1

Temat: blokada w 640 lc4 ??

Witam wszystkich maniakow sm.
Niedawno zakupilem ktm-a 640 lc4 sm z 2001r :) Bardzo fajna maszyna, przyjemnie sie prowadzi no moze poza tymi wibracjami ale to jest ktm :) Wczesniej troche jezdzilem suzuki rm 250 i ta zabaweczka w porównaniu z lc4 to byl wariat.

Moj kat jest to calkowita seria z gaznikiem mikuni i wydaje mi sie ze nie ma takich osiogów jak wynika z opini, a innego egzemplaza dla porównania niemam. Moze ktm stosowal jakies blokady lagodzace nieco potencjal tego silnika bo mojego z samego gazu badzo trudno postawic na gumie nawet z 1szego biegu a w rm nawet na 3 nie bylo problemu.
Sprzet nie jest zajezdzony, pracuje bardzo ladnie ale wydaje mi sie ze to nie jest to co powinno byc.

hybryda

2

Odp: blokada w 640 lc4 ??

A jakie kolego masz przełożenie?

HUSABERG 82

3

Odp: blokada w 640 lc4 ??

może masz moto sprowadzone z niemiec?
niemcy potrafią zdławić moto nawet do 15 KM, ja jak kupiłem kiedyś silnik do KLR to między głowicą a krućcem ssącym była kryza z otworem ok 1 cm. wystarczyło wywalić kryzę, wymienić dysze w gaźniku, i wywalić seryjny wydech. poza tym jeszcze możesz mieć blokadę na manetce. Oczywiście zakładamy że z silnikiem jest wszystko ok, i nie kwalifikuje się do remontu.

husaberg  fe501SM   ktm 990 super duke (sprzedam)

4

Odp: blokada w 640 lc4 ??

przelozen nie sprawdzalem ale nawet przy szybkim przelozeniu powinien chociaz z jedynki podnosic przód. jutro napisze dokladnie jakie mam przelozenie.

Moto jest kupione w angli a silnik raczej jest ok bo nic nie stuka, nie dymi, odpala i pracuje idealnie. Ma niecale 12 tys mil przebiegu ale widac ze eksploatowany byl lagodni bo nic niejest powycierane poobijane i tylko na szosie.

hybryda

5

Odp: blokada w 640 lc4 ??

Ten gaźnik ma prawopodobnie (nie wiem czy Twój rocznik sie na to łapie) układ EPC-ograniczający szybkość wchodzenia na obroty, ekologia.
Faktycznie, jechalem kiedyś na takim gaźniku z EPC i zamulony był nieprzeciętnie.
Układ ten można odłaczyć, silnik zwawiej reaguje. Jak to zrobić-poszukaj w necie, pamietam ze gdzies był opis, chyba na jakiejś stronie niemieckiej. Mozliwe że Pejot106 bedzie coś wiecej wiedział, bo sam przerabiał ten temat.
Masz jeszcze dwa wyjascia-zmienić gaźnik na bezmembranowe: Dellorto (okropnie chimeryczny do ustawienia), i ekstra wypasiony gaźnik Keihina z płaska przepustnicą i pompką przyspieszającą, podobny jak w KTM EXC520/525, montowany był w LC4 625SXC. Z  tego co pamiętam to warto uważać przy tym Keihinie-gażniki ze starszych wersji miały wadę, przepustnice lubiły pękać, w nowszych nie ma tej wady. To ostatnie zasłyszane, sam tematu tych przepustnic nei przerabiałem, latałem tylko kilka lat na LC4 z Dellorto.
Podsumowując: jest taka opinia o gaxnikach do LC4:
-Mikuni: poczciwy osiołek, bezobsługowy, tupta spokojnym tempem tak jak gaźnik z membrana ma w zwyczaju
-Dellorto: wścieklizna w wersji economy class. Jest szybka reakcja na gaz, brutalność, ale upierdliwy, dla biegłych i cierpliwych w strojeniu gaźników
-Mikuni: wścieklizna, to samo co Dellorto lub jeszcze lepiej ale bez upierdliwosci. nazywany gaźnikiem dla szejków, bo w używce ceny chodzą w okolicach 1500-2000 PLN.
Pzdr.
P.S: pejot106 na mikuni bez epc dźgał sztukę na koło bodajże z 3 biegu.
Druga sprawa-jak sie przesiadłem z LC4 na husqvarnę 2T 250, to przy Hqv, LC4 była zwawa jak Breźniew w ostatnich latach życia. Później długo kręciłem nosem-kupiłem XTZ 750, XR 650R i wszystko było jakieś takie zamulone strasznie po tej wściekłej 2T 250, ona rwała sie na koło jeszcze przy 4 biegu hehehehe :)

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

6

Odp: blokada w 640 lc4 ??

Jak nie idzie na gumę z gazu na jedynce to na bank nie jest wina EPC. Jak wywalisz EPC masz raptem z 5 koni więcej.. Podaj mi maila do siebie, to Ci wyślę opis jak wywalić EPC.

7

Odp: blokada w 640 lc4 ??

to ja tez poprosze ;] w 2005r też to było ??

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

8

Odp: blokada w 640 lc4 ??

