31

Odp: supermoto SAG

KML napisał/a:

Napisane jest tam aby w endurakach zrobionych pod SM skręcić REB i COM całkowicie.
Podczas regeneracji tylnego amora dostałem do niego wskazówki i było tam napisane że jazda na skrajnych ustawieniach może doprowadzić do uszkodzenia amortyzatora.

Co o tym sądzicie?

pisał o tym któryś z forumowych zawieszeniowców. Zawory pozamykane na max mogą doprowadzić do pęknięcia blaszek

rmz 250
gas gas txt 250

32

Odp: supermoto SAG

odgrzebię :-)

Dzisiaj pomierzyłem SAG w mojej Apce. Dodam, że z osprzętem (kombi, buty, kask) ważę coś koło 100-102kg.

Static SAG Front: 40mm
Static SAG Rear: 50mm
Race SAG Front: 90mm
Race SAG Rear: 90mm



Wg tego co napisał Crazy na 1 stronie, to nie ma tragedii, ale np w innym źródle wyczytałem, że mają być takie wartości:

static 30mm, race 65mm.

Zainteresowałem się zawieszeniem, bo w pełnym złożeniu, czuję jak przeskakuje mi przednia opona i myślę, że to właśnie przez źle ustawione zawieszenie.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

33

Odp: supermoto SAG

Dobrze że nie widziałaś swojej tylnej....:-)
Taki sag 90 to w enduro

"Nie ma boga. Jest Mmmmotór!"
KTM SMR450 '13 #23

34

Odp: supermoto SAG

SXV ma bardzo małe wartości SAG w stosunku do innych motocykli.
To co ty podałeś jest troszkę za duże. Co zresztą nie dziwi jeżeli zawias seryjny to twoja waga jest za duża.
Nawet ja w Bergu mam mniejszy a uważam, że jest za miękko;)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

35

Odp: supermoto SAG

Ja mam z tyłu statyczny SAG = 20 mm.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

36

Odp: supermoto SAG

ok, przeszukałem trochę net i znalazłem, że standardowo z tyłu jest sprężyna 5.6KG.

Nie wiem jaką sprężynę powinienem zamówić pod moją wagę:

5.8 (seryjna w modelu VDB)
6.0 - sporo osób poleca taką właśnie pod wagę 90-92kg
6.4 - tą też sporo osób poleca, ale to chyba pod czysty asfalt, bez sekcji off.

Podobno pasują też sprężyny od Yamahy WR450 - podrzuci ktoś jakieś linki, gdzie można kupić sprężyny Yamahy ?

Z góry dzięki.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

37

Odp: supermoto SAG

W każdej instrukcji motocykli które miałem była tabela z twardościami sprężyn pod daną wagę ridera i tego bym się trzymał.

Chociaż skoro ważysz już na granicy najtwardszej sprężyny to lepiej chyba wysłać zawieszenie do jakiejś firmy która zmieni i dostosuje cały setting.
VDB na pewno nie zmieniał tylko sprężyny w swoim zawieszeniu.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

38

Odp: supermoto SAG

Skontaktuj się z WP Poland. Ja kontaktowałem się z nimi przez użytkownika dany. Pewnie masz tam inny zawias, ale to raczej nie jest problem. Gadałem z mechanikiem przez telefon i widać (słychać) że się zna przez duże Z. Dowiedz się czy może będą na rundzie w Toruniu i coś Tobie poradzą na miejscu.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

39

Odp: supermoto SAG

Panowie, jak pewnie część z Was wie, jestem w trakcie przeróbki mojego zawieszenia. Przód już poprawiłem, dzięki sugestiom Marka z Power4Suspension, ale z tyłem ciąglę walczę.

Zmieniłem sprężynę z 5.6 na 6.5kg i teraz muszę pozmieniać ustawienia:

- LSC - low speed compression
- HSC - high speed compression
- LSR - low speed rebound
- HSR - high speed rebound

Poniżej moje przemyślenia - nie do końca muszą być słuszne...

LSC - powinienem zmiękczyć, żeby zawieszenie wybierało delikatne nierówności, a nie podskakiwało na wszystkim co nie jest płaskie jak tafla szkła. Dodatkowo, żeby przy wyjściu z zakrętu zawieszenie lekko pracowało na sprężynie - teoretycznie wtedy moto powinno mniej iść na koło.

HSC - powinienem utwardzić, aby zawieszenie przy większych skokach nie dobijało

LSR - tutaj wydaje mi się, że powinienem trochę utwardzić, aby przy wychodzeniu z zakrętu, zawieszenie po odkręceniu manety i lekkim ugięciu nie odbijało za szybko

HSR - na koniec, szybkie odbicie, czyli moment tuż po lądowaniu z hop - tutaj pewnie trzeba mocniej utwardzić, żeby nowa twardsza sprężyna nie wystrzeliła mnie na orbitę...

Oczywiście są to moje luźne przemyślenia i mam nadzieję, że osoby, które bardziej ogarniają temat wyprowadzą mnie z błędu i nakierują na właściwą drogę.

Uprzedzając pytanie - nie mam 1500-3000 na profesjonalny tuning zawieszenia, po za tym nie jestem profesjonalistą, tylko amatorem, który nie chce być zabity przez własny motocykl - to wszystko :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

40

Odp: supermoto SAG

A jakie masz teraz SAGi po zmianie sprężyny?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

41

Odp: supermoto SAG

żebym to ja wiedział - amortyzator jeszcze rozebrany, moto z resztą też... Taką wartość sprężyny wyliczył kalkulator racetechu i Marek z P4S potwierdził.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

42

Odp: supermoto SAG

no i co, jest tutaj jakaś mądra głowa co potwierdzi lub zaprzeczy moim domysłom ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

43

Odp: supermoto SAG

Sorki, że podam tylko link'a, ale kiedyś jak szperałem za info o ustawieniach , to pomocne okazywały się właśnie porady już po ustawieniu - zerknij tu właśnie apropos porad - może coś się wyjaśni (pod koniec materiału, od : "Kilka typowych błędów ustawienia zawieszenia") :
[url]http://x-moto.com.pl/?p=1987[/url]

Hardcore - it's more than music...

44 Ostatnio edytowany przez karol128 (2016-02-26 17:01:52)

Odp: supermoto SAG

super specjaliści od regulacji, nie ma co:

Amortyzator tylny:
- sprężynę naciągnąć tak by zwis negatywny wynosił 10 – 20 mm ( Amortyzatory PDS – 10mm)
- SPEED regulację zamknąć całkowicie
- REB i COM zamknąć całkowicie



Widelec przedni:
-COM i REB zamknąć całkowicie

45

Odp: supermoto SAG

Ten fragment się akurat odnosi do zawieszenia enduro używanego w supermoto, czyli taka troche prowizorka i pozamykanie tłumień ma jako taki sens moim zdaniem ale nie chcę się wymądrzać.  Tyle że nie zamykałbym całkowicie, jeden klik w lewo od zamkniętego  bym dał.

TERROR KITTY CREW

Nienawiść do skuterów tak zostałem wychowany.