1

Temat: Wr 426 Daniken - Remont

Siema. W związku z tym, że aktualnie sytuacja poza oknem nie sprzyja do jazdy na motocyklu postanowiłem zabrać się do przygotowywania mojej Wrki do nowego sezonu.

W tym temacie mam zamiar przedstawić postępy z prac nad Yamahą Wr 426. W tą zimę zamierzam zająć się silnikiem ale po czasie na pewno będzie więcej rzeczy do roboty :) Myślę, że taki temat przyda się i da odpowiedź na wiele pytań związanych z remontem Wr'ki.


Po całym sezonie jazdy moja Wrka wyglądała tak:


http://img706.imageshack.us/img706/8107/121013163821.jpg


Aktualnie wygląda tak:


http://img819.imageshack.us/img819/9508/121029102306.jpg




W planach na tą zimę mam:

- generalny remont silnika
- regeneracja tylnego amortyzatora
- stunt stelaż albo stworzenie nowej subframy od zera już ze stelażem
- doprowadzenie plastików do akceptowalnego stanu wizualnego (opcjonalnie nowa okleina)
- skrócenie i przepakowanie wydechu

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

2

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

daniken napisał/a:

- regeneracja tylnego amortyzatora

Czy mi się wydaje czy już coś takiego w sezonie robiłeś?

READY TO >> TERROR

3

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Robiłem. Amorek padł na zlocie w Sudetach. Został naprawiony i rozciekł się ponownie po 2 miesiącach użytkowania. Teraz pora na reklamację :)

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

4

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Dobra przyznaj się, że wkładasz tam piec z DT bo Ci się charakterystyka podobała :D
Tak na poważnie to powodzenia. Porób co trzeba i nak****amy na wiosne :)

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

5

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Byłem przy rozbiórce i na prawdę świetnie się to ogląda. To są właśnie uroki zimy - w sezonie napier+alamy a w zimę otwieramy flaki :D Jak poskładasz i odpalisz to będziesz się cieszył jak dziecko :) Dodaje temat do ulubionych :P

6

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Pora na konkrety. Silnik na stół.

http://img811.imageshack.us/img811/3411/121027131643.jpg



Sprzęgło w jak najlepszym porządku.



http://img26.imageshack.us/img26/2447/dsc0007liv.jpg



Pompa wody wymaga nowego łożyska



http://img843.imageshack.us/img843/1697/dsc0009ra.jpg



Kartery są ok. Profilaktycznie wymiana wszystkich łożysk w silniku.



http://img191.imageshack.us/img191/4214/dsc0010lf.jpg



Łańcuszek rozrządu z marszu idzie do wymiany. Zrobił się z niego "sznurek".



http://img822.imageshack.us/img822/9985/dsc0012pc.jpg



Stan nicasilu jest bardzo dobry. Ale delikatne honowanie na pewno mu nie zaszkodzi.



http://img831.imageshack.us/img831/1/dsc0016kwa.jpg



Tłok w miarę dobrym stanie. Ale i tak ląduje do kosza :)



http://img716.imageshack.us/img716/355/dsc0022fr.jpg



Syf na magnecie. Pozostałość po ostatniej naprawie robionej na "odwal się" przez poprzednich mechaników.



http://img820.imageshack.us/img820/3586/dsc0024hj.jpg



Korba - delikatne luzy. Trzeba koniecznie wymienić. Do tego obowiązkowo do wymiany idą łożyska na wale.



http://img29.imageshack.us/img29/2917/dsc0027iob.jpg


http://img842.imageshack.us/img842/3775/dsc0028bi.jpg



Skrzynia biegów. Pomimo jej naprawy w maju delikatnemu uszkodzeniu uległy 2 tryby które przy poprzedniej naprawie wykorzystałem ze starego silnika z wr400. Okazuje się, że rzy takich sprzętach nie ma co oszczędzać, bo prędzej czy później trzeba to będzie naprawić jeszcze raz. Tym razem wymieniam na nowe.



http://img35.imageshack.us/img35/8775/dsc0031vt.jpg



Głowica. Tutaj już trochę więcej problemów. Mimo zapewnień poprzedniego właściciela jak i poprzednich mechaników zawory zostały wymienione nie na tytanowe tylko na stalowe. Nie było by w tym nic złego gdyby nie to, że nie zostały wymienione sprężyny na te dedykowane do stalówek. Ostatecznie przy wysokich obrotach tłok delikatnie uderzał w zawory. Co najlepsze są one proste i w 100% szczelne więc do wymiany idą tylko sprężyny zaworów ssących.