Jak masz gaźnik mikuni to raczej tak. Możecie zerknąć do skrzynki bo rzuciłem maile z instrukcją :)

9

Odp: blokada w 640 lc4 ??

jareks napisał/a:

-Mikuni: wścieklizna, to samo co Dellorto lub jeszcze lepiej ale bez upierdliwosci. nazywany gaźnikiem dla szejków, bo w używce ceny chodzą w okolicach 1500-2000 PLN.

tu chyba chodzi o keihina a nie o mikuni.

co do tego keichina to z jakich modeli mozna go zaadoptowac do 640 lc4 bo na ebayu.uk mozna znalesc cos w ciekawej cenie ale lepiej sie upewnic czy dany gaznik bedzie pasowal do mojego moto i jaka srednice gadzieli powinien mic ten keihin ??

dzieki za opic modyfikacji EPC, napewno sie przyda i jak tylko znajde wolna chwile to wywale to i zobaczymy jak moto bedzie sie zachowywalo.

jeszcze pytanko co do wydechu: czy seryjny mocno zdlawia silnik i zabaiera spono KM/Nm ??

Mam jeszcze dodatkowy objaw i niewiem czy to jest normalne ale dosyc czesto przy hamowaniu silnikiem zadrzaja sie strzaly z wydechu. To normalne w tym modelu ??

hybryda

10

Odp: blokada w 640 lc4 ??

Ja mam Keihina FCR41MX z zestawem DynoJet i wszystko działa spoko. Co do strzelania z wydechu to raczej norma...

11

Odp: blokada w 640 lc4 ??

"tu chyba chodzi o keihina a nie o mikuni."
Oczywizda że tak, machnałem się :), chodziło o Keihina. Dzięki .
Keihin na bank był montowany w LC4 625 SXC, prawdopodobnie do młodszych sztuk SC, czyli Super Competiotion. Starsze SC Supercompetiony, i (ciekawostka) nawet starsze dakarowe wersje Rally latały na Dellorto.
Jeśłi chcesz kupić z aukcji taki gaźnik, to wejdź na stronę KTM z katalogiem części i dojdziesz jaki tam był dokładnie symbol, ja Ci linku nie podam, popracuj nad tematem sam.
Co do wydechu-nie wiem czy zabiera sporo KM, ale seryjny tłumik jest cięzki jak  jasna cholera :)
LC4 przeznaczone pod wyczyn widziałem ze maja często montowany kompletny układ wydechowy firmy DAM, chyba nawet fabryczne Dakarowki latały na tych wydechach.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

12

Odp: blokada w 640 lc4 ??

wiec dzisiaj obejrzalem dokladnie gaznik w celu obadania EPC na zywo i okazalo sie ze moj gaznik nie jest wyposazony w cos takiego i fabrycznie nie byl.
w weekend sprawdze zawory i czy niemam mechanicznej blokady gazu i jak wszystko bedzie z tymi rzeczami w pozadku to trzeba bedzie pokombinowac ze zmiana gaznika i wydechu bo narazie jest srednia przyjemnosc z jazdy bo czasami troche brakuje km.

http://josh.wild3d.net/KTM/400-660%2...03%20(ENG).pdf

ciekawy link do manuala wszystkich wersji lc4 98-2003.
opisy wszystkich gazników i wersji i z tego co sie doczytalem trafila mi sie najslabsza sztuka 25kw ale to nawet i lepiej bo silnik powinien byc tymbardziej w dobrej kondycji.

jasli nie bylo to polecam posiadaczol lc4

hybryda

13

Odp: blokada w 640 lc4 ??

Przeslali bysci mi jak zdjac to EPC bo ta moja padaczka (640) na jedynie jeszcze targa ale dwa i trzy to jest kapota. Jeszcze jadna sprawa co to moze byc ze przy odpalaniu puszcza dyma ale potem juz nawet chmurki?:/

14

Odp: blokada w 640 lc4 ??

EPC to jest poprostu dodatkowy zawór przy gazniku. To nic skomplikowanego, zdejmij bak, zdemontuj zawór polaczony gumowymi przewodami z gaznikiem i odlacz go od instalacji. Wolne krućce w gazniku pozaslepiaj (u mnie jeden byl zaslepiony czyms w rodzaju gumowego kapturka takiego jak naklada sie na odpowietrznik w samochodowym zacisku hamulcowym, a drógi zalany jakims klejem typu poxipol.)
Co do puszczania dymu to moim zdaniem sa to nieszczelne uszczelniacze zaworowe.

Jak chcesz naprawde zmienic harakter tego silnika to zmieniaj gaznik na keihina fcr41 i wydech i to wystarczy. U mnie po zmianie gaznika wlasnie na keichin fcr41mx, koncówki wydechu na akrapovica slip on i to w najcichszej wersji, na przelozeniu 17-45 jak sie postaram to da rade dzwignac go na kolo z 4 biegu. Z 3 z gazu z lekkim szarpnieciem spokojnie idzie na kolo.
Zaleta jest jeszcze to ze silnik stal sie bardziej elastyczny i mniej spala przy spokojnej jezdzie :D

hybryda

15

Odp: blokada w 640 lc4 ??

Okazalo sie ze to juz bylo zrobione. Czemu to tak ch... ciagnie? Z tylu mam 42 zeby z przodu nie zdazylem sprawdzic. Wydech przelotowy a gaznik Mikuni. Co tu poczac?