31

Odp: Wasze propozycje zmiany regulaminu na sezon MP i PP 2014

Crazy napisał/a:
szwinia napisał/a:

1. Przedpark albo z prądem zapewnionym przez organizatora albo wcale.

Taaaak??
To będziesz nosił stołek i koce. Cwaniaczku ;)

Nie, będę się przechadzał z panią pod rękę ;)

Co do terenu to myślę, że o wyłączeniu powinno decydować głosowanie zawodników. Jeśli większość chce to jest z terenem jeśli większość nie chce jest bez terenu. Jeśli będzie o tym decydował sędzia to tak jakby decydował organizator a wtedy przy byle błocie będzie wyścig po asfalcie bo nikomu się nie będzie chciało potem czyścić toru.

32

Odp: Wasze propozycje zmiany regulaminu na sezon MP i PP 2014

główne założenia zmian powinny przynieść
1. wyższy poziom ścigania
2. w miarę możliwości niższe koszta
3. wyścigi bardziej atrakcyjne dla zawodników i kibiców

Ad1. tutaj opcji jest kilka
-likwidacja C1
-połączenie klas C1 i C2 jeśli liczba zawodników w obu klasach nie przekracza... powiedzmy 28 uczestników
-jeden wyścig obu klas, z oddzielną klasyfikacją

tak czy tak, ja bym obstawał przy likwidacji C1. Albo chcesz być szybki/a albo idziesz do domu.
Puchary tylko dla pierwszej trójki i przechodzi tylko pierwsza trójka + ci którzy chcą, bo uważają, że wygrywanie w pucharze jest jak wyrywanie naiwnych gimnazjalistek:)

Ad2. podwójne rundy jak najbardziej. Prawdą jest to, że w przypadku kontuzji, lub awarii bla bla bla. Podwójne rundy to chyba strzał w 10, biorąc pod uwagę fakt, że pewne tory to Toruń, Koszalin, Bydgoszcz. Poza tym kalendarz jest wtedy ładniejszy i ci którzy mają czas, chęci i kapitał mogą wyjechać za miedzę, żeby pojeździć z lepszymi.

Ad3. patrz punkt 1. Jeśli pierwsza trójka w C1 i ta sama liczba zawodników w C2 jedzie ładnie, to w połączonym  wyścigu mamy już 6 zawodników na których fajnie się patrzy.

Co do przedparku, komentatora, dziewczyn z parasolką itd. nie wypowiadam się, bo nie mam zdania.

Klasa amator na papierze też wygląda na idealne rozwiązanie w polskich realiach!!!

rmz 250
gas gas txt 250

33 Ostatnio edytowany przez trawer (2013-10-30 12:46:55)

Odp: Wasze propozycje zmiany regulaminu na sezon MP i PP 2014

trawer napisał/a:

Moje propozycje:
- Klasa C1 pojemność do 250 2t i 450 4t , dwa wyścigi
- Klasa C2 pojemność powyżej 2502t i 450 4t, dwa wyścigi
- Klasa S2 dwa wyścigi
- Do MP przechodzą tylko liderzy klas C1, C2, reszta jak chce i ma siły na MP
- Przedpark do likwidacji albo zapewnienie od organizatorów dostępność do prądu
- Wszyscy solidarnie decydują czy ma być teren czy nie, koniec kropka to jest supermoto a nie superbike.(nie ma tu gadania że jest dużo sprzątania i itp., bo jakoś Bydgoszcz bardzo dobrze poradziła sobie z tym problemem, kwestia dobrej organizacji)
- Komentator z Torunia obowiązkowo na każdej rundzie :) i nie ma bata, że nie ma czasu :)
- Dekoracja zaraz po zakończonych wyścigach w kombi i z motocyklami
-  Badania i reszta papierkowej roboty tak jak do tej pory,
- Rund może być 7 tak jak do tej pory i jedna podwójna w Koszalinie, ja też chce zapłacić tylko jeden raz mandat :) (zwiększenie rund i rund podwójnych zwiększy koszty dla nas)
Jeżeli chodzi o zmiany w przepisach co do przygotowania motocykla to nic bym nie zmieniał wiadomo sprzęt musi być przygotowany i tyle, nawet chłopaki którzy startowali pierwszy raz poradzili sobie z tym bez problemu.

