1

Temat: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Pod koniec zeszłego sezonu zanabyłem tytułowego Husaberga - rocznik 2004.

Choć życie go nie oszczędzało, jego przeszło półlitrowy piec do ostatniego tchu złowieszczo dudnił budząc strach wśród wszystkiego co żywe…

Fabryka na nim nie oszczędzała. Wszystko w imię maksymalnych przeciążeń:

Moc: 63.9KM (47kW) @ 6300 obr/min
Moment: 66Nm @ 6100 obr/min
Waga na sucho: 112 kg
Gotowy do jazdy: 123 kg
Pojemność baku: 9 l
Stosunek mocy do masy: 0.38 KM/kg (2.62 kg/KM)
Zacisk hamulcowy: 6cio tłoczkowy Beringer

Historia choroby: Choć ogrom mocy w Bergu najzwyczajniej przytłacza, to już owiany sławą 6cio tłoczkowy Beringer jakby nie dotrzymywał kroku. Zawieszenie… no dupy nie urywa. Rozrusznik – raczej zdublowany klakson – działanie ograniczone do doznań akustycznych. Natomiast decyzja o zajrzeniu w serducho zapadła, gdy po usterce pompy wody Berg kilkakrotnie się zagotował.
Jako że sezon już się kończył postanowiłem zdjąć głowicę i przyjrzeć się bliżej swojemu nowemu nabytkowi…

Objawy pacjenta: nieprecyzyjne hamulce, nieprecyzyjne zawieszenie, niedziałający rozrusznik, biały nalot w oleju.

Diagnoza: usterka pompy wody, przedmuchana uszczelka, uszkodzony nikasil, zużyty tłok, spawana dźwignia zaworowa, pourywane gwinty, zapieczony zacisk, wyeksploatowane zawieszenie.

Terapia:
do wymiany –  tuleja, tłok, dźwignia zaworowa, łożyska w silniku, zawiasach i kołach, zestaw napędowy
do regeneracji – zaciski, rozrusznik, zawieszenie

Nazwa projektu: Lucyfer
Plan minimum: zrobić, uruchomić, nie dać się zabić.
Plan optimum: zrobić, uruchomić, pozwolić się dowieźć przed kończącymi stawkę.


http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/Husaberg1.jpg

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

2

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Tak wygląda obecna tuleja:
http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/tuleja1.jpg
http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/tuleja2.jpg

Nowa leci już ze Stanów. Husaberg w Europie jest kurewsko drogi. Sama tuleja ponad 1400 a tłok 1500!!

Tuleja ze stanów ok. 300$: [url]http://173.74.246.25/elitektm/catalog_hus/showpart_2007.cfm?componentid=942&engine_number=090002&chassis_number=%202575D4&model=FS%20650E%2F6%20%28USA%29&show_engine=1[/url]

Tłok - kuty Wössner ok. 600zł via Sklep Allegro "czesci-motocyklowe" :  [url]http://allegro.pl/sklep/2538609_czesci-motocyklowe[/url]

Dźwignia zaworowa – używana ok. 230zł via Sklep Allegro "RASYS cross off-road": [url]http://allegro.pl/sklep/23252583_rasys-cross-off-road[/url]

Dźwignia już u mnie, stan oceniam jako zajebisty :) :
http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/dzwigienka_zaworowa1.jpg

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

3

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Powodzenia w pracach przy Bergu :]

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Żadne zakazy nie zniszczą Naszej pasji"
"WRC is for boys, group B was for men"

4

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

i masz zajęcie na zime ;).Powodzenia w składaniu

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

5

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Jak juz tracisz czas i kase, to celuj od razu w plan optimum.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

6 Ostatnio edytowany przez HEMP (2012-11-18 10:06:21)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Albo....  Plan maximum = (Hacker) :)

i can do this .. here, hold my beer

7

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Ciekawy temat, dobry plan nie jest zły:) powodzenia! będę kibicował

https://www.bikepics.com/members/81

8

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Powodzenia, aktualizuj na bieżąco :)

TM SMX 450Fi #426
KTM EXC 450 Six Days Sardinia

9

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Fajnie,
Widać w końcu jakieś pożyteczne tematy do czytania się tworzą.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Zapowiada się ciekawie. Z niecierpliwością będę czekał na kolejne newsy :)

Kawasaki KX250F

11 Ostatnio edytowany przez MudAndTracker (2012-11-18 22:07:50)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Dzięki za doping! Korzystając z wolnej chwili postanowiłem dorzucić jeszcze relację z dziejącej się już rewolucji w hamulcach.

