46 Ostatnio edytowany przez karol128 (2016-02-27 21:49:30)

Odp: supermoto SAG

Tylko takie pozamykane zawieszenie nie ma prawidłowego przepływu oleju przez co może coś w środku, kolokwialnie mówiąc, pierdolnąć:)

47

Odp: supermoto SAG

Dlatego też mówiłem że lepiej otworzyć o te 1-2 kliknięć :)

TERROR KITTY CREW

Nienawiść do skuterów tak zostałem wychowany.

48 Ostatnio edytowany przez levis (2017-01-27 11:17:07)

Odp: supermoto SAG

Sezon już wkrótce, widziałem, że szykuje się sporo nowych zawodników. Temat nieco zgłębiłem u źródeł - Keith Code, Dave Moss oraz Marka z P4Suspension.

To jedziemy:

Zaczynamy od znalezienia w sieci, jakie mamy skoki zawieszenia - będę jechał na przykładzie mojego motocykla, czyli Aprili SXV.

Skok przód: 275mm
skok tył: 252mm

Wszystkie pomiary dokonujemy na full wykręconym odbiciu i dobiciu.

Zaczynamy od pomierzenia Free sag, czyli różnicy pomiędzy w pełni "wyciągniętym" zawieszeniem a jego ugięciem pod masą własną. Oczywiśćie należy docisnąć motocykl, tak, żeby sprężyny podniosły motocykl do maksymalnej wysokości, na jaką są w stanie podnieść, bez pomagania.

Free sag powinien znajdować się w przedziale 5-10% całego skoku zawieszenia. W przypadku SXV:

przód - 13-27 mm
tył - 12-25 mm

Kolejną sprawą jest zmierzenia Race SAG - czyli ugięcia motocykla z kierownikiem w pełnym stroju w pozycji "do jazdy". Jest to bardzo ważne, bo przesunięcie tyłka na kanapie o kilka cm, może zmienić sag nawet o 10-15%.
Mierzymy od pełnego wyciągnięcia zawieszenia.

Prawidłowe wartości to 25-30% (dla tyłu) i 8-9% (dla przodu) skoku całego zawieszenia - mniejszy skok, na bardziej asfaltowe tory, większy, gdzie jest sporo sekcji off.

przód: 22-25mm
tył: 63-75mm

Mam nadzieję, że komuś to się przyda :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450