Koła gotowe a przepis na nie wygląda następująco.
Potrzebujemy:
* koła supermoto
* taśmę 3M 4412N 75mm na tył 50mm na przód lub tylko 75mm i docinamy ją na 50mm
* 2 wentylki 8,3mm
* kółeczka z taśmy samoprzylepnej w ilości odpowiadającej ilości szprych (dla obręczy goldspeed średnica 18mm)
* alkohol izopropylowy tzw. izopropanol lub IPA
* ścierkę z mikrofibry
* opaskę na obręcze lub jakąś dobrą taśmę typu power tape
* nożyk
* wąski wałek do dociskania
Zdejmujemy opony, dętki i opaskę na obręcze.
Można zeszlifować (wyrównać) nyple dremelem a na pewno należy pozbyć się wystających szprych ponad główkę nypla.
Obręcze od środka dokładnie myjemy i suszymy.
Następnie dokładnie przemywamy izopropanolem i przecieramy szmatką z mikrofibry.
Zaklejamy nyple kółeczkami z taśmy tak aby nam się nie przykleiły do taśmy 3M. Ponieważ przy kręceniu nyplami może nam rozerwać taśmę.
Dodatkowo kółeczka chronią taśmę 3M przed przedarciem od krawędzi.
Jak już mamy zaklejone nyple czas na taśmę główną.
Taśmę zaczynam od przeciwnej strony w stosunku do wentyla. Tak aby wyrównać masę.
Nie zaczynamy też przy wentylu ponieważ mielibyśmy początek na otworze wentyla gdzie by mogło uciekać powietrze.
Dokładnie naklejamy taśmę na obręcz, bez zagięć i bąbli powietrza.
Zdejmujemy wierzchnia taśmę ochronną i dociskamy taśmę główną wałkiem a później palcami.
Na koniec w miejscu łączenia początku i końca taśmy naklejamy dodatkowy pasek zakrywający obie krawędzie.
Wszystko wykonujemy w sterylnych warunkach i w bardzo ciepłym pomieszczeniu.
Koła pozostawiamy na minimum 72h w pomieszczeniu powyżej 20'C. Ja położyłem je przy grzejniku.
Nie zakładamy na razie opon i nie pompujemy kół! Klej taśmy musi wyschnąć!
Po tym czasie robimy mały otworek i zakładamy wentyle.
Nie skręcamy ich za mocno. Delikatnie aby nie wykręcić taśmy ani nie ścisnąć za mocno uszczelek wentyla. Ja dodatkowo dałem silikon wokół wentylka.
Po założeniu wentyla zakładamy opaski na obręcze lub zaklejamy je power tapem aby ochronić taśmę 3M przed uszkodzeniami mechanicznymi - od opon i łyżek.
Zakładamy opony, pompujemy i cieszymy się kołami tubeless własnej roboty:)
Koła napompowałem do 2,5 bara. Tył trzymał bez problemu. Przód uciekł mi raz dwa.
Okazało się, że ucieka mi między oponą a obręczą. Dokładnie w miejscu gdzie obręcz jest spawana. Spaw był za mocno zeszlifowany i obręcz była w tym miejscu zagłębiona - ktoś zbyt mocno zeszlifował. Taka jakość obręczy:) Excele raczej będą lepiej wykonane:)
Poradziłem sobie z tym przy pomocy kitu motoryzacyjnego technicqll (coś ala poxilina) i uszczelniacza do felg Bead Sealer.
[url]http://technicqll.pl/index.php/pl/produkty-mobile/epoksydy/22-kit-motoryzacyjny-epoksydowy[/url]
[url]http://gruszka2005.pl/p160,uszczelniacz-do-felg-bead-sealer-x-tra-seal-14-101.html[/url]
Ogólnie można używać przy montażu tego bead sealer, uszczelnimy tym oponę z rantem i dodatkowo opona nie będzie się obracać.
Jak ktoś ma poharatane ranty od łyżek też może dawać bead sealer-a.
Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM 3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6 SOLD