181

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

O.o maszyna wymiata :) Zmienił bym kierunki na mniejsze i cudo

SM! <3

182

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

MudAndTracker
Masz może zdjęcie swojego sprzęgła antyhoppingowego?
Nie mogę w necie znaleźć realnych zdjęć.
Ono ma 3 czy 4 sprężyny dociskowe?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

183

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Siema!,
niestety zdjęć nie mam, a właśnie pakuję się na wyjazd... ale z głowy mogę tak na 90% powiedzieć, że były 4. Prędzej bym się zastanawiał, czy może 5 - natomiast w 3 nie wierze.

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

184

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Wygląda tak?
Kosz sprzęgłowy zewnętrzny jest OEM czy też powinien być Adelr-a?
http://i.ebayimg.com/00/s/MTE5NVgxNjAw/z/E4YAAOxyIPNTc8ry/$_57.JPG

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

185

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

MUD kozacka maszyna. jaram się. pozdrawiam

benzyna

186

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

katemowski napisał/a:

MUD kozacka maszyna. jaram się. pozdrawiam

Dzięki! A zapewniam, że Bergi lepiej zapier.... niż wyglądają :)

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

187

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

hacker33 napisał/a:

Wygląda tak? Kosz sprzęgłowy zewnętrzny jest OEM czy też powinien być Adelr-a?

Sorry - rzadko zaglądam, bo w tym sezonie postawiłem na enduro - po tym, jak Berg nie przeszedł checklisty przed sezonem.

Albo te tłoki Wössner'a chu...owe, albo serwis robiący mój silnik kanałów olejowych nie udrożnił, albo zwyczajnie trzeba coś pomyśleć o lepszym chłodzeniu... efekt jest w każdym razie taki, że Nicasil ewidentnie wydupcony, jak przed remontem. Tak więc ciągnę kolejną tuleje z USA, tłok oryginał... może dorzuce chłodniczkę oleju... tylko muszę mieć trochę więcej czasu i pieniędzy na to wszystko.
Swoją drogą - nie mam pojęcia gdzie teraz oddać silnik - boje się, że ostatecznie będę go robił sam, co zajmie mi z pewnością dobrych kilka miesięcy z moją wiedzą... :)

Ale wracając do tematu - TAK, ten Adler, to dokładnie to co u mnie. Czy kosz zew. był w zestawie? Wstyd, ale nie pamiętam - ale mogę sprawdzić, jeśli ciągle aktualne?

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

188

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Czyli od strony wydechu Ci zjeżdża tuleja? Może się tam przegrzewa?
Może to jest to co zauważyłem u siebie - że, oryginalna uszczelka zakrywa połowę kanałów wodnych po założeniu.
Ja u siebie ładnie pilniczkiem obrobiłem otwory w uszczelce tak, że aby były po jej założeniu były drożne w 100%.
Tłok wossnera stosuje chyba większość Bergowców więc to nie tutaj wina.

Jak zdejmiesz głowicę to sprawdź jak się odcisnęła uszczelka.
Może też warto poszerzyć kanały wodne tak jak to zrobili w 2005.

Najlepiej byłoby dorwać połówki silnika z roku >2005.
Poprawione chłodzenie i dodatkowa dysza oleju natryskująca olej na denko tłoka.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

189

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

ja Ci mogę polecić kolegę Majstra128 z forum.motox.com.pl - gość co prawda serwisuje crossy, no ale piece są podobne.

Mi wsadzał tuleję do 24 letniego crossa i lata jak złoto. Jest jeszcze masa innych zadowolonych pacjentów :)

PS

fajna maszyna :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

190 Ostatnio edytowany przez delta (2014-06-05 09:48:29)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Majster jest i tutaj;P Matyskowi robił silnik CRF

https://www.bikepics.com/members/81

191

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

możesz wrzucić jakieś zdjęcia tej tulei?
Poszło PW.

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

192

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

hacker33 napisał/a:

Czyli od strony wydechu Ci zjeżdża tuleja? Może się tam przegrzewa?

