16

Odp: Husaberg FS 550 Korbowód 2003r.

Cieknie pomimo nowego uszczelniacza tak?

501 i 550 ma te same kartery. Musisz tylko szukać takich na tym zapłonie co ty masz. Kokusan czy też SEM

Co do wody to powodów może być kilka od nieodpowietrzonego układu po niesprawny korek chłodnicy czy też walniętą uszczelkę pod głowicą, źle wyregulowany gaźnik, pękniętą głowicę...

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

17

Odp: Husaberg FS 550 Korbowód 2003r.

Moze tez byc peknieta tuleja

18 Ostatnio edytowany przez bandzior020 (2015-03-16 22:48:46)

Odp: Husaberg FS 550 Korbowód 2003r.

Tuleja cylindra jest nowa tak wiec odpada, uszczelka pod głowica tez nówka, gaźnik przerzuciłem od drugiego takiego samego Husa na którym nic się nie dzieje, wiec to tez wykluczam. Moje pierwsze podejrzenie padło na głowice która już poleciała do sprawdzenia, jutro będę wiedział co z nią. Hacker co masz na myśli z nieodpowietrzonym układem... to on się sam nie odpowietrza i co z tym korkiem jak może być uszkodzony ??
Co do karterów to mam na zapłonie SEM i już znalazłem coś ciekawego
tu link [url]http://allegro.pl/husaberg-fe-501-02r-kartery-komplet-i5103904482.html[/url] nie bylem tylko pewien czy będą pasować. Trochę zgłupiałem bo serwisowka mówi raz jedno a po chwili całkiem coś innego. Wg. manuala karter od 501 i 505 to ta sama cześć są pod tym samym nr. katalogowym... do 650 jest inny. Z kolei zestaw uszczelek silnika dla 550 i 650 jest taki sam natomiast do 501 jest inny... jak może być inny skoro to niby ten sam blok silnika !?
Kolejna sprawa to moto pochodziło dosłownie 10 min(zgasiłem jak się woda zagotowała) przy rozbieraniu silnika zauważyłem ze na całkiem nowej tulei tłok zostawił kilka rys !! Jeszcze nic groźnego ale moto chodziło za krotko na to żeby w ogole mogł coś zostawić. Czy karter a dokładniej miejcie osadzenia łożyska walu może być tego przyczyna ? Właśnie w tym miejscu cieknie mi olej a przy montażu łożysko wpadło raczej bez większego nacisku. Widać ze coś tam się kiedyś działo poprzedniemu właścicielowi, Zauważyłem tez w oleju trochę opiłków

Wrzuce foto mowa o prawym karterze
https://imageshack.com/i/ip9sKYr1j
Tu trochę lepiej widać
https://imageshack.com/i/eyJKbWYFj

A co do remontu u Majstra to decyzja już zapadła, jak już wszystko będzie wiadomo co boli Berga wszelkie detale wymagające uwagi wyłapane to serducho leci do majstra no chyba ze stracę zapal i cierpliwość ;)

Husaberg FC 550 2003r.  x2 :)

19

Odp: Husaberg FS 550 Korbowód 2003r.

bo 501 od 550 różni się średnicą tłoka
dlatego jest inna uszczelka bo jest inny rozmiar dziury w jej środku 95mm vs 100mm

A układ odpowietrzasz śrubką w głowicy, po zalaniu płynem odkręcasz ją i czekasz aż poleci płyn, przechylasz motocykl na lewo i znowu leci powietrze. Następnie odpalasz na chwilkę aby zakręcił się układ i znowu sprawdzasz odpowietrzenie.

W korku może być zużyta sprężyna lub uszczelka i nie trzyma wymaganego ciśnienia tylko puszcza płyn w przelew.

Luz osiowy wału jaki ustawiłeś?
Łożysko nie może latać w karterze

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

20

Odp: Husaberg FS 550 Korbowód 2003r.

