto to grzech bym nie umiał gumować :D


Wasik wiem że bluza się nie zda, ale pod spodem mam zbroję więc nie będzie aż tak źle myślę, na kombi zbieram i szukam jakiegoś powoli co nie jest łatwe bo chce kupić używany ale problem w rozmiarze bo potrzebuje dość duży a ich mało :/

Ale dzięki wszystkim za rady

UrbanStreetWorkshop
#444 KTM 530EXC Supermoto
         KTM 300EXC enduro
https://www.youtube.com/user/yamahadt1998

529

Odp: gumowanie na tylnym kole

Pytanie do tych doświadczonych bardziej, panowie najpierw uczyć się szybkiej gumy czy wolnej ?

Szybka to że zmieniam biegi i to jest to powerwheelie.
A wolna to wolna i wysoki pion.

Chodzi mi o to czy łatwiej jest się nauczyć szybkiej i później wolnej, czy na odwrót?

Zauważam że z każdym treningiem mam mniejsze opory co do wysokości pionu(też się trochę martwię i przedobrze). Ale ostatnio też szło lepiej zmiana biegów i teraz nie wiem na którą gumę się bardziej nastawiać.

UrbanStreetWorkshop
#444 KTM 530EXC Supermoto
         KTM 300EXC enduro
https://www.youtube.com/user/yamahadt1998

530

Odp: gumowanie na tylnym kole

Pierwsze kroki zaczynałem  od szybkiej gumy na jednym biegu - dwójce. Po dłuższym czasie zacząłem wbijać 3, potem już szło od 1 do 6. Uczyłem się na DR 350, która za mocna nie jest ale dzięki temu podszkoliła mnie w trzymaniu wyższej gumy. Zacząłem śmigać z Peką i Danikenem, którzy szybko ogarnęli gumę do mojego poziomu. Postanowiliśmy jednak za wszelką cenę nauczyć się stałej, wolnej, gumy. Najlepiej szło ćwicząc razem, zaczynając od tego samego poziomu. Punktem odniesienia była odległość tylnego błotnika od asfaltu i w jakiej pozycji były lagi - im bardziej równolegle z asfaltem tym lepiej :) Praktycznie 1 dzień zmienił wszystko, parę godzin ćwiczeń, koło co raz wyżej i wyżej, i mimo iż za każdym wciśnięciem tylnego hamulca przód opadał, to psychika przyzwyczaiła się do punktu balansu oraz trzymania nogi na hamulcu a od tego momentu z miesiąca na miesiąc szło co raz wyżej, dalej i wolniej.

Zasada jest prosta im wyżej tym łatwiej utrzymać balans na gumie.

Jest parę etapów gumowania, które pomagają w załapaniu o co biega. Jeśli widzisz wszystko przed sobą a na wysokości głowy masz zegary to znaczy, że jest słabo. Mając zegary nad głową jest już trochę lepiej i można dłuższą gumę pociągnąć ale to dalej power wheelie. Jak na wysokości głowy masz bak to już łapiesz balansik i trzeba pilnować hamulca. Jeśli na wysokości oczu masz siedzenie i swoją torbę to znaczy, że jesteś albo blisko przycierki, coastera albo zaraz zaliczysz plecy :D

Podczas jazdy na wolnej gumie kluczowa jest płynność w operowaniu gazem i hamulcem. Maneta praktycznie w stałej pozycji z bardzo delikatnymi korektami a hamulec pracuje non stop. Stopa praktycznie cały czas delikatnie "muska" hebel, dociskając mocniej gdy lecisz za daleko...

531

Odp: gumowanie na tylnym kole

Dzięki za opisanie, ale jak tak slucham ze zegary ponad głowa, to mi jeszcze duzooooo brakuje.

Nic to trzeba isc cwiczyc, cwiczyc i dalej cwiczyc:))

UrbanStreetWorkshop
#444 KTM 530EXC Supermoto
         KTM 300EXC enduro
https://www.youtube.com/user/yamahadt1998

532

Odp: gumowanie na tylnym kole

To tylko teoria. Wolną gumę możesz się nauczyć w zupełnie inny sposób :) Filmiki i opisy jak gumować nigdy nie były zbyt pomocne dla mnie. Ćwiczysz, próbujesz nowych elementów i się w końcu nauczysz. Ruszaj dupę i ćwicz.

