Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.
Pompa będzie działać ale do odpowietrzania trzeba będzie ją obracać.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Ogólne » OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.
Strony Poprzednia 1 … 335 336 337 338 339 … 436 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Pompa będzie działać ale do odpowietrzania trzeba będzie ją obracać.
Ja o TRW jak i FEBI mam jedną opinię - średniej jakości zamienniki. Jak chcesz mieć dobre tarcze hamulcowe to masz 3 opcje:
ASO, BOSCH, ATE - ja zawsze się do tego stosowałem i było i jest ok
Chłopaki jaki jest objaw krzywej piasty na osi prowadzącej w samochodzie osobowym? Czy jest różnica (w objawach) między krzywą piastą, a krzywą tarczą hamulcową? U mnie występuje wibrowanie (samochodu, NIE kierownicy) podczas hamowania, które ustaje po mocniejszym (znacznie) dociśnięciu hamulca. W pierwszej kolejności mam zamiar wymienić właśnie tarcze hamulcowe, z klockami + dokładne czyszczenie piasty, natomiast dobrze byłoby wiedzieć czy piasta też jest skrzywiona, bo jeśli tak to pewnie po założeniu nowych tarcz, długo proste nie wytrzymają. Dodam, że brakuje mi śrubek mocujących tarcze do piasty, jednakże z tego co wiem, to wielu producentów w ogóle takowych nie stosuje, bo nie jest to konieczne. Zawieszenie w porządku, bez jakichkolwiek luzów.
Jeszcze jedna kwestia wchodzi w grę, a mianowicie kiepskie opony.
Znajomy miał podobny przypadek okazało się, że opony były blisko znacznika zużycia i to było powodem "bicia" przy hamowaniu.
Wydaje mi się, że jakbyś miał krzywą tarczę to czułbyś to na pedale hamulca - tak jak ABS. Dodatkowo mogą piszczeć klocki podczas wolnej jazdy.
I popieram również słowa dyjakos, że opony mają ogromny wpływ na odczucia podczas hamowania.
Opony wykluczam, bo są z końcówki 2012 roku, dodatkowo nie wiele używane. Poza tym bardzo niedawno auto stało na nowych oponach i innych felgach i było to samo. Ale to co mówisz Hacker może być prawdą, bo jak się tak zastanowię to podczas hamowania na suchej nawierzchni, czuć delikatne pulsowanie pedału hamulca. Bardzo podobnie jak podczas załączającego się ABS-u. Obstawiam krzywe tarcze, aczkolwiek fakt, że obecnie założone nie są zbytnio zużyte jest zastanawiający.
Ja o TRW jak i FEBI mam jedną opinię - średniej jakości zamienniki.
Dla mnie Bosch jest też średniej klasy zamiennikiem (a przynajmniej był jakieś 4-5 lat temu).
Tarcza w samochodzie może się wykrzywić np. od wjechania w kałużę.
Ja miałem krzywą piastę lub półoś w samochodzie (później go rozbiłem i już nie naprawiałem). Objawy były identyczne jak przy krzywej tarczy - bicie przy hamowaniu. Bez hamowania było ok. Jak się podniosło samochód i kręciło kołem to widać było że ośka nie chodzi prosto.
moje tamaty widze sa :D piasta nie moze sie skrzywić. najczesciej sa krzywe tarcze, srubki nie maja żadnego wpływu na bicie, chyba ze sa urwane wystaja troszke nad piaste i podpieraja tarcze, masz typowy objaw chujowych klocków tarcz lub zgnitych prowadnic klocków lub tez nawet zacisku, przy delikatnym hamowaniu zaczyna bić pózniej sie stabilizuje, masz dwie możliwosci. wyszczyscić wszystko ładnie pieknie posprawdzać wszystko. spróbować czy pomoglo i wtedy wymienić tarcze i klocki lub odrazu wszystko wymienic i wyczyscić :D umnie w warsztacie najczesciej sa zakladane textar bosch lub trw z cisnieniem na boscha nigdy nie było problemów czy też oddawania na gwarancje a trw i textar miałem po jednym przypadku ze cos tam nie grało
jeszcze może być luz na łożysku piasty
tak lecz nie daje ona nigdy takiego odczucia bedzie głosno pracować lub stukac na wybojach, grzac sie etc ale nie wibrować podczas początku hamowania ja stawiam na bardzo delikatne skrzywienie tarcz lub tarczy,
pamiętaj o tym że czasem tył napierdala a bedziesz szukal z przodu i na odwrót, najprosciej sprawdzić czujnikiem, mało kto to robi a bardzo pomocne w diagnozie jak nie wiadomo co napierdala. zeby było czuć na pedale to juz bicie musi być bardzo duze na kierownicy czuć szybciej,
jak tarcze zdrowe to moze przetoczenie tarczy na samochodzie? bo na tokarni cieżka sprawa, tarcze ustawiamy raz toczymy trzy plaszczyzny, dwie cierne i miejsce na piaste i wtedy eliminujemy bicie tarczy wzgledem piasty,
Syf między tarczą a piastą (rdza) też daje dość wyraźne odchylenia na czujniku zegarowym. Biją zawsze czy po nagrzaniu bardziej?
Ja prowadnice smarowałem jakimś smarem do prowadnic , piaste druciak na wiertarkę, prowadnice papier ścierny.
Dzięki chłopaki za wskazówki i to konkretne. Tarcz nie przetaczam bo udało mi się dorwać fajne tarcze w niezłej cenie.
Biją bardziej po nagrzaniu.
Czekam aktualnie na przesyłkę z tarczami, przyjdzie to się za to wezmę. Jakieś rady co do czyszczenia/smarowania poszczególnych elementów?
smar specjalny to prowadniczek zeby sie nie zapiekły. czyscenie piasty druciak lecz ja zawsze wole papier scierny i druciak na płaszczyzny prowadzące klocki. wyczysc wszystko raz a dobrze.
Opony wykluczam, bo są z końcówki 2012 roku, dodatkowo nie wiele używane. Poza tym bardzo niedawno auto stało na nowych oponach i innych felgach i było to samo. Ale to co mówisz Hacker może być prawdą, bo jak się tak zastanowię to podczas hamowania na suchej nawierzchni, czuć delikatne pulsowanie pedału hamulca. Bardzo podobnie jak podczas załączającego się ABS-u. Obstawiam krzywe tarcze, aczkolwiek fakt, że obecnie założone nie są zbytnio zużyte jest zastanawiający.
Z tymi oponami to różnie bywa ;) Kumpel w zeszłym roku kupił nówki, oczywiście '15 nie żadne leżaki. Zrobił z 5kkm i opony się wyząbkowały, powymieniał łożyska itp. Aż w końcu doszedł, że to przez opony. Oddał reklamować.
W grudniu strzeliła mi na zakręcie guma też z '12 roku, gładki asfalt, bez przeszkód, bez kamieni, bez szkieł itp. Na szczęście jakoś auto jakoś opanowałem, ale niewątpliwa wina opony i to wcale nie był jakiś chińczyk.
Btw. u mnie przy hamowaniu też buda czasem drży, ale typowo przez padający dwumas, przynajmniej tak obstawiam, bo drży podobnie przy ruszaniu.
Strony Poprzednia 1 … 335 336 337 338 339 … 436 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Ogólne » OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.
Wygenerowano w 0.083 sekund, wykonano 40 zapytań