Moim zdaniem, tu nie może być mowy o przypadku, bo zużycie jest IDENTYCZNE w czwartym już Bergu 650 (łącznie z 2006r.)....
Nie będę wrzucał nowych zdjęć, bo tuleja wygląda jak w poście: [url]http://forum.supermoto.pl/post125132.html#p125132[/url]

Silnik pracuje świetnie, moc 100%, ale jednak widać, że "coś się dzieje" - zżera tuleje w przedniej i tylnej części - robi się jajo.
Teorii mam kilka, łącznie z taką, że kartery po złożeniu do kupy działają na tuleje, jak prasa i traci ona kształt... Stąd pomysł, żeby podejść do tematu kompleksowo - org. tłok, udrożnić kanały, Twój pomysł z uszczelką też zajebisty!, i może zwiększyć mu nieco pojemność układu olejowego - np. dodatkową chłodniczkę wstawić (zysk podwójny)... Oczywiście kartery z dodatkową dyszą natryskującą byłyby marzeniem, ale jak znam życie, to niełatwo o taką, a i cena potrafi człowieka skutecznie zniechęcić...

No muszę się tematem znów zainteresować... :)

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

193

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

levis napisał/a:

ja Ci mogę polecić kolegę Majstra128 z forum.motox.com.pl - gość co prawda serwisuje crossy, no ale piece są podobne.

Mi wsadzał tuleję do 24 letniego crossa i lata jak złoto. Jest jeszcze masa innych zadowolonych pacjentów :)

PS

fajna maszyna :)

Dzięki, na pewno jest to jakaś opcja!

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

194 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2014-06-05 12:16:19)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

hacker33 napisał/a:

Ja u siebie ładnie pilniczkiem obrobiłem otwory w uszczelce tak, że aby były po jej założeniu były drożne w 100%.

W ten sposób zmniejszyłeś efektywność chłodzenia najsłabszego elementu tego połączenia czyli uszczelki. Zmniejszając powierzchnię styku uszczelki z cieczą chłodzącą.
Poza tym pozbawiłeś układ bardzo ważnej funkcji rozprężania cieczy (za otworami), która po rozprężeniu zmniejsza swoją temperaturę i dzięki tej różnicy może przyjąć więcej ciepła od najbardziej nagrzanego elementu czyli głowicy.
Reasumując zwiększenie średnicy otworów w uszczelce głowicy może spowodować zmniejszenie sprawności ukł. chłodzenia, a zrównanie ich średnic z kanałami w cylindrze/głowicy zmniejszy sprawność układu na pewno.
Tuleja powinna zostać pomierzona przed i po montażu.
Układ smarowania da się poprawić na różne sposoby.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

195 Ostatnio edytowany przez toivias (2014-06-05 14:08:51)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Majster128 napisał/a:
hacker33 napisał/a:

Ja u siebie ładnie pilniczkiem obrobiłem otwory w uszczelce tak, że aby były po jej założeniu były drożne w 100%.

W ten sposób zmniejszyłeś efektywność chłodzenia najsłabszego elementu tego połączenia czyli uszczelki. Zmniejszając powierzchnię styku uszczelki z cieczą chłodzącą.
Poza tym pozbawiłeś układ bardzo ważnej funkcji rozprężania cieczy (za otworami), która po rozprężeniu zmniejsza swoją temperaturę i dzięki tej różnicy może przyjąć więcej ciepła od najbardziej nagrzanego elementu czyli głowicy.
Reasumując zwiększenie średnicy otworów w uszczelce głowicy może spowodować zmniejszenie sprawności ukł. chłodzenia, a zrównanie ich średnic z kanałami w cylindrze/głowicy zmniejszy sprawność układu na pewno.
Tuleja powinna zostać pomierzona przed i po montażu.
Układ smarowania da się poprawić na różne sposoby.

Czyli powinno się zostawiać tak jak jest na zdjęciu poniżej?
http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z357/3579741/big/1.jpg?screen

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08