http://img29.imageshack.us/img29/6402/dsc0032fq.jpg



Generalnie do wymiany:
- tłok
- korba
- łożyska na wale
- łożyska w silniku
- sprężyny zaworów ssących
- łańcuszek rozrządu
- 2 tryby skrzyni biegów

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

7

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Nie ma to jak przepuścić całą wypłatę :))

8

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Mr.Master napisał/a:

Nie ma to jak przepuścić całą wypłatę :))

Chyba kilka wypłat.
Daniken podoba mi się Twoje podejście do sprawy. To co się zużywa lub może się zużyć należy wymienić na nowe.
Z takim podejściem raczej nie powinieneś mieć problemu z jego późniejszą sprzedażą. Choć zapewne będziesz nim śmigał aż do końca.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Dokładnie, kilka wypłat :)

Jeszcze dobre kilka lat ze mną zostanie :) Nie widzę sensu aby zmieniać sprzęt tym bardziej jak go teraz wyremontuję, a poza tym i tak go jeszcze nie do końca ogarniam :)



No więc ciąg dalszy. Niestety bez zdjęć.

- Tryby skrzyni biegów zamówione u Yamahy (2 zębatki kosztują prawie 700 zł.... ja pierdo**).
- Po konsultacjach ze majstrem od głowic zapadłą decyzja o wymianie zaworów. Koleś twierdzi, że nawet mi minimalnym uderzeniu tłoka o zawór (w końcu mocniejsze by go wykrzywiło czy urwało o on jest prosty i szczelny) powstają w nim mikropęknięcia które prędzej czy później doprowadzą do urwania się zaworu :/ a na to sobie pozwolić nie mogę. Więc do wymiany idzie cały komplet 5ciu zaworów. Na tytanowe mnie niestety nie stać więc będę musiał kupić stalowe zamienniki wraz ze sprężynami.

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

10

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Nikasil na zdjęciu wygląda zajebiście. Dlaczego wytypowałes łożysko pompy do wymiany - jakieś luzy? Tryby... kurewsko drogie. Zyczę Ci, żeby po remoncie motor słuzył jeszcze dobrych kilkaset mth.... PS. Wrzucaj zawsze ceny jeśli można. Jestem na etapie budowania świadomości ekonomicznej używania/remontowania wyczynów, to zawsze chętnie takie rzeczy czytam.

Powodzenia!

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

11

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

A ja się zapytam z ciekawości, Daniken jesteś mechanikiem i sam to ogarniasz czy do jakiegoś zakładu/serwisu oddałeś moto?

12 Ostatnio edytowany przez Qban (2012-12-20 13:11:07)

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

glacuś napisał/a:

A ja się zapytam z ciekawości, Daniken jesteś mechanikiem i sam to ogarniasz czy do jakiegoś zakładu/serwisu oddałeś moto?

Daniken ma to w jakimś serwisie jak się nie myle to do boostera oddał

Suzuki dr350s

13

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Łożysko ma delikatne luzy więc wypadało by wymienić teraz jak jest silnik rozłożony :) Jakiś mega koszt to nie jest a zawsze jest człowiek spokojniejszy o sprzęt.


W skrzyni biegów poszły akurat jak na nieszczęście jedne z najdroższych trybów.


http://img607.imageshack.us/img607/2236/dsc0057bi.jpg


Ceny będą jak będę miał zamówione części. Nie chce teraz nikogo w błąd wprowadzać :)



Na mechanice to się znam na dość średnim poziomie i to głównie teoretycznie hehe :D Silnik ogarnia mi znajomy od Jacy. Z resztą Jaca teraz też u niego silnik serwisował :)

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

14 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2012-12-20 16:34:03)

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Czemu nie próbujesz uratować starych zaworów zobaczysz w jakim są stanie ?
Wypoleruj pomierz dotrzyj z głowica i sprawdź czy nie puszczają . Ewentualnie na twoim miejscu wymienił bym tylko wydechowe które przeważnie są popalonoe dość mocno i cieżko wypolerować na nich dość mocne wżery ale to trzeba widzieć . No i oczywiście obowiązkowo nowe sprężyny i uszczeniacze zaworowe

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

15

Odp: Wr 426 Daniken - Remont

Wszystkie 5 zaworów są w 100% szczelne i proste. Problem jest w tym, że ssące delikatnie spotkały się z tłokiem. Spec od głowic twierdzi, że po takim czymś nie wytrzymają sezonu. Więc ssące wypadało by zmienić niż martwić się czy silnik wybuchnie teraz czy za dwie godziny :) A skoro ssące trzeba wymienić to dam do wymiany cały komplet i będę miał spokój :)

Sprężyny obowiązkowo.

Uszczelniacze są w komplecie z uszczelkami Top End który i tak kupuje :)

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.