Wnioskując z przebarwień na na karterze powiedziałbym, że gniazdo było już spawane i obrabiane.
Jak wspominałem przez tel. błąd osiowości obydwu gniazd nie może przekraczać 0,02 mm
Taki zakres błędu jest nie do osiągnięcia przy obróbce tylko jednego gniazda przy jednej obróbce technologicznej.
Tylko obróbka dwóch gniazd w jednej obróbce tech. (czyt. w jednym zamocowaniu) może zagwarantować zmieszczenie się w granicy błędu.
Większy błąd w efekcie spowoduje punktową współpracę wałków łożysk z bieżniami, a nie jak to powinno być, liniową.
Wniosek: polecam wymianę karterów.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

21

Odp: Husaberg FS 550 Korbowód 2003r.

Kartery już kupione sprzedawca mówił ze są w bdb stanie i moto do końca na nich chodziło, jak przyjdą to będę wiedział w jakim są stanie. Głowica sprawdzona okazało się ze jest szczelna. Zawory również bardzo dobrze trzymają wszystko jest ok, głowica przy okazji została splanowana. Myślę ze opiłki w oleju to wina karteru, zauważyłem ślady po wew. stronie gniazda łożyska wału, prawdopodobnie łożysko okręciło się kilka razy w gnieździe

tu foto

https://imageshack.com/i/p1OgFapGj

luz osiowy był ustawiony na 0.2 , łożysko samo w sobie nie latało w gnieździe ale tez wskoczyło w nie bez żadnego oporu... w sumie to karter chyba był największym mankamentem.  Na 90% bylem pewien ze silnik będzie ponownie rozbierany i chyba tylko dla tego został on ponownie założony. Jedyna rzecz nie do końca jasna to wał ktorego nie mam możliwości dokładnie sprawdzić, brak sprzętu. Jedynie skontrolowałem szczelinomierzem luz na sworzniu korba-wal i ręcznie co się dało. Wał na pewno poleci na sprawdzenie i ustawienie geometrii.
Która śruba na głowicy służy do odpowietrzania układu , ta pomiędzy kolektorami wydechowymi ?
Jak wygląda sprawa z osadzeniem tulei cylindra, czy jest możliwość złego włożenia jej.Rozumiem ze znak na tulei ma być ustawiony w miejscu łączenia karterów(obojętnie czy skierowany w kierunku kolektora wydechowego czy gaźnika). Po włożeniu okręcamy tuleja w celu sprawdzenia czy pierścienie dobrze się ułożyły. Zastanawiają mnie rysy na tulei, nie powinno ich być po 10 min.

Husaberg FC 550 2003r.  x2 :)

22

Odp: Husaberg FS 550 Korbowód 2003r.

z luzem osiowym 0,2mm sądzę, że byś długo nie pojeździł
jest to wymiar który musisz przestrzegać jak amen w pacierzu inaczej będziesz robił remonty za remontem
a dla husaberga 501 wynosi on 0,45-0,55mm z naciskiem na 0,55mm
ten mały luz może być przyczyną wiórów w silniku i tego, że łożysko jeszcze chętniej się okręcało razem z bieżnią

ogólnie skontroluj bardzo uważnie łożyska wału, tutaj się dowiesz czego masz wyszukiwać
[url]http://husaberg.org/mechanical/17170-definative-main-bearing-thread.html[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

23

Odp: Husaberg FS 550 Korbowód 2003r.

Czy na wale od strony magneta powinna być jakaś podkładka dystansująca ? Wg. serwisowki i parts manuala z roczników do 2003r nic nie ma natomiast w manualach po 2004 r jest .... cos tu mi nie pasuje u mnie wygląda tak jakby była potrzebna.

Husaberg FC 550 2003r.  x2 :)

24

Odp: Husaberg FS 550 Korbowód 2003r.

tak jest tylko jedna podkładka od strony balansera

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

25

Odp: Husaberg FS 550 Korbowód 2003r.

Hacker jestes pewien  ze od strony balansera? Manual mowi ze nalezy zakladac tylko od strony statora. Czy moge sie posilkowac parts manualem przy skladaniu moto, chodzi mi o to czy na schematach rozrysowane sa elementy w dokladnie takiej kolejnosci jak powinny byc zlozone. Tam rowniez idzie podkladka od strony zaplonu.

