1

Temat: supermoto SAG

Szukam i nie mogę się doszukać. Jaki jest zalecany statyczny i dynamiczny SAG dla supermoto? Czy SAG reguluje tylko napięciem wstępnym i jeśli nie mogę obu ustawić to zmieniam sprężyny?

crisson
SM450RR

2

Odp: supermoto SAG

Mnie uczono następująco (SAG pod SM):
1) ponosisz motocykl na stojaku. Zaznaczasz punkty.
2) opuszczasz motocykl i patrzysz ile motocykl siadl na zawieszeniu. Powinno być następująco:
- przód ~40mm
- tył ~35mm
3) siadasz na motocyklu i patrzysz ile punkty się ugięły w stos do punkty 1. Powinno być następująco:
- przód -ponoć bez znaczenia (choć nie bardzo chce mi sie w to wierzyc)
- tył ~80mm

Ale czy to są poprawne wartości tego nie wiem.

Moze ktos jeszcze poda "swoje" ustawienia? Szczerze mówiąc to nie wiem, czemu Ci zawodnicy SM są tak oszczędni w poradach. :)

Jak ustawic SAG w crossie podaje ponizszy link po ang.

www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=271134

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

3

Odp: supermoto SAG

W instrukcji do KTM SMR jest tak:
- statyczny (czyli bez jeźdzca) - tył 15..20 mm
- dynamiczny (z riderem) - tył 80..90 mm
Niestety przód nie jest podany :(

crisson
SM450RR

4

Odp: supermoto SAG

Odkopuję temat

- Czy od czasu gdy Krzysiek zadał to pytanie nabył ktoś wiedzy jaki jest
Static SAG
Ridig SAG
dla Supermoto?? Głównie chodzi mi o przód.

- Druga rzecz jaka bardzo mnie interesuje to:
Jaki olej wlać do stockowego zawieszenia od YZ426 z przeznaczeniem SM.
(fabrycznie dla terenu 5W)

Jeżeli ktoś dysponuje wskazówkami i chęcią pomocy
Jestem ogromnie wdzięczny.

Pozdr
Adbin

"Jedenaste: Nie wystawiaj Anioła, Stróża swego na próbę ..."

5

Odp: supermoto SAG

najlepiej nalej olej 7,5 spowoduje to iz uzyskasz trochę więcej twardości oraz spowolni powrót (odbicie) ale powinieneś na pewno wymienić sprężyny na twardsze jeśli posiadasz oryginalne

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

6

Odp: supermoto SAG

Z gęstszym olejem ostrożnie. Zawieszenie pracuje topornie przy gęstszym oleju niż dedykowany i przód staje się subiektywnie ciężki. Czasem jednak nie ma innego wyjścia :) Polecałbym nalać mieszankę 5 i 7.5 - 7.5 może być jednak za gęsty...

Łukasz "Dragilla" Sacha #17

7

Odp: supermoto SAG

Trzeba spróbować.
Do swojej DRZ Y zalałem 10W, a przewidziane jest 5W i niestety motocykl jest cięzki w prowadzeniu, o wiele gorzej wybiera nierówności i nie ma takiego fanu z jazdy :) Teraz bedzie zima więc i czas sie znajdzie na poprawki. :)

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

8

Odp: supermoto SAG

Podstawa to odpowiednie sprężyny dobrane do wagi jeźdźca w stroju bez tego nic nie zrobisz.
Olej ciekawostka np. Ohlins zaleca 2.5 do supermoto :)
Ja nie wiem jaki mam bo robiłem zawiasy w Promax w holandi, jak coś to mogę dać namiary.

9 Ostatnio edytowany przez Adbin (2011-10-17 19:23:40)

Odp: supermoto SAG

NO więc skutecznie odwiedliście mnie od wlania 10W bo tak pierwotnie planowałem.
Zaleję 7,5 i zobaczymy co z tego będzie.

Co do sprężyn to właśnie dlatego wypytuję się o SAG,
bo nie znam innego sposobu na dobranie sprężyn pod wagę kierowcy.

"Jedenaste: Nie wystawiaj Anioła, Stróża swego na próbę ..."

10 Ostatnio edytowany przez marek72 (2011-10-17 20:47:09)

Odp: supermoto SAG

tuning zawieszenia kosztuje w firmie Twenty Suspension 380 euro za kompletne zawieszenie , w zamian otrzymasz nowe sprężyny dobrane do rodzaju sportu oraz wagi kierowcy , zmianę setingu czyli przerobienie orginalnego zawieszenia w taki sposob aby sprawdzało sie w warunkach supermoto  do tego masz nowe uszczelniacze , olej i wszystkie potrzebne sprawy tj ustawienie wstepne.  Na zyczenie klienta skracamy zawieszenie tak aby obniżyć moto i zmienic paramerty zawieszenia i poprawic zachowanie podczas jazdy. Dostajesz gotowe zawieszenie do jazdy wraz gwarancja dzialania. Pracuje w firmie Twentz od 9 lat

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

11

Odp: supermoto SAG

marek72 rozumiem ze do MX tez robicie zawieszenie?

crisson
SM450RR

12

Odp: supermoto SAG

male co nieco o firmie [url]http://www.youtube.com/watch?v=7HW2uznobW0&feature=player_embedded#[/url]! [url]http://www.youtube.com/watch?v=1HuJXlno4hI[/url]  [url]http://www.youtube.com/watch?v=SVL5sVpLTdA[/url] [url]http://www.youtube.com/watch?v=zSmOisCvxxU[/url]

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

13

Odp: supermoto SAG

Ciekawą stronkę ma Race Tech
nie wiem jak oni to liczą, ale online udostępniają kalkulator do twardosci sprężyn pod kierownika i jego motocykl:

Podobno dla YZ i wagi 90kg:
Riding Type: Supermoto
Age: Standard Age - Up to 44
Skill Level: Dirt Amateur
Height: Standard Height
Gas Tank: Standard Gas Tank

FRONT FORK SPRINGS
Recommended Fork Spring Rate: 0.538 kg/mm (use closest available)
Stock Fork Spring Rate: 0.46 kg/mm(stock)

Ciekawe ile w tym prawdy.


Tu stronka dla potomnych   ;)
[url]http://racetech.com/ProductSearch/1/Yamaha/YZ426F/2002[/url]

"Jedenaste: Nie wystawiaj Anioła, Stróża swego na próbę ..."

14

Odp: supermoto SAG

odgrzewam temat.

Wie ktoś jaki ma być SAG w supermoto (statyczny i z kierowcą)? Motocykl to rmz 450.
Przeszukałem internet, ale rozrzut jest tak duży, że nie wiadomo komu wierzyć

rmz 250
gas gas txt 250

15 Ostatnio edytowany przez Lucek (2015-03-26 15:12:57)

Odp: supermoto SAG

dragilla napisał/a:

Z gęstszym olejem ostrożnie. Zawieszenie pracuje topornie przy gęstszym oleju niż dedykowany i przód staje się subiektywnie ciężki. Czasem jednak nie ma innego wyjścia :) Polecałbym nalać mieszankę 5 i 7.5 - 7.5 może być jednak za gęsty...

jesli chcemy utwardzic to raczej wiecej wlac a nie wieksza gestosc, racja?


potwierdzi ktos ten SAG wrzucony powyzej?
na Junkie znalazlem 65mm

"Nie ma boga. Jest Mmmmotór!"
KTM SMR450 '13 #23