Acha dodałbym jeszcze obowiązkowy pokaz ogni przez Maneya ale myślę że bez tego zapisu chłopak nas nie zawiedzie :)

Dodaję jeszcze jedną zmianę czyli:
- klasa amator (teraz zauwarzyłem że Maniek stworzył nowy temat i tam jest już ponad dziesięciu chętnych aby pojechać w tej     klasie może to być ciekawe :) [url]http://forum.supermoto.pl/topic26038-kto-by-byl-chetny-na-sprawdzenie-sie-na-torze-w-sezonie-2014.html[/url] )

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

34

Odp: Wasze propozycje zmiany regulaminu na sezon MP i PP 2014

trawer napisał/a:

tam jest już ponad dziesięciu chętnych

na razie jest:). Co będzie na starcie nowego sezonu, tego nie wie nikt

rmz 250
gas gas txt 250

35

Odp: Wasze propozycje zmiany regulaminu na sezon MP i PP 2014

Stworzenie klasy amator to najlepsze co może się przydarzyć polskiemu Supermoto, mogą i są takie klasy w innych krajach to i u nas się przyjmie.

36

Odp: Wasze propozycje zmiany regulaminu na sezon MP i PP 2014

Czyli to co napisałem na początku
Amator ( tu trzeba zakombinować jak zrobić zeby badania były na torze)
PP ( połączone klasy będa ciekawsze)
MP  ( ja jestem za 2 wyscigami )

KTM 450 SMR
#49 S2 Mistrzostwa Polski

37

Odp: Wasze propozycje zmiany regulaminu na sezon MP i PP 2014

paczek napisał/a:

Czyli to co napisałem na początku
Amator ( tu trzeba zakombinować jak zrobić zeby badania były na torze)
PP ( połączone klasy będa ciekawsze)
MP  ( ja jestem za 2 wyscigami )

Amator - nie ma takiej możliwości ze względu na polskie prawo

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

38 Ostatnio edytowany przez raf-24 (2013-10-30 13:43:33)

Odp: Wasze propozycje zmiany regulaminu na sezon MP i PP 2014

paczek napisał/a:

Rafał- umiesz liczyć?:) jeżeli z 2 klas przechodzi 2x po 3 zawodników , to dlaczego z jednej połączonej klasy Pucharu nie przejdzie 6? to jest to samo!!!.

liczyć umiem ,chodziło mi o to ze 3 osoby  z jednej połączonej czy 6  z dwóch   to zawsze będzie przechodziło  podium , a czy to rocznie faktycznie  będzie 3 czy 6  osób zasilało MP  to i tak teoria ( jak pokazał ten rok ).

z jednej połączonej 6 osób to jak piszesz nie to samo, bo właśnie chodzi o tych z 4 5 6 miejsca , a gadanie że - ja dla pucharków za 10 zł nie jeżdżę
to sobie darujmy .To dla czego jeździmy w tym naszym grajdole dla chwały , kasy, zasady , uznania ....??? .  Po co inwestujesz w sprzęt opony wyjazdy żeby  wygrywać czy robić tło dla innych ?, żeby synowi czy wnukowi powiedzieć że kiedyś było coś takiego jak SP w Polsce  i dziadek  cały czas ocierał się o podium ( i dla tego jest poocierany  :)  )  albo był 6 czy 8.
Czy żeby wejść do garażu za 10 czy 20 lat i  przeczytać tabliczkę z tego badziewnego pucharku za10zł i przypomnieć sobie jak to było .....