Husaberg FC 550 2003r.  x2 :)

26

Odp: Husaberg FS 550 Korbowód 2003r.

Na schemacie podkładka 7 stanowi zestaw z balanserem 4.

Strona 30
[url]http://husaberg.org/attachments/service-manuals/3741d1398401833-2003-husaberg-parts-manual-spareparts_2003.pdf[/url]

A jakim manualem się posiłkujesz?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

27

Odp: Husaberg FS 550 Korbowód 2003r.

Tak tego manuala używałem wcześniej, nie ma w nim mowy o podkładce na wale od strony statora natomiast w manualu do 2004 r

Strona 55 podkladka 82 (sa trzy rozmiary) jest
[url]http://www.husaberg.com/uploads/media/Partsmanual_D-E_04.pdf[/url]

A pytam bo wal ma slady przetarcia od lozyska ktore co prawda nie sa nowe i cos tam sie dzialo u poprzedniego wlascicela ale chyba zostaly odswiezone podczas 1ostatniego odpalenia moto.     
Tu foto:

https://imageshack.com/i/idp2hHrAj

Ogólnie to poprzedni właściciel lub ktoś kto składał silnik i moto wcześniej nie popisał się w ogóle .Wyłapałem już sporo błędów typu czegoś nie ma lub coś jest nie tam gdzie być powinno ew. od czegoś innego. Wcześniej z braku czasu sam nie składałem silnika, teraz mam trochę wolnego wiec sprawdzę wszystko dokładnie osobiście. Niestety serwisowka nie wszystko wyjaśnia wiec kilka pytań jeszcze się znajdzie.

Znak na walku/bębenku przełożeń z czym dokładnie powinien się zgrywać ...

https://imageshack.com/i/ex8mJzY1j


... z miejscem gdzie nie ma zęba na gwieździe pozycjonującej ?

https://imageshack.com/i/padnEG6vj

W jakie pozycji ustawić wałek gdy będę chciał złożyć skrzynie

Husaberg FC 550 2003r.  x2 :)

28

Odp: Husaberg FS 550 Korbowód 2003r.

miejsce gdzie niema zęba ustawiasz z tym znakiem na bębenku

29

Odp: Husaberg FS 550 Korbowód 2003r.

Ten klin na wale chyba też ma dość.
Te ślady na wale to na pewno nie wina braku podkładki. Łożysko musiało by mieć luz C1000 aby dotknąć wału. Ewidętnie są to ślady po jakimś większym gruzowaniu silnika. Masz popękane kartery, spawane, roztaczane to chyba nic dziwnego, że wał też nie wygląda jak nowy.
Nie wiem co jest grane ale ta wewnętrzna bieżnia łożyska na wale na fotce jest założona odwrotnie. Więc jak tak miałeś założone łożyska to nie dziwię się, że coś o coś ocierało i wiórowało po odpaleniu silnika.
Wałek (programator) zakładasz tak aby pasowały do niego wodziki. Jak dobrze włożysz skrzynię, i wodziki to teoretycznie programator powinien pasować tylko w jeden sposób.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

30

Odp: Husaberg FS 550 Korbowód 2003r.

Znów potrzebuje pomocy. Czy mógłby ktoś podrzucić podstawowe nastawienia/ustawienia gaźnika Keihin FCR 41 pod Berga 550. Serwisowka nie pomaga, w takiej konfiguracji chyba nie wychodziły a z pewnością ktoś przerabiał juz taki temat, niestety nic  nie mogę znaleźć. Chodzi mi o wymiary dysz, rodzaj iglicy, na ile ja opuścić itp, itd. Druga rzecz to jaka może być przyczyna trudnego rozruchu na zimno, na ciepło pali z pierwszego, max z drugiego kopa na zimno ...trzeba powalczyć. Czy zbyt bogata mieszanka może powodować zagotowanie sie wody. Na gaźniku dellorto z drugiego moto z bergiem nic sie nie dzieje gdy wrzucę FCR potrafi zagotować wodę, przynajmniej na razie mam taka teorie ;)
Ew. podpowiedzi mile widziane

Husaberg FC 550 2003r.  x2 :)