533

Odp: gumowanie na tylnym kole

A ja mam takie pytanie, mam cos takiego że jak poderwę motor troche wyżej do dobrej wysokości to automatycznie panikuje i nogi mi spadają z podnóżków odpuszczam gaz i motor opada. Jest na to jakaś rada czy to trzeba wyćwiczyć ?

534 Ostatnio edytowany przez maniek-rr312 (2014-02-23 10:56:43)

Odp: gumowanie na tylnym kole

Mr.Master napisał/a:

A ja mam takie pytanie, mam cos takiego że jak poderwę motor troche wyżej do dobrej wysokości to automatycznie panikuje i nogi mi spadają z podnóżków odpuszczam gaz i motor opada. Jest na to jakaś rada czy to trzeba wyćwiczyć ?

Lekko glupie pytanie. Popros starsza siostre moze ona ma rade :) np przyczepi tobie nogi do motocykla. 

Raczej wszystko to kwestia treningu :))

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

535

Odp: gumowanie na tylnym kole

Ja podobnie jak Jaca uczyłem sie na DR 350 i to był dobry sprzęt do nauki bo brak mocy trzeba było zastępować coraz wyższymi gumami, pierwszy raz jak zmieniłem bieg na kole z 2 na 3 zaliczyłem biedrone :Dale później juz było tylko lepiej, ucząc sie kierowałem się zasadą krótkie treningi ale jak najczęstsze tzn codziennie po 20 minut w moim przypadku zrobiło lepszą robotę niż 2-3 razy w tygodniu po godzinie czy dwie. Najwaznijszy jest tylny hebel, jak go nie ogarniesz to prędzej czy później będzie gleba
patrz przykład => [url]http://youtu.be/0mYDkOFeANU?t=3m2s[/url]
nawet jak robisz power wheelie i czujesz że są już coraz dłuższe to wciskaj tylny hamulec, mocno tak żeby koło opadło i jeszcze raz i jeszcze raz i jeszcze raz w końcu zaczniesz ''czuć'' hebel i podnosic pewniej koło do góry.

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

536

Odp: gumowanie na tylnym kole

Pozdrowienia dla kolegi z filmiku :D

537

Odp: gumowanie na tylnym kole

Zapierdala.m moto składać bo to faktycznie wiesna juz i mi chęci narobiliscie w chooj.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

538

Odp: gumowanie na tylnym kole

Ja mam taki problem, że nie mogę nauczyć się nawyku trzymania nogi na hamulcu. To jest największy mój problem póki co startuję najczęściej z 2 biegu i przepinam do ostatniego, z tego co napisał Jaca, muszę jeszcze wyżej moto postawić, ale wtedy konieczna jest asekuracja hamulcem, póki co wychodzi mi to tak: [url]http://www.youtube.com/watch?v=Fb_XAlkP7vc[/url]

539

Odp: gumowanie na tylnym kole

Kret0o napisał/a:

Ja mam taki problem, że nie mogę nauczyć się nawyku trzymania nogi na hamulcu. To jest największy mój problem póki co startuję najczęściej z 2 biegu i przepinam do ostatniego, z tego co napisał Jaca, muszę jeszcze wyżej moto postawić, ale wtedy konieczna jest asekuracja hamulcem, póki co wychodzi mi to tak: [url]http://www.youtube.com/watch?v=Fb_XAlkP7vc[/url]

No właśnie, co z tą cholerną nogą!!?? Nie jestem w stanie trzymać stopy na heblu, chyba, że się na maksa odsunę. Zastanawiałem się już czy nie przerobić dźwigni hamulca.. regulacja jest dla mnie nie wystarczająca, hebel jest za wysoko w pozycji siedzącej.. wtf?

..?..
YZ 125

540 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2014-02-25 00:54:58)

Odp: gumowanie na tylnym kole

Zawsze można nogami po asfalcie hamować he he .
A tak na poważnie lepiej ćwiczyć balans niż biegi bo one się kończą

Fajny filmik jak koleś trzyma balans  baaaardzo długa guma

[url]http://www.youtube.com/watch?v=KglouayXtqE&list=FLhcnV2PQwuyIF30ohE0wfig[/url]

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo