61

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Takie napawanie stosuja nawet teamy wyscigowe scigajace sie w MŚ!!!

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

62

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Chcę powiedzieć, że jest projektowany jako wyważony. Skoro dochodzi do obrócenia się, pomimo pasowania ciasnego, to znaczy że albo jego parametry zostały źle dobrane, albo tolerancja elementów spowodowała, że dobór pasowania był zły. Dawno przerabiałem metrologię, ale o ile pamiętam to właśnie to. Proponuję poczytać o zasadach wyrównoważeń silników, np. [url=http://www.zss.lublin.pl]www.zss.lublin.pl[/url]%2Fhtml%2Fmotor%2F9.5%2520Wyrownowazanie%2520silnikow%2520spalinowych.pdf&ei=NQT8UMCPJunO0QWDs4DgDA&usg=AFQjCNFdg_5oyAzcVC5YjbeM5w9LZFkfIg&bvm=bv.41248874,d.d2k

Jak dla mnie, przypadkowe dodanie masy na element wirujący z dużą prędkością wydaje się słabym pomysłem, ale może się mylę i wytrzymałość tych elementów jest na tyle duża, że dodatkowe siły nie wpłyną na zachowanie się wałka i trwałość konstrukcji. Przyznaję, że nigdy nie testowałem tego typu rozwiązania, ale jeżeli miałbym strzelać i powiedzieć, czy to się powiedzie, czy nie, to znajomość fizyki podpowiada, że to ta druga opcja. Po to stosuje się przy wałach dodatkowe masy wyrównoważające, wałki wyrównoważające, a przy wielocylindrowych, które samą konstrukcją dają się wyrównoważyć- dodatkowe masy, zmniejszające obciążenie na wale. To tylko teoria, ale z braku doświadczenia w spawaniu czegoś na wale, opieram się na niej.

63

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Maniek, masz na myśli takie spawanie, jak u Danikena?

64

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Moge wyslac fotki moich walków z silnika który jest przygotowany w specyfikacji fabrycznej przez Anglików. Walki byly rozlożone i ponownie zlozone i przestawione katy.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

65

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Dalej nie napisałeś, jak jest mocowane koło do wałka- o ten fragment mi chodzi

66 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2013-01-20 17:22:28)

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Ojoj nie mam już siły. Weź sobie ten wałek do ręki i zobacz ile musiałbyś dodać masy z drugiej strony, żeby zrównoważyć masę krzywek.
Są elementy, których się nie wyważa, a dodanie tak znikomej masy jak w tym przypadku to w ogóle nie powinno zwrócić twojej uwagi.
Nie bardzo potrafisz jeszcze połączyć teorie z praktyką. Ale daj sobie chodź przemówić.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

67

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

zebatki na walki się przestawiaja, jak zawór spotyka się z tlokiem. Ewentualnie twardsze sprezyny stosowane do stalowych zaworow, a jest ich aż trzy, też mają na to wpływ.
Najbliższym punktem podparcia przy zebarce jest lozysko, więc na panewki przeniesie się mniej siły ewentualnego bicia.
Co nie zmienia faktu, że balbym się założyć taki wałek.
Pamiętam też że jak wydoechowy wałek przestawilem o jeden ząb to motocykl odpalal i chodził normalnie, nie dało się poznac.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

68

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Kolo jest wciskane na walek i zabezpieczone poprzez napawanie.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

69

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

cichy napisał/a:

Najbliższym punktem podparcia przy zebarce jest lozysko, więc na panewki przeniesie się mniej siły ewentualnego bicia.

Skąd to bicie miałoby się wziąć ?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

70

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Majster, z ciekawości następnym razem zerknę dokładniej na masy na wałku. Tak jak mówiłem nie testowałem takiego rozwiązania, nie spotkałem się w żadnym moim moto takiego czegoś, a siły można policzyć. Nieraz "patenty" się lepiej sprawdzały niż oryginalne rozwiązania...

71

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Maniek, tak z czystej ciekawości, wrzuć fotę, jak to napawanie wygląda

72 Ostatnio edytowany przez daniken (2013-01-20 17:38:22)

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Widzę, że temat wywołał więcej kontrowersji niż się spodziewałem. Fakt faktem takie rzeczy są dość rzadko spotykane.

Spawy (szkoda, że nie profesjonalne napawanie) są stosunkowo małe i nie wydaje mi się aby jakoś drastycznie wpływały na pracę takiego wałka.


Mam nadzieję, że ten patent zadziała, bo jeśli tak to będzie to jakaś alternatywa w formie regeneracji/naprawy dla innych osób niż kupowanie nowego.



Maniek-rr312 - jakbyś mógł to podeślij te fotki, bo sam bym je chętnie zobaczył a może wniosą coś do tematu.

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

73 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2013-01-20 17:41:13)

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

maniek-rr312 napisał/a:

Kolo jest wciskane na walek i zabezpieczone poprzez napawanie.

SnowMoto chciał się upewnić, czy chodziło Ci o rozprasowanie koła i zwiększenie średnicy wałka oraz ponowne złożenie, czy o takie zabezpieczenie jak u Danikena.

Jego pytanie wzięło się stąd, że operacja jaką wykonał Daniken to spawanie. Napawanie to jest coś innego.


W tym wypadku dużą rolę odgrywa wytrzymałość zmęczeniowa. Dlatego gdy ja jeszcze nie przestawiony wałem to oferuje klientowi zabezpieczenie go w postaci takich właśnie spawów.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

74

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Jak silnik mi wroci z Anglii to zrobie fotke.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

75

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Wałków się nie wyważa.

Dla przykładu, na wałkach często montowany jest autodeko i nie jest to wyważane przeciwwagą.
Drugi przykład wałki hot camsa z możliwością regulacji kąta śrubami.
https://www.denniskirk.com/dk/product_images/14/600pix/148774.jpg
http://img31.photobucket.com/albums/v92/HotCams/DRZ-LTZcampic.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD