Odp: supermoto od SWM
Nie wiem po co ta rozkmina zakupu SWM 500 na tor, przecież rodowodowo to jest drogowe hard enduro, na tor przerabia się cross-a typu YZF, albo kupuje FS 450/SMR-a czy TM'a.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Na każdy temat » supermoto od SWM
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 10 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie wiem po co ta rozkmina zakupu SWM 500 na tor, przecież rodowodowo to jest drogowe hard enduro, na tor przerabia się cross-a typu YZF, albo kupuje FS 450/SMR-a czy TM'a.
radzio napisał/a:Zajebista opcja na budżetowe SM. Jak ktoś nie jest TOP riderem to pewnie nie odczuje różnicy od popularnych marek. Mieć nadzieje że chinole nie zmienili nic w jakości materiałów z których to klepią.
Odnosząc się do wypowiedzi Mańka ze to technologia sprzed 10 lat, tak jeśli chodzi o tor, bo tam poziom technologii jest najwyższy na rynku. Same hamulce w swm są na duży plus, bo tylko w topowych modelach znajdziemy brembo.
Inne przykłady starej technologii w nowym opakowaniu to Honda cbr f5.
Yamaha w mt07 nawet nie ma USD i waży więcej od starej F4. Fajny wygląd, super dźwięk, ale jest klockiem, wg mnie jest to za dużo na obecne czasy.Przykładów pewnie jest na rynku więcej, wystarczy obiektywnie spojrzeć.
Eee, nie wiem skąd opinia o tym, że MT07 jest starociem i klocikiem. Piewsze MT07 (bez ABS) ważyły 179kg zalane pod korek, więc wcale nie więcej od F4. Dodaj do tego krótki rozstaw osi i masz świetnie skręcający motocykl. Wydaje się, że potwierdzi to każdy kto nim jeździł, zresztą nie na darmo ten sprzęt już urósł do rangi legendy. Do tego technologia. Owszem, zawieszenie jest proste co nie od razu oznacza, że musi być złe, a cała reszta jak rama i silnik zostały skonstruowane od podstaw i deklasują tę całą technologie która królowała na drogach przez długie, długie lata (cb500, bandit itp.).
Wracając do SWM. Zastanawiam się co bardziej się opłaca. Kupić 5 letniego KTM 500 za około 18 - 20k i dokupić do tego zestaw SM czy może zainwestować w nowego SWM? Co myślicie?
Teraz dałeś mi do myślenia że nawet waga to kwestia gustu. :D
5 letni ktm a nowe swm? Nad czym tu się zastanawiać?? Ja bym brał nowe!
Wracając do SWM. Zastanawiam się co bardziej się opłaca. Kupić 5 letniego KTM 500 za około 18 - 20k i dokupić do tego zestaw SM czy może zainwestować w nowego SWM? Co myślicie?
Mimo wszystko chyba bardziej opłaci się KTM (jeśli będzie w należytym stanie i nie będzie wymagał dużego wkładu finansowego).
Kupując pomarańczę po remoncie, zakładając, że był dobrze zrobiony, za 2-3 lata jesteś w stanie sprzedać go za kwotę podobną do tego co włożyłeś w zakup. SWM po wyjeździe z salonu straci na wartości :D Eksploatacji nie liczę, bo to kwestia indywidualna i może wyjść porównywalnie w obu markach.
Do tego sporo części (nowych i używanych), pełno informacji jak ugryźć taką pomarańczę i sprawa robi się oczywista :D
Części do SWM'a podobno są u delaera. Minus jest taki, że to dość nieogarnięty typ i jest tylko jeden w kraju... reszta niby tym handluje, ale albo nigdy nie ma - albo i tak czeka aż im główny wyślę.
Mam odblokowaną i docierałem zgodnie z instrukcją - na ostro. Gwarancja to kwestia humoru dealera, choć tak naprawdę to włochów (oni decydują czy policzą dealerowi za części i czy zapłacą jego mechanikom). Oficjalnie, moje moto jest na gwarancji - ale niebawem to będę musiał sprawdzić (szczegóły jak się dowiem czy to pierdoła, czy coś faktycznie j*bło).
