5,041

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

Pompa będzie działać ale do odpowietrzania trzeba będzie ją obracać.

5,042

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

Ja o TRW jak i FEBI mam jedną opinię - średniej jakości zamienniki. Jak chcesz mieć dobre tarcze hamulcowe to masz 3 opcje:

ASO, BOSCH, ATE - ja zawsze się do tego stosowałem i było i jest ok

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

5,043

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

bielu000 napisał/a:

Chłopaki jaki jest objaw krzywej piasty na osi prowadzącej w samochodzie osobowym? Czy jest różnica (w objawach) między krzywą piastą, a krzywą tarczą hamulcową? U mnie występuje wibrowanie (samochodu, NIE kierownicy) podczas hamowania, które ustaje po mocniejszym (znacznie) dociśnięciu hamulca. W pierwszej kolejności mam zamiar wymienić właśnie tarcze hamulcowe, z klockami + dokładne czyszczenie piasty, natomiast dobrze byłoby wiedzieć czy piasta też jest skrzywiona, bo jeśli tak to pewnie po założeniu nowych tarcz, długo proste nie wytrzymają. Dodam, że brakuje mi śrubek mocujących tarcze do piasty, jednakże z tego co wiem, to wielu producentów w ogóle takowych nie stosuje, bo nie jest to konieczne. Zawieszenie w porządku, bez jakichkolwiek luzów.

Jeszcze jedna kwestia wchodzi w grę, a mianowicie kiepskie opony.
Znajomy miał podobny przypadek okazało się, że opony były blisko znacznika zużycia i to było powodem "bicia" przy hamowaniu.

https://vimeo.com/128136519

5,044

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

Wydaje mi się, że jakbyś miał krzywą tarczę to czułbyś to na pedale hamulca - tak jak ABS. Dodatkowo mogą piszczeć klocki podczas wolnej jazdy.
I popieram również słowa dyjakos, że opony mają ogromny wpływ na odczucia podczas hamowania.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5,045 Ostatnio edytowany przez bielu000 (2016-02-16 12:51:38)

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

Opony wykluczam,  bo są z końcówki 2012 roku,  dodatkowo nie wiele używane.  Poza tym bardzo niedawno auto stało na nowych oponach i innych felgach i było to samo. Ale to co mówisz Hacker może być prawdą,  bo jak się tak zastanowię to podczas hamowania na suchej nawierzchni,  czuć delikatne pulsowanie pedału hamulca. Bardzo podobnie jak podczas załączającego się ABS-u. Obstawiam krzywe tarcze,  aczkolwiek fakt,  że obecnie założone nie są zbytnio zużyte jest zastanawiający.

Husqvarna TE/SM 610i.e

5,046

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

levis napisał/a:

Ja o TRW jak i FEBI mam jedną opinię - średniej jakości zamienniki.

Dla mnie Bosch jest też średniej klasy zamiennikiem (a przynajmniej był jakieś 4-5 lat temu).

DRZ400SM, KTM 990 ADV

5,047

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

Tarcza w samochodzie może się wykrzywić np. od wjechania w kałużę.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5,048

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

Ja miałem krzywą piastę lub półoś w samochodzie (później go rozbiłem i już nie naprawiałem). Objawy były identyczne jak przy krzywej tarczy - bicie przy hamowaniu. Bez hamowania było ok. Jak się podniosło samochód i kręciło kołem to widać było że ośka nie chodzi prosto.

