76

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

To jest prawdziwy motocyklista.
Święta, ludzie biegają za karpiami, prezentami, ubierają choinkę a kolega jeździ po całym mieście w poszukiwaniu smaru do łożysk by móc jak najwięcej zrobić przy motocyklu.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

77

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

ja zaś łożyska smarowałem smarami carlube główka ramy smar molibdenowy, wszystkie ośki tulejki i wsędzie tam gdzie elementy są narażone na zapieczenie(układ hamulcowy szpilki wydechu) smarm miedzianym, łożyska wahacza smar litowy lm2, wszelkie elementy łączeniowe (guma stal) smarem silikonowym

78 Ostatnio edytowany przez MudAndTracker (2012-12-26 20:59:49)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Nawet w świątki i piątki... nie ma opierdalania się! :)

BTW. Dzięki, że nawet dzisiaj mogłem liczyć na Waszą pomoc!!

Jak mawia jednak staropolskie przysłowie - "niedzielna praca w gówno się obraca...". I faktycznie szło mi to dzisiaj okrutnie...

Wnioski:

Dobrze nagrzewać gniazda łożysk!!!!  Ja używam zwykłej opalarki i większość gniazd po 2 minutowej sesji pozwala włożyć łożysko bez żadnego tłuczenia. Szkoda nerwów.. lepiej grzać. A łożyska oczywiście najlepiej przygotować w zamrażarce.

Nabijając dolne łożysko główki ramy ma sztycę nie tłuc młotkiem przez długą rurę! Nie ma sensu. Znacznie lepszy efekt osiąga się tłukąc ręcznie góra/dół samą rurką, choćby nawet 5 centymetrową. Taki hand-made udar. Skuteczność rewelacja. Łożysko osadza się "w oczach" gładko i równo.

Wrzucić dystans (ang. spacer) do piasty przed wbiciem drugiego łożyska... :) Żebym tylko raz zapomniał, to bym to jakoś przełknął... ale w obu kołach to już lekka przesada...

Największe zło, to zdecydowanie łożyska wahacza. Bez prowizorycznej "prasy" jak poniżej nie podchodź!

http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/prasa.jpg

Jak widać na zdjęciu wystarczy gwintowany pręt, dwie nakrętki, kilka podkładek i odpowiednio dobrana nasadka. W ten sposób bardzo łatwo, równo i bez uszczerbku dla sprzętu możemy wprasować precyzyjnie łożyska. Działa zajebisćie.

PS. Napis CHINA na niektórych łożyskach All Ballsa faktycznie nie zachęca do ich ponownego zakupu....

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

79 Ostatnio edytowany przez MudAndTracker (2012-12-26 21:12:16)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Są przewody hamulcowe!

Firma: HEL via [url=http://www.przewodywoplocie.pl]www.przewodywoplocie.pl[/url]
Dostępni również przez Allegro. Mają przewody do wszystkiego, bo sami je zarabiają.
Kontakt: 10/10
Szybkość: 10/10
Cena za dwa przewody w stalowym oplocie, robione na wymiar, w dowolnym kolorze, ze śrubami : 299zł + 10zł przesyłka.

http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/przewody_HEL_min.jpg

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

80

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Niezłe prezenty husaberg znalazł pod 'choinką' :D będzie służył :) a co do łożysk to może nie będzie tak źle.

81

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

co do firmy przewodywoplocie to też mogę się pod nią podpisać
pelna profeska

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

82

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Zostając jeszcze na moment w temacie przewodów...

Jaką siłą należy skręcać śruby w zaciskach/pompie? W manualu nie znalazłem niestety stosownej informacji.

Z YouTuba udało mi się wyłapać 12-13 pound-foot (1 pound-foot = 1.3558 Nm) = 16-18 Nm
(Stainless Steel Motorcycle Brake Lines Install - [url]http://www.youtube.com/watch?v=tHIlBaK7rV0)[/url]

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

83 Ostatnio edytowany przez MudAndTracker (2013-01-05 14:02:48)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Jest kolejna przesyłka! Tym razem z UK od firmy Taffmeisters:
[url]http://www.taffmeisters.co.uk/index.php[/url]
Obowiązkowa pozycja w internecie dla wszystkich właścicieli Bergów!!

