121 Ostatnio edytowany przez levis (2015-03-26 10:10:14)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Ok, dojdzie chyba jeszcze jeden temat. Muszę sprawdzić ile oleju ze skrzyni biegów będzie po spuszczeniu. Jeżeli będzie ponad to co wlałem, to oznacza, że olej silnikowy przedostaje się do oleju w skrzyni biegów i trzeba będzie zdemontować kosz sprzęgłowy, dostać się do pompy wysokiego ciśnienia i wymienić kolejny uszczelniacz.

Jeżeli okaże się, że faktycznie oleju jest więcej, to pewnie skorzystam z pomocy brata Małego, Krystiana, który z resztą ściga się z nami w klasie Amator.

Swoją drogą naprawiam u niego wszystkie pojazdy i śmiało mogę polecić :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

122

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

No dobra, lewa strona silnika złożona. Wymieniłem 4 oringi oraz ten sławny uszczelniacz, wkładając go oczywiście ostrożnie dobrą stroną. Użyłem do tego 7 szpilek , która pomogły mi naprowadzić pokrywę na miejsce.

Oleju silnikowego było trochę mało, bo 900ml, powinno być koło 1250, ale to jeszcze sprawdzę, czy faktycznie go ubywa, czy po prostu za mało lałem.

Olej w skrzyni był szary, o charakterystycznym zapachu, 520ml, więc dokładnie tyle ile powinno być. Zakładam, więc, że nie ma konieczności sprawdzania uszczelniacza za koszem sprzęgłowym :-)

Pozostało mi jeszcze zrobić inspekcję pod pokrywą sprzęgła - w sumie to nawet nie wiem co mogę tam sprawdzić oprócz śladów/wżer od tarcz i przekładek na koszu sprzęgłowym...

Może coś doradzicie ?

Z ciekawostek mogę dodać, że podstawowy serwis, czyli wymiana płynów, filtrów ( w tym powietrza), można zamknąć w 10-15 min, co uważam, za bardzo dobry wynik :-]

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

123 Ostatnio edytowany przez maniek-rr312 (2015-03-27 16:19:26)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Złożyć i zapierdalać :)

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

124

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

spoko, narazie do zapierdalania u mnie daleko, obecnie mogę się jedynie co turlać i uczyć od innych :D

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

125

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

ok, inspekcja sprzęgła zakończona - na moje oko, wygląda jak nowe, a to w końcu 2007r. :-)

Zalałem 530ml oleju 75w90 full syntetic do skrzyni, oraz 1250 ml oleju 10w60 Ipone do silnika.

Do zrobienia zostało zalać płyn chłodniczy, nasmarować linkę sprzęgła no i wystrugać dbkiller do tłumika :-)

https://lh3.googleusercontent.com/-pD92P1c7GlQ/VRg65tB-pKI/AAAAAAAAHQY/4Whjo_qwXTQ/w1566-h881-no/DSC_0522%5B1%5D.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-X1uJf6_wDqU/VRg60Go47nI/AAAAAAAAHQI/uTOrq1MQyDU/w1566-h881-no/DSC_0521%5B1%5D.jpg

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

126

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Dzisiaj aprilka dostała crashpady na wahacz i lagi. Tył jest udealny, nastomiast na przodzie kurcze mogłem dać taklie wypustki, które wchodziłyby do ośki. Mimo to, wg mnie jest schludnie i stabilnie :-)

Przymierzyłem też nie łąmiącą się klamkę sprzęgła, którą kupiłem do crossa - do SM się nie nadaje, za dużo siły trzeba używać...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

127

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Ciekawe ile takie silniki przy amatorskim użytkowaniu wytrzymują, czytałeś gdzieś może na zagranicznych forach?

Masz service manual do niej? co ile się zmienia olej i ile go wchodzi? co ile zawory? co ile ew. jakiś grubszy remont wg serwisówki oczywiście?

https://www.bikepics.com/members/81

128 Ostatnio edytowany przez levis (2015-04-16 10:23:39)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Kolega dibo, sprzedał swoją 550 z przebiegiem 13000km, na oryginalnych tłokach i nowy właściciel dalej na nich śmigał.

Ja na koniec sezonu będę zrzucał silnik, żeby zrobić regulację zaworów.

Wychodzę z założenia, że jak dbasz tak masz.

Silnik jest nietypowy, bo masz 2 cylindry, za to z tego co mi wiadomo, to korb się nie wymienia, panewek też nie, chyba, że się przytarły z zaniedbania.

Zawory są tytanowe - co może być pluem, dopóki się o nie dba - jak wiadomo tytanów nie można szlifować.

