Temat: supermoto SAG
Szukam i nie mogę się doszukać. Jaki jest zalecany statyczny i dynamiczny SAG dla supermoto? Czy SAG reguluje tylko napięciem wstępnym i jeśli nie mogę obu ustawić to zmieniam sprężyny?
SM450RR
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » supermoto SAG
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Szukam i nie mogę się doszukać. Jaki jest zalecany statyczny i dynamiczny SAG dla supermoto? Czy SAG reguluje tylko napięciem wstępnym i jeśli nie mogę obu ustawić to zmieniam sprężyny?
Mnie uczono następująco (SAG pod SM):
1) ponosisz motocykl na stojaku. Zaznaczasz punkty.
2) opuszczasz motocykl i patrzysz ile motocykl siadl na zawieszeniu. Powinno być następująco:
- przód ~40mm
- tył ~35mm
3) siadasz na motocyklu i patrzysz ile punkty się ugięły w stos do punkty 1. Powinno być następująco:
- przód -ponoć bez znaczenia (choć nie bardzo chce mi sie w to wierzyc)
- tył ~80mm
Ale czy to są poprawne wartości tego nie wiem.
Moze ktos jeszcze poda "swoje" ustawienia? Szczerze mówiąc to nie wiem, czemu Ci zawodnicy SM są tak oszczędni w poradach. :)
Jak ustawic SAG w crossie podaje ponizszy link po ang.
www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=271134
W instrukcji do KTM SMR jest tak:
- statyczny (czyli bez jeźdzca) - tył 15..20 mm
- dynamiczny (z riderem) - tył 80..90 mm
Niestety przód nie jest podany :(
Odkopuję temat
- Czy od czasu gdy Krzysiek zadał to pytanie nabył ktoś wiedzy jaki jest
Static SAG
Ridig SAG
dla Supermoto?? Głównie chodzi mi o przód.
- Druga rzecz jaka bardzo mnie interesuje to:
Jaki olej wlać do stockowego zawieszenia od YZ426 z przeznaczeniem SM.
(fabrycznie dla terenu 5W)
Jeżeli ktoś dysponuje wskazówkami i chęcią pomocy
Jestem ogromnie wdzięczny.
Pozdr
Adbin
najlepiej nalej olej 7,5 spowoduje to iz uzyskasz trochę więcej twardości oraz spowolni powrót (odbicie) ale powinieneś na pewno wymienić sprężyny na twardsze jeśli posiadasz oryginalne
Z gęstszym olejem ostrożnie. Zawieszenie pracuje topornie przy gęstszym oleju niż dedykowany i przód staje się subiektywnie ciężki. Czasem jednak nie ma innego wyjścia :) Polecałbym nalać mieszankę 5 i 7.5 - 7.5 może być jednak za gęsty...
Trzeba spróbować.
Do swojej DRZ Y zalałem 10W, a przewidziane jest 5W i niestety motocykl jest cięzki w prowadzeniu, o wiele gorzej wybiera nierówności i nie ma takiego fanu z jazdy :) Teraz bedzie zima więc i czas sie znajdzie na poprawki. :)
Podstawa to odpowiednie sprężyny dobrane do wagi jeźdźca w stroju bez tego nic nie zrobisz.
Olej ciekawostka np. Ohlins zaleca 2.5 do supermoto :)
Ja nie wiem jaki mam bo robiłem zawiasy w Promax w holandi, jak coś to mogę dać namiary.
NO więc skutecznie odwiedliście mnie od wlania 10W bo tak pierwotnie planowałem.
Zaleję 7,5 i zobaczymy co z tego będzie.
Co do sprężyn to właśnie dlatego wypytuję się o SAG,
bo nie znam innego sposobu na dobranie sprężyn pod wagę kierowcy.
tuning zawieszenia kosztuje w firmie Twenty Suspension 380 euro za kompletne zawieszenie , w zamian otrzymasz nowe sprężyny dobrane do rodzaju sportu oraz wagi kierowcy , zmianę setingu czyli przerobienie orginalnego zawieszenia w taki sposob aby sprawdzało sie w warunkach supermoto do tego masz nowe uszczelniacze , olej i wszystkie potrzebne sprawy tj ustawienie wstepne. Na zyczenie klienta skracamy zawieszenie tak aby obniżyć moto i zmienic paramerty zawieszenia i poprawic zachowanie podczas jazdy. Dostajesz gotowe zawieszenie do jazdy wraz gwarancja dzialania. Pracuje w firmie Twentz od 9 lat
marek72 rozumiem ze do MX tez robicie zawieszenie?
male co nieco o firmie [url]http://www.youtube.com/watch?v=7HW2uznobW0&feature=player_embedded#[/url]! [url]http://www.youtube.com/watch?v=1HuJXlno4hI[/url] [url]http://www.youtube.com/watch?v=SVL5sVpLTdA[/url] [url]http://www.youtube.com/watch?v=zSmOisCvxxU[/url]
Ciekawą stronkę ma Race Tech
nie wiem jak oni to liczą, ale online udostępniają kalkulator do twardosci sprężyn pod kierownika i jego motocykl:
Podobno dla YZ i wagi 90kg:
Riding Type: Supermoto
Age: Standard Age - Up to 44
Skill Level: Dirt Amateur
Height: Standard Height
Gas Tank: Standard Gas Tank
FRONT FORK SPRINGS
Recommended Fork Spring Rate: 0.538 kg/mm (use closest available)
Stock Fork Spring Rate: 0.46 kg/mm(stock)
Ciekawe ile w tym prawdy.
Tu stronka dla potomnych ;)
[url]http://racetech.com/ProductSearch/1/Yamaha/YZ426F/2002[/url]
odgrzewam temat.
Wie ktoś jaki ma być SAG w supermoto (statyczny i z kierowcą)? Motocykl to rmz 450.
Przeszukałem internet, ale rozrzut jest tak duży, że nie wiadomo komu wierzyć
Z gęstszym olejem ostrożnie. Zawieszenie pracuje topornie przy gęstszym oleju niż dedykowany i przód staje się subiektywnie ciężki. Czasem jednak nie ma innego wyjścia :) Polecałbym nalać mieszankę 5 i 7.5 - 7.5 może być jednak za gęsty...
jesli chcemy utwardzic to raczej wiecej wlac a nie wieksza gestosc, racja?
potwierdzi ktos ten SAG wrzucony powyzej?
na Junkie znalazlem 65mm
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » supermoto SAG
Wygenerowano w 0.057 sekund, wykonano 67 zapytań