Wczoraj przeszukałem trochę net, w celu odnalezienia kluczowych czujników, przez które silnik może mieć problemy z uruchomieniem, czy stabilnym działaniem - tak trochę proforma, bo akurat u mnie nic się nie dzieje.
i muszę przyznać, że nie ma tam żadnych wielkich udziwnień, w zasadzie to standardowy silnik na wtrysku:
- czujnik położenia wału - to standard, nawet przy silnikach bez wtrysku
- czujnik temperatury płynu chłodniczego
- czujnik temperatury powietrza w airboxie
- czujnik TPS przy przepustnicach - w gaźnikowcach, często odłączany, tutaj konieczny do poprawnej pracy
- czujnik przechyłu - tzw tipover sensor - nie wiem czy spełnia on tylko rolę wyłączenia silnika przy glebie, czy jeszcze jakąś inną, bo opis jest dziwny: Normal position: 0.4-1.4V, reversed position (65 +/- 10 degrees from vertical ) 3.7 - 4.4V. When disconnected, engine can not be started
- oczywiście sama pompa paliwowa - chyba nie ma czujnika ciśnienia sama w sobie, ale jak wiadomo, jak nie będzie pompować, to moto się nie uruchomi...
- brak czujników wałków rozrządu - zawsze to 2 rzeczy mniej, które mogą się zepsuć :-]
MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450