Co było do kupienia vs ceny w Polsce:
Łożyska wałka wyrównoważającego - 1210 zł (balancer z lozyskami w komplecie)
Komplet uszczelek silnika - 950 zł

Co zostało kupione w Taffmeisters:
same łożyska wałka wyrównoważającego - 50 GBP = 254,0 PLN
kit naprawczy rozrusznika (!!) - 20 GBP = 101,6 PLN
zestaw uszczelek silnika - 75 GBP = 381,0 PLN

http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/uszczelki_min.jpg

Jak widać - na kit naprawczy rozrusznika składa się jedna sprężynka i dwie podkładki. Cena 100PLN wydaje się być nieco wygórowana, ale jeśli to faktycznie zadziała i wróci rozrusznikowi drugą młodość, to na pewno warto!!

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

84 Ostatnio edytowany przez HEMP (2013-01-05 14:40:36)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

"kit naprawczy rozrusznika (!!) - 20 GBP = 101,6 PLN"
"na kit naprawczy rozrusznika składa się jedna sprężynka i dwie podkładki."

..no ja pierdole ... przeginka

nigdy nie miałem Berga ani stycznosci z ta marka  ...a jest to moj "dream moto" ... obawiam się własnie tylko , właśnie takich kwiatków ...
ciekawi mnie ten "nowy" pomysł na silnik
[url]http://otomoto.pl/husaberg-fe-fe-570-M3470378.html[/url]

i can do this .. here, hold my beer

85

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Z tego co widze po modelach 2012 - zrezygnowali z tego ustawienia silnika i wrócili do pierwotnej formy. Rozwiązania firmy Taffmeister są naprawde rewelacyjne i HEMP jeśli chcesz poczytać o bolączkach husabergów odwiedź - [url]http://www.husaberg.org/wiki/index.php?title=Engine_upgrades[/url] . Ta strona to po prostu kompendium wiedzy o Husabergach :)

Będzie 690 niebawem

86 Ostatnio edytowany przez rafal223 (2013-01-05 14:51:48)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Dwa razy ten sam post - sory. A propos, to te łożyska w silniku CI tak charakterystycznie 'cykały'? U mnie jest coś podobnego i w sumie nie wiem, czy to one, czy to jednak łańcuszek rozrządu.

Będzie 690 niebawem

87

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

HEMP napisał/a:

ciekawi mnie ten "nowy" pomysł na silnik
[url]http://otomoto.pl/husaberg-fe-fe-570-M3470378.html[/url]

Sprawa jest dziwna, bo rozwiązanie zdawało się mieć same zalety. Wszyscy zachwycali się poręcznością tych motocykli, prześwitem, itd. A tu w nowych modelach powrót do korzeni. Czyżby jednak nie było stać KTMa na rozwój tej konstrukcji? Ale skoro była taka zajebista, to dlaczego KTM nie postawił właśnie na nią?

rafal223 napisał/a:

A propos, to te łożyska w silniku CI tak charakterystycznie 'cykały'? U mnie jest coś podobnego i w sumie nie wiem, czy to one, czy to jednak łańcuszek rozrządu.

Łożyska wylatują, bo miały już widoczne luzy. Czy coś tam cykało? Ciężkow powiedzieć... przyzwyczajony jestem do dźwięku 530tki KTMa, który pracuje jak pralka z 5kg gwoździ w trybie wirowania... Berg na ucho nie budził żadnych podejrzeń przed rozbiórką.

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

88

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

MudAndTracker napisał/a:
HEMP napisał/a:

ciekawi mnie ten "nowy" pomysł na silnik
[url]http://otomoto.pl/husaberg-fe-fe-570-M3470378.html[/url]

Sprawa jest dziwna, bo rozwiązanie zdawało się mieć same zalety. Wszyscy zachwycali się poręcznością tych motocykli, prześwitem, itd. A tu w nowych modelach powrót do korzeni. Czyżby jednak nie było stać KTMa na rozwój tej konstrukcji? Ale skoro była taka zajebista, to dlaczego KTM nie postawił właśnie na nią?

