241

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Nie da się nie przewidzisz tego.
Dlatego nosi to nazwę "regulacja".
Wpływ ma nawet to jak wspomniał barnabab temp. powietrza. Po regulacji zimą i tak będziesz znowu regulował latem.
Zacznij od tego jak miałeś (jeżeli oczywiście miałeś dobrze), załóż o jedną dyszę główną więcej. Czyli jak miałeś 150 to 152 jak 155 to 158.
Odpal, zagrzej sprzęt i ustawiaj. Wolne obroty na postoju pozostałe w czasie jazdy.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

242

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Możliwe, żeby linki które były przy FCR 39 były za krótkie w FCR 39 MX? Żeby założyć dolną muszę naciągnąć ją mocno, a wtedy przepustnica jest już w części otwarta :S Nie ma już zakresu regulacji. Zamontowane linki podobne jak na foto, końcówki od strony gaźnika proste.

https://4.allegroimg.com/s720/03f553/af0af67a4336bebd2abc8b6ad3d4

243

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Panowie, DRZ Y z FCR 39 MX ma problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, odpala dopiero za którymś z kolei kopem na otwartej manetce. Co podregulować? Na zimny odpala od strzała, moc jest, nie przerywa, nie kicha, trzyma dobrze wolne obroty. Zawory sprawdzane.

244

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Obstawiam, ze za ubogo. Srube regulacji skladu wolnych obrotow odkrec o pol i porownaj "latwosc" odpalania. Dodatkowo jak masz mozliwosc, to nagraj film jak moto na cieplym schodzi z obrotow

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

245

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Próbowałem dziś zarówno wkręcać jak i wykręcać śrubę mieszanki, palić na ssaniu/ciepłym ssaniu, bez rezultatu, cholerne ciężko ma odpalić na gorącym silniku. Jutro nagram obroty, ale wydaje mi się, że na ciepło schodzi z obrotów dobrze, na zimnym chwile dłużej utrzymuje wysokie obroty, dopiero po chwili spadają. Na dniach wymienię jeszcze profilaktycznie świece, chociaż wątpię że to przyczyna.

246

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Problem leżał w regulacji mieszanki na biegu jałowym tak jak pisał levis, spowodowany był w głównej mierze chińską śrubą regulacyjną. No ale przy okazji wymieniłem świecę i sprawdziłem zawory ;)

247

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

R&D Flex Jet Remote Fuel Screw - to jest świetne rozwiązanie i nie parzy w ręce ;) . Tak na przyszłość.

n ex motocykli -> Yamaha WR250X/R - the Swiss army knife of motorcycles ;)

248

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Hej! Właśnie mi montują FCRa do DRZty i mam takie pytanie z czystej ciekawości. Z tego co czytałem to różnica ma być głównie w lepszej reakcji na gaz oraz ciut mocniejszym dole obrotów (poprawcie mnie oczywiście jeśli się mylę). Zastanawia mnie natomiast czy jest jakaś realna różnica w mocy? Czy ktoś sprawdzał na hamowni czy sam FCR zamontowany do seryjnego silnika DRZ 400 SM robi różnicę w mocy a jeśli tak to ile??

Ruff
___
DR-Z 400 SM '06
Wcześniej: Suzuki GS500'04 > Honda CBR600F4i'06 > Suzuki SV1000S'07 > Yamaha MT-09'2015 > Yamaha XSR900'2016

249

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

''Zacznijmy od tego ze wersja S i SM maja takie same silniki jak wersja Y i E. Różnią się jedynie osprzętem silnika stąd wynika różnica w mocy.
Inny jest przede wszystkim gaźnik i układ wydechowy. Ponadto różnią się też wałkami rozrządu i stopniem sprężania.

Moc uzyskana po kolejnych modernizacjach dla lepszego obrazowania będzie podawana jako moc na wale (tak jak moc podawana przez producentów), niemniej należy pamiętać ze jest ona o jakieś 12-14% wyższa od mocy rzeczywistej mierzonej na hamowni (na kole).

Wersja S / SM: 40KM

Poniżej przedstawię sposób wzmocnienia seryjnego silnika S/SM w kolejności od najtańszego (najprostszego) do metod bardziej kosztownych i skomplikowanych. Silnik w wersji S/SM jest mocno zdławiony i wykrzesać z niego można znacznie więcej mocy, nawet do niemal 70KM ! (60KM na kole).
Wykonanie tuningu w innej kolejności niż przedstawiony, poniekąd mija się z celem, bo zostawiony element w dalszym ciągu będzie nam dławił silnik. Oczywiście pewne czynności można pominąć i od razu przejść do wyższej formy tuningu.

