Odp: Wr 426 Daniken - Remont
Takie napawanie stosuja nawet teamy wyscigowe scigajace sie w MŚ!!!
#13 Mistrzostwa Polski
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Yamaha » Wr 426 Daniken - Remont
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Takie napawanie stosuja nawet teamy wyscigowe scigajace sie w MŚ!!!
Chcę powiedzieć, że jest projektowany jako wyważony. Skoro dochodzi do obrócenia się, pomimo pasowania ciasnego, to znaczy że albo jego parametry zostały źle dobrane, albo tolerancja elementów spowodowała, że dobór pasowania był zły. Dawno przerabiałem metrologię, ale o ile pamiętam to właśnie to. Proponuję poczytać o zasadach wyrównoważeń silników, np. [url=http://www.zss.lublin.pl]www.zss.lublin.pl[/url]%2Fhtml%2Fmotor%2F9.5%2520Wyrownowazanie%2520silnikow%2520spalinowych.pdf&ei=NQT8UMCPJunO0QWDs4DgDA&usg=AFQjCNFdg_5oyAzcVC5YjbeM5w9LZFkfIg&bvm=bv.41248874,d.d2k
Jak dla mnie, przypadkowe dodanie masy na element wirujący z dużą prędkością wydaje się słabym pomysłem, ale może się mylę i wytrzymałość tych elementów jest na tyle duża, że dodatkowe siły nie wpłyną na zachowanie się wałka i trwałość konstrukcji. Przyznaję, że nigdy nie testowałem tego typu rozwiązania, ale jeżeli miałbym strzelać i powiedzieć, czy to się powiedzie, czy nie, to znajomość fizyki podpowiada, że to ta druga opcja. Po to stosuje się przy wałach dodatkowe masy wyrównoważające, wałki wyrównoważające, a przy wielocylindrowych, które samą konstrukcją dają się wyrównoważyć- dodatkowe masy, zmniejszające obciążenie na wale. To tylko teoria, ale z braku doświadczenia w spawaniu czegoś na wale, opieram się na niej.
Maniek, masz na myśli takie spawanie, jak u Danikena?
Moge wyslac fotki moich walków z silnika który jest przygotowany w specyfikacji fabrycznej przez Anglików. Walki byly rozlożone i ponownie zlozone i przestawione katy.
Dalej nie napisałeś, jak jest mocowane koło do wałka- o ten fragment mi chodzi
Ojoj nie mam już siły. Weź sobie ten wałek do ręki i zobacz ile musiałbyś dodać masy z drugiej strony, żeby zrównoważyć masę krzywek.
Są elementy, których się nie wyważa, a dodanie tak znikomej masy jak w tym przypadku to w ogóle nie powinno zwrócić twojej uwagi.
Nie bardzo potrafisz jeszcze połączyć teorie z praktyką. Ale daj sobie chodź przemówić.
zebatki na walki się przestawiaja, jak zawór spotyka się z tlokiem. Ewentualnie twardsze sprezyny stosowane do stalowych zaworow, a jest ich aż trzy, też mają na to wpływ.
Najbliższym punktem podparcia przy zebarce jest lozysko, więc na panewki przeniesie się mniej siły ewentualnego bicia.
Co nie zmienia faktu, że balbym się założyć taki wałek.
Pamiętam też że jak wydoechowy wałek przestawilem o jeden ząb to motocykl odpalal i chodził normalnie, nie dało się poznac.
Kolo jest wciskane na walek i zabezpieczone poprzez napawanie.
Najbliższym punktem podparcia przy zebarce jest lozysko, więc na panewki przeniesie się mniej siły ewentualnego bicia.
Skąd to bicie miałoby się wziąć ?
Majster, z ciekawości następnym razem zerknę dokładniej na masy na wałku. Tak jak mówiłem nie testowałem takiego rozwiązania, nie spotkałem się w żadnym moim moto takiego czegoś, a siły można policzyć. Nieraz "patenty" się lepiej sprawdzały niż oryginalne rozwiązania...
Maniek, tak z czystej ciekawości, wrzuć fotę, jak to napawanie wygląda
Widzę, że temat wywołał więcej kontrowersji niż się spodziewałem. Fakt faktem takie rzeczy są dość rzadko spotykane.
Spawy (szkoda, że nie profesjonalne napawanie) są stosunkowo małe i nie wydaje mi się aby jakoś drastycznie wpływały na pracę takiego wałka.
Mam nadzieję, że ten patent zadziała, bo jeśli tak to będzie to jakaś alternatywa w formie regeneracji/naprawy dla innych osób niż kupowanie nowego.
Maniek-rr312 - jakbyś mógł to podeślij te fotki, bo sam bym je chętnie zobaczył a może wniosą coś do tematu.
Kolo jest wciskane na walek i zabezpieczone poprzez napawanie.
SnowMoto chciał się upewnić, czy chodziło Ci o rozprasowanie koła i zwiększenie średnicy wałka oraz ponowne złożenie, czy o takie zabezpieczenie jak u Danikena.
Jego pytanie wzięło się stąd, że operacja jaką wykonał Daniken to spawanie. Napawanie to jest coś innego.
W tym wypadku dużą rolę odgrywa wytrzymałość zmęczeniowa. Dlatego gdy ja jeszcze nie przestawiony wałem to oferuje klientowi zabezpieczenie go w postaci takich właśnie spawów.
Jak silnik mi wroci z Anglii to zrobie fotke.
Wałków się nie wyważa.
Dla przykładu, na wałkach często montowany jest autodeko i nie jest to wyważane przeciwwagą.
Drugi przykład wałki hot camsa z możliwością regulacji kąta śrubami.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Yamaha » Wr 426 Daniken - Remont
Wygenerowano w 0.068 sekund, wykonano 79 zapytań