61

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

stara już wypolerowana przez pierścienie tłok
http://img2.demotywatoryfb.pl/uploads/1254217801_by_pajakziom_600.jpg

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

62

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

eeej przeca wsio gra ...

myślałem ze dostałeś zwykła tuleje

i can do this .. here, hold my beer

63 Ostatnio edytowany przez radzio (2012-12-22 01:51:39)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Tuleja jak tuleja, te poprzeczne, rownomierne rysy tzw choinka to ślad po honowaniu, tak zwanym szlifie.
Nikasil nakładany jest bezpośrednio na aluminiowy cylinder. Cylindry są albo na nikasilu (droższy, mniejsze opory tarcia), albo na tulei (tańsza, bardziej popularna, wielokrotnego użytku czyli można robić szlify, czego nikasilu sie da).

O tulejach można poczytać na polskiej stronie motor-tech'u - budowa, materiał, docieranie itd

Szklana warstwa w tym przypadku to złudzenie optyczne, to jest po prostu wypolerowana powierzchnia.

Nowa tuleja po założeniu i uruchomieniu silnika bedzie taka sama jak stara, oprócz podłużnych rys :)



Ps gratuluje zacięcia w remoncie tego potworka :) Będzie Cie wprawiał w banana na buzi :)

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

64 Ostatnio edytowany przez MudAndTracker (2012-12-22 21:07:42)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Łożyska kupione. Brakuje jeszcze górnego PDSa i dystansów na koła, ale startować z montażem można....

Iindeksy, ceny (wszystko ALL BALLS - mają zajebistą wyszukiwarkę [url]https://www.allballsracing.com/)[/url] :

- zestaw lozysk kola przedniego     25-1402        80 PLN
- zestaw lozysk kola tylnego         25-1283       160 PLN
- zestaw lozysko górne PDS          50180179      165 PLN
- zestaw lozysko dolne PDS          29-5056         150 PLN
- zestaw wahacza                      28-1178         180 PLN
- lozyska glówki ramy                  22-1032          90 PLN

http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/lozyska_min.jpg

http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/lozyska2_min.jpg

Pytanie!
Jakiego smaru używać:

1. koła
2. PDS, wahacz
3. główka ramy

Na forum wyszukałem raptem jeden pomocny komentarz:

Rolin napisał/a:

Co do smarów to osobiście używam Shella w klasie lepkości 2. Z doświadczenia z motocyklami crossowymi jest bardzo odporny na wodę, wszystkie łożyska nim posmarowane po sezonie wyglądają tak samo jak przy składaniu. Do czyszczenia aluminium, stara dobra szczotka druciana i szmatki lakiernicze.

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

65

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Jak chcesz mam gazetke motormani i tam jest opisane właśnie temat o smarach jakiego użyć  i gdzie.

Hero Majestic Ankur--->Derbi Senda Xtreme R--->Lifan Cross 125--->Mz Etz 250--->Ktm Egs 360--->Kawasaki Zr7--->Gas Gas EC 300  2006 & Kawasaki Zr7s 2004

66

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

daniel91x napisał/a:

Jak chcesz mam gazetke motormani i tam jest opisane właśnie temat o smarach jakiego użyć  i gdzie.

Bardzo chętnie!

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

67

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Ja używam smaru Castrola do łożysk i też jest super.
Ładny zielony kolor powoduje że wiadomo kiedy jest a kiedy go nie ma jak również pokazuje stopień jego zużycia.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

68

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

hacker33 napisał/a:

Ja używam smaru Castrola do łożysk i też jest super.
Ładny zielony kolor powoduje że wiadomo kiedy jest a kiedy go nie ma jak również pokazuje stopień jego zużycia.


w wielkiej bialej tubie ktora starcz na baaaaardzo dlugo

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

69

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Słyszałem słabe opinie o all ballsach od dwóch zawodników crossowych. Ciekawe ile w tym prawdy, bo u mnie w wahacz się sprawdzały, ale to w amatorskim używaniu.

70

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

cross napisał/a:
hacker33 napisał/a:

Ja używam smaru Castrola do łożysk i też jest super.
Ładny zielony kolor powoduje że wiadomo kiedy jest a kiedy go nie ma jak również pokazuje stopień jego zużycia.


w wielkiej bialej tubie ktora starcz na baaaaardzo dlugo

Dokładnie.
Ja mam ten smar już 3 lub 4 lata a ciągle coś smaruje.