1. Dysze
Najtańszym i najprostszym sposobem wzmocnienia naszej DR-Z jest zmiana oryginalnych dysz w gaźniku Mikuni BRS36 na dysze DynoJets. Jednocześnie aby zapewnić odpowiednia ilość dostarczanego powietrza do silnika musimy wyciąć większy otwór w airboxie w górnej jego części (częściowo pod modułem CDI). Otwór powinien mieć wielkość mniej więcej 10x10cm. Wycinamy go brzeszczotem, lutownica, lub czym kto potrafi. Jest to czynność konieczna przy wymianie dysz !
Moc po zmianach: 41-42KM
Koszt: zestaw dysz DynoJets: ok. 210zl

2. Wydech
Następnym elementem dławiącym nam moc jest wydech. Najlepiej było by go wymienić w całości (tłumik + rura + kolanko) na wydech tuningowy dedykowany specjalnie do tego motocykla. Doda to i mocy i dźwięku naszemu motorkowi.
Jeśli nie stać nas na kompletny układ wydechowy wówczas można wymienić sam tłumik końcowy i zastosować do niego kolanko od wersji E które ma większą średnicę od kolanka z S (co jest dość ważne).
Jeśli nie mamy dostępu do kolanka wówczas wymieniamy sam końcowy tłumik.
A jeśli nie zamierzamy wcale wymieniać tłumika to należy przynajmniej usunąć zwężkę z końcówki oryginalnego tłumika.
UWAGA: wymiana samego wydechu z oryginalnego na przelotowy musi się łączyć z wymiana dysz w gaźniku. W przeciwnym wypadku może ulec uszkodzeniu głowica (wypalanie gniazd zaworowych).
Moc po zmianach: 42-43 KM
Koszt: w zależności od wydechu 500 – 4000zł

3. Gaźnik
Znaczny przyrost mocy i znacznie lepszą reakcje na gaz otrzymamy zamieniając oryginalny gaźnik z wersji S (Mikuni BSR36) na gaźnik z wersji E (Keihin FCR39).
Oczywiście będzie trzeba dobrać do niego odpowiednie dysze, najlepiej oryginalne. Dysze DynoJets w gaźniku Keihin nie zdają egzaminu...
Moc po zmianach: 45-46KM
Koszt: używane gaźniki od 600zł

4. Wałki rozrządu
Wersja S i E różnią się również wałkami rozrządu. Zatem wymiana wałków w standardowej S na wyższe wałki z wersji E przyniesie wzrost mocy jak i momentu obrotowego. Oczywiście jeszcze lepiej by było wstawić wałki tuningowe np. HotCams
Moc po zmianach: ok. 48KM
Koszt: wałki HotCams ok. 600 zł/sztuka

W tym momencie otrzymujemy moc taka sama lub nawet większą (w zależności od wydechu i zastosowanych wałków rozrządu) jak posiada wersja E, czyli niemal 50KM (mierzonych na wale)

5. Zwiększenie stopnia sprężania
Aby jeszcze bardziej zwiększyć osiągi naszego motocykla możemy zastosować cieńszą uszczelkę pod cylindrem z wersji E, która zwiększa stopień sprężania z 11:1 do 12:1.
Zwiększymy w ten sposób moment obrotowy naszego silnika.
Moc po zmianach: 49KM
Koszt: uszczelka 35zl + koszty wymiany

W związku z tym ze w tym momencie dysponujemy mocą taka sama jak w wersji DR-Z E obok opisany tuning będzie nazwany tuningiem wersji E, niemniej można go oczywiście kontynuować dla wersji S/SM

Źródło: drz400.pl''

250

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Można zrobić jeszcze bbk na 440tkę i lepszy wał do kompletu, ale to dalej będzie stary drz ;> Wstaw sobie od razu do FCR śrubę do regulacji która nie parzy w paluchy jak np. ta podana wyżej. Plus musisz mieć jeszcze odpowiednie mocowania, tj króciec i gumę, żeby go spiąć z airboxem & cylkiem. Do tego szykuj się że spalanie wzrośnie, i to całkiem sporo ;)

PS: "ctrl+c plus ctrl+v i magistra będę miał", LOL.

n ex motocykli -> Yamaha WR250X/R - the Swiss army knife of motorcycles ;)

251 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2020-03-18 08:16:27)

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Miałem te wszystkie mody (FCR, Wałki, bigbore) i DR-Z wydawała się super fajnym sprzętem, dokupi człowiek nie przejechał się WRką XD
[url]https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/s960x960/1502623_642346255831228_471995540_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=pd9_YluO2FsAX9Emy7Y&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&_nc_tp=7&oh=faecfcf610841b33bfa8354821cb48ef&oe=5E977877[/url]

47,8KM czyli dupy nie urywa za taką ilość kasy co trzeba włożyć.

