1 Ostatnio edytowany przez Staruch (2012-11-20 16:09:36)

Temat: XR400R SM Staruch

Witam,

nie jestem dużym fanem podniecania się na forach nabytkami, ale kupiłem pierwszy motor z którego jestem zadowolony. Szukam dobrych rad i pomysłów. Przejrzałem już advridera i thumpertalk, ale może w Bolandzie ma ktoś jakieś fajne doświadczenia.

Moto: XR400R z 1998r. Przebieg 7700km.

Silnik: seria po rewizji. Tłok oryginał. Zrobione uszczelniacze, przylgnie zaworowe i zabielona głowica. Nowe uszczelki. Ustawione zawory. Gdy zabraknie mocy (na razie jest ok) może Stage 1 z hotcamsa.

Gaźnik: Mikuni z pompką (czeka na czyszczenie i oględziny). Prawdopodobnie 36mm. O dyszach na razie nic nie wiadomo.

Olej: Motul 5100 10w40. Przyszła magnetyczna śruba spustu, która czeka do następnej wymiany.

Hamulec: Tarcza 320mm Racing (przypuszczam, że chińczyk). Adapter zacisku Motomaster. Przewody na razie seryjne, zamówione czerwone w oplocie Pizza Brakes. Tył: seria, nowa tarcza (zamówiona) z Race Disc UK. Nowe klocki (sintered, ale producent nieznany).

Koła: 17" P+T Excell zaplecione na oryginalnych piastach.

Opony: Haidechuj Super Rain (500km przebiegu, z cyckami, czekają na nowego włascicela :) 120 przód, 160 tyl. Drugi kpl 21 i 18 z kostkami i drugim zestawem tarcz.

Kierownica: KTM (gruba kiełba) z podwyższeniem ( i tak za nisko). Zmienione manetki na Domino off-road.

Handbary: Acerbis metalowe.

Zębatki: 15 i 45. Kupiłem 49, ale nie wchodzi na łańcuch :)

Zawias: seria, w dobrym stanie. Utwardzone. Skarpety (czeka na harmonijki).

Oświetlenie: Lampa przednia Polisport z żarówką H4. Czeka na porządne zamocowanie, bo lata.

Rama: wypiaskowana i pomalowana proszkowo na czarno. Dużo nowych śrub, polerowany wahacz itd.

Wydech: seria, usunięty spark arrestor.


Moto ogarnia Plaster (dzięki), bo jest trochę niedoróbek. Za zamawianie części dziękuję Brzozie (który jest cierpliwy).

Póki co zająłem się szukaniem kół pod kostkę i udało się. Świetnie pasują od CRM250. Do tej pory przyszedł automatyczny napinacz łańcucha rozrządu (manualny, który był założony zdechł), nowy ślizg łańcucha UFO, mocowania przewodu hamulcowego (oryginalne były popękane), zaślepki do śrub montażowych zacisku przód. Nowa tarcza na tył, adapter do seryjnego zacisku, harmonijki na lagi, osłona przedniej zębatki, osłona na kartery i trochę śrubek w drodze :)


Moto proste jak cep. Kopie się łatwo. Bardzo lekkie, łatwo się prowadzi. Bardzo przyjemna charakterystyka silnika (praktycznie tylko dół i trochę środka).


http://s017.radikal.ru/i422/1211/98/5a9d662a64ff.jpg

"Ride it, like You stole it"!

2

Odp: XR400R SM Staruch

Fajna, widziałem jakiś czas temu na allegro. Też jestem na etapie robienia XR 400 na uniwersalny sprzęt.
Niestety narazie moto leży w kartonach, a silnik w piwnicy, ale myślę że do wiosny się wyrobię.
Ze Stanów już płynie do mnie przedni zawias od CRF 450:)
Najbliższe plany to malowanie ramy i dopasowanie tego przodu od CRF, potem pewnie ogarnięcie silnika
(w którym robię profilaktycznie remont) i kół
(terenowe mam, a do SM brakuje mi szprych, opon, przedniej obręczy 17" i dużej tarczy pod piastę od CRF).
Prace co miesiąc, około pierwszego, systematycznie posuwają się do przodu:)

Jak coś dysponuję jakąś tam wiedzą inżynierską i możliwością wykonywania rysunków detali,
a póki mam wszystko rozebrane zrysowanie czegoś nie zajmuje dużo czasu.
Plan jest taki żeby zrysować całe moto do modelu 3D, dzięki czemu będzie można od podstaw
zaprojektować jakiś detal, bez rzeźbienia w garażu.
Koła już mam zrysowane, niedługo przyjdzie czas na ramę:)

3

Odp: XR400R SM Staruch

Wiem, dostałem od Ciebie rysunek piasty :) Ja na razie nie ruszam przedniego zawiasu, póki co jeszcze dobrze nie pobawiłem sie ustawieniami. A czemu zawias od CRF a nie od CR250 albo 500?