SnowMoto napisał/a:

Słyszałem słabe opinie o all ballsach od dwóch zawodników crossowych. Ciekawe ile w tym prawdy, bo u mnie w wahacz się sprawdzały, ale to w amatorskim używaniu.

To samo chciałem napisać.
Uszczelniacze to już w ogóle mają kiepskie.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

71 Ostatnio edytowany przez Magic (2012-12-23 12:24:30)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

MudAndTracker napisał/a:

Pytanie!
Jakiego smaru używać:
1. koła
2. PDS, wahacz
3. główka ramy

Każdy smar EP-2 sie sprawdzi, to są wielozadaniowe smary odporne na temperatury o szerokim zakresie zastosowań. Również jako łożyskowe, do prowadnic etc. Z lepszych to polecam Roxana ALU-EP2 albo Gulfcrown EP-2, są w kartuszach tak jak koledzy mówią i na pewno starczą na długo.

Jakbyś potrzebował specyfikacji czy kart charakterystyk czegoś w temacie smarowideł to służę pomocą.

bez ciśnienia...
www.bezciśnienia.pl

72

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

SnowMoto napisał/a:

Słyszałem słabe opinie o all ballsach od dwóch zawodników crossowych. Ciekawe ile w tym prawdy, bo u mnie w wahacz się sprawdzały, ale to w amatorskim używaniu.

hacker33 napisał/a:

To samo chciałem napisać.
Uszczelniacze to już w ogóle mają kiepskie.

Przyznaje bez bicia, że poszedłem na łatwiznę i zamówiłem "co jest". Na pocieszenie (siebie) dodam tylko, że znajomy jeżdżący w enduro już naście lat sam też montuje łożyska All Ballsa - więc może jednak nie jest z nimi aż tak źle....

W każdym razie zapraszam do oględzin na każdym wspólnym treningu, to zweryfikujemy ile w tym prawdy :) Co mogę napisać już teraz - łatwo raczej u mnie mieć nie będą... zawsze myję motocykl Karcherem, a to zabija łożyska w szybkim tempie...

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

73

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Mamy więc:

smar Castrol, "zielony" ( Castrol LMX Li-Komplexfett 2 ?  )
Shell S2  (Gadus S2 V220AC / V220AD ? )
Roxana ALU-EP2
Gulfcrown EP-2

Na szybko udało mi się dotrzeć to zajebistego pdf'a Shella, w którym ładnie wyjasniają do czego który smar służy:
[url]http://s04.static-shell.com/content/dam/shell/static/pol/downloads/smary-przemyslowe.pdf[/url]

Wydaje mi się, że z naszego punktu widzenia kluczowym parametrem będzie "wodoodporność". I dlatego wziąłby smar Shella Gadus S2 V220AC albo Gadus S2 V220AD.

Ponieważ jednak:

Magic napisał/a:

każdy smar EP-2 sie sprawdzi, to są wielozadaniowe smary odporne na temperatury o szerokim zakresie zastosowań. Również jako łożyskowe, do prowadnic etc.

to wezmę dowolny z przez Was polecanych, tylko napiszcie mi gdzie ja go dzisiaj kupię, bo muszę sie zabrać za robotę!!! :)

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

74 Ostatnio edytowany przez Magic (2012-12-23 13:23:17)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Każdy z tych smarów jest odporny na mokre i brudne warunki, wodę i utlenianie, wysokie ciśnienia, wysoką temperaturę ekploatacji, nieregularne obciążenia skokowe i wysokie obciązenia.

bez ciśnienia...
www.bezciśnienia.pl

75

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Jak każdy, to każdy! Na stacji Shella posucha, w Norauto bieda. Poszukiwania zwieńczyłem sukcesem dopiero w Leroy Merlin. Ogrom wyboru specjalnie mnie nie onieśmielił...., więc wziąłem jeden jedyny EP2  - VECOLIT EP-2 opak. kartusz 0,4kg.

[url]http://sklep.modex.com.pl/smar-vecolit-ep2-opak-kartusz-04kg-p-220.html[/url]
[url]http://toro.es24.pl/opis/3099251/smar-litowy-vecolit-ep-2-kartusz-400g.html[/url]

Lepszy od Towotu, którego jeszcze wczoraj bym tam napaćkał, będzie na pewno...

http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/VECO_EP2.jpg

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]