Ale się rozmarzyłem  , no ale  mam te lata ze mogę i już mi bliżej niż dalej do 2 meters down

39

Odp: Wasze propozycje zmiany regulaminu na sezon MP i PP 2014

Mi się zdaje, że powinien przechodzić z automatu tylko ten co wygra puchar. Reszta jak chce się rozwijać to i tak pójdzie do MP. Przymuszanie nic nie zmieni. Będą znowu kombinacje na ostatnich rundach itp. Tak jak napisał Rafał, wszyscy tu jadą o kartofla więc jak ktoś czuję potrzebę bycia w czołówce pucharu przez ileś sezonów to jak by tego nie obwarować przepisami to on w tym pucharku będzie się kisił bo zrobi tak żeby nie przejść. A skoro chodzi o to żeby się pobawić przy weekendzie to po co komuś coś narzucać na siłę.

40

Odp: Wasze propozycje zmiany regulaminu na sezon MP i PP 2014

Odkąd przechodzi 3 to nastały pozytywne zmiany, których wcześniej nie było.
1. Zamiast 5 os w MP, jak bywało wcześniej, sciga sie ich srednio 10
2. Poziom MP jest wyższy od poziomiu PP a nie jak kiedyś czołowka PP wchodziła w środek MP lub w czub.
3. Poziom w MP nie ma takiego rozrzutu jak kiedys (zapierdalacze/koncówka-tu mysle o sobie :) ) tylko jest gradacja umiejętnosci

A to ze bedzie jeden miglanc co bedzie sie wykrecal od przejscia do MP to jest niewielki minus.

Odnosnie PP oraz kalsy "Amatorskiej" to nie wiem czy dałoby radę ogarnąć to przepisami, ale fajnie by było aby jedna z klas PP była tą mocniejszą a druga tą amatorską. Niestety bez regulacji a polegając jedynie na umowie gentelmanskiej miedzy zawodnikami, nie da sie uniknac sytuacji ze jakis Bart, Pączek czy MonikaMaria nie wystarują w slabszej klasie aby zdobyc puchar ;)

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

41

Odp: Wasze propozycje zmiany regulaminu na sezon MP i PP 2014

Co do lekarza na miejscu to myślę, że nie jest to ogromny problem. Przy wielu zawodach np. w Cross Country rangi PP i MP organizator potrafi załatwić lekarza sportowego, który na miejscu w karetce podbija badania. Badania są takie same jak w SM, więc czemu w supermoto miałoby się to nie udać? No a nawet jeśli miałoby się nie udać, to jak kto wie, że będziesz chciał wystartować w klasie amator, to jaki to problem pójść do lekarza sportowego i za 50zł podbić sobie książeczkę?

Sam startuję w PP Enduro co prawda, ale z obserwacji z wyścigów terenowych mogę śmiało powiedzieć, że klasa Amator to super pomysł. Zawsze frekwencja dopisuje i większość po kilku startach przechodzi do PP.

42

Odp: Wasze propozycje zmiany regulaminu na sezon MP i PP 2014

Tomekk napisał/a:

Co do lekarza na miejscu to myślę, że nie jest to ogromny problem. Przy wielu zawodach np. w Cross Country rangi PP i MP organizator potrafi załatwić lekarza sportowego, który na miejscu w karetce podbija badania. Badania są takie same jak w SM, więc czemu w supermoto miałoby się to nie udać? No a nawet jeśli miałoby się nie udać, to jak kto wie, że będziesz chciał wystartować w klasie amator, to jaki to problem pójść do lekarza sportowego i za 50zł podbić sobie książeczkę?

Sam startuję w PP Enduro co prawda, ale z obserwacji z wyścigów terenowych mogę śmiało powiedzieć, że klasa Amator to super pomysł. Zawsze frekwencja dopisuje i większość po kilku startach przechodzi do PP.

A czy z tą karetką nie było tak do 2011r? Czy jest tak w tym roku ? z tego co wiem to przepisy się zmieniły.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

43

Odp: Wasze propozycje zmiany regulaminu na sezon MP i PP 2014

Crazy napisał/a:

czy MonikaMaria nie wystarują w slabszej klasie aby zdobyc puchar ;)

:D :D :D

Moim zdaniem zmniejszenie liczby wyścigów nie zmniejszy kosztów organizatora WCALE! Myślę że niektórzy po prostu obawiają się o swoją kondycję podczas 3 wyścigów..

