Temat: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]
Pod koniec zeszłego sezonu zanabyłem tytułowego Husaberga - rocznik 2004.
Choć życie go nie oszczędzało, jego przeszło półlitrowy piec do ostatniego tchu złowieszczo dudnił budząc strach wśród wszystkiego co żywe…
Fabryka na nim nie oszczędzała. Wszystko w imię maksymalnych przeciążeń:
Moc: 63.9KM (47kW) @ 6300 obr/min
Moment: 66Nm @ 6100 obr/min
Waga na sucho: 112 kg
Gotowy do jazdy: 123 kg
Pojemność baku: 9 l
Stosunek mocy do masy: 0.38 KM/kg (2.62 kg/KM)
Zacisk hamulcowy: 6cio tłoczkowy Beringer
Historia choroby: Choć ogrom mocy w Bergu najzwyczajniej przytłacza, to już owiany sławą 6cio tłoczkowy Beringer jakby nie dotrzymywał kroku. Zawieszenie… no dupy nie urywa. Rozrusznik – raczej zdublowany klakson – działanie ograniczone do doznań akustycznych. Natomiast decyzja o zajrzeniu w serducho zapadła, gdy po usterce pompy wody Berg kilkakrotnie się zagotował.
Jako że sezon już się kończył postanowiłem zdjąć głowicę i przyjrzeć się bliżej swojemu nowemu nabytkowi…
Objawy pacjenta: nieprecyzyjne hamulce, nieprecyzyjne zawieszenie, niedziałający rozrusznik, biały nalot w oleju.
Diagnoza: usterka pompy wody, przedmuchana uszczelka, uszkodzony nikasil, zużyty tłok, spawana dźwignia zaworowa, pourywane gwinty, zapieczony zacisk, wyeksploatowane zawieszenie.
Terapia:
do wymiany – tuleja, tłok, dźwignia zaworowa, łożyska w silniku, zawiasach i kołach, zestaw napędowy
do regeneracji – zaciski, rozrusznik, zawieszenie
Nazwa projektu: Lucyfer
Plan minimum: zrobić, uruchomić, nie dać się zabić.
Plan optimum: zrobić, uruchomić, pozwolić się dowieźć przed kończącymi stawkę.
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]