Kosz sprzęgłowy podobno dostaje mocno po dupie - u mnie tego jeszcze nie ma, może tylko przy bardzo agresywnej jeździe i raczej w 550.

Myślę, że te częste interwały nie są spowodowane tym, że silnik się zużywa, tylko po to, żeby przy wymianie płynów, kontrolować, czy np oleje się nie mieszają, nawzajem, z płynem chłodniczym, lub czy po prostu ich nie ubywa.

Ja jestem generalnie zadowolony, oprócz tego przypału z jazdą w deszcz i problemem z pracą na jednym cylindrze, to żadnych problemów

Aktualnie jestem w trakcie załatwiania tuneboya, żeby dobrze mapę zrobić :-)

a co do kosztów remontu - za rozebranie i złożenie silnika to jakieś 500-600 pln + części 1100 $. Zakładam, że spokojnie można przejeździć 120 mth przed takim gruntownym remontem, o ile dba się o interwały serwisowe.

Zawory co 6000km, lub 60 mth(racing)

olej - co 3000km lub 6mth(racing)

oleju silnikowego idzie 1250ml
do skrzyni 525 ml

http://www.af1racing.com/store/ProdImages/st3/af1-xveng-comp.jpg

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

129

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

levis napisał/a:

a co do kosztów remontu - za rozebranie i złożenie silnika to jakieś 500-600 pln + części 1100 $. Zakładam, że spokojnie można przejeździć 120 mth przed takim gruntownym remontem, o ile dba się o interwały serwisowe.

Zawory co 6000km, lub 60 mth(racing)

olej - co 3000km lub 6mth(racing)

oleju silnikowego idzie 1250ml
do skrzyni 525 ml

czyli w teorii wygląda to całkiem całkiem, ciekawe jak w praktyce, jak silnik wygląda po tych 120mh powiedzmy

500-600zł rozebranie i złożenie silnika? gdzie tak tanio?

k***a ładne te paździerze:D

http://i.imgur.com/stU6REr.jpg
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/134696_100950649979103_3832180_o.jpg

https://www.bikepics.com/members/81

130 Ostatnio edytowany przez levis (2015-04-16 12:29:43)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

kolega Dibo robi w takiej cenie, myślę, że z kolegą Majstrem128 też dałoby się dogadać z podobną ceną

No ta z pierwszego postu to odjebana fest :D ale kolesiowi strzeliło coś w silniku, a dokładnie odchudzone koło zamachowe się rozpadło - gostek nie wie, czy z powodu zbyt dużego odchudzenia, czy poluzowania się statoru.

latać też potrafią:

http://i102.photobucket.com/albums/m102/ropts/43DE4667-3EC6-4CF4-A9FE-C16153884AD2_zpsstu70qfr.jpg
http://i102.photobucket.com/albums/m102/ropts/131DF5CC-D958-4B74-8F20-64717C0BFD5D_zpsrbdqjlyt.jpg

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

131

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

+ krótkie info, dlaczego właściwie przestali je produkować:

Short story why they stopped making them... Aprilia had problems with the first XVs due to the wrong grade of case sealant, they developed a reputation as a lemon and people stayed away in droves. The public can be fickle beasts.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

132 Ostatnio edytowany przez delta (2015-04-16 13:20:38)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

przytuliłby taką
[url]http://www.subito.it/moto-e-scooter/aprilia-sxv-550-2009-si-puo-guidare-da-18-anni-ascoli-piceno-119399998.htm[/url]
[url]http://www.subito.it/moto-e-scooter/aprilia-sxv-5-5-2006-cagliari-116487921.htm[/url]

https://www.bikepics.com/members/81

133

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

no fajny, ciekawe czy to oryginalny VDB, czy ktoś ciął ramę :-] ale to chyba trzeba mieć jaja ze stali, żeby nim jeździć :>

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

134

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

levis napisał/a:

no fajny, ciekawe czy to oryginalny VDB, czy ktoś ciął ramę :-] ale to chyba trzeba mieć jaja ze stali, żeby nim jeździć :>

a jakie są różnice w ogóle między zwykłą a VDB?

https://www.bikepics.com/members/81

135

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

vdb to generalnie limitowana wersja seryjnej SXV (z tego co kojarzę były tylko 550), która z fabryki wyszła w takiej specyfikacji w jakiej ścigali się na mistrzostwach. Z tego co ja wiem to:

- krótszy wahacz
- pocieniona rama
- lżejsze lagi
- wiele tytanowych śrub
- inne wałki umożliwiające kręcenie silnika do 13 tyś obrotów
- wydech akrap albo arrow
- racingowa mapa wtrysku
- inne półki
- hamulce Brembo

i pewnie jeszcze trochę :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450