Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]
O.o maszyna wymiata :) Zmienił bym kierunki na mniejsze i cudo
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Husaberg » Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]
Strony Poprzednia 1 … 11 12 13 14 15 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
O.o maszyna wymiata :) Zmienił bym kierunki na mniejsze i cudo
MudAndTracker
Masz może zdjęcie swojego sprzęgła antyhoppingowego?
Nie mogę w necie znaleźć realnych zdjęć.
Ono ma 3 czy 4 sprężyny dociskowe?
Siema!,
niestety zdjęć nie mam, a właśnie pakuję się na wyjazd... ale z głowy mogę tak na 90% powiedzieć, że były 4. Prędzej bym się zastanawiał, czy może 5 - natomiast w 3 nie wierze.
Wygląda tak?
Kosz sprzęgłowy zewnętrzny jest OEM czy też powinien być Adelr-a?
MUD kozacka maszyna. jaram się. pozdrawiam
MUD kozacka maszyna. jaram się. pozdrawiam
Dzięki! A zapewniam, że Bergi lepiej zapier.... niż wyglądają :)
Wygląda tak? Kosz sprzęgłowy zewnętrzny jest OEM czy też powinien być Adelr-a?
Sorry - rzadko zaglądam, bo w tym sezonie postawiłem na enduro - po tym, jak Berg nie przeszedł checklisty przed sezonem.
Albo te tłoki Wössner'a chu...owe, albo serwis robiący mój silnik kanałów olejowych nie udrożnił, albo zwyczajnie trzeba coś pomyśleć o lepszym chłodzeniu... efekt jest w każdym razie taki, że Nicasil ewidentnie wydupcony, jak przed remontem. Tak więc ciągnę kolejną tuleje z USA, tłok oryginał... może dorzuce chłodniczkę oleju... tylko muszę mieć trochę więcej czasu i pieniędzy na to wszystko.
Swoją drogą - nie mam pojęcia gdzie teraz oddać silnik - boje się, że ostatecznie będę go robił sam, co zajmie mi z pewnością dobrych kilka miesięcy z moją wiedzą... :)
Ale wracając do tematu - TAK, ten Adler, to dokładnie to co u mnie. Czy kosz zew. był w zestawie? Wstyd, ale nie pamiętam - ale mogę sprawdzić, jeśli ciągle aktualne?
Czyli od strony wydechu Ci zjeżdża tuleja? Może się tam przegrzewa?
Może to jest to co zauważyłem u siebie - że, oryginalna uszczelka zakrywa połowę kanałów wodnych po założeniu.
Ja u siebie ładnie pilniczkiem obrobiłem otwory w uszczelce tak, że aby były po jej założeniu były drożne w 100%.
Tłok wossnera stosuje chyba większość Bergowców więc to nie tutaj wina.
Jak zdejmiesz głowicę to sprawdź jak się odcisnęła uszczelka.
Może też warto poszerzyć kanały wodne tak jak to zrobili w 2005.
Najlepiej byłoby dorwać połówki silnika z roku >2005.
Poprawione chłodzenie i dodatkowa dysza oleju natryskująca olej na denko tłoka.
ja Ci mogę polecić kolegę Majstra128 z forum.motox.com.pl - gość co prawda serwisuje crossy, no ale piece są podobne.
Mi wsadzał tuleję do 24 letniego crossa i lata jak złoto. Jest jeszcze masa innych zadowolonych pacjentów :)
PS
fajna maszyna :)
Majster jest i tutaj;P Matyskowi robił silnik CRF
możesz wrzucić jakieś zdjęcia tej tulei?
Poszło PW.
Czyli od strony wydechu Ci zjeżdża tuleja? Może się tam przegrzewa?
Moim zdaniem, tu nie może być mowy o przypadku, bo zużycie jest IDENTYCZNE w czwartym już Bergu 650 (łącznie z 2006r.)....
Nie będę wrzucał nowych zdjęć, bo tuleja wygląda jak w poście: [url]http://forum.supermoto.pl/post125132.html#p125132[/url]
Silnik pracuje świetnie, moc 100%, ale jednak widać, że "coś się dzieje" - zżera tuleje w przedniej i tylnej części - robi się jajo.
Teorii mam kilka, łącznie z taką, że kartery po złożeniu do kupy działają na tuleje, jak prasa i traci ona kształt... Stąd pomysł, żeby podejść do tematu kompleksowo - org. tłok, udrożnić kanały, Twój pomysł z uszczelką też zajebisty!, i może zwiększyć mu nieco pojemność układu olejowego - np. dodatkową chłodniczkę wstawić (zysk podwójny)... Oczywiście kartery z dodatkową dyszą natryskującą byłyby marzeniem, ale jak znam życie, to niełatwo o taką, a i cena potrafi człowieka skutecznie zniechęcić...
No muszę się tematem znów zainteresować... :)
ja Ci mogę polecić kolegę Majstra128 z forum.motox.com.pl - gość co prawda serwisuje crossy, no ale piece są podobne.
Mi wsadzał tuleję do 24 letniego crossa i lata jak złoto. Jest jeszcze masa innych zadowolonych pacjentów :)
PS
fajna maszyna :)
Dzięki, na pewno jest to jakaś opcja!
Ja u siebie ładnie pilniczkiem obrobiłem otwory w uszczelce tak, że aby były po jej założeniu były drożne w 100%.
W ten sposób zmniejszyłeś efektywność chłodzenia najsłabszego elementu tego połączenia czyli uszczelki. Zmniejszając powierzchnię styku uszczelki z cieczą chłodzącą.
Poza tym pozbawiłeś układ bardzo ważnej funkcji rozprężania cieczy (za otworami), która po rozprężeniu zmniejsza swoją temperaturę i dzięki tej różnicy może przyjąć więcej ciepła od najbardziej nagrzanego elementu czyli głowicy.
Reasumując zwiększenie średnicy otworów w uszczelce głowicy może spowodować zmniejszenie sprawności ukł. chłodzenia, a zrównanie ich średnic z kanałami w cylindrze/głowicy zmniejszy sprawność układu na pewno.
Tuleja powinna zostać pomierzona przed i po montażu.
Układ smarowania da się poprawić na różne sposoby.
hacker33 napisał/a:Ja u siebie ładnie pilniczkiem obrobiłem otwory w uszczelce tak, że aby były po jej założeniu były drożne w 100%.
W ten sposób zmniejszyłeś efektywność chłodzenia najsłabszego elementu tego połączenia czyli uszczelki. Zmniejszając powierzchnię styku uszczelki z cieczą chłodzącą.
Poza tym pozbawiłeś układ bardzo ważnej funkcji rozprężania cieczy (za otworami), która po rozprężeniu zmniejsza swoją temperaturę i dzięki tej różnicy może przyjąć więcej ciepła od najbardziej nagrzanego elementu czyli głowicy.
Reasumując zwiększenie średnicy otworów w uszczelce głowicy może spowodować zmniejszenie sprawności ukł. chłodzenia, a zrównanie ich średnic z kanałami w cylindrze/głowicy zmniejszy sprawność układu na pewno.
Tuleja powinna zostać pomierzona przed i po montażu.
Układ smarowania da się poprawić na różne sposoby.
Czyli powinno się zostawiać tak jak jest na zdjęciu poniżej?
Strony Poprzednia 1 … 11 12 13 14 15 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Husaberg » Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]
Wygenerowano w 0.058 sekund, wykonano 71 zapytań