Temat: XR400R SM Staruch
Witam,
nie jestem dużym fanem podniecania się na forach nabytkami, ale kupiłem pierwszy motor z którego jestem zadowolony. Szukam dobrych rad i pomysłów. Przejrzałem już advridera i thumpertalk, ale może w Bolandzie ma ktoś jakieś fajne doświadczenia.
Moto: XR400R z 1998r. Przebieg 7700km.
Silnik: seria po rewizji. Tłok oryginał. Zrobione uszczelniacze, przylgnie zaworowe i zabielona głowica. Nowe uszczelki. Ustawione zawory. Gdy zabraknie mocy (na razie jest ok) może Stage 1 z hotcamsa.
Gaźnik: Mikuni z pompką (czeka na czyszczenie i oględziny). Prawdopodobnie 36mm. O dyszach na razie nic nie wiadomo.
Olej: Motul 5100 10w40. Przyszła magnetyczna śruba spustu, która czeka do następnej wymiany.
Hamulec: Tarcza 320mm Racing (przypuszczam, że chińczyk). Adapter zacisku Motomaster. Przewody na razie seryjne, zamówione czerwone w oplocie Pizza Brakes. Tył: seria, nowa tarcza (zamówiona) z Race Disc UK. Nowe klocki (sintered, ale producent nieznany).
Koła: 17" P+T Excell zaplecione na oryginalnych piastach.
Opony: Haidechuj Super Rain (500km przebiegu, z cyckami, czekają na nowego włascicela :) 120 przód, 160 tyl. Drugi kpl 21 i 18 z kostkami i drugim zestawem tarcz.
Kierownica: KTM (gruba kiełba) z podwyższeniem ( i tak za nisko). Zmienione manetki na Domino off-road.
Handbary: Acerbis metalowe.
Zębatki: 15 i 45. Kupiłem 49, ale nie wchodzi na łańcuch :)
Zawias: seria, w dobrym stanie. Utwardzone. Skarpety (czeka na harmonijki).
Oświetlenie: Lampa przednia Polisport z żarówką H4. Czeka na porządne zamocowanie, bo lata.
Rama: wypiaskowana i pomalowana proszkowo na czarno. Dużo nowych śrub, polerowany wahacz itd.
Wydech: seria, usunięty spark arrestor.
Moto ogarnia Plaster (dzięki), bo jest trochę niedoróbek. Za zamawianie części dziękuję Brzozie (który jest cierpliwy).
Póki co zająłem się szukaniem kół pod kostkę i udało się. Świetnie pasują od CRM250. Do tej pory przyszedł automatyczny napinacz łańcucha rozrządu (manualny, który był założony zdechł), nowy ślizg łańcucha UFO, mocowania przewodu hamulcowego (oryginalne były popękane), zaślepki do śrub montażowych zacisku przód. Nowa tarcza na tył, adapter do seryjnego zacisku, harmonijki na lagi, osłona przedniej zębatki, osłona na kartery i trochę śrubek w drodze :)
Moto proste jak cep. Kopie się łatwo. Bardzo lekkie, łatwo się prowadzi. Bardzo przyjemna charakterystyka silnika (praktycznie tylko dół i trochę środka).