Koszty tną i tyle, tysiące fanów Husaberga jest oburzona rezygnacją z tego rozwiązania, pisali petycje itd. ale bez odzewu. Berg na 2012 to niebieski KTM z lepszą zawiechą i na tym różnice się kończą.

Z drugiej strony czytałem też, że to nie patent Berga na ten silnik i mieli wykupioną licencję właśnie do 2012 ale ile w tym prawdy to nie mam pojęcia. Ale rozwiązanie naprawdę robi robotę, każdy kto wsiadł na mojego Berga jest zdziwiony, że to bydle prowadzi się jak seta i do tego ogień nieziemski. Zresztą mam teraz porównanie do EXC-R z big bore kitem z PowerParts i Berg lepiej jedzie, inna kultura pracy, a reakcja na gaz jest dużo bardziej zdecydowana ale to już pewnie zasługa wtrysku. Do tego rama ma lepszy kąt natarcia, zobaczcie jak jest ścięta, a nie kwadrat jak w innych moto, filtr powietrza jest umieszczony tam gdzie inne sprzęty mają bak do tego część ramy z tworzywa co daje niską masę. Jak dla mnie to wszystko daje bezkonkurencyjną mieszankę. Wystarczy poczytać opinie ludzi którzy mieli styczność z tym sprzętem, a nie takich którzy widzieli go tylko na zdjęciach i wszystko stanie się jasne.

Moto z ogłoszenia jeżeli ma papiery to chyba deal roku :)

TM SMX 450Fi #426
KTM EXC 450 Six Days Sardinia

89

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

No to cena używanych bergów pójdzie w górę.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

90 Ostatnio edytowany przez Piotrekadv (2013-01-07 20:33:27)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Jako użytkownik wymienionego moto chciałem uzupełnić wypowiedź kolegi w sprawie jego prowadzenia.
Na początku sezonu 2012 stałem się posiadaczem Berga 570 na którym do dnia dzisiejszego zrobilem  60h z czego 50h w terenie (większość tory motocrosowe i enduro)
Po pierwszych kilku wizytach na torze motocrossowym ,chciałem się go pozbyć. Jego ogromna moc, szybka reakcja na gaz i nie mała waga w tych warunkach nie jest sprzymierzeńcem, zwłaszcza jak kwas mlekowy daje o sobie znać :) Wg mnie w tych warunkach (tor) lepiej prowadzi się EXC 450 ,którym przejeździłem poprzednie 3 sezony. Husaberg 570 to w zasadzie nie jest sprzęt do ścigania się na torze motocrossowym, ale tutaj najbardziej widać że nie jest on taki łatwy i lekki w prowadzeniu. Większość moich kolegów , którzy na nim jechali (zaznaczam na torze) też maja takie zdanie. W okolicy jest/było kilka Bergów 570 , ci którzy się ich pozbyli zakupili mniejsze motocykle. Jeden nawet wisi na alledrogo z możliwością zamiany na mniejszy.   
Jeśli chodzi o jazdę enduro (testowane przez kilka dni w Rumunii)to znacznie lepiej wypada. Bardzo dobrze sprzęt sprawdza się na małych kółkach, tutaj moc i dobrodziejstwo płynące z wynalazku jakim jest wtrysk naprawdę daje radochę. Pod koniec ubiegłego sezonu zacząłem ogarniać moto w terenie i teraz już żyjemy w zgodzie. Moto jest naprawdę świetnie wykonane i bezawaryjne, bolączką jest brak kopajki  (trzeba pamiętać o sprawnym aku) na szczęście nie ma problemu z odpalaniem nawet po tym jak leżał do góry kołami. Moto można również używać jako turystyczne, co udowodnił mój kolega Barton z USA objeżdżając Andy. Wraz z dwoma kolegami wjechali Bergami na wysokośc 6245 m n.p.m. a Barton na kołach wrócił do swojej rodzinnej Montany.

KTM SMR 450
# 73