1

Temat: XR400R SM/ęduro

Witam,
Tutaj będą pojawiać się dalsze losy projektu, który przejąłem od kolegi o nicku Staruch. Historia XR'ki bardzo szczegółowo była opisywana w tym temacie [url]http://forum.supermoto.pl/topic21814-xr400r-sm-staruch.html[/url]
Moto kupiłem głównie z myślą o jeździe w terenie ale nie pogardzę jazdą po torze typu Radom lub Bemowo, zobaczymy co bardziej mi się spodoba.
W skrócie co to jest obecnie za moto:

Moto: XR400R z 1998r. Przebieg około 12000km

Silnik: wałek HotCams STAGE 1, korba HotCams.  Tłok oryginał – do wymiany. Zrobione uszczelniacze, przylgnie zaworowe i zabielona głowica. Nowe uszczelki. Ustawione zawory.

Gaźnik: Mikuni 36mm z pompką

Olej: Motul 5100 10w40.

Hamulec: Tarcza 320mm Racing (przypuszczam, że chińczyk). Adapter zacisku Motomaster. Przewody w oplocie Pizza Brakes. Tył: tarcza z Race Disc UK.

Koła: 17" P+T Excell zaplecione na oryginalnych piastach + Drugi kpl 21" i 18"

Opony: Pirelli Diablo Rosso 2. Drugi kpl 21 i 18 Michelin AC 10 z drugim zestawem tarcz.

Kierownica: KTM (gruba kiełba) z podwyższeniem. Zmienione manetki na Domino off-road.

Handbary: Acerbis metalowe.

Zawias: seria, przód do regeneracji, tył ok. Utwardzone.

Oświetlenie: Lampa przednia Polisport z żarówką H4.

Rama: wypiaskowana i pomalowana proszkowo na czarno. Dużo nowych śrub, polerowany wahacz itd.

Wydech: seria, usunięty spark arrestor.

Na początek muszę zająć się kilkoma sprawami:
- przywrócenie abstynencji olejowej silnika - lekarstwem ma być wymiana tłoka
- serwis przedniego zawiasu
- porządek z linką sprzęgła - obecnie chodzi dość topornie, do obsługi uścisk drwala mile widziany
- regeneracja/centrowanie felg do enduro
- montaż kierunków i ewentualnie licznika

Tuono 1000R + XR400

2

Odp: XR400R SM/ęduro

Będę tu często zaglądał, a może jak Ci się znudzi, to odkupię :D

Co do oleju: długo jeździłem na motulu, ale przy olejakach lepiej mieć zapas z temperaturą, więc przesiadłem się na Shell AX7 15w50 semi (jeszczy chyba castrol tylko ma olej w takiej specyfikacji).

Co do zabielenia: walczyłem z wyciekami zewsząd, więc zabielona jest głowica, cylek i pokrywa. Zero wycieków.

Do wymiany jest jeszcze uszczelka pod napinaczem łańcucha rozrządu (poci się delikatnie).

[url]http://www.partzilla.com/parts/search/Honda/Motorcycle/1998/XR400R+A/CAM+CHAIN/parts.html[/url]

Pozycja nr 7 :)

Jeżeli chodzi o tarcze przód: jeszcze długo pojeździ, ja na SM dużo nie latałem.

Jeszcze jedna sprawa: jest zmieniona cała skrzynia, więc jak bedziesz szukał uszczelniaczy, albo czegoś, to byly tam 2 średnice. Ty masz już tą grubszą, wzmocnioną wersję.

Pobawiłbym się jeszcze regulacją gaźnika. Pali od kopa, bez ssania, ale na wyższych obrotach wali piękną czarną chmurę (czyli za bogato). Poza tym, zdarzało się, że potrafiła i 6-7 L wciągnąć.

A tak to powodzenia i jak coś, to pisz :)

"Ride it, like You stole it"!

3

Odp: XR400R SM/ęduro

Oj Rommi, ciebie też wciągnęło??
Gratki.

4

Odp: XR400R SM/ęduro

Jak byś potrzebował jakiś nowych części to pisz :)

Pozdrawiam,
Piotrek

5

Odp: XR400R SM/ęduro

Ja potrzebuję zębatkę przód 13z

6 Ostatnio edytowany przez rommi (2014-12-14 22:31:19)

Odp: XR400R SM/ęduro

Dzięki koledzy, wracając do XR'ki prace ruszyły do przodu.

