Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]
stara już wypolerowana przez pierścienie tłok
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Husaberg » Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 15 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
stara już wypolerowana przez pierścienie tłok
eeej przeca wsio gra ...
myślałem ze dostałeś zwykła tuleje
Tuleja jak tuleja, te poprzeczne, rownomierne rysy tzw choinka to ślad po honowaniu, tak zwanym szlifie.
Nikasil nakładany jest bezpośrednio na aluminiowy cylinder. Cylindry są albo na nikasilu (droższy, mniejsze opory tarcia), albo na tulei (tańsza, bardziej popularna, wielokrotnego użytku czyli można robić szlify, czego nikasilu sie da).
O tulejach można poczytać na polskiej stronie motor-tech'u - budowa, materiał, docieranie itd
Szklana warstwa w tym przypadku to złudzenie optyczne, to jest po prostu wypolerowana powierzchnia.
Nowa tuleja po założeniu i uruchomieniu silnika bedzie taka sama jak stara, oprócz podłużnych rys :)
Ps gratuluje zacięcia w remoncie tego potworka :) Będzie Cie wprawiał w banana na buzi :)
Łożyska kupione. Brakuje jeszcze górnego PDSa i dystansów na koła, ale startować z montażem można....
Iindeksy, ceny (wszystko ALL BALLS - mają zajebistą wyszukiwarkę [url]https://www.allballsracing.com/)[/url] :
- zestaw lozysk kola przedniego 25-1402 80 PLN
- zestaw lozysk kola tylnego 25-1283 160 PLN
- zestaw lozysko górne PDS 50180179 165 PLN
- zestaw lozysko dolne PDS 29-5056 150 PLN
- zestaw wahacza 28-1178 180 PLN
- lozyska glówki ramy 22-1032 90 PLN
Pytanie!
Jakiego smaru używać:
1. koła
2. PDS, wahacz
3. główka ramy
Na forum wyszukałem raptem jeden pomocny komentarz:
Co do smarów to osobiście używam Shella w klasie lepkości 2. Z doświadczenia z motocyklami crossowymi jest bardzo odporny na wodę, wszystkie łożyska nim posmarowane po sezonie wyglądają tak samo jak przy składaniu. Do czyszczenia aluminium, stara dobra szczotka druciana i szmatki lakiernicze.
Jak chcesz mam gazetke motormani i tam jest opisane właśnie temat o smarach jakiego użyć i gdzie.
Jak chcesz mam gazetke motormani i tam jest opisane właśnie temat o smarach jakiego użyć i gdzie.
Bardzo chętnie!
Ja używam smaru Castrola do łożysk i też jest super.
Ładny zielony kolor powoduje że wiadomo kiedy jest a kiedy go nie ma jak również pokazuje stopień jego zużycia.
Ja używam smaru Castrola do łożysk i też jest super.
Ładny zielony kolor powoduje że wiadomo kiedy jest a kiedy go nie ma jak również pokazuje stopień jego zużycia.
w wielkiej bialej tubie ktora starcz na baaaaardzo dlugo
Słyszałem słabe opinie o all ballsach od dwóch zawodników crossowych. Ciekawe ile w tym prawdy, bo u mnie w wahacz się sprawdzały, ale to w amatorskim używaniu.
hacker33 napisał/a:Ja używam smaru Castrola do łożysk i też jest super.
Ładny zielony kolor powoduje że wiadomo kiedy jest a kiedy go nie ma jak również pokazuje stopień jego zużycia.w wielkiej bialej tubie ktora starcz na baaaaardzo dlugo
Dokładnie.
Ja mam ten smar już 3 lub 4 lata a ciągle coś smaruje.
Słyszałem słabe opinie o all ballsach od dwóch zawodników crossowych. Ciekawe ile w tym prawdy, bo u mnie w wahacz się sprawdzały, ale to w amatorskim używaniu.
To samo chciałem napisać.
Uszczelniacze to już w ogóle mają kiepskie.
Pytanie!
Jakiego smaru używać:
1. koła
2. PDS, wahacz
3. główka ramy
Każdy smar EP-2 sie sprawdzi, to są wielozadaniowe smary odporne na temperatury o szerokim zakresie zastosowań. Również jako łożyskowe, do prowadnic etc. Z lepszych to polecam Roxana ALU-EP2 albo Gulfcrown EP-2, są w kartuszach tak jak koledzy mówią i na pewno starczą na długo.
Jakbyś potrzebował specyfikacji czy kart charakterystyk czegoś w temacie smarowideł to służę pomocą.
Słyszałem słabe opinie o all ballsach od dwóch zawodników crossowych. Ciekawe ile w tym prawdy, bo u mnie w wahacz się sprawdzały, ale to w amatorskim używaniu.
To samo chciałem napisać.
Uszczelniacze to już w ogóle mają kiepskie.
Przyznaje bez bicia, że poszedłem na łatwiznę i zamówiłem "co jest". Na pocieszenie (siebie) dodam tylko, że znajomy jeżdżący w enduro już naście lat sam też montuje łożyska All Ballsa - więc może jednak nie jest z nimi aż tak źle....
W każdym razie zapraszam do oględzin na każdym wspólnym treningu, to zweryfikujemy ile w tym prawdy :) Co mogę napisać już teraz - łatwo raczej u mnie mieć nie będą... zawsze myję motocykl Karcherem, a to zabija łożyska w szybkim tempie...
Mamy więc:
smar Castrol, "zielony" ( Castrol LMX Li-Komplexfett 2 ? )
Shell S2 (Gadus S2 V220AC / V220AD ? )
Roxana ALU-EP2
Gulfcrown EP-2
Na szybko udało mi się dotrzeć to zajebistego pdf'a Shella, w którym ładnie wyjasniają do czego który smar służy:
[url]http://s04.static-shell.com/content/dam/shell/static/pol/downloads/smary-przemyslowe.pdf[/url]
Wydaje mi się, że z naszego punktu widzenia kluczowym parametrem będzie "wodoodporność". I dlatego wziąłby smar Shella Gadus S2 V220AC albo Gadus S2 V220AD.
Ponieważ jednak:
każdy smar EP-2 sie sprawdzi, to są wielozadaniowe smary odporne na temperatury o szerokim zakresie zastosowań. Również jako łożyskowe, do prowadnic etc.
to wezmę dowolny z przez Was polecanych, tylko napiszcie mi gdzie ja go dzisiaj kupię, bo muszę sie zabrać za robotę!!! :)
Każdy z tych smarów jest odporny na mokre i brudne warunki, wodę i utlenianie, wysokie ciśnienia, wysoką temperaturę ekploatacji, nieregularne obciążenia skokowe i wysokie obciązenia.
Jak każdy, to każdy! Na stacji Shella posucha, w Norauto bieda. Poszukiwania zwieńczyłem sukcesem dopiero w Leroy Merlin. Ogrom wyboru specjalnie mnie nie onieśmielił...., więc wziąłem jeden jedyny EP2 - VECOLIT EP-2 opak. kartusz 0,4kg.
[url]http://sklep.modex.com.pl/smar-vecolit-ep2-opak-kartusz-04kg-p-220.html[/url]
[url]http://toro.es24.pl/opis/3099251/smar-litowy-vecolit-ep-2-kartusz-400g.html[/url]
Lepszy od Towotu, którego jeszcze wczoraj bym tam napaćkał, będzie na pewno...
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 15 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Husaberg » Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]
Wygenerowano w 0.056 sekund, wykonano 79 zapytań