5,049

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

moje tamaty  widze sa :D   piasta nie moze sie skrzywić.  najczesciej sa krzywe tarcze,  srubki nie maja żadnego wpływu  na bicie, chyba ze sa urwane wystaja troszke nad piaste i podpieraja tarcze,   masz typowy objaw chujowych klocków tarcz lub  zgnitych prowadnic klocków lub tez nawet zacisku,  przy delikatnym hamowaniu  zaczyna bić pózniej sie stabilizuje, masz dwie możliwosci.  wyszczyscić wszystko ładnie pieknie  posprawdzać  wszystko. spróbować czy pomoglo i wtedy wymienić  tarcze i klocki lub odrazu wszystko wymienic i wyczyscić :D  umnie w warsztacie najczesciej sa zakladane textar bosch lub trw  z cisnieniem na boscha nigdy nie było problemów czy też oddawania na gwarancje  a trw i textar  miałem po jednym przypadku ze cos tam nie grało

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

5,050

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

jeszcze może być luz na łożysku piasty

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

5,051

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

tak lecz  nie daje ona nigdy takiego odczucia  bedzie  głosno pracować lub stukac na wybojach, grzac sie etc ale nie wibrować  podczas początku hamowania ja stawiam na bardzo delikatne skrzywienie tarcz lub tarczy,
pamiętaj o tym że czasem tył napierdala a bedziesz szukal z przodu i na odwrót,  najprosciej  sprawdzić czujnikiem, mało kto to robi a bardzo pomocne w diagnozie jak nie wiadomo co napierdala. zeby było czuć na pedale to juz bicie musi być  bardzo duze na kierownicy czuć szybciej,
jak tarcze zdrowe to moze przetoczenie tarczy na samochodzie?  bo na tokarni cieżka sprawa, tarcze  ustawiamy raz toczymy  trzy plaszczyzny, dwie cierne i miejsce na piaste  i wtedy eliminujemy bicie tarczy wzgledem piasty,

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

5,052 Ostatnio edytowany przez Postrach (2016-02-16 17:05:27)

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

Syf między tarczą a piastą (rdza) też daje dość wyraźne odchylenia na czujniku zegarowym. Biją zawsze czy po nagrzaniu bardziej?

Ja prowadnice smarowałem jakimś smarem do prowadnic , piaste druciak na wiertarkę, prowadnice papier ścierny.

5,053

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

Dzięki chłopaki za wskazówki i to konkretne.   Tarcz nie przetaczam bo udało mi się dorwać fajne tarcze w niezłej cenie.
Biją bardziej po nagrzaniu.
Czekam aktualnie na przesyłkę z tarczami,  przyjdzie to się za to wezmę. Jakieś rady co do czyszczenia/smarowania poszczególnych elementów?

Husqvarna TE/SM 610i.e

5,054

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

smar  specjalny to prowadniczek zeby sie nie zapiekły. czyscenie piasty druciak lecz ja zawsze wole papier scierny  i druciak na  płaszczyzny prowadzące klocki.  wyczysc wszystko raz a dobrze.

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

5,055

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

bielu000 napisał/a:

Opony wykluczam,  bo są z końcówki 2012 roku,  dodatkowo nie wiele używane.  Poza tym bardzo niedawno auto stało na nowych oponach i innych felgach i było to samo. Ale to co mówisz Hacker może być prawdą,  bo jak się tak zastanowię to podczas hamowania na suchej nawierzchni,  czuć delikatne pulsowanie pedału hamulca. Bardzo podobnie jak podczas załączającego się ABS-u. Obstawiam krzywe tarcze,  aczkolwiek fakt,  że obecnie założone nie są zbytnio zużyte jest zastanawiający.

Z tymi oponami to różnie bywa ;) Kumpel w zeszłym roku kupił nówki, oczywiście '15 nie żadne leżaki. Zrobił z 5kkm i opony się wyząbkowały, powymieniał łożyska itp. Aż w końcu doszedł, że to przez opony. Oddał reklamować.
W grudniu strzeliła mi na zakręcie guma też z '12 roku, gładki asfalt, bez przeszkód, bez kamieni, bez szkieł itp. Na szczęście jakoś auto jakoś opanowałem, ale niewątpliwa wina opony i to wcale nie był jakiś chińczyk.

Btw. u mnie przy hamowaniu też buda czasem drży, ale typowo przez padający dwumas, przynajmniej tak obstawiam, bo drży podobnie przy ruszaniu.

PBM