136

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

levis napisał/a:

vdb to generalnie limitowana wersja seryjnej SXV (z tego co kojarzę były tylko 550), która z fabryki wyszła w takiej specyfikacji w jakiej ścigali się na mistrzostwach. Z tego co ja wiem to:

- krótszy wahacz
- pocieniona rama
- lżejsze lagi
- wiele tytanowych śrub
- inne wałki umożliwiające kręcenie silnika do 13 tyś obrotów
- wydech akrap albo arrow
- racingowa mapa wtrysku
- inne półki
- hamulce Brembo

i pewnie jeszcze trochę :-)

mega wypas, muszę się tą Twoją kiedyś karnąć, ciekawe jak to lata w porównaniu do ryżopęda

https://www.bikepics.com/members/81

137

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Nie widzę problemu, żebyś zrobił sobie na niej parę kółek na Radomiu czy innym obiekcie :-]

a jak to lata, hmm, do 6000 obrotów, nie jedzie, a potem budzi się do życia aż do 12 lub 12,5 tyś obrotów :-)

ja jej nie ogarniam, ale czuję, że pod dobrym kierownikiem namieszałaby nieźle na zawodach...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

138

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

levis napisał/a:

a jak to lata, hmm, do 6000 obrotów, nie jedzie, a potem budzi się do życia aż do 12 lub 12,5 tyś obrotów :-)

hmm... to powiem Ci że wolę całkiem odwrotnie i myślałem że taka 2 cyl. apka właśnie ma lepszy dół:/
pewnie są na to jakiś sposoby

https://www.bikepics.com/members/81

139

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

ja jechałem cienkiego byłą apką i dziwne moto
faktycznie z dołu nie jedzie a później mega pierdolnięcie
jak ktoś jeździł tylko singlami to ciężko się przestawić
jak dla mnie motocykl w cale nie mały porównując do japoni.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

140

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

no to trochę lipa, szczególnie na małe kręte tory

https://www.bikepics.com/members/81

141

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Silnik po drobnych modyfikacjach można ustawić w dwóch setupach :

Big Bang
Screamer

So, you MXV "big bang" engine works like a:
bangcyl1--bangcyl2--------------------bangcyl1--bangcyl2---...

and your "screamer" more like a:
bangcyl1------bangcyl2-----------bangcyl1--------bangcyl2---....

"Big bang" engines are a little less powerful, but the grouped traction pulses confer them great ride ability.

"Scream" engines -somewhat, the industry standard firing for a Vtwin engine, like the SXV or RXV- gives maximum power with a more aggresive attitude.


SXV domyślnie ustawione jest na screamer i 95% ludzi jeździ na tym setupie w zawodach SM.

Wyobraź sobie sytuację, wjeżdżasz w ciasny nawrót/zakręt prędkością 30km/h singlem, po czym jest prosta na której rozpędzasz się do 100km i zakręt w który wchodzisz 60km/h

Na Apce wygląda to tak wychodzisz z pierwszego zakrętu z odkręconą manetą na maksa, 67km/h wbijasz 2 jest 100km/h, heblujesz, bez zmiany biegu i ogien w zakręt.

Teraz na singlu - jedziesz 30km/h (na którym biegu 1 czy 2). Jesteś w stanie odwalić manetę do końca, czy moto powędruje w pion ? Ile biegów musisz przebić w górę do 100km/h a potem w dół na zakręt ?

Także to, że apka ma słabszy dół, wcale jej nie skreśla, bo na 1 nie ma słabszego dołu, chce Cię zrzucić tak samo jak singiel, natomiast, jak ktoś przymuli na 2 biegu do 3000 obrotów to sorry :> singiel ma w tym przypadku wielką przewagę

Ja osobiście jak zaczynałem przygodę z motocyklami, to kiedyś pokręciłem parę kółek na DRZcie Jakuba i po przesiadce z ZZR400 był to dla mnie szok, jak silnik może oddawać moc :-) To już wyobrażam sobie co się dzieje na prawdziwym wyczynie 450 - nie dla dziewczynek, natomiast na Aprilce jest skłonny uwierzyć, że jeździ się mniej nerwowo :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

142 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2015-04-16 14:50:41)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

to w Bydzi w sumie jechałeś na 2ch biegach? 1 i 2jka? Ewentualnie 3ka na prostej jak szybko wychodziłeś z winkla ostatniego?

Pozdrawiam,
Piotrek

143

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

i co nie szarpie Ci za bardzo na 1 biegu przy wyjściu z takiego winkla?

levis napisał/a:

Teraz na singlu - jedziesz 30km/h (na którym biegu 1 czy 2). Jesteś w stanie odwalić manetę do końca, czy moto powędruje w pion ? Ile biegów musisz przebić w górę do 100km/h a potem w dół na zakręt ?

wyobrażam sobie, że to to radom, jadąc w prawo, to 4 zakręt, wolny nawrót
na 2 biegu, jestem w stanie odwalić manetę do końca, ale nie odrazu oczywiście, hamowanie i gaz płynnie, wyjście z winkla, odkręcam do końca, dociążam przód(nie zdarzył mi się tam pion, skill nie ten:P), 3, 4, redukcja do 3 z lekkim slide-m(jeśli się umie:) nie wiem czy do 100km/h, nie mam jak sprawdzić

https://www.bikepics.com/members/81

144

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

zgadza się, w bydgodszczy max 3 bieg, na prostej miałem gdzieś 125-130, bo już prawie odcina na 3 biegu była, nie redukowałem za często do 1, bo miałem kłopoty z zapłonem, więc wolne łuki robiłem na 2 biegu.

Za to jakieś tam wymiatacze myślę, że poprzebijaliby do 145 i do 4 biegu - kwestia jak kto jest w stanie szybko pokonywać zakręt i jak płynnie potrafi z niego wyjść...

delta - dopóki maneta idzie w jednym kierunku to jest bez szarpania, wiadomo, że koło się lekko unosi, ale do opanowania. Jak się pochyliłem, to przy mojej 90kg wadze koło już nie wstawało :-)

myślę, że to po prostu kwestia przestawienia się, żeby trzymać moto powyżej 6000-7000 obrotów i nie zamulać na dwójce i wyższych biegach :>

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

145

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Po przejechaniu kilki kilometrów na klockach Goldfren S33 Racing - mam mieszane uczucia. Albo nie do końca dobrze odpowietrzyłem układ hamulcowy, albo naprawdę trzeba bardzo mocno rozgrzać klocki i tarczę, żeby to zaczęło hamować.

Obecnie hamulce wg mnie zachowują się tak, jakby tarcza była ufajdolona olejem. Owszem hamuje, ale muszę używać bardzo dużej siły, a na starych fabrycznych klockach tak nie było...

Pytanko jak jest u was - jak klamka napotka opór to staje dęba i nie można jej dalej docisnąć, czy dalej idzie aż do końca, tylko tak jakby wciskać palec w ziemie - im dalej tym ciężej...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

146

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Czyli jeśli dobrze rozumiem to jazda tą Aprilla to troche jak jazda dwusuwem? Z mojego doświadczenia z trochę mniejszymi hamulcami i tarczami ( rowerowe hydrauliki w downhillu ), jeśli klamka w miarę wiciskania robi się tylko coraz twardsza ale da się ją docisnąć do manetki, to układ jest zapowietrzony. Układ hamulcowy jest układem zamkniętym, więc z fizyki nawet wynika że klamka powinna być miekka do momentu gdy klocki nie dotkną tarczy. W momencie dotknięcia nie powinna dalej ,,wchodzić" ( pomijając oczywiście rozciągliwość przewodów hamulcowych, oraz możliwość ściśnięcia samego płynu )

147

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Dzięki - ponownie odpowietrzyłem hamulec i jest bardzo dobrze :-)

Dzisiaj testowałem intensywnie tylną oponę Shinko. Muszę powiedzieć, że jestem mile zaskoczony - dobrze mi się na niej śmigało, żadnych uślizgów, dobra przyczepność, szybko się nagrzała. Nie zużyła się jakoś mocno ;-) Także jak na zakup za 125 PLN jestem bardzo zadowolony ;-]

Apka dzisiaj dobrze darła na Radomiu. Bez gadania zrobiła koło 100km. Jeszcze dużo treningu przede mną :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

148 Ostatnio edytowany przez levis (2015-05-04 14:00:25)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Przyszła paczuszka :-) będzie trzeba coś powalczyć. Wstępnie rozmawiałem z obcykanym gościem i polecił mi wgranie mapy VDB czyt. Van Den Bosch i od tego zacząć operację strojenia.

Z ciekawostek, które pisał, można jechać ze zwiększeniem dawki paliwa aż o 40% i zwiększeniem wyprzedzenia kąta zapłonu o 15 stopni ,o ile się nie mylę, bez żadnych negatywnych skutków.
Jak mieszanka będzie za bogata, to spadek mocy będzie około 5% i nic złego w silniku nie powinno się stać, natomiast przy ubogiej strata mocy może wynieść nawet 20% i grozi awarią silnika.

https://lh4.googleusercontent.com/-tohYFbzGUMo/VUdYXn-xT6I/AAAAAAAAHao/c-uK3xlMCww/w466-h828-no/DSC_0550.jpg

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

149

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

levis napisał/a:

Jak mieszanka będzie za bogata, to spadek mocy będzie około 5% i nic złego w silniku nie powinno się stać, natomiast przy ubogiej strata mocy może wynieść nawet 20% i grozi awarią silnika.

W Aprilli każde odpalenie silnika (nawet bez żadnych modów) grozi awarią :)

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

150

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Wczoraj podłączyłem się Tuneboyem do Apki. Zapisałem numer ECU i wysłałem maila w celu uzyskania klucza licencyjnego.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450