To prawda, KTMa kupisz za konkretną sumę i jak będziesz miał szczęście to sprzedasz za podobną. Albo i wyższą... albo niewiele stracisz. Przy kupnie wszystkiego nowego, po wyjeździe z salonu cena leci na łeb. Ale to jest właśnie cena za to że nikt wcześniej nie grzebał ani nie jeździł na Twojej maszynie. Że sam ściągasz wszystkie folie ochronne z owiewek, itp. :)
ABS da się wyłączyć przełącznikiem na kierownicy ... ale tylko tylnego koła. Przód jest na sztywno - a to z przodem miałem większy problem (powtórzę się: ABS załączał się znacznie za szybko, przez co droga hamowania była nie do zaakceptowania w dobrych warunkach drogowych).
Tylko KTM to używka więc doleci remoncik, wymiany eksploatacyjne i sprzedasz za tyle samo ale włożysz dużo więcej i wyjdzie na to samo.
No i moto po serwisie. Dziś odbieram. Padł czujnik TPSu, przez co głupiał na jałowych i niskich obrotach.
poproś o starą część do wglądu :D
poproś o starą część do wglądu :D
Widziałem, mała pierdola z zasniedzialymi stykami...
Grunt że moto działa :P już odebrałem i sprawdziłem - ba! ABS mi nawet naprawili przy okazji!
no to elegancko, że już lata. Chciałbym się karnąć jeszcze na seryjnym tłumiku i po zmianie na przelot :)
levis napisał/a:poproś o starą część do wglądu :D
Widziałem, mała pierdola z zasniedzialymi stykami...
Grunt że moto działa :P już odebrałem i sprawdziłem - ba! ABS mi nawet naprawili przy okazji!
No i fajnie, po to właśnie kupuje się nowe moto. Powiedz mi jeszcze, co ile wymieniasz olej? Odblokowałeś to cudo już?
kurtvail napisał/a:levis napisał/a:poproś o starą część do wglądu :D
Widziałem, mała pierdola z zasniedzialymi stykami...
Grunt że moto działa :P już odebrałem i sprawdziłem - ba! ABS mi nawet naprawili przy okazji!No i fajnie, po to właśnie kupuje się nowe moto. Powiedz mi jeszcze, co ile wymieniasz olej? Odblokowałeś to cudo już?
Przyjechało odblokowane od dealera. Pierwsze po 500km, a potem wg serwisówki co 2kkm. Ja zamierzam zmieniać co 1~1,5kkm (tak było wg husqvarny).
A wymiany tłoka i inne drogie serwisy?
ecetera napisał/a:kurtvail napisał/a:Widziałem, mała pierdola z zasniedzialymi stykami...
Grunt że moto działa :P już odebrałem i sprawdziłem - ba! ABS mi nawet naprawili przy okazji!No i fajnie, po to właśnie kupuje się nowe moto. Powiedz mi jeszcze, co ile wymieniasz olej? Odblokowałeś to cudo już?
Przyjechało odblokowane od dealera. Pierwsze po 500km, a potem wg serwisówki co 2kkm. Ja zamierzam zmieniać co 1~1,5kkm (tak było wg husqvarny).
2kkm? To super, ktoś tutaj wyżej straszył, że po odblokowaniu trzeba serwisować jak wyczyna ale 1.5-2kkm to wcale nie tak źle. Jeszcze jedno. Orientujesz się czy koła od wersji enduro wchodzą tutaj plug&play?
Dealer czy odblokowana, czy zablokowana gwarancje uznaje tam samo. Oczekuje żeby serwisy były robione 'względnie' zgodnie z książką serwisową i nie muszą być robione w autoryzowanym serwisie (poza ewentualną wymianą zaworów jeśli będzie wymagana itp.)
Serwisówka SWM'a jest w rzeczywistości robiona pod odblokowaną wersje. Wg niej, wymiana tłoka i zaworów następuje po ... 10kkm
Tak czy inaczej, silnik jest żywcem wyciągnięty z Huski smr510. Nie skopiowany 1:1 ... silnik SWMa ma wręcz oznaczenia huskowe.
Zawory do huski były drogie, tak? Sprzedawane przez SWMa są znacznie tańsze - a to dosłownie te same zawory. Ten sam numer części, ten sam producent, ten sam materiał, kształt, kolor, smak, zapach... :D (tytan na wtrysk, stal na wydech)
Co do kół plug&play: Ośki w brudasach są te same (ten sam numer części w sklepie). Osobiście nie sprawdzałem, choć kusi mnie żeby takowe nabyć.
Tak czy inaczej, brudasowe koło przednie z tarczą 320? :D Czy bujanie się w adaptery do zacisku hamulcowego?
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 10 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Na każdy temat » supermoto od SWM
Wygenerowano w 0.057 sekund, wykonano 72 zapytań