DR-Z można kupić, nauczyć się jeździć i sprzedać ;)

Pozdrawiam,
Piotrek

252

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Fakt, tuning wciąga i w cholerę kosztuje, mam to samo z każdym moim kolejnym motocyklem od "w uja lat", nieważne czy sport czy turystyk czy ęduro lub inne 2oo. Masa i moc swoje robią ale coś za coś, jak to w życiu.

n ex motocykli -> Yamaha WR250X/R - the Swiss army knife of motorcycles ;)

253

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Jetting na seryjnym gaźniku był, 3x3 mod i wydech też zmienione, teraz FCR założony i DRZtka zrobiła się całkiem zabawnym sprzętem, ale zastanawiam się już nad kolejnym krokiem czyli

anderson10 napisał/a:

4. Wałki rozrządu
Wersja S i E różnią się również wałkami rozrządu. Zatem wymiana wałków w standardowej S na wyższe wałki z wersji E przyniesie wzrost mocy jak i momentu obrotowego. Oczywiście jeszcze lepiej by było wstawić wałki tuningowe np. HotCams
Moc po zmianach: ok. 48KM
Koszt: wałki HotCams ok. 600 zł/sztuka

i tu pytanie, bo ja takich rzeczy nie ogarniam: Czy wałki od E lub od HotCams są P&P, czyli kupujemy wałki, wyciągamy stare, wkładamy nowe czy wiąże się to z koniecznością wymiany jakichś dodatkowych cześci ?? I czy ktoś zamiast od Hotcams próbował zakładać wałki od Świątka?
[url]http://sklepswiatek.pl/ofertaproduktowa?keyword=Suzuki%20DRZ%20400#ofertaProduktowa[/url]

Ruff
___
DR-Z 400 SM '06
Wcześniej: Suzuki GS500'04 > Honda CBR600F4i'06 > Suzuki SV1000S'07 > Yamaha MT-09'2015 > Yamaha XSR900'2016

254 Ostatnio edytowany przez radziu (2020-03-25 12:01:53)

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Walki seryjne są P&P. A za seryjne uwazam te ktore wystepuja jako czesc zamienna w serwisowce Suzukiod wersji SM, S, E, Y)


Wracajac do temau linek: mam FCR41MX, podwyzszenie kierownicy i faktycznie linki sa za krotkie. Czy mozna gdzies w PL zaupic linki dluzsze niz standardowe? Wiem ze dluzsze linki robi MotionPro ale chyba kiepsko z dostepnoscia w PL.

DRZ 400 Y
Husaberg F(E)S 570

255

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Ruff napisał/a:

Jetting na seryjnym gaźniku był, 3x3 mod i wydech też zmienione, teraz FCR założony i DRZtka zrobiła się całkiem zabawnym sprzętem, ale zastanawiam się już nad kolejnym krokiem czyli

anderson10 napisał/a:

4. Wałki rozrządu
Wersja S i E różnią się również wałkami rozrządu. Zatem wymiana wałków w standardowej S na wyższe wałki z wersji E przyniesie wzrost mocy jak i momentu obrotowego. Oczywiście jeszcze lepiej by było wstawić wałki tuningowe np. HotCams
Moc po zmianach: ok. 48KM
Koszt: wałki HotCams ok. 600 zł/sztuka

i tu pytanie, bo ja takich rzeczy nie ogarniam: Czy wałki od E lub od HotCams są P&P, czyli kupujemy wałki, wyciągamy stare, wkładamy nowe czy wiąże się to z koniecznością wymiany jakichś dodatkowych cześci ?? I czy ktoś zamiast od Hotcams próbował zakładać wałki od Świątka?
[url]http://sklepswiatek.pl/ofertaproduktowa?keyword=Suzuki%20DRZ%20400#ofertaProduktowa[/url]

P&P
Dojdzie tylko regulacja luzu zaworowego - czyli zakup płytek.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD