1

Temat: Pojekt WR300f

Siema!
Ruszam z projektem WR300F EN&SM. Co prawda będzie to tak naprawdę 290 bo BIGBORE jest +6mm ale 300 brzmi i wygląda lepiej.
[url=http://zapisz.net/view.php?filename=674_bigbore_athena.jpg]http://zapisz.net/images/674_bigbore_athena_tn.jpg[/url]
Na początek o tym co mam. Jest to Yamaha WR250f z 2004r w bardzo ładnym stanie, oryginalnym z UWAGA jeszcze nigdy wcześniej nie otwieranym silnikiem. Wszystkie znaki na niebie i ziemi na to wskazują, uszczelki części, stan ogólny itp oraz opinia dwóch niezależnych mechaników znawców yamaha yzf i wrf. Tłok np jest oryginalny selA. Jest tego plus i minus. Plus taki że oryginalny jest niski przebieg bo ile mth można zrobić na jednym tłoku a minus taki, że wszystko co najgorsze może być przede mną. Czas pokaże. Dodam , że nic nie dzwoni, hałasuje, pracuje jak należy odpala z pierwszego czy kop czy estart a sam zrobiłem nim 30mth i przy regulacji zaworów widać było, że jeszcze mają dużo życia.

Zakup i I wypad
[url=http://zapisz.net/view.php?filename=728_zakup.jpg]http://zapisz.net/images/728_zakup_tn.jpg[/url]
[url=http://zapisz.net/view.php?filename=435_wypad.jpg]http://zapisz.net/images/435_wypad_tn.jpg[/url]

Założenia:
Moto ma być dwu funkcyjne tzn do jazdy enduro na kołach brudas oraz do jazdy na torze np Kisielin SM. Odświętnie do miasta też może na jakieś małe szaleństwa, ma dokumenty yupii, choć tam raczej najwięcej urzęduje mój mały Zet.
Co do przekładki ma być szybka, prosta i mało inwazyjna. Zamierzam uszykować to na P&P by przekładać tylko:
Tył. Koło w całości, łańcuch bez zębatki zdawczej- ta ma być wspólna do sm i en.
Przód. Całe półki z lagami, kompletnym kołem, zaciskiem z pompą na przewodzie.
Dlaczego 250 a nie coś mocniejszego?
450 jest dla mnie zbyt mocne w teren a 250 zbyt słabe na tor, więc padła idea BB zwłaszcza, że kupiłem w dobrej cenie a tłok tak bym robił, więc dopłaciłem 600zł i mam pełen zestaw. Jest to zapalnik całego projektu. Poza tym wg danych z neta zyskuje ok 10% na mocy i momencie dostępnym przy niższych obrotach.
Plany:
Montaż ww zestawu BigBore. (posiadam)
Inspekcja całego silnika, góra, dół, skrzynia itp. Co trzeba zrobić to zrobić.
Posprawdzać elektrykę, kostki, stator itp. (w trakcie)
Malowanie ramy. (zasięgam języka o fachowcach i zastanawiam się nad kolorem, niebieski vs czarny)
Ewentualne malowanie wahacza tył. (nie wiem czy szybko nie zejdzie)
Kosmetyka wszystkiego co tego wymaga.
Napewno nowa okleina ewentualnie z plastikami, do oceny.
Montaż grubej kierownicy Pro Taper (posiadam)
Montaż klamki sprzęgła Pro Taper (posiadam)
Montaż elektryki kierunkowskazów, licznika, ewentualnie klaksona i czujnika stopu w klamce. (częściowo posiadam)
Montaż handbarów.
Montaż ochraniaczy na ramę.
Wymiana przewodów chłodnicy na sylikonowe ze względu na podniesioną pojemność.
Wymiana wężyków gaźnika na sylikonowe, estetycznijsze.
Jak się uda pojemnik na zlewki.
Myślę nad wentylatorem ale nie wiem czy będzie błoto odporny.
Montaż jakiś kół Supermoto pytanie czy 5cal wejdzie na tył czy szukać czegoś mniejszego.
Montaż zacisku 4tłoczkowego z jakiegoś sporta z pompą hamulcową i stalowym oplotem, tarcza 320.
Do wersji supermoto półki kute z lagami od CRF250 ze zmienionym offsetem. (posiadam)
Ogólnie wymiana wszystkiego co trzeba w całym moto.
Jak się uda to kompletny wydech z powerbombą w dobrych $$

Pytania:
1 Jakie ustawić przełożenia w napędzie, ktoś wie?  Zdawcza, zbiorcza
2 Jakie rozmiary kół przód i tył by weszły i nie darły łańcucha?
3 Jaki układ hamulcowy na przód? Zacisk, adapter, pompa
4 Co zrobić z chłodzeniem, dać wentylator czy odpuścić? Zważam na podniesioną pojemność.
5 Jak uchronić dekle przed glebami?
6 Czy lagi przód od CRF 250 będą się nadawały na SM? Domyślam się, że będą lepsze od oryg WRF
7 Czy jak pompa będzie sobie leżała zdemontowana w jakiejś dziwnej pozycji to nie zapowietrzy się czy coś innego nie oczekiwanego?
Produkty używane do ww projektu nie mają być glebą cenową ale też nie rolls royce bo nie jestem milionerem. Projekt już wystartował:) Kilka fotek, będę wrzucał z biegiem czasu. Gdyby ktoś miał sugestie, uwagi, pomysły, propozycje, oferty, chętnie przyjmę:)
Bartas

Hsq SMR 511
#511

2

Odp: Pojekt WR300f

jak coś to mam lagi SM od Aprilii SXV. Pasują do CRFy, to może do yamahy też przypasują. Musiałbyś sprawdzić średnicę Twoich lag.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

3

Odp: Pojekt WR300f

Jeśli chcesz odczuć różnicę po zrobieniu BB to pomyśl dobrze nad głowicą i nad wałkami rozrządu. Wielu znajomków wrzucało BB i gówno z tego mieli, jedynie moto miało kaprysy moc nie była wyrażnie większa. Powiekszając pojemność silnika trzeba również poprawić (nie koniecznie powiększyć) układ zasilania i wydechowy. Jeśli masz tam FCR37 to masz spore pole do popisu ale może lepiej już by było wrzucić 39 ciężko powiedzieć, trzeba próbować i uczuć się na swoich błędach jeśli nikt ich jeszcze nie popełniał przed tobą ,bo przecież tego nie obliczysz.

4

Odp: Pojekt WR300f

levis napisał/a:

jak coś to mam lagi SM od Aprilii SXV. Pasują do CRFy, to może do yamahy też przypasują. Musiałbyś sprawdzić średnicę Twoich lag.

W sumie to lag nie potrzebuje bo pewnie te od crf będą ok na moją jazdę ale jak masz argumenty za sxv to chetnie poczytam. Może masz jakieś inne graty bo widziałem że coś miałeś w ofercie.

MAĆKO napisał/a:

Jeśli chcesz odczuć różnicę po zrobieniu BB to pomyśl dobrze nad głowicą i nad wałkami rozrządu. Wielu znajomków wrzucało BB i gówno z tego mieli, jedynie moto miało kaprysy moc nie była wyrażnie większa. Powiekszając pojemność silnika trzeba również poprawić (nie koniecznie powiększyć) układ zasilania i wydechowy. Jeśli masz tam FCR37 to masz spore pole do popisu ale może lepiej już by było wrzucić 39 ciężko powiedzieć, trzeba próbować i uczuć się na swoich błędach jeśli nikt ich jeszcze nie popełniał przed tobą ,bo przecież tego nie obliczysz.

O głowicy myślałem o portingu ale o walkach nie bo są te od yzf a one mają inne krzywki i moto jest bardziej crossem niż enduro czyli narwiste. Co do mocy to wiem że z 250 nie zrobię 450 ale jakaś różnica będzie na plus. Strojenie pewnie będę wspomagał hamownia a jak tak się stanie to będą wykresy do wstawienia. Wszystko czas pokaże bo z natury jestem pedantyczny ale z wiekiem przychodzi pokora ekonomiczna i świadomość,ze to wszystko jest cos warte tylko podczas prac dla satysfakcji własnej a przy ew sprzedaży za przeproszeniem gowno. Także studze emocje.

Hsq SMR 511
#511

5 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2016-12-07 23:47:19)

Odp: Pojekt WR300f

Trzeźwo myślisz, widzę że będą z tego "konie". :)
Pojęcie portingu w PL to polerowanie kanałów często jeszcze ssących, bo są przecież takie chropowate:P Myślę że znajdziesz dobrą firmę która się tym zajmuje i ma sprzęt pomiarowy. Z tego co pamiętam tornado-racing się tym zajmowali i są w tym bardzo dobrzy.
[url]http://www.tornado-racing-moto.pl/[/url]
Głowica z PL idzie do DE i tam jest "optymalizowana" co najważniejsze nie na fata tylko mają przyrządy pomiarowe.

6

Odp: Pojekt WR300f

Co do wydechu to aktualnie mam przelot jakiś noname ale myślałem o czymś takim [url]https://www.olx.pl/oferta/wydech-fmf-powercore-4-powerbomb-yamaha-CID5-IDifr8X.html[/url] tylko pytanie czy podejdzie, sprzedawca zapewnia że tak bo był w wr450  ale 250 to chyba coś innego a poza tym jest jeszcze opcja ramy stalowej i alu i pewnie inne mocowania kolanka być może Kąty wykrzywienia itp. Dużo niewiadomych bez możliwości przymiaru.

Hsq SMR 511
#511

7

Odp: Pojekt WR300f

pewnie inna średnica przelotu więc w głowicy może już nie pasować. Jeśli jest to samo (moim zdaniem nie) to na stronie FMF będzie wspólny index;)

8

Odp: Pojekt WR300f

Bartas napisał/a:

Dużo niewiadomych bez możliwości przymiaru.

Jak chcesz przymierzyć to mam kolabko arrowa od wr 450 to możesz sb przymierzyć ;) jak będzie pasować to może się dogadamy bo cały układ mam :P

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

9

Odp: Pojekt WR300f

Nie ma co porównywać lag typowo SM, do lag od crossówki. Jest inny skok, inna twardość i inna charakterystyka.

Jak będziesz chciał jeździć tam bez szaleństw dla zabawy, to oczywiście, że lagi od CRF starczą w zupełności. Za to jak pojawi się prędkość, mocne hamowania, to zawieszenie zacznie dobijać i skończy się przyjemność z jazdy :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

10

Odp: Pojekt WR300f

[url]http://www.thumpertalk.com/topic/696659-08-wr250f-from-stock-to-modified-process-and-dynos/[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11

Odp: Pojekt WR300f

hacker33 napisał/a:

[url]http://www.thumpertalk.com/topic/696659-08-wr250f-from-stock-to-modified-process-and-dynos/[/url]

Dzięki, zaoszczędziłeś mi wielu trudów na strojeniu.
JohnnyQulaweOkO i levis PW

Hsq SMR 511
#511

12

Odp: Pojekt WR300f

Co sądzicie o tym zestawie? Gość za 2500odda.
[url]https://www.olx.pl/oferta/kola-supermoto-wr450-talon-excel-smpro-braking-CID5-IDiieJr.html[/url]

Hsq SMR 511
#511

13

Odp: Pojekt WR300f

Cena spoko, taka normal a rynkowa. W 300cc nie musisz miec z tylu 5 czy 5.5 cala, wiec zestaw jest ok :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

14

Odp: Pojekt WR300f

cena dobra. 4,25 na tył będzie idealna do mniejszej pojemności, szkoda zabierać ew. moc obręczą 5,5  i oponą 160.

15

Odp: Pojekt WR300f

Wie ktoś co odpowiada za staly prąd lampy przód? Postanowiłem wymienić żarówkę która się przepalila dawno temu i po pomiarach okazało się że napięcie w lampie przedniej jest zmienne i wynosi powyżej 14v a przy dodaniu gazu rośnie do prawie 30v. Tylna lampa jest ok saly 12v ale to chyba idzie na innym obwodzie. Jakby jakiś mostek prostowniczy albo cos sie spalił..
Druga rzecz co sądzicie o wydechu dep s7? Mam możliwość zakupu kompletnego nowego ukladu za 1,5k
Ma ktoś namiar na zakład co maluje piaskuje anoduje szkielkuje z Poznania lub okolic?

Hsq SMR 511
#511