W kupionym Bergu dostałem oryginalny 6cio tłoczkowy zacisk oraz dobraną przez poprzedniego właściciela pompę Brembo o średnicy tłoczka 18mm. Odkąd przejechałem się SMem kumpla z pełnym zestawem Beringera (pompa + zacisk) uznałem, że mój zestaw ma kiepską dozowalność na samym początku hamowania. Do skuteczności samego hamowania nie miałem żadnych zastrzeżeń.

Postanowiłem wymienić moją pompę:
http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/Brembo_pompa.jpg

...na nowiutkiego Beringera BR12. Udało mi się go dorwać w zajebistej cenie 250E!
[url]http://www.bikers-top-brands.de/shopware/sale/beringer/brems-kupplungspumpen/81313/radialbremspumpe-beringer-radial-aerotec-br12[/url]

http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/Beringer_pompa.jpg


Przy okazji udało mi się rozwikłać “zagadkę“ doboru pompy do zacisku 6cio tłoczkowego. Można się spotkać z obiegową opinią, że do wspomnianego zacisku należy stosować pompy o średnicy 12 mm. Nie jest to prawdą a za komentarz niech posłuży cytat ze strony producenta zacisku:

BR14 and BRO-14 (średnica tłoczka 20,5mm)  => motocykle sportowe z dwoma zaciskami
BR12 and BRO-12 (średnica tłoczka 17,5mm)  => motocykle z pojedynczym zaciskiem 6cio tłoczkowym
BRO-10 (średnica tłoczka 14,5mm)                => motocykle z pojedynczym zaciskiem 4ro tłoczkowym

Powyższa analiza – dokonana niestety już po zakupie nowej pompy, rzuciła nowe światło na mój problem z hamulcami. Odpowiedź była prosta – zapuszczony zacisk, który nie był serwisowany już chyba dłuższą chwilę... Przy jego rozbieraniu okazało się, że cała jedna strona nie działała prawidłowo – 2 tłoczki wysuwają się opornie a 3ci wcale… Do tego zamiast płynu hamulcowego ostał się tylko szlam.

http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/Beringer_zacisk1.jpg
http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/Beringer_zacisk2.jpg

Oprócz płynu chciałbym wymienić uszczelki i przewody. Nie orientowałem się jeszcze ile kasy trzeba zostawić za oryginale elementy, ale jak znam życie nie warto tracić na to czas i od razu szukać czegoś u naszych rodzimych producentów.

Wujek Google podsunął mi poniższe stronki:

Firma Oring – uszczelnienia techniczne [url]http://www.oring.pl/[/url]
Firma GG Trading [url]http://www.ggtrading.pl/glowna.htm[/url]

Zakładam, że w obu można zlecić wykonanie uszczelek zgodnych z oryginałem w cenie wielokrotnie niższej. Nie jest to „rocket science” więc wydaje mi się, że można się na taki zabieg zdecydować.

Ponieważ jednak chciałbym zlecić malowanie proszkowe mojego tylnego zacisku na kolor niebieski:

http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/Brembo_zacisk1.jpg

...zastanawiam się czy nie uderzyć do specjalistów zajmujących się tym tematem kompleksowo (regeneracja plus malowanie proszkowe w cenie 200zł) :

F.H.U. SCHNELL-PASS [url]http://oferia.pl/usluga/item724441-regeneracja-zaciskow-hamulcowych-osobowe-ciezarowe-motocykle[/url]

AUTO-NAPRAWA SAN-CAR [url]http://allegro.pl/regeneracja-wszystkie-typy-malowanie-proszkowe-i2797326939.html[/url]

Ci drudzy oferują również przewody hamulcowe, co może w tym przypadku być decydującym argumentem.

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

12

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Czyli pompę miałeś teoretycznie dobrze dobraną, ale nie mogłeś sprawdzić jak działa.

13

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Jak dobrze? 18 to mega duża pompa stosowana do 2 zacisków.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

14

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Hacker cytuję co katalogi mówią, a katalog Beringera mówi, że do zacisku sześcio-tłoczkowego zaleca pompę 17,5 mm.

15

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Faktycznie zwracam honory.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD