Silnik po drobnych modyfikacjach można ustawić w dwóch setupach :
Big Bang
Screamer
So, you MXV "big bang" engine works like a:
bangcyl1--bangcyl2--------------------bangcyl1--bangcyl2---...
and your "screamer" more like a:
bangcyl1------bangcyl2-----------bangcyl1--------bangcyl2---....
"Big bang" engines are a little less powerful, but the grouped traction pulses confer them great ride ability.
"Scream" engines -somewhat, the industry standard firing for a Vtwin engine, like the SXV or RXV- gives maximum power with a more aggresive attitude.
SXV domyślnie ustawione jest na screamer i 95% ludzi jeździ na tym setupie w zawodach SM.
Wyobraź sobie sytuację, wjeżdżasz w ciasny nawrót/zakręt prędkością 30km/h singlem, po czym jest prosta na której rozpędzasz się do 100km i zakręt w który wchodzisz 60km/h
Na Apce wygląda to tak wychodzisz z pierwszego zakrętu z odkręconą manetą na maksa, 67km/h wbijasz 2 jest 100km/h, heblujesz, bez zmiany biegu i ogien w zakręt.
Teraz na singlu - jedziesz 30km/h (na którym biegu 1 czy 2). Jesteś w stanie odwalić manetę do końca, czy moto powędruje w pion ? Ile biegów musisz przebić w górę do 100km/h a potem w dół na zakręt ?
Także to, że apka ma słabszy dół, wcale jej nie skreśla, bo na 1 nie ma słabszego dołu, chce Cię zrzucić tak samo jak singiel, natomiast, jak ktoś przymuli na 2 biegu do 3000 obrotów to sorry :> singiel ma w tym przypadku wielką przewagę
Ja osobiście jak zaczynałem przygodę z motocyklami, to kiedyś pokręciłem parę kółek na DRZcie Jakuba i po przesiadce z ZZR400 był to dla mnie szok, jak silnik może oddawać moc :-) To już wyobrażam sobie co się dzieje na prawdziwym wyczynie 450 - nie dla dziewczynek, natomiast na Aprilce jest skłonny uwierzyć, że jeździ się mniej nerwowo :-)
MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450