Jak organizator chce więcej zarobić to niech się postara o cokolwiek! Budy z jedzeniem, reklamę, dziewczyny itd itd!


Jeśli frekwencja ma wyglądać jak w tym sezonie to jestem za połączeniem klas w PP( tylko na 1szej rundzie pojawia się większa liczba zawodników) Choć nie mamy już Gostynia a tam potrafiło się stawić 34 w OPEN ;)

W Niemczech w Przed parku grzeją opony ale każdy ma agregat- nie wiem czy u nas to się przyjmie. Bez grzania opon przed park mija się z celem..

Jestem PRZECIW badaniom SPORTOWYM! w ''karetce'' !!! Uważam że jeżeli ktoś chce uprawiać !SPORT! To powinien przejść badania! Krew, EKG itd! Na prawdę to jest dla kogoś problemem poświęcić godzinę na takie badania? Przynajmniej ma pewność że wszystko z nim ok..

Generalnie to nie moja sprawa czy ktoś przyjeżdża na zawody żeby się wyrwać z domu czy łotewer.. ale nie akceptuje tego że ktoś PIJANY startuje w wyścigach! Ogarnijcie się! Wsiadajcie do auta i na miasto.. a nie !

Z PP powinno przechodzić tylko 3 zawodników a nie 6 bo to co pisze RAFAŁ ma sens! Ktoś przyjeżdża 5ty albo 6ty i MUSI przejść do MP.. chyba nie o to chodzi.. Można wprowadzić przepis że 1sza 10tka MOŻE przejść ale to 1sza TRÓJKA nie może już za rok startować w PP. Na siłę nikogo się do MP nie przerzuci.

Jestem jak najbardziej za klasą amator, żeby ktoś mógł wjechać motocyklem cywilnym, tylko oczywiście że z badaniami lekarskimi. Bo organizatorem jest PZM! nie będę komentował porównania SM do rywalizacji w ''wyscigu'' złomów, bo to żaden sport..

3 wyścigi w MP- niech rozstrzygną zawodnicy z MP ale nikt do tej pory nie narzekał.
Może być jedna klasa w PP ale co gdy na 1szej rundzie pojawi się 40 zawodników? Regulamin przewiduje max 32,33.

Jeżeli chodzi o teren to jestem za tym żeby zawodnicy podejmowali decyzję i żebyśmy latali z terenem bo to wstyd żeby jezdzić bez terenu, niestety.

NovoPerformance.pl

carbon.na.allegro.pl
SM450RR!! #88

44

Odp: Wasze propozycje zmiany regulaminu na sezon MP i PP 2014

Wiecie na co konkretnie zwracają uwagę przy badaniach krwi itd? Co może wykluczyć z udziału w zawodach?

TM SMX 450Fi #426
KTM EXC 450 Six Days Sardinia

45

Odp: Wasze propozycje zmiany regulaminu na sezon MP i PP 2014

Bart03. Dobry chłopak jesteś ale po co Organizator ma starać się o budę z jedzeniem czy też dziewczyny, skoro może nie robić rundy, wystawić karty, dać jednego opiekuna do wózków za 20 zł za godzinę. Karty żenić po 50 zł za 15 min i jest zarobiony przez cały dzień znacznie bardziej niż na organizacji rundy.

Jesli chodzi o badania to możesz sobie zrobić i RTG ptaka, jesli masz taka potrzebę dla swojego zdrowia, ale dla początkujących zdecydowanie wygodniej byłoby być dopuszczonym przez lekarza sportowego na miejscu.

Bart03 napisał/a:

Może być jedna klasa w PP ale co gdy na 1szej rundzie pojawi się 40 zawodników? Regulamin przewiduje max 32,33.

Jeżeli tak by się zdarzyło to nalezy dopuścić mozliwość startu niezakwalifikowanych 7,66 zawodników z najgorszymi czasami w klasie "Amator"

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30