Odp: supermoto SAG
Tylko takie pozamykane zawieszenie nie ma prawidłowego przepływu oleju przez co może coś w środku, kolokwialnie mówiąc, pierdolnąć:)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » supermoto SAG
Strony Poprzednia 1 2 3 4
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Tylko takie pozamykane zawieszenie nie ma prawidłowego przepływu oleju przez co może coś w środku, kolokwialnie mówiąc, pierdolnąć:)
Dlatego też mówiłem że lepiej otworzyć o te 1-2 kliknięć :)
Sezon już wkrótce, widziałem, że szykuje się sporo nowych zawodników. Temat nieco zgłębiłem u źródeł - Keith Code, Dave Moss oraz Marka z P4Suspension.
To jedziemy:
Zaczynamy od znalezienia w sieci, jakie mamy skoki zawieszenia - będę jechał na przykładzie mojego motocykla, czyli Aprili SXV.
Skok przód: 275mm
skok tył: 252mm
Wszystkie pomiary dokonujemy na full wykręconym odbiciu i dobiciu.
Zaczynamy od pomierzenia Free sag, czyli różnicy pomiędzy w pełni "wyciągniętym" zawieszeniem a jego ugięciem pod masą własną. Oczywiśćie należy docisnąć motocykl, tak, żeby sprężyny podniosły motocykl do maksymalnej wysokości, na jaką są w stanie podnieść, bez pomagania.
Free sag powinien znajdować się w przedziale 5-10% całego skoku zawieszenia. W przypadku SXV:
przód - 13-27 mm
tył - 12-25 mm
Kolejną sprawą jest zmierzenia Race SAG - czyli ugięcia motocykla z kierownikiem w pełnym stroju w pozycji "do jazdy". Jest to bardzo ważne, bo przesunięcie tyłka na kanapie o kilka cm, może zmienić sag nawet o 10-15%.
Mierzymy od pełnego wyciągnięcia zawieszenia.
Prawidłowe wartości to 25-30% (dla tyłu) i 8-9% (dla przodu) skoku całego zawieszenia - mniejszy skok, na bardziej asfaltowe tory, większy, gdzie jest sporo sekcji off.
przód: 22-25mm
tył: 63-75mm
Mam nadzieję, że komuś to się przyda :-)
Strony Poprzednia 1 2 3 4
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » supermoto SAG
Wygenerowano w 0.030 sekund, wykonano 83 zapytań