46 Ostatnio edytowany przez daniken (2013-01-13 21:02:21)

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

No to się sprawa rozwiązała.  Bo ja mam te ADcoś tam i problemy z koncentracją ;p Musiałem się zagapić wtedy. Przepraszam i zgłaszam postanowienie poprawy ! :)

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

47 Ostatnio edytowany przez daniken (2013-01-19 21:46:21)

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Dzisiaj w końcu odebrałem silnik :)

http://img210.imageshack.us/img210/7875/130119124019kopia.jpg


Przy okazji naprawy wałka rozrządu głowice poddałem delikatnej regeneracji (ze względu na pojawienie się kilku niegroźnych rys) czyli polerowaniu panewek, wałków i mostów na wałkach więc teraz jest idealnie gładko :)


Wałek po naprawie postanowiliśmy heftnąć migomatem w dwóch miejscach zyskam większą pewność a w kwestii wyważenia wałka to to nie zaszkodzi :) Chociaż wiadomo, że najlepszą opcją była by po prostu wymiana na nowy. Niestety po kilku niespodziewanych wydatkach brakuje $$$ więc... Jak w przyszłości możliwości pozwolą to będzie nowy. Jednak teraz wygląda to tak.



http://img19.imageshack.us/img19/9707/130119111204.jpg



W przyszłym tygodniu odbieram gaźnik z czyszczenia więc będzie można zacząć składanie :)

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

48

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Składaj składaj Daniken myślę że w tym sezonie w końcu się gdzieś na drodze spotkamy :)
Pozdro

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

49

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

kupuj nowy,nie oszczedzaj

50

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

żeby ten spaw ci bokiem nie wyszedł kiedyś w skrzyni biegów też hewtneliśmy bo ukruszyło się mocowanie zabezpieczenia biegu i powiem że długo nie wytrzymało,to jest utwardzana stal i łatwo pęka

Była: Honda CBR F4 Sport- dobre moto,jest KTM 520EXC supermoto,Gas Gas 280 TXT PRO

51

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

a takie pytanie, dlaczego tylko w dwóch miejscach jest spawane ?

52

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

MRSKI napisał/a:

a takie pytanie, dlaczego tylko w dwóch miejscach jest spawane ?

Bo koła zębate czasem lubią się obrócić względem wałka.

Ten rozrząd jest na pewno dobrze ustawiony ?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

53

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

To typowa przypadłość WR i YZF z tych lat. Kumpel w swojej WR też miał "kopnięty" wałek ssący. Kupił używany okazał się mniej, ale również przestawiony. Kupił jeszcze raz używany i znowu przestawiony... Wtedy stwierdził, że nie ma sensu kupywać oryginalnego i odkładał na wałki Hot Cams'a, ale tak się złożyło, że zachorował na 2T i nie zdążył wymienić.

54

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Na zdjęciu chyba dobrze to ten rozrząd nie jest ustawiony tak jak Majster podejrzewa ??

55 Ostatnio edytowany przez daniken (2013-01-20 14:42:16)

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

W momencie robienia zdjęcia rozrząd nie był jeszcze ustawiony :) chill :)


Koło zębate było przesunięte względem wałka o pół zęba i ponownie zostało nabite na prasie a ten spaw to taka tymczasowa asekuracja. Jestem ciekawy jak spisują się te wałki hot cams'a, ponieważ albo będę kupował te albo oryginał założę.

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

56

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

ciekawe, czy nie lepiej byłoby napawać na wałek i dopiero nabić na prasie, ewentualnie tigiem do okoła i wyważyć, bo te dwa spawy moim skromnym zdaniem spowodują duże niewyrównoważenie i rozjebkę panewek. Obym się mylił oczywiście :)

57 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2013-01-20 15:24:16)

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

SnowMoto napisał/a:

ciekawe, czy nie lepiej byłoby napawać na wałek i dopiero nabić na prasie, ewentualnie tigiem do okoła i wyważyć, bo te dwa spawy moim skromnym zdaniem spowodują duże niewyrównoważenie i rozjebkę panewek. Obym się mylił oczywiście :)

Chcesz napawać np. 0,01 mm ?
Jakim sposobem i po co chcesz wyważać wałek rozrządu ?

Metoda którą zastosował daniken jest najszybsza opcją naprawy i dosyć skuteczną. Oczywiście o ile dobrze nacelujesz koło zębate.
Jeśli nie było wcześniej żadnego znaku to raczej nie możliwe jest osadzenie koła w takiej pozycji jak ma być oryginalnie.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

58

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Szkoda by było żeby cała robota poszła się ... ale jeszcze większa szkoda że zawsze jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze...

Teraz to wr'a będzie służyć :). Czekamy na fote końcową ;-)

59

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Majster128 napisał/a:

Chcesz napawać np. 0,01 mm ?
Jakim sposobem i po co chcesz wyważać wałek rozrządu ?

Metoda którą zastosował daniken jest najszybsza opcją naprawy i dosyć skuteczną. Oczywiście o ile dobrze nacelujesz koło zębate.
Jeśli nie było wcześniej żadnego znaku to raczej nie możliwe jest osadzenie koła w takiej pozycji jak ma być oryginalnie.

Dokładnie- cienką warstwę- elektroiskrowo, a wyważasz, żeby zlikwidować powstające momenty sił, które bezpośrednio będą przenosiły się na miejsca podparcia. Każda część wirująca jest tak projektowana, żeby główna oś bezwładności pokrywała się z osią obrotu. Wprowadzając dodatkową masę w takich miejscach na bank spowodujesz jej przesunięcie (niewyrównoważenie statyczne lub co gorsze dodatkowo lekkie dynamiczne).

60

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

SnowMoto Co to znaczy cienką warstwę? Koła zębate na wałkach są zwykle pasowane na +0,01 mm.
Sprawiasz wrażenie jak byś nigdy nie widział wałka rozrządu. Chcesz powiedzieć, że nowy wałek rozrządu jest wyważany? Albo wał korbowy do moto ?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL