Temat: Pojekt WR300f
Siema!
Ruszam z projektem WR300F EN&SM. Co prawda będzie to tak naprawdę 290 bo BIGBORE jest +6mm ale 300 brzmi i wygląda lepiej.
[url=http://zapisz.net/view.php?filename=674_bigbore_athena.jpg][/url]
Na początek o tym co mam. Jest to Yamaha WR250f z 2004r w bardzo ładnym stanie, oryginalnym z UWAGA jeszcze nigdy wcześniej nie otwieranym silnikiem. Wszystkie znaki na niebie i ziemi na to wskazują, uszczelki części, stan ogólny itp oraz opinia dwóch niezależnych mechaników znawców yamaha yzf i wrf. Tłok np jest oryginalny selA. Jest tego plus i minus. Plus taki że oryginalny jest niski przebieg bo ile mth można zrobić na jednym tłoku a minus taki, że wszystko co najgorsze może być przede mną. Czas pokaże. Dodam , że nic nie dzwoni, hałasuje, pracuje jak należy odpala z pierwszego czy kop czy estart a sam zrobiłem nim 30mth i przy regulacji zaworów widać było, że jeszcze mają dużo życia.
Zakup i I wypad
[url=http://zapisz.net/view.php?filename=728_zakup.jpg][/url]
[url=http://zapisz.net/view.php?filename=435_wypad.jpg][/url]
Założenia:
Moto ma być dwu funkcyjne tzn do jazdy enduro na kołach brudas oraz do jazdy na torze np Kisielin SM. Odświętnie do miasta też może na jakieś małe szaleństwa, ma dokumenty yupii, choć tam raczej najwięcej urzęduje mój mały Zet.
Co do przekładki ma być szybka, prosta i mało inwazyjna. Zamierzam uszykować to na P&P by przekładać tylko:
Tył. Koło w całości, łańcuch bez zębatki zdawczej- ta ma być wspólna do sm i en.
Przód. Całe półki z lagami, kompletnym kołem, zaciskiem z pompą na przewodzie.
Dlaczego 250 a nie coś mocniejszego?
450 jest dla mnie zbyt mocne w teren a 250 zbyt słabe na tor, więc padła idea BB zwłaszcza, że kupiłem w dobrej cenie a tłok tak bym robił, więc dopłaciłem 600zł i mam pełen zestaw. Jest to zapalnik całego projektu. Poza tym wg danych z neta zyskuje ok 10% na mocy i momencie dostępnym przy niższych obrotach.
Plany:
Montaż ww zestawu BigBore. (posiadam)
Inspekcja całego silnika, góra, dół, skrzynia itp. Co trzeba zrobić to zrobić.
Posprawdzać elektrykę, kostki, stator itp. (w trakcie)
Malowanie ramy. (zasięgam języka o fachowcach i zastanawiam się nad kolorem, niebieski vs czarny)
Ewentualne malowanie wahacza tył. (nie wiem czy szybko nie zejdzie)
Kosmetyka wszystkiego co tego wymaga.
Napewno nowa okleina ewentualnie z plastikami, do oceny.
Montaż grubej kierownicy Pro Taper (posiadam)
Montaż klamki sprzęgła Pro Taper (posiadam)
Montaż elektryki kierunkowskazów, licznika, ewentualnie klaksona i czujnika stopu w klamce. (częściowo posiadam)
Montaż handbarów.
Montaż ochraniaczy na ramę.
Wymiana przewodów chłodnicy na sylikonowe ze względu na podniesioną pojemność.
Wymiana wężyków gaźnika na sylikonowe, estetycznijsze.
Jak się uda pojemnik na zlewki.
Myślę nad wentylatorem ale nie wiem czy będzie błoto odporny.
Montaż jakiś kół Supermoto pytanie czy 5cal wejdzie na tył czy szukać czegoś mniejszego.
Montaż zacisku 4tłoczkowego z jakiegoś sporta z pompą hamulcową i stalowym oplotem, tarcza 320.
Do wersji supermoto półki kute z lagami od CRF250 ze zmienionym offsetem. (posiadam)
Ogólnie wymiana wszystkiego co trzeba w całym moto.
Jak się uda to kompletny wydech z powerbombą w dobrych $$
Pytania:
1 Jakie ustawić przełożenia w napędzie, ktoś wie? Zdawcza, zbiorcza
2 Jakie rozmiary kół przód i tył by weszły i nie darły łańcucha?
3 Jaki układ hamulcowy na przód? Zacisk, adapter, pompa
4 Co zrobić z chłodzeniem, dać wentylator czy odpuścić? Zważam na podniesioną pojemność.
5 Jak uchronić dekle przed glebami?
6 Czy lagi przód od CRF 250 będą się nadawały na SM? Domyślam się, że będą lepsze od oryg WRF
7 Czy jak pompa będzie sobie leżała zdemontowana w jakiejś dziwnej pozycji to nie zapowietrzy się czy coś innego nie oczekiwanego?
Produkty używane do ww projektu nie mają być glebą cenową ale też nie rolls royce bo nie jestem milionerem. Projekt już wystartował:) Kilka fotek, będę wrzucał z biegiem czasu. Gdyby ktoś miał sugestie, uwagi, pomysły, propozycje, oferty, chętnie przyjmę:)
Bartas
#511