"Ride it, like You stole it"!

4

Odp: XR400R SM Staruch

Staruch napisał/a:

Wiem, dostałem od Ciebie rysunek piasty :) Ja na razie nie ruszam przedniego zawiasu, póki co jeszcze dobrze nie pobawiłem sie ustawieniami. A czemu zawias od CRF a nie od CR250 albo 500?

Głownie dlatego że akurat taki mi się trafił:) Z tego co wiem to nie ma dużych różnic między nimi, różnią się chyba tylko jakimiś parametrami typu twardsze sprężyny w CRF, inne tłumiki itp.
Przedni zawias to była właściwie jedyna rzecz która mi w tym moto przeszkadzała (w jeździe w terenie).
Może dlatego że się przyzwyczaiłem do crossowych upsów, a po przesiadce na zawias starego typu czuć wyraźną różnicę na -.

5 Ostatnio edytowany przez maciej_mi (2012-11-22 03:13:28)

Odp: XR400R SM Staruch

Pamiętaj, że w piaście CRM 250 szpilki zębatki są grubsze (albo osobna zębatka, albo od crm która często posiada oba rozmiary szpilek) no i w starszych CRM przy przednim kole średnica wewnętrzna łożyska wynosi 15mm, szukaj tej która posiada 17mm, ewentualnie wymiana łożysk, tył zawsze ma 17mm :)

6

Odp: XR400R SM Staruch

Pamiętałem, tu z pomoca przyszedł advrider. Kupiłem te z ośką 17mm, pasują idelanie, bez przeróbek.

Modest: dla mnie UPS jest wcześniejszym czy późniejszym modem, ale najpierw muszę ogarnąć, żeby działało tak jak chce.
Nie orałem jeszcze mocno w terenie, ale na takich średnich trasach, nie miałem problemów z zawiasem, wręcz wydaje mi się za twardy. W weekend chce pojechać do Sochaczewa, to pokręce trochę ustawieniami i zobacze. Masz jakies podpowiedzi?

"Ride it, like You stole it"!

7

Odp: XR400R SM Staruch

Szczerze mówiąc nie, u siebie zmniejszałem tylko tłumienie żeby lepiej wybierał małe nierówności ale niewiele to dało.
Jeździłem też po torze motocrossowym i nawet się da na tym skoczyć, ale dawało się odczuć małą sztywność tego zawiasu,
np. przy hamowaniu, albo wjechaniu w większą dziurę lagi się lekko wyginają,
przez co całość dosyć dziwnie się prowadzi (w porównaniu do crossówek).

8

Odp: XR400R SM Staruch

Hmm, no i nie pokręciłem. Cały czas mam wrażenie, że jest za twardo.

Modest, słuchaj, wyje mi 2 i przednia zębatka ma lekki luz poprzeczny. Przejmować się?

"Ride it, like You stole it"!

9

Odp: XR400R SM Staruch

Sobotnie upalanie w Remblantowie:

http://s019.radikal.ru/i606/1211/3f/0cf7acb2d09e.jpg

Dziś przyszły graty:

http://s019.radikal.ru/i642/1211/cb/6cda239c7b07.jpg

Mega lekka, do malowania.


http://s017.radikal.ru/i404/1211/63/4de699d07b15.jpg

Zamiast skarpet :)

"Ride it, like You stole it"!

10

Odp: XR400R SM Staruch

Co to jest na 2 zdjęciu?

XR400

11

Odp: XR400R SM Staruch

malysowa napisał/a:

Co to jest na 2 zdjęciu?

pończochy.
Pisze chłopak wyraźnie ze zamiast skarpet.
;)


tutaj [url]http://www.totalmotorcycle.com/downloads/dynocharts/2004-drz400s.jpg[/url]
z [url]http://www.totalmotorcycle.com/downloads/dynocharts/dynocharts-suzuki-2000-04SuzukiDRZ400S.htm[/url]
na przednich lagach masz juz załozone

to pisałem ja: Reklamacje Reklamacji.
płomień tańczący na kurhanach wrogów.

12 Ostatnio edytowany przez bbuh (2013-04-16 15:42:48)

Odp: XR400R SM Staruch

*

drz400e/sm

13

Odp: XR400R SM Staruch

Ja tez stawiam na oslone silnika.

"Ride it, like You stole it"!

14

Odp: XR400R SM Staruch

Jak zamontujesz to podeślij zdjęcia. Ciekaw jestem.
Skąd to masz? Ile kosztowało, jak to się montuje?

XR400

15

Odp: XR400R SM Staruch

Mam to ebaya z USA. Kosztowalo ok 50usd z wysylka. To część oe Hondy, wiec montuje się p&p.

"Ride it, like You stole it"!