Zdjąłem głowicę i cylinder. Okazało się, że na głowicy zebrał się spory nagar, który trzeba było oczyścić.
Skoro już robiłem coś z głowicą poprosiłem o:
- czyszczenie i szlif zaworów
- dotarcie gniazd zaworowych
- wymianę uszczelniaczy
- planowanie głowicy

Oczywiście to był temat poboczy bo głównym, którym chciałem się zająć był szlif cylindra i wymiana tłoka.
Tłok na który się zdecydowałem to Namura, trochę podnoszący stopień sprężania. Do kompletu wziąłem też uszczelki tej samej firmy.

Na chwilę obecną wszystko już mam gotowe aby przystąpić do wymiany tłoka i złożenia silnika w całość.

Postaram się wrzucić zdjęcia głowicy przed i po czyszczeniu, szlifu oraz reszty gratów, a co będę się chwalił :)

1. Głowica zaraz po zdjęciu z cylindra.
[url=http://naforum.zapodaj.net/0fd2b579b783.jpg.html]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0fd2b579b783.jpg[/url]

2. Głowica po planowaniu, czyszczeniu nagaru, wymiany uszczelniaczy, szlifowaniu zaworów i gniazd.
[url=http://naforum.zapodaj.net/5ad3c746bbd5.jpg.html]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5ad3c746bbd5.jpg[/url]

3. Cylinder po szlifie.
[url=http://naforum.zapodaj.net/cd3df2ef47bf.jpg.html]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/cd3df2ef47bf.jpg[/url]

4. Tłok + uszczelki.
[url=http://naforum.zapodaj.net/d60a08958c4f.jpg.html]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d60a08958c4f.jpg[/url]

Tuono 1000R + XR400

7

Odp: XR400R SM/ęduro

Uszczelki Namury średni się prezentują, wiem bo sam takie zakładałem ;)

Co do tłoka o większej kompresji to nie boisz się o naprawiane gwinty?

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw

8

Odp: XR400R SM/ęduro

Co do uszczelek to nie mam doświadczenia, więc chętnie poznam Kula Twoje. Coś cieknie itp? Czy o co chodzi?
Jeszcze nie złożyłem więc mogę zastosować lepsze, jakie polecasz?

Co do tłoka, Tomek polecił, więc chyba wie co robi :)

Tuono 1000R + XR400

9

Odp: XR400R SM/ęduro

Ja mam uszczelki namury i wszystko jest git.

10

Odp: XR400R SM/ęduro

Na szczęści na razie nic nie cieknie, ale szczerze mówiąc wcześniej miałem inne zamienniki (nie pamiętam jakiej firmy...) ale wyglądały solidniej, nie wspominając tu o Oryginałach.

Nie pamiętam jaka uszczelka (pod głowicę? albo pod cylinder) w oryginale jest z metalową "wstawką/tulejką" a w Namurze tego nie było i uszczelka pod pokrywę zaworową też powinna być metalowa.

uszczelka pod głowicę w Hondzie to wydatek chyba 70zł więc jeszcze ujdzie, gorzej jak byś miał cały komplet uszczelek kupować.

Btw. Może już rozmawiałeś z mallly200sx a jak nie to wal do niego, ma niezłe rabaty u olka, ja korzystałem i polecam ;)

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw

11 Ostatnio edytowany przez rommi (2014-12-16 10:13:53)

Odp: XR400R SM/ęduro

W zestawie, który kupiłem jest uszczelka z metalowym oringiem, ale tylko jedna.
Wyciągnę te uszczelki, porównam ze starymi  i zobaczę czy te nowe się nadają.

Tuono 1000R + XR400

12

Odp: XR400R SM/ęduro

Hej,gdzie robiłeś głowice,jakie koszta???

13

Odp: XR400R SM/ęduro

Ja robiłem tu: [url]http://dziak.pl/[/url]

Sprawy nie schrzanili i moto na razie lata jak należy, ale jakoś rewelacyjnie fajne tego nie zrobili. W sumie to adekwatnie co do ceny bo za regenerację powierzchni, wymianę zaworów, sprężyn zaworowych, uszczelniaczy, szlif cylindra, honowanie i przesyłkę wzięli 290 zł.

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw

14

Odp: XR400R SM/ęduro

Myślę czy nie zakupić drugiego kompletu kół do moto - dużych, bo na razie tylko w SM.
Wiecie może jakie koła będą pasowały do XRki (oprócz oryginalnych bo takich nigdzie nie mogę dostać)?

XR400

15

Odp: XR400R SM/ęduro

Sprawdź czy od 600 nie podejdą , ja do siebie właśnie takie wsadziłem , w dziale Garaż znajdziesz mój temat z opisem.

Litrowy Gixer