Odp: XR400R SM Staruch
Dzięki za odpowiedź. A wie ktoś może w takim razie, (jeśli 10W40 jest mniej lepki niż 20W40 i łatwiej odpalić na zimno) to w czym lepszy jest 20W40 od 10W40? Co daje mu większa lepkość?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Honda » XR400R SM Staruch
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 … 33 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Dzięki za odpowiedź. A wie ktoś może w takim razie, (jeśli 10W40 jest mniej lepki niż 20W40 i łatwiej odpalić na zimno) to w czym lepszy jest 20W40 od 10W40? Co daje mu większa lepkość?
To nie jest do końca tak, że łatwiej odpalić na zimno. Im mniejsza cyfra przed W, tym ten olej staje się mniej gęsty w niskiej temperaturze, ale zewnętrznej. Nie dochodzi wtedy do możliwości 'nieprzepompowania' go przez pompe oleju i o wiele łatwiej się rozchodzi po silniku w krótszym czasie. W czym jest lepszy? W sumie do końca to nie wiem, ale generalnie ma strasznie mały zakres pracy - może jest troche 'żywotniejszy' od 10w40?
I też taka rada: jeśli zalecane jest paliwo o wyższej liczbie oktanowej - najlepiej takie właśnie lej. Wiadomo nie od dziś, że producenci często podają troche wygórowane dane (np. wczesna wymiana jakiegoś elementu), ale jeśli chodzi o paliwo, to warto lać takie, jak producent zaleca z uwagi na spalanie stukowe, które mogłoby wystąpić przy dużym obciążeniu i paliwie o mniejszej liczbie oktanowej :) Nie bez powodu podają, ze 98 - ktoś tak obliczył komore spalania pod tą liczbe, ze przy nizszej jest mozliwosc spalania stukowego, a tego raczej trzeba unikac - by korba bokiem nie wylazła :P I też chyba silnikowi nie zaszkodzi troche lepsza jakość 98..
Szczególnie,że różnica przy tankowaniu pełnego baku jest prawie żadna...
Co do olejów to różnica jest jeszcze w cenie.
Oleje o wyzszych widełkach są droższe.
Ja do DRZ zawsze lałem 10W40. Lecz pewnego gorącego lata mój sprzęt przy ostrej jeździe zaczął chodzić gorzej, sprzęgło również.
Zalałem więc olejem 15W50 który w tych temp. sprawdzał się idealnie ale był znacznie droższy.
No dobrze, to teraz kolejne pytanie: w takim razie dlaczego nie lać 10w60? Czy silnik xr, nie jest po prostu za stary na taką technologię? Syntetyk czy pół?
Cholera, faktycznie w instrukcji jest 98.
To zależy teraz jaki olej był do tej pory, jak często zmieniany, ile silnik ma przebiegu. Głównie bywały przypadki, że po dużych przebiegach i zalaniu olejem syntetycznym, olej wypłukiwał osad i zwiększał luzy gdzieniegdzie i silniki zaczynały stukać, a olej przecież full syntetyk i ma być bardzo dobry?... Ale to raczej Ciebie nie dotyczy, jeśli do tej pory lałeś full syntetyk, to również taki bym zalał.
I myśle, ze 10W50 lub 15W50 w zupełności wystarczy, a ewentuaalnie jeśli coś nie będzie funkcjonowało tak jak należy w sezonie, gdy bedzie mocno ciepło, to wtedy zastanowić się nad jakimś o wyższej 'wartości letniej' :)
Miałem wlanego półsyntetyka 5100 10w40. W takim razie idę też w pół 15w50 shell ax7 albo motul 5100 10w50. Rożnica w cenie 3pln na litrze :)
Olej full synetyk różni się od pół syntetyku gęstością/lepkością.
Jeśli jeżdżąc na gęściejszym oleju (mineralny, półsyntetyk) zejdziesz na full syntetyk to tak jak napisał rafał223 istnieje prawdopodobieństwo wypukania zgromadzonych nagarów, a co za tym idzie rozszczelnienia silnika. Warto pamiętać, że olej olejowi nie równy i można dostać olej o tej samej gęstości i lepkości np 10w40 z różną ilością bazy syntetycznej. W jednym np. 40% a w innym 65% przy czym oba zachowują te same parametry, jednak jakościowo się różnią.
Jakiś czas temu ktoś wrzucił linka do testu olejów silnikowych :
[url]http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf[/url]
Patrzyłem na ceny tych, które wypadły najlepiej i Royal Purple da się kupić za jakieś 60 zł za litr. Wydaje mi się, że nie jest to jakoś mega dużo więcej wydatków na sezon. Tylko pytanie czy mogę taki olej wlać??
Tak jak ktoś wcześniej już wklejał w manualu jest napisane:
[url]http://www.4strokes.com/tech/honda/images/xr400roil1.gif[/url]
Ja mam trochę inny manual, ale prawie to samo i u mnie jest:
[url]http://i.imgur.com/BlPyQLe.png[/url]
Wlać możesz, ale nasze motory to nie są rakiety kosmiczne :) Myślę, że na orlenie też by jeździła. Motul wychodzi chyba 36pln, shell 33pln za L. Różnica miedzy Royalem nie jest duża, pytanie czy jest sens i czy odczuje się jakąkolwiek różnice? Nie sądzę.
Test zagramaniczny nie ma przełożenia u nas w kraju. No chyba, że osobiście ściągniesz sobie ten olej. To tak jak z pastą do zębów w Polsce i np. w Niemczech. Smutne, ale prawdziwe. Poza tym jaką masz pewność co do obiektywności testu i realności wyników?
Pic na wode. Najważniejsze to lać olej o dobrej lepkości i wybierać taki, który nie był rozlewany w Polsce i będzie git.
Test zagramaniczny nie ma przełożenia u nas w kraju. No chyba, że osobiście ściągniesz sobie ten olej. To tak jak z pastą do zębów w Polsce i np. w Niemczech. Smutne, ale prawdziwe. Poza tym jaką masz pewność co do obiektywności testu i realności wyników?
Pic na wode. Najważniejsze to lać olej o dobrej lepkości i wybierać taki, który nie był rozlewany w Polsce i będzie git.
A jakich nie rozlewaja w polsce?
Np. Motorex, Liqui Moly, Repsol, Agip, Motul
Castrola osobiście nigdy bym nie zalała, a na Motula radzę uważać, bo jest jednym z najczęściej podrabianych oleji także tylko z pewnego źródła, a nie okazyjnie z alle.
Nie chodzi mi o jakieś zwiększenie osiągów, ale bardziej o to żeby lepiej dbać o motocykl.
Nie wiem czy test jest obiektywny, ale jak patrzę na zdjęcia to przemawia to do mnie. Dlatego właśnie pytam czy ktoś ma więcej informacji na ten temat.
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 … 33 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Honda » XR400R SM Staruch
Wygenerowano w 0.040